abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 22:52:52 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218348054
Waarom gaan mensen vandaag nog uit? In mijn jonge jaren was het toen ik 16 werd een gevoel van jezelf loswrikken van je veilige, ouderlijke omgeving, een beetje rebels zijn tegen het gezag en de regels die je vanuit huis meekreeg. Je ouders die je het vooral verboden om later dan een bepaalde tijd nog naar buiten te gaan. Met het ouder worden kwam al gauw het oprekken van de regels, en werd het al snel je ouders die je verboden om later dan een bepaalde tijd thuis te komen.

Hazes zong al 'De nacht is m'n leven', maar dat nachtleven is tegenwoordig leven op de beademing, want uitgaan, in ieder geval in deze stad, is niet heel relevant meer. Misschien is het iets wat er na de coronatijd stilletjes is ingeslopen, maar uitgaan anno 2025 is vooral een gevalletje van "samen afspreken, tent uitzoeken, en daar gaan zitten". Waar zijn de avonden dat je thuis afspreekt, daar wat drinkt, dan samen op de fiets springt, bij een BOB in de auto, of zowaar naar het centrum LOOPT en daar gaat dansen in een feestcafé? Nee, het is allemaal terrasjeswerk geworden.

Dat zou geen probleem zijn als het de bruine kroegen zouden zijn, maar die vervallen stuk voor stuk voor de rip-offs van het grand café. Onpersoonlijk, afstandelijk, je bent 'met elkaar' maar eigenlijk moet je je vooral niet bezighouden met de anderen op gehoorafstand bij elkaar. Je eigen gezelschap moet leuk zijn, anders kun je het deze avond bij voorbaat al vergeten. Ik zou heel graag zeggen dat ik met een gezelschap was, maar ik zat afgelopen zaterdag bij een café in Den Bosch buiten alleen aan een tafeltje. En dat is best eng.

Toch is er één ding enger, en dat zijn enerzijds de kroegen in de Korte Putstraat... en anderzijds de mensen die daar plaatsnemen. De Korte Putstraat is de meest overschatte straat van 's-Hertogenbosch, en misschien wel van heel Noord-Brabant. Een verkapt 'zien om gezien te worden'-steegje, of zoals een man aan de bar van het klassieke bruine café 't Bosschenaartje het noemde, een 'Sligro-Straatje' met overal dezelfde pure eenheidsworst. Een straat waar men gaat zitten om gezien te worden, maar waar eigenlijk niemand kijkt.

Uitgaan anno nu is vreselijk. Het is buiten zitten op een stoel aan een tafeltje omdat je in je eigen woonruimte geen zitplek kan vinden, of omdat je net de drank niet op tijd hebt koud gezet. Het is de drang om uit te zijn, maar als je eenmaal uit bent kun je het gemaakt leuk hebben met de mensen, maar eigenlijk zit je liever thuis.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218348106
Uitgaan :')

Dit is FOK!
pi_218348604
Wel geneukt TS?
pi_218348614
Klopt, uitgaan in NL is diep triest geworden. 's Hertogenbosch spant dan ook wel de kroon, zou ik zo zeggen. :+

Verder: B:)B
pi_218349509
Vroeger ging ik nog lekker stappen in Groningen. Je eerst helemaal de tyfus in zuipen thuis en vervolgens doorgaan tot 08:00u en dan een pizza halen bij de Hasret.
  maandag 28 juli 2025 @ 09:07:27 #6
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218349780
Terechte klacht
  Redactie Frontpage maandag 28 juli 2025 @ 09:18:56 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_218349861
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 08:34 schreef Jahr00n het volgende:
Vroeger ging ik nog lekker stappen in Groningen. Je eerst helemaal de tyfus in zuipen thuis en vervolgens doorgaan tot 08:00u en dan een pizza halen bij de Hasret.
De Blauwe Engel *O*
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 28 juli 2025 @ 10:11:31 #8
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218350298
Van die eind 20ers die nog als 18 jarige in de stad rondslingeren :')
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  maandag 28 juli 2025 @ 10:45:30 #9
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218350596
Ik zit het liefst veilig in mijn zolderkamer.
Je bent een waardeloze agent.
pi_218350850
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:11 schreef Hogwarts het volgende:
Van die eind 20ers die nog als 18 jarige in de stad rondslingeren :')
Ben je jaloers dat zij wel nog lol durven te hebben op die overigens zeer keurige leeftijd
pi_218350882
Terechte klacht!

Daarom beter festival met een goede bak drugs mee.

Klem zuipen in een overvol danscafé met kut-muziek, mocro's met heuptasjes, tongen op een tantoe smerige wc en als allerlaatst om 5 uur 's ochtends nog een dürüm döner met SAAAAUUUUS verorberen, is er inderdaad niet meer bij.
  maandag 28 juli 2025 @ 11:29:45 #12
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218351156
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:59 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ben je jaloers dat zij wel nog lol durven te hebben op die overigens zeer keurige leeftijd
Want je kunt anders geen lol hebben ergens met vrienden, genoeg cafe's, bars ipv de 'dancing' tussen de tieners.

Jij gaat ook nog naar Appelhof en zo?
  maandag 28 juli 2025 @ 11:32:50 #13
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218351181
Op m'n zestiende waren hier (N-O Brabant) de multizalencomplexen de norm.

De Morgenzon (en daar tegenover voor de alternatievere medemens de Kobus, en later weer Ambianz in dat pand), Lunenburg, Time-Out.

De Morgenzon ligt al jaren plat, Time-Out ligt dat binnenkort waarschijnlijk, Kobus/Ambianz bestaat ook niet meer, en Lunenburg is al jaren een evenementenlocatie voor feesten van Polen en dergelijke.

Ik zie wel dat de 16-jarigen uit de regio nog steeds een soort van uitgaan, maar het is iig zelden meer in dat soort tenten.

....

Den Bosch heeft btw nooit veel aantrekkingskracht op me uitgeoefend. Er kleeft iets ballerigs aan. De manier waarop ze met carnaval omgaan schrikt ook af.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 28-07-2025 11:41:22 ]
pi_218351250
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:29 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Want je kunt anders geen lol hebben ergens met vrienden, genoeg cafe's, bars ipv de 'dancing' tussen de tieners.

Kan prima, en misschien doenze dat ook wel op een andere dag, maar waarom zouden ze dat niet op deze manier doen als ze dat leuk vinden? Omdat dat van jou niet mag? Zijn trouwens dancings voor doelgroepen van alle leeftijden, dus tussen de tieners staan is nergens voor nodig
pi_218351274
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:32 schreef Eightyone het volgende:

De Morgenzon (en daar tegenover voor de alternatievere medemens de Kobus, en later weer Ambianz in dat pand), Lunenburg, Time-Out.

De Morgenzon ligt al jaren plat, Time-Out ligt dat binnenkort waarschijnlijk, Kobus/Ambianz bestaat ook niet meer, en Lunenburg is al jaren een evenementenlocatie voor feesten van Polen en dergelijke.

Ik zie wel dat de 16-jarigen uit de regio nog steeds een soort van uitgaan, maar het is iig zelden meer in dat soort tenten.

....

Den Bosch heeft btw nooit veel aantrekkingskracht op me uitgeoefend. Er kleeft iets ballerigs aan. De manier waarop ze met carnaval omgaan schrikt ook af.
Vroeger veel bij de Lunenburg geweest inderdaad :Y die echte discotheken zijn veel verdwenen en toen de leeftijdsgrens van 16 naar 18 vwb legaal alcohol drinken is er echt veel anders geworden in het uitgaanslandschap.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 juli 2025 @ 11:52:41 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218351296
Op zaterdagavond zitten hier wel jonge meiden geheel opgetut in het ov. Waarschijnlijk gaan ze dan naar ofwel naar een café (als ze minstens 18 zijn), ofwel naar een soort huisfeestje. Een soort van 'keet' is nog best mogelijk.

En binnenkort gaan ze natuurlijk naar die verzameling tenten bij Heeswijk-Dinter/Loosbroek, soort Zwarte Cross-achtig iets. De Solexrace.
  maandag 28 juli 2025 @ 13:08:16 #17
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218351940
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:43 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Kan prima, en misschien doenze dat ook wel op een andere dag, maar waarom zouden ze dat niet op deze manier doen als ze dat leuk vinden? Omdat dat van jou niet mag? Zijn trouwens dancings voor doelgroepen van alle leeftijden, dus tussen de tieners staan is nergens voor nodig
Prima toch, als jij lekker rond wilt hangen door de stad als een puber dan moet je dat lekker zelf weten. Vergeet je fatbike niet!

Dat er dancings zijn voor alle doelgroepen is niet helemaal waar, maargoed.
  maandag 28 juli 2025 @ 13:11:50 #18
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218351983
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:32 schreef Eightyone het volgende:

....

Zelf ook eens in de Time-Out geweest. Kon die grote vestigingen altijd wel waarderen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 28 juli 2025 @ 13:14:04 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218352012
Die anderen vond ik meer sfeer hebben.

Jammer dat er nauwelijks beelden beschikbaar zijn van De Morgenzon (aan de binnenkant), van voor de verbouwing in 1997. Maar ja, toen hadden mensen nog geen telefoon bij zich.

In m'n herinnering ben ik ook best vaak bij Kobus naar binnen geweest. Terwijl het groepje gewoon een verzameling Yes-lezende TMF-kijkers was. Weinig alternatiefs aan. Toch ervaarden we het er als gezellig.
pi_218352071
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:08 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Prima toch, als jij lekker rond wilt hangen door de stad als een puber dan moet je dat lekker zelf weten. Vergeet je fatbike niet!

Dat er dancings zijn voor alle doelgroepen is niet helemaal waar, maargoed.
Ja als je een keer 50+ bent is je aanbod wel dun beschoren, maar we hebben het over 29 jarigen he? Die net uit de collegebanken komen en weet niet hoe het met jou zit, maar nog lang niet iedereen is al uitgeblust rond die leeftijd. Maar goed, de geraniums discrimineren gelukkig niet
  maandag 28 juli 2025 @ 13:24:55 #21
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218352102
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:20 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Ja als je een keer 50+ bent is je aanbod wel dun beschoren, maar we hebben het over 29 jarigen he? Die net uit de collegebanken komen en weet niet hoe het met jou zit, maar nog lang niet iedereen is al uitgeblust rond die leeftijd. Maar goed, de geraniums discrimineren gelukkig niet
Het is alles of niets bij jouw heh.

Veel plezier in je dancing waar alleen 30 jarige komen.
pi_218352128
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:24 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Het is alles of niets bij jouw heh.

Veel plezier in je dancing waar alleen 30 jarige komen.
Vreemde aanname, ik ga al jaren niet meer naar dancings. Maar dat klinkt wel leuk, weet jij een goeie?
  maandag 28 juli 2025 @ 13:28:24 #23
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218352151
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 13:26 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Vreemde aanname, ik ga al jaren niet meer naar dancings. Maar dat klinkt wel leuk, weet jij een goeie?
Nee bestaat niet
pi_218352169
Zoek vrienden.
Vakman pur sang
pi_218352189
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:29 schreef Hogwarts het volgende:

[..]

Als ik wil zitten, ga ik thuis wel op een stoel zitten. Zit beter en de drank is een stuk goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')