Het maakt het extra spannend. De olifant heeft een naam: Tuffi. Als je goed oplet zal je tekeningen van de olifant zien. Voor de touristen is er olifanten-merchanise.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:47 schreef DJMO het volgende:
Jullie stellen me niet echt gerust he? We moeten nog terug ook
Hmm. Even zoeken naar die olifant dan. Pleegmoeder ijs gek op olifanten, dus even een souvenir scoren voor haar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het maakt het extra spannend. De olifant heeft een naam: Tuffi. Als je goed oplet zal je tekeningen van de olifant zien. Voor de touristen is er olifanten-merchanise.
Zolang je niet in de eerste trein van de dag zit, ben je veilig.
Dat was voor de verbouwing nog wel uit te houden maar ook niet comfortabel. Denk echter dat het met noise cancelling headphones prima te doen zou zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou dat was misschien wel mijn laatste ICM ritje. De airco was stuk dus alle ramen stonden tegen elkaar open. Maar ja, beter dan geen trein.
Duurt nog even voordat het ICM er helemaal uit is, maar in de afgelopen weken zijn er diverse stellen aan de kant gezet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou dat was misschien wel mijn laatste ICM ritje. De airco was stuk dus alle ramen stonden tegen elkaar open. Maar ja, beter dan geen trein.
Doet me denken aan de tijd dat er nog DDAR werd ingezet als stoptrein op de Veluwelijn. Als je door het bos reed waaide de trein beneden nog wel lekker door maar boven zaten alleen van die ventilatieroosters en ging je dood van de hitte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat was voor de verbouwing nog wel uit te houden maar ook niet comfortabel. Denk echter dat het met noise cancelling headphones prima te doen zou zijn.
Die groene banken waren wel ronduit kut. Een soort voorloper van de stoelen in de SNG.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik DDAR kon ontwijken deed ik het. Net als greavy en z'n VIRMs.
Ze moesten destijds ook wel rijden op de Veluwelijn vanwege de capaciteit en rijtijden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Doet me denken aan de tijd dat er nog DDAR werd ingezet als stoptrein op de Veluwelijn. Als je door het bos reed waaide de trein beneden nog wel lekker door maar boven zaten alleen van die ventilatieroosters en ging je dood van de hitte.
Mobiele martelwerktuigen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die groene banken waren wel ronduit kut. Een soort voorloper van de stoelen in de SNG.
Zeg dan gewoon ex-Thalys stelquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:19 schreef James1988 het volgende:
Gisteren samen met mijn vriendin een middag doorgebracht in Lille en afgesloten met een ritje Lille Europe -> Brussel met Eurostar. En dan bedoel ik de echte Eurostar, niet dat Duitse spul.
Het had ook wel z’n charme. ‘s Avonds laat of in het weekend kwam er nog wel eens Mat 64 opdagen. Dat waren nog echte treinen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moesten destijds ook wel rijden op de Veluwelijn vanwege de capaciteit en rijtijden.
klopt, maar het moderne materieel heeft wel als voordeel dat de rijtijden veel makkelijker haalbaar zijn. Alleen die stoelen in het SNG ...quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het had ook wel z’n charme. ‘s Avonds laat of in het weekend kwam er nog wel eens Mat 64 opdagen. Dat waren nog echte treinen.
Die trein die voor hongerwinterprofielen is gemaakt.quote:
Ja er was schijnbaar ooit een verkiezing voor welke stoelen erin moesten komen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand op deze rommel heeft gestemd. Had gewoon die FLIRT stoelen gedaan dan had je er niemand over gehoord.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar het moderne materieel heeft wel als voordeel dat de rijtijden veel makkelijker haalbaar zijn. Alleen die stoelen in het SNG ...
Al was Plan T met die DM'90-stoelen nog kutter
Iconische trein die ook geweldig rijdt. Naar mijn mening veel beter dan de e320 (Velaro).quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die trein die voor hongerwinterprofielen is gemaakt.
Groene raketquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die groene banken waren wel ronduit kut. Een soort voorloper van de stoelen in de SNG.
(Pratende over Oostenrijk, Nederland en Basel).quote:This additional triple approval is expected in the near future.
quote:The Talgo 230 trains have been designed to carry out international services that cross borders, making them an attractive alternative to flying. For this reason, and in line with customer specifications, they will also be certified and subsequently authorised by the national safety authorities of Austria (BMK) and the Netherlands (ILT) for both countries’ entire railway networks, as well as by the Swiss agency (BAV), but only for the Basel border station. This additional triple approval is expected in the near future.
En dat was het laatste wat we ooit van @DJMO vernomen hebbenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:47 schreef DJMO het volgende:
Jullie stellen me niet echt gerust he? We moeten nog terug ook
Dat staat er niet. Basel is natuurlijk spoortechnische ook wel een bijzonder verhaalquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:09 schreef b2py het volgende:
Sinds wanneer is Bazel zijn eigen land? Ik ga er over 3 weken heen, heb ik apart vignet nodig?
Ik heb het overleefd hoor. Jammer he?quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat was het laatste wat we ooit van @:DJMO vernomen hebben
Ik heb natuurlijk het nieuwsbericht niet gelezen en alleen jouw reactie.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:20 schreef MTL het volgende:
Er staat toch niet dat Basel een land is? Er staat dat er toelating wordt verwacht voor Oostenrijk, Nederland en Basel. In de eerste twee gevallen dus een landelijke toelating, in het andere geval een grenstoelating specifiek naar Basel.
[..]
Ik heb nou niet het idee dat de toelating voor de ICE-L voor Nederland, Oostenrijk en Basel SBB echt veel prioriteit heeft voor Deutsche Bahn. De ICE3Neo kan de klassieke Intercity-rijtuigen uitstekend vervangen op Amsterdam-Berlin en op het traject tussen Karlsruhe en Basel rijdt nu uitsluitend ICE4 waar 100 stellen van beschikbaar zijn. Naar Wien voldoet de ICE-T nog prima en naar de rest van Oostenrijk zijn 87 ICE4-stellen beschikbaar.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:22 schreef derLudolf het volgende:
https://eisenbahn.de/lok-(...)-dezember-2025_12581
ICE-L heeft toelating gekregen voor D. Vanaf december inzet tussen Berlin en Köln
Nu nog de Nederlandse toelating - iemand enig idee wat daarvan de status is?
Ja natuurlijk heb je het overleefd ouwe huilstruikquote:Op maandag 11 augustus 2025 18:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik heb het overleefd hoor. Jammer he?
Het duurde wel even, maar toen ik eenmaal gewend was was het idd wel tof ja. Sterker nog, ik denk er aan om volgend voor één maand een deutschland ticket aan te schaffen en dan gewoon drie of vier weken met slechts één koffer en m'n rugzak een rondreis door Duitsland te gaan maken. Onder andere in regio Wuppertal maar ook richting het zwarte woud.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je het overleefd ouwe huilstruik![]()
Was tof he, die Schwebebahn
Dat laatste vooral omdat het gemaakt voor mensen waarbij de benen net boven de knie waren geamputeerd. De stoelen zaten op zich nog wel ok-achtig, iets wat je van SNG zeker niet kunt zeggen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar het moderne materieel heeft wel als voordeel dat de rijtijden veel makkelijker haalbaar zijn. Alleen die stoelen in het SNG ...
Al was Plan T met die DM'90-stoelen nog kutter
Ook in mijn reactie staat er niks over landen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk het nieuwsbericht niet gelezen en alleen jouw reactie.
Oostenrijk , Nederland zijn toch echt landen toch?quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:37 schreef MTL het volgende:
In het persbericht wordt er wat over gezegd:
https://www.talgo.com/en/(...)-the-talgo-230-train
[..]
(Pratende over Oostenrijk, Nederland en Basel).
Ja daar kon je niet tegenover elkaar in zitten als je allebei nog knieën had iddquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat laatste vooral omdat het gemaakt voor mensen waarbij de benen net boven de knie waren geamputeerd. De stoelen zaten op zich nog wel ok-achtig, iets wat je van SNG zeker niet kunt zeggen.
Ach, was het weer eens zo laatquote:Op donderdag 14 augustus 2025 06:29 schreef boriq het volgende:
Een goederentrein met de neus op spoor 11 in Hengelo (het kopspoortje voor de trein naar Bielefeld) zal wel niet de bedoeling zijn geweest vanochtend
Er rijden bussen tussen de stations Driehuis, Santpoort-Noord, Santpoort-Zuid en Bloemendaal.quote:Zaterdag 30 Augustus 8:00 uur t/m Zondag 31 August 22:10 uur
Sprinters tussen Haarlem en Uitgeest stoppen niet in Bloemendaal, Santpoort Zuid en Santpoort Noord. Businzet vanaf Haarlem en Driehuis.
Was er laatst niet een nieuwsbericht dat er duizenden mensen uit moesten bij DB? Kan ook onenigheid zijn tussen Voorzitter RVB en de aandeelhouder..quote:Op donderdag 14 augustus 2025 20:37 schreef marcb1974 het volgende:
Altijd grappig, politiek die hun eigen falen afschuift op anderen.
Directeur DB ontslagen
Ongeval tussen een trein en een 'agricultuur voertuig' aldus dit Deense liveblog:quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:59 schreef marcb1974 het volgende:
Passagierstrein ontspoord in Denemarken. Media melden veel gewonden:
https://www.ad.nl/buitenl(...)l-gewonden~a839a550/
Ja, maar je hoeft er niet te stoppen, en dat doen de meeste ICE's dan ook niet. Tenzij ze niet in Köln Hbf komen, dan stoppen ze in plaats daarvan in Deutz.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:43 schreef derLudolf het volgende:Normaliter ga je toch via Köln Deutz als je SFS Köln Frankfurt pakt?
Er is wel weer iemand tegen een spoorbrug over de Hunte gevaren, dit keer in Oldenburg (Oldenb)quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo ziet het er nu uit bij de Friesenbrücke
Bekijk deze YouTube-video
Ze zijn dan ook al 30 jaar aan het klussen in Großraum Köln. Op dit moment is aan de overkant van de Rijn de uitbouw van de S13 naar het vliegveld gaande en aan onze kant zijn ze nog steeds bezig met "Bahnknoten Köln", en dat is een ontvlechtingsproject onder andere: https://bahnknoten-koeln.deutschebahn.com/db/westspange.htmlquote:Op zondag 17 augustus 2025 10:55 schreef derLudolf het volgende:
Aha dat heb ik tot dusverre vooral ICE gehad die vanaf Deutz rechtstreeks de SFS op gaan. Zonde van de tijd ook wel, kost denk ik snel 20 minuten extra?
De twee extra S-Bahn-sporen met perron op zowel Hbf als Messe-Deutz, om zo opstoppingen op de Hohenzollernbrücke te voorkomen: https://bahnknoten-koeln.(...)hn-stammstrecke.htmlquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dan vergeet ik vast nog een projectje.
Rijdt er een trein, is het weer niet goed ...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:10 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk man, vanochtend ipv een ICNG of zo'n oude op het traject Eindhoven - Den haag ineens zo'n bejaarde dubbeldeksbak. Er werd gevloekt omdat dat meteen betekende dat er een half uur vertraging naar den haag kwam
Jij vindt niet dat er iets mis mee is?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:41 schreef b2py het volgende:
Als ik op bahn.de kijk krijg ik dezelfde route en prijs
Utrecht - Anna Paulowna is 1:34 en 22,40 zonder korting. OV is gewoon afgrijselijk duurquote:Op woensdag 20 augustus 2025 21:33 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het rijkelijk aan de prijs voor een enkeltje 2e klas.
Prullenbakken, dat viel mij ook op. Ook in binnensteden. Ik heb een half uur met mijn plastic verpakking door Exeter gelopen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Treinen met de Britse spoorwegen in een paar smiley's:
Prachtig onderhouden Britse stationnetjes, en veel gevoel voor historie
Gratis (en schone) toiletten op ieder zichzelf respecterend station
Punctualiteit
Service! Zichtbaar personeel! Overal! (mag wat kosten, maar soit)
Geen vaste uurdienstregeling
Achterlijk poortjes-systeem
Prullenbakkenallergie op grote stations.
En eenals bonus: een enkeltje Londen-Inverness uit de automaat kost al meer dan mijn tweeweekse interrail.
In Groningen werkten ze eerst met nummertjes, zodat ze konden controleren dat je de goede fiets meenam. Nu gaat het op ov-kaart en kun je dus met een kroegbarrel naar binnen lopen en met een dure e-bike weer naar buiten. Toen ik het personeel vroeg hoe ze wisten dat ik mijn eigen fiets meenam, keken ze me aan alsof ze geen idee hadden wat ik het over had...quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minstens zo erg is de fietsendiefstal bij zogenaamde bewaakte stallingen.
Van station Alkmaar Noord zijn in 6 maanden tijd 50 fietsen gestolen, uit de bewaakte stalling.
Je komt er simpelweg binnen met een willekeurige ov-chipkaart.
https://streekstadcentraa(...)hotplace-voor-dieven
Klopt, schijtirritant en het gevolg is ook dat er op stations een heleboel schoonmakers met prikstokken rondlopen. Zelfs in de McDonalds op het station stond niet eens een prullenbakquote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Prullenbakken, dat viel mij ook op. Ook in binnensteden. Ik heb een half uur met mijn plastic verpakking door Exeter gelopen.
Leven op een eiland heeft uiteindelijk natuurlijk wel gevolgenquote:En verder:o-ver-al wordt voor gewaarschuwd, alsof iedereen volslagen debiel is. Zelfs bij een kraan in de wc zit een sticker "caution: hot water".
Scheelt mij in elk geval weer twee keer per uur met Duitsland bellen...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als het ding eind november zou worden aangevaren.
