abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 17:42:51 #1
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218342931
Edit: dit topic was bedoeld als grap. Jehova's zijn walgelijk. Mijn verontschuldigingen.

Hallo allemaal, :)

Ik wil graag iets persoonlijks met jullie delen, in de hoop dat het misschien iemand tot nadenken aanzet. Een paar jaar geleden was ik op zoek naar richting, naar iets dat verder ging dan het dagelijkse leven. Ik had vragen over het doel van mijn bestaan, over lijden in de wereld, over wat er ná dit leven komt. Misschien herken je dat gevoel wel.

In mijn zoektocht kwam ik in contact met Jehova’s Getuigen. Wat mij meteen opviel was de warmte en oprechte belangstelling van de gemeenschap. Geen oordelen, geen dwang – alleen een uitnodiging om de Bijbel écht te leren begrijpen en in praktijk te brengen.

Wat ik vond, was geen religie gebaseerd op traditie of leeg ritueel, maar op bijbelse waarheid. Alles wat wordt geleerd, wordt ondersteund door de Schrift. Geen mysterie, geen vage antwoorden – maar duidelijke, logische verklaringen vanuit de Bijbel zelf.

Wat mij persoonlijk raakte:
• De hoop op een paradijs op aarde, zoals God oorspronkelijk bedoeld had.
• Het beeld van een liefdevolle, rechtvaardige God – Jehova – die mensen niet straft zonder reden, maar geduldig is en wil dat iedereen de kans krijgt Hem te leren kennen.
• De onderlinge steun en vriendschap binnen de gemeenschap, wereldwijd.

Of je nu atheďst, agnost, spiritueel of religieus bent – ik nodig je uit: stel je vragen. Laat je niet leiden door vooroordelen of negatieve verhalen van buitenaf. Praat eens met een Getuige. Lees mee op jw.org. Trek je eigen conclusies.

We leven in onzekere tijden, maar er is hoop, er is richting, er is waarheid. En die is dichterbij dan je denkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterFox op 28-07-2025 09:19:24 ]
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  zondag 27 juli 2025 @ 17:43:33 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218342949
Nee dank je.
  zondag 27 juli 2025 @ 17:44:09 #3
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218342958
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:43 schreef Aberkullie het volgende:
Nee dank je.
* MisterFox zet voet tussen de deur
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_218342987
Misschien iets voor F&L?
pi_218343022
Wat en welk is de waarheid?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 27 juli 2025 @ 17:48:33 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218343041
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:42 schreef MisterFox het volgende:
We leven in onzekere tijden, maar er is hoop, er is richting, er is waarheid. En die is dichterbij dan je denkt.
Lekker vaag, wat houdt dit concreet in?
pindazakje
pi_218343060
quote:

Ik wil graag iets persoonlijks met jullie delen, in de hoop dat het misschien iemand tot nadenken aanzet. Een paar jaar geleden was ik op zoek naar richting, naar iets dat verder ging dan het dagelijkse leven. Ik had vragen over het doel van mijn bestaan, over lijden in de wereld, over wat er ná dit leven komt. Misschien herken je dat gevoel wel.

In mijn zoektocht kwam ik in contact met Jehova’s Getuigen. Wat mij meteen opviel was de warmte en oprechte belangstelling van de gemeenschap. Geen oordelen, geen dwang – alleen een uitnodiging om de Bijbel écht te leren begrijpen en in praktijk te brengen.

Wat ik vond, was geen religie gebaseerd op traditie of leeg ritueel, maar op bijbelse waarheid. Alles wat wordt geleerd, wordt ondersteund door de Schrift. Geen mysterie, geen vage antwoorden – maar duidelijke, logische verklaringen vanuit de Bijbel zelf.

• Het beeld van een liefdevolle, rechtvaardige God – Jehova – die mensen niet straft zonder reden, maar geduldig is en wil dat iedereen de kans krijgt Hem te leren kennen.

Of je nu atheďst, agnost, spiritueel of religieus bent – ik nodig je uit: stel je vragen. Laat je niet leiden door vooroordelen of negatieve verhalen van buitenaf. Praat eens met een Getuige. Lees mee op jw.org. Trek je eigen conclusies.

Geen idee of je kinderen hebt, zo ja, laat deze wezentjes met rust en ga ze niet dwingen om jouw richting te kiezen.
pi_218343083
Het zijn, met alle respect voor TS, altijd bange of onzekere mensen die ineens dergelijke keuzes maken. Er moet altijd iets negatiefs aan ten grondslag liggen.
pi_218343088
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Lekker vaag, wat houdt dit concreet in?
Helemaal niks als je het mij vraagt. Een hoop hocus-pocus gezwets om onzekere meelopertjes over de streep te trekken.
  zondag 27 juli 2025 @ 17:52:54 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218343117
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Helemaal niks als je het mij vraagt. Een hoop hocus-pocus gezwets om onzekere meelopertjes over de streep te trekken.
Over de streep voor wat, om wat te doen en wat gaat er gebeuren dan?
pindazakje
pi_218343195
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 17:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Over de streep voor wat, om wat te doen en wat gaat er gebeuren dan?
https://wachttorenkijker.(...)oor-jehova-getuigen/
  zondag 27 juli 2025 @ 18:15:32 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218343452
Graag een beetje respectvol mensen.
pi_218343651
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Graag een beetje respectvol mensen.
Het respect was ver te zoeken bij TS toen hij het okay vond dat zijn vader onder invloed van drugs achter het stuur kroop en TS dat probeerde recht te lullen
  zondag 27 juli 2025 @ 18:36:01 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218343708
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:32 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Het respect was ver te zoeken bij TS toen hij het okay vond dat zijn vader onder invloed van drugs achter het stuur kroop en TS dat probeerde recht te lullen
Dat kan zo zijn maar het is dan wel een ander verhaal.

Edit: is TS niet degene met Parkinson?
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 19:05:46 #15
5428 crew  miss_sly
pi_218344180
Schopje naar F&L.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218344450
O god (no phun inteded).

Wéér een slachtoffer. Ik ben blij dat ik uit die hel ben.

Sorry TS, dit sprookje maakt niet gelukkig.
pi_218344655
Er zijn leukere oplossingen voor een mid-life crisis
pi_218344995

[ Bericht 100% gewijzigd door ejtleeditnA op 27-07-2025 23:29:32 ]
  zondag 27 juli 2025 @ 20:08:19 #19
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_218345419
quote:

Beste Misterfox, de versie van de bijbel die de Jehova Getuigen gebruiken is hier en daar aangepast aan de leer van de Jehova Getuigen. Van bijbelse waarheid is dus niet zondermeer sprake.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de Jehova Getuigen regels aan je op zullen leggen op basis van de eigen interpretatie. Een voorbeeld hiervan is dat er van je verwacht
wordt dat je geen bloedtransfusie mag ondergaan, zelfs niet als je zonder transfusie dood zult gaan.
Bijbelteksten hierover gaan, mijn inziens, echter over het eten of drinken van bloed.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_218345534
Als ik de OP doorlees, dan lijkt het erop dat TS inmiddels al een keuze heeft gemaakt.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:19:07 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348327
quote:

Ja... elke christelijke stroming - alle 78.765 - is gebaseerd op 'christelijke waarheid'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348409
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja... elke christelijke stroming - alle 78.765 - is gebaseerd op 'christelijke waarheid'.
Niet alleen dat. Er zijn talloze religieuze stromingen op onze kleine aardbol, en allemaal beweren ze dat ze de waarheid in pacht hebben.
Maar, TS, fijn dat je je club hebt gevonden. Veel plezier en geniet ervan.
pi_218348538
Je hoeft het heil natuurljik niet per se in het christendom, van welke denominatie dan ook, te zoeken. Je kunt je bijvoorbeeld ook aansluiten bij de Hare Krishna.
pi_218348727
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je hoeft het heil natuurljik niet per se in het christendom, van welke denominatie dan ook, te zoeken. Je kunt je bijvoorbeeld ook aansluiten bij de Hare Krishna.
Onze enige échte taak in het leven is nageslacht produceren.

Maar als TS richting zocht/zoekt al dan niet icm een bore-out, kan ie ook lid worden van Al Qaida. Of IS. Beide clubs staan garant voor richting in je leven, en saai is het ongetwijfeld niét. Plus je hebt/bent een goed verhaal voor je offspring ^O^.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:33:05 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218348729
vraag voor de TS is dan denk ik:

Maakt het uit voor je of iets de waarheid is of is de richtgeving zelf belangrijker?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')