abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218323786
Sinds een tijdje ben ik wat serieuzer met crypto bezig.

Momenteel hebben meme coins flink mijn aandacht. Vanwege de hoge volatiliteit doe ik dagelijks meerdere trades waarbij ik in- en uitstap in een bepaalde coin. Soms swap ik deze terug naar SOL, soms swap ik de naar een andere meme coin. Soms stap ik met 50% uit op een bepaalde koers maar krijg dan last van fomo omdat de koers door blijft stijgen en koop dan weer voor een bepaald aantal SOL terug.

Je kunt je voorstellen dat ik hierdoor het overzicht volledig kwijt raak. Sta ik nu op winst bij deze coin of nog niet door de verschillende trades op verschillende koersen die ik heb gedaan?

Ik denk dat ik een betere trader word als ik mijn beslissingen neem op basis van feiten en niet op gevoel/geheugen zoals ik nu vaak doe.

Zijn er dus tools voor het beheren van je crypto waarmee je dit soort informatie inzichtelijk hebt?
pi_218323825
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:31 schreef jochem8 het volgende:
Sinds een tijdje ben ik wat serieuzer met crypto bezig.

Momenteel hebben meme coins flink mijn aandacht. Vanwege de hoge volatiliteit doe ik dagelijks meerdere trades waarbij ik in- en uitstap in een bepaalde coin. Soms swap ik deze terug naar SOL, soms swap ik de naar een andere meme coin. Soms stap ik met 50% uit op een bepaalde koers maar krijg dan last van fomo omdat de koers door blijft stijgen en koop dan weer voor een bepaald aantal SOL terug.

Je kunt je voorstellen dat ik hierdoor het overzicht volledig kwijt raak. Sta ik nu op winst bij deze coin of nog niet door de verschillende trades op verschillende koersen die ik heb gedaan?

Ik denk dat ik een betere trader word als ik mijn beslissingen neem op basis van feiten en niet op gevoel/geheugen zoals ik nu vaak doe.

Zijn er dus tools voor het beheren van je crypto waarmee je dit soort informatie inzichtelijk hebt?
Met traden verlies je geld, zo 80 tot 95% van de traders, afhankelijk van het onderzoek.

De beste strategie is aankopen en niet meer aankomen tot er een goed bullrun is.

En ik zou sowieso het grootste deel in bitcoin houden.
pi_218324515
Thanks voor je reactie, maar met meme coins is dit over het algemeen heel anders omdat de koers enorm fluctueert en je dus wel winst maakt door op de juiste momenten in- en uit te stappen.

Verder was het ook geen antwoord op mijn vraag in de zoektocht naar een cryptobeheertool o.i.d..
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:41:17 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218325372
Je hebt portfolio trackers, Delta en zo daar kan je ook custom coins toevoegen.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218325422
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:06 schreef jochem8 het volgende:
Thanks voor je reactie, maar met meme coins is dit over het algemeen heel anders omdat de koers enorm fluctueert en je dus wel winst maakt door op de juiste momenten in- en uit te stappen.
Nee.

"Het juiste moment in- en uitstappen" is niet te voorspellen.

Vroeg of laat gebeurt het een keer dat een coin niet meer stijgt of niet meer daalt naar een bepaald niveau of een grote partij dumpt z'n coins en dan blijf je achter met een verlies of een hoop waardeloze coins.

Daarnaast handel je tegen honderden trading bots die sneller kunnen reageren dan jij (en vaak ook verlies draaien).

Als je denkt dat je dat kan verslaan hou je jezelf voor de gek.
Maar mij niet.

Daytraden is in feite gewoon gokken met een hoge verslavingskans.

"Ja, maar dit is anders". Nee.

quote:
Verder was het ook geen antwoord op mijn vraag in de zoektocht naar een cryptobeheertool o.i.d..
Nee, klopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-07-2025 08:53:28 ]
pi_218363469
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nee.

"Het juiste moment in- en uitstappen" is niet te voorspellen.

Vroeg of laat gebeurt het een keer dat een coin niet meer stijgt of niet meer daalt naar een bepaald niveau of een grote partij dumpt z'n coins en dan blijf je achter met een verlies of een hoop waardeloze coins.

Daarnaast handel je tegen honderden trading bots die sneller kunnen reageren dan jij (en vaak ook verlies draaien).

Als je denkt dat je dat kan verslaan hou je jezelf voor de gek.
Maar mij niet.

Daytraden is in feite gewoon gokken met een hoge verslavingskans.

"Ja, maar dit is anders". Nee.
Ik heb ook nooit gezegd dat het juiste moment te voorspellen is, ik zeg alleen dat ik telkens hoger verkoop dan dat ik inkoop en dat meerdere keren per dag/week doe.

Dan moet je me toch even uitleggen hoe ik geen winst maak met onderstaande trades met MoonCoon:

Koop 5 SOL op 0,0001706
Verkoop 4 SOL op 0,0004144
Koop 2 SOL op 0,00039571
Verkoop 3 SOL op 0,00056738
Koop 2 SOL op 0,00036308
Verkoop 5 SOL op 0,00060688
Koop 5 SOL 0,0004144
Verkoop 6 SOL op 0,00091485

Dit zijn trades in minder dan een week. Dus ik heb én meer geld op de bank dan ik had voor dat ik ging traden met MoonCoon én ik heb een leuke moonbag. Bij dit soort coins die vaak een korte levensduur hebben zitten weinig trade bots op. Dat zal bij BTC, XRP etc. wel heel anders zijn.

Dus ik weet niet hoe ik jou voor de gek hou. Of hou je jezelf voor de gek?

Anyway, ik zou dus graag een mooi realtime overzicht hebben middels een tool die mijn trades bijhoudt en die me precies kan vertellen hoeveel winst/verlies ik op een bepaalde coin heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')