Dingen die me ook opvallen: bij veel verboden staat erbij wat de boete is (dat wordt leuk als dat bedrag ooit eens verandert), en ze doen heel panisch over parkeren. Waar je ook bent moet je óf betalen, óf minstens je kenteken invullen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En verder:o-ver-al wordt voor gewaarschuwd, alsof iedereen volslagen debiel is. Zelfs bij een kraan in de wc zit een sticker "caution: hot water".
Heb je überhaupt mijn post gelezen? Of Münster opgezocht op dat kaartje?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:08 schreef b2py het volgende:
Beetje vreemd wel maar goed, als de officiele reisplanner het aan geeft?
Hebben ze daar nog steeds geen fatsoenlijke koppeling voor bedacht?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Scheelt mij in elk geval weer twee keer per uur met Duitsland bellen...
Je zit precies op de hoogste Preisstufe van het Münsterland-tarif...quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe dit zit?![]()
Enkele reis Lüdinghausen - Enschede, volgens Westfalentarif, kost 22 Euro GODDAMN tien. "über Münster"
[ afbeelding ]
Maar ik ga natuurlijk helemaal niet via Münster, waarom zou je?![]()
[ afbeelding ]
Moffennaaiballerij
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je zit precies op de hoogste Preisstufe van het Münsterland-tarif...
Dit snap ik ook ooit "Ja het is gewoon volgens de regels" OH JAH NOU MISSCHIEN KLOPT DAAR DAN GEEN ENE FAKKING KAK VAN?????quote:
ja wat er met @b2py gebeurd is weet ik ook niet maar die is ergens een systeemleeghoofd gewordenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit snap ik ook ooit "Ja het is gewoon volgens de regels" OH JAH NOU MISSCHIEN KLOPT DAAR DAN GEEN ENE FAKKING KAK VAN?????
Ofzo. Kuch.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:08 schreef b2py het volgende:
Beetje vreemd wel maar goed, als de officiele reisplanner het aan geeft?
Ik weet nog niet wat de procedures gaan zijn als we weer naar Duitsland gaan rijden. Voorheen moesten we elke trein telefonisch aanbieden en aannemen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog steeds geen fatsoenlijke koppeling voor bedacht?![]()
Laatst had er ook weer een goederentrein op spoortje 11 in Hengelo gestaan omdat ie was aangezien voor de Eurobahn
zeshonderd jaar gaan duren ookquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef James1988 het volgende:
Duitsland en Duitsers een beetje kennende zal dat gewoon weer
Kunnen ze niet iets verzinnen dat er een soort briefje uit je printer rolt, dan staat het zwart op wit en hoef je niet op te nemen. Dat zoiets nog niet bestaatquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef James1988 het volgende:
Don't worry, Duitsland en Duitsers een beetje kennende zal dat gewoon weer zo gaan werken
Met faxquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef James1988 het volgende:
Don't worry, Duitsland en Duitsers een beetje kennende zal dat gewoon weer zo gaan werken
Asfaltvreter, ga zaterdag weer eens met de trein. Houd mijn hart vastquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wat er met @:b2py gebeurd is weet ik ook niet maar die is ergens een systeemleeghoofd geworden
[..]
Oh is dat het. Olieblikslaaf.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 15:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Asfaltvreter, ga zaterdag weer eens met de trein. Houd mijn hart vast
De fax bij de Buba is UITGEZET!quote:
Dat heb ik nou nog nooit gebruikt, werkt dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heb ik ook op m'n modelbaan; Railcom.
Moet toch wel te fixen zijn dat een paar minuten voordat een trein de grens over gaat de treindienstleider al kan zien dat er iets aan komt en wat het is?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel je toch voor dat er een modern systeem zou bestaan waarbij je treinnummers vanaf de trein gewoon naar een computer zou kunnen sturen.
Heb ik ook op m'n modelbaan; Railcom.
Als automatiseerder snap ik echt niet waarom dergelijke basale automatiseringsproblemen nog niet opgelost zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet toch wel te fixen zijn dat een paar minuten voordat een trein de grens over gaat de treindienstleider al kan zien dat er iets aan komt en wat het is?
Je zou toch wel iets moeten kunnen met GPS of GSM-R?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als automatiseerder snap ik echt niet waarom dergelijke basale automatiseringsproblemen nog niet opgelost zijn.
Maar dan denk ik als burger aan de politieke onwil die 30 jaar rechtse kabinetten en 45+ jaar bezuinigen op OV aan beide kanten van de grens dit gevolg eigenlijk wel gewoon heel erg logisch maakt.
Ik denk dat, zelfs als er ERTMS ligt in NL én in DE, dit nog niet voor elkaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |