Smerig bedrijf.quote:Heineken verkoopt minder bier, maar maakt wel winst
Het afgelopen halfjaar heeft Heineken meer winst geboekt, hoewel de bierbrouwer minder bier verkocht. De winst kwam uit op 744 miljoen euro.
Vooral in Europa nam de verkoop af. Heineken kreeg met meerdere afnemers in landen als Duitsland, Spanje en Frankrijk ruzie over de bierprijs. Ook in Nederland liep een conflict met Jumbo over de verkoopprijs hoog op.
De supermarktketen nam tijdens de onderhandelingen minder bier af. Inmiddels is de ruzie met veel afnemers bijgelegd. Heineken verwacht komend jaar dan ook gestaag door te groeien.
Kleine nichespeler
Verder voelde Heineken de afgelopen periode pijn in de Verenigde Staten. Heineken verkoopt daar relatief veel Nederlands bier. Dit in tegenstelling tot veel andere landen, waar Heineken lokale merken in handen heeft.
Topman Dolf van den Brink verwacht niet veel last te zullen hebben van de invoerheffingen. "Voor ons als Heineken is de impact nog redelijk te overzien. We zijn in de Verenigde Staten een redelijk kleine nichespeler."
In Azië en Afrika verkocht Heineken wel fors meer. De bierbrouwer weet al jaren steeds meer terrein te winnen op deze twee continenten.
Ja, en als het nou óók nog te drinken was....quote:Smerig bedrijf.
En dan toch 19,32 (!) voor een kratje durven vragen
Zo is het. Ik koop eigenlijk alleen nog Belgisch bier, de meeste merken zijn (veel) lekkerder dan Heineken. Alleen Texels komt er bij mij nog in als Nederlands bier, en ik heb laatst zwaar bier van Gulpener ontdekt, grote verpakkingen, niet duurder maar wel lekkerder dan Heineken, terwijl ik hemelsbreed een paar kilometer van Heineken woon. Het probleem is, vind ik, dat Heineken denkt dat ze het lekkerste bier hebben, dat is dus lang niet zo.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, en als het nou óók nog te drinken was....
Daarom,
Bier uit Duitsland!
20 halve liters Warsteiner voor net ¤10!!!
Vraag me af waar, kom toch regelmatig in Kleve en Kranenburg maar daar kom je niet aan een tientje voor een krat warsteiner, wat sowieso het matigste pils is daar.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, en als het nou óók nog te drinken was....
Daarom,
Bier uit Duitsland!
20 halve liters Warsteiner voor net ¤10!!!
Heineken denkt helemaal niet dat ze het lekkerste bier hebben, maar wel de beste marketing . Het is ook helemaal niet het doel van Heineken om lekker bier te brouwen, maar om een zekere mate van status aan hun merk te verbinden. Daarom is het ook zo duur.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:31 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Zo is het. Ik koop eigenlijk alleen nog Belgisch bier, de meeste merken zijn (veel) lekkerder dan Heineken. Alleen Texels komt er bij mij nog in als Nederlands bier, en ik heb laatst zwaar bier van Gulpener ontdekt, grote verpakkingen, niet duurder maar wel lekkerder dan Heineken, terwijl ik hemelsbreed een paar kilometer van Heineken woon. Het probleem is, vind ik, dat Heineken denkt dat ze het lekkerste bier hebben, dat is dus lang niet zo.
Dat is echt een kwestie van smaak. Ik vind het te zoet, te moutig. Grolsch alcoholvrij vind ik beter, bitter en een beetje fruitig. Maar is dus allemaal een kwestie van smaak.quote:Op maandag 28 juli 2025 14:50 schreef gwn_een_user het volgende:
alcohol heb ik niets mee maar hun 0,0% is wel de lekkerste van allemaal uit mijn ervaring met tig merken die ik heb geprobeerd. koop ik geregeld, al jarenlang, en doet het blijkbaar wereldwijd erg goed
een goede 0,0% maken is blijkbaar wel erg lastig, want die van meeste merken smaken eerder naar pis dan naar pils. heineken heeft het dan wel weer goed geflikt
nou ok die warsteiner 0,0 herbes pilsener is ook heel goed
Ongetwijfeld. Maar die heerlijke waas die je krijgt vanaf 2 biertjes, de wereld als prettiger ervaren. Dat vervangt alcohol-vrij niet.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is echt een kwestie van smaak. Ik vind het te zoet, te moutig. Grolsch alcoholvrij vind ik beter, bitter en een beetje fruitig. Maar is dus allemaal een kwestie van smaak.
Als je trouwens een paar jaar niet drinkt is alcoholvrij net zo lekker als dat je gewoon bier herinnerde
Ik heb dat nooit zo ervaren. Ook niet toen ik nog vrij regelmatig dronkquote:Op maandag 28 juli 2025 15:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar die heerlijke waas die je krijgt vanaf 2 biertjes, de wereld als prettiger ervaren. Dat vervangt alcohol-vrij niet.
Niemand is resistent voor alcohol dat wordt opgenomen en in je bloed komt. Volgens mij merkt iedereen het versuffende effect.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit zo ervaren. Ook niet toen ik nog vrij regelmatig dronk
Jawel, maar niet per se happiness.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niemand is resistent voor alcohol dat wordt opgenomen en in je bloed komt. Volgens mij merkt iedereen het versuffende effect.
Maar voor lang niet iedereen is dat bij twee biertjes of beter pilsjes van +/- 5%.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niemand is resistent voor alcohol dat wordt opgenomen en in je bloed komt. Volgens mij merkt iedereen het versuffende effect.
Kan verschillend zijn. Maar na een half glas alcohol zie doorgaans bij mensen in de ogen dat ze alcohol op hebben. Een bepaalde blik is het.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:25 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Maar voor lang niet iedereen is dat bij twee biertjes of beter pilsjes van +/- 5%.
Qua pils ben ik overigens niet zo kieskeurig, over het algemeen zijn die allemaal wel goed weg te tikken
Lang niet alleen dat hoor:quote:Op maandag 28 juli 2025 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan verschillend zijn. Maar na een half glas alcohol zie doorgaans bij mensen in de ogen dat ze alcohol op hebben. Een bepaalde blik is het.
Als je echt veel zuipt kan het wat hoger liggen.
Nee.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lang niet alleen dat hoor:
https://www.alcoholinfo.n(...)0bloedalcoholgehalte.
zoals gewoonlijk heb je, je weer eens half ingelezen
Edeka hier over de grens heeft ze vaak im angebot voor ¤10 -¤11..quote:Op maandag 28 juli 2025 12:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me af waar, kom toch regelmatig in Kleve en Kranenburg maar daar kom je niet aan een tientje voor een krat warsteiner, wat sowieso het matigste pils is daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |