Lekker vaag, wat houdt dit concreet in?quote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef MisterFox het volgende:
We leven in onzekere tijden, maar er is hoop, er is richting, er is waarheid. En die is dichterbij dan je denkt.
Geen idee of je kinderen hebt, zo ja, laat deze wezentjes met rust en ga ze niet dwingen om jouw richting te kiezen.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef MisterFox het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil graag iets persoonlijks met jullie delen, in de hoop dat het misschien iemand tot nadenken aanzet. Een paar jaar geleden was ik op zoek naar richting, naar iets dat verder ging dan het dagelijkse leven. Ik had vragen over het doel van mijn bestaan, over lijden in de wereld, over wat er ná dit leven komt. Misschien herken je dat gevoel wel.
In mijn zoektocht kwam ik in contact met Jehova’s Getuigen. Wat mij meteen opviel was de warmte en oprechte belangstelling van de gemeenschap. Geen oordelen, geen dwang – alleen een uitnodiging om de Bijbel écht te leren begrijpen en in praktijk te brengen.
Wat ik vond, was geen religie gebaseerd op traditie of leeg ritueel, maar op bijbelse waarheid. Alles wat wordt geleerd, wordt ondersteund door de Schrift. Geen mysterie, geen vage antwoorden – maar duidelijke, logische verklaringen vanuit de Bijbel zelf.
Wat mij persoonlijk raakte:
• De hoop op een paradijs op aarde, zoals God oorspronkelijk bedoeld had.
• Het beeld van een liefdevolle, rechtvaardige God – Jehova – die mensen niet straft zonder reden, maar geduldig is en wil dat iedereen de kans krijgt Hem te leren kennen.
• De onderlinge steun en vriendschap binnen de gemeenschap, wereldwijd.
Of je nu atheďst, agnost, spiritueel of religieus bent – ik nodig je uit: stel je vragen. Laat je niet leiden door vooroordelen of negatieve verhalen van buitenaf. Praat eens met een Getuige. Lees mee op jw.org. Trek je eigen conclusies.
We leven in onzekere tijden, maar er is hoop, er is richting, er is waarheid. En die is dichterbij dan je denkt.
Helemaal niks als je het mij vraagt. Een hoop hocus-pocus gezwets om onzekere meelopertjes over de streep te trekken.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lekker vaag, wat houdt dit concreet in?
Over de streep voor wat, om wat te doen en wat gaat er gebeuren dan?quote:Op zondag 27 juli 2025 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Helemaal niks als je het mij vraagt. Een hoop hocus-pocus gezwets om onzekere meelopertjes over de streep te trekken.
https://wachttorenkijker.(...)oor-jehova-getuigen/quote:Op zondag 27 juli 2025 17:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Over de streep voor wat, om wat te doen en wat gaat er gebeuren dan?
Het respect was ver te zoeken bij TS toen hij het okay vond dat zijn vader onder invloed van drugs achter het stuur kroop en TS dat probeerde recht te lullenquote:
Dat kan zo zijn maar het is dan wel een ander verhaal.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:32 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Het respect was ver te zoeken bij TS toen hij het okay vond dat zijn vader onder invloed van drugs achter het stuur kroop en TS dat probeerde recht te lullen
Beste Misterfox, de versie van de bijbel die de Jehova Getuigen gebruiken is hier en daar aangepast aan de leer van de Jehova Getuigen. Van bijbelse waarheid is dus niet zondermeer sprake.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef MisterFox het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil graag iets persoonlijks met jullie delen, in de hoop dat het misschien iemand tot nadenken aanzet. Een paar jaar geleden was ik op zoek naar richting, naar iets dat verder ging dan het dagelijkse leven. Ik had vragen over het doel van mijn bestaan, over lijden in de wereld, over wat er ná dit leven komt. Misschien herken je dat gevoel wel.
In mijn zoektocht kwam ik in contact met Jehova’s Getuigen. Wat mij meteen opviel was de warmte en oprechte belangstelling van de gemeenschap. Geen oordelen, geen dwang – alleen een uitnodiging om de Bijbel écht te leren begrijpen en in praktijk te brengen.
Wat ik vond, was geen religie gebaseerd op traditie of leeg ritueel, maar op bijbelse waarheid. Alles wat wordt geleerd, wordt ondersteund door de Schrift. Geen mysterie, geen vage antwoorden – maar duidelijke, logische verklaringen vanuit de Bijbel zelf.
• Het beeld van een liefdevolle, rechtvaardige God – Jehova – die mensen niet straft zonder reden, maar geduldig is en wil dat iedereen de kans krijgt Hem te leren kennen.
Of je nu atheďst, agnost, spiritueel of religieus bent – ik nodig je uit: stel je vragen. Laat je niet leiden door vooroordelen of negatieve verhalen van buitenaf. Praat eens met een Getuige. Lees mee op jw.org. Trek je eigen conclusies.
Ja... elke christelijke stroming - alle 78.765 - is gebaseerd op 'christelijke waarheid'.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef MisterFox het volgende:
Hallo allemaal,
Niet alleen dat. Er zijn talloze religieuze stromingen op onze kleine aardbol, en allemaal beweren ze dat ze de waarheid in pacht hebben.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja... elke christelijke stroming - alle 78.765 - is gebaseerd op 'christelijke waarheid'.
Onze enige échte taak in het leven is nageslacht produceren.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je hoeft het heil natuurljik niet per se in het christendom, van welke denominatie dan ook, te zoeken. Je kunt je bijvoorbeeld ook aansluiten bij de Hare Krishna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |