abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 13:36:45 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218327975
Ik heb een keer opgezocht hoeveel renners binnen de 10 minuten, 30 minuten en 60 minuten eindigen van de eindwinnaar. Maar aan de cijfers te zien de renners die binnen de 10,30 en 60 minuten eindigen nog nooit zo laag geweest in de laatste 25 jaar in het jaar 2025

Ik ga niet zeggen dat ik een bepaald "patroon" zie maar let eens op de Armstrong jaren en de laatste jaren. vooral bij renners binnen de 10 minuten.

De vraag is zijn de klimmers in breedte verminderd? of zijn er andere verklaringen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 13:43:10 #2
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218328032
Klein foutjes gemaakt bij de binnen de 10 minuten in 2023 en 2024 zie ik net
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:51:25 #3
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218328137
Het parcours is wel zwaarder dan ooit in ieder geval, dat is een deel van de verklaring.

En Pogacar is een aliën. In mindere mate ook Vingegaard.
pi_218328193
Tijdperk Pogacar/Vlinderbaard vanaf 2020 is wel duidelijk te zien, vooral bij de <60

Verder spelen ook andere factoren een rol, er zijn minder kopmannen/klassementsrenners die de ambitie hebben hoog in het klassement te eindigen.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is het niet zo heel moeilijk om top-20 in de tour te rijden, simpelweg omdat er minder geïnteresseerden zijn. Een beetje aanklampen in de bergetappes en een redelijke tijdrit rijden is voldoende.
pi_218329974
Dat ligt niet alleen aan het parcours, maar ook aan de onderlinge verschillen en dat er tegenwoordig amper nog renners rijden voor een plek bij de beste 20, maar buiten de top 10.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:26:21 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218330726
Vroeger waren de etappes veel langer en de tijdsverschillen ook veel groter.
Het grootste tijdverschil tussen de nummer 1 en 2 van de tour was in 1953.
Fausto Coppi legde het parcours dat jaar 28.17 minuten sneller af dan Stan Ockers.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218330998
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:26 schreef golfer het volgende:
Vroeger waren de etappes veel langer en de tijdsverschillen ook veel groter.
Het grootste tijdverschil tussen de nummer 1 en 2 van de tour was in 1953.
Fausto Coppi legde het parcours dat jaar 28.17 minuten sneller af dan Stan Ockers.
Dat is niet te vergelijken, de hele koers dynamiek was totaal anders. Men viel aan als men zich goed voelde, of het nu een vlakke-of bergetappe was en of het nu na 1 kilometer koers of na 200 kilometer koers was. En ja als je in een etappe van 300km vroeg aanvalt gaan er grote verschillen ontstaan.
pi_218332775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:51 schreef DecoAoreste het volgende:
Het parcours is wel zwaarder dan ooit in ieder geval, dat is een deel van de verklaring.

En Pogacar is een aliën. In mindere mate ook Vingegaard.
Het parcours van dit jaar was eigenlijk helemaal niet zo zwaar, maar ook de relatief makkelijke etappe worden zwaar gemaakt door de manier van koersen
pi_218334436
Hoe vaak is het in de afgelopen 25 jaar gebeurd dat het geel en de bolletjes naar dezelfde gingen? Is het niet vooral een Tour de Klim geworden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218334631
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe vaak is het in de afgelopen 25 jaar gebeurd dat het geel en de bolletjes naar dezelfde gingen? Is het niet vooral een Tour de Klim geworden?
In ieder geval 4x in de laatste 6 edities (2025 meegeteld)
pi_218335023
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gebeurt wel vaker, ook recent.

De puntentelling voor de bolletjestrui is ook aangepast om te voorkomen dat renners kans maken door vaak als eerste boven te komen op klinmetjes die weinig voorstellen.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')