Zolang het allemaal maar gepaard gaat met transparantie, communicatie en wederzijds goedvinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn weldegelijk mannen die daar niet zoveel mee hebben. Net als er vrouwen zijn die gebeft worden niet zo bijzonder vinden.
Het is anders ook wel raar van zijn ex dat ze kennelijk graag mannen pijpt, maar dan niet haar partner. Of daar moet een soort van bedoeling achter zitten. Dat soort relaties heb je ook. Zo heb ik wel vrouwen leren kennen die seks hebben met vele mannen en dan hun eigen partner heel af en toe een keertje aftrekken en het liefst nog zo dat ze er niet heel erg van genieten.
Ieder zijn ding.
Zelfs als je partner hiv heeft, is de kans om als man besmet te raken na vaginale seks per neukpartij dus maar 1 op 7143.quote:Iedereen is bang voor HIV, wat veel mensen niet weten is dat de kans op HIV bij éénmalig vaginaal contact helemaal niet zo groot is. De kans op HIV die mannen lopen per keer onveilig vaginaal contact met een besmette partner is 0.014%, voor vrouwen is dit 0.2%.
Bij anaal contact is de kans op overdracht iets groter, dit heeft er mee te maken dat de anus tijdens de seks makkelijker beschadigt en er hierdoor kleine bloedinkjes kunnen ontstaan, waardoor de kans op overdracht groter wordt.
Voor anale seks is de kans op HIV per keer onveilig seksueel contact 0.06-0.2% (top) en 0,1-3% (bottom) is.
Daar testen ze bij de GGD Amsterdam niet eens meer op als je geen symptomen hebt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:49 schreef TAmaru het volgende:
De kans om als man hiv op te lopen na vaginale penetratie zonder condoom van een vrouw is ook al bijzonder klein trouwens.
https://onedayclinic.nl/wat-is-de-kans-op-een-soa/
[..]
Zelfs als je partner hiv heeft, is de kans om als man besmet te raken na vaginale seks per neukpartij dus maar 1 op 7143.
Er zijn ook maar 6000 vrouwen bekend met hiv in Nederland, van wie geloof ik ook nog het merendeel van Afrikaanse afkomst is.
Meer dan 98% van de mensen met hiv in Nederland gebruikt medicatie. Mensen die medicatie gebruiken hebben zo weinig van het virus in hun bloed, dat hiv bij orale seks sowieso niet wordt overgedragen, ook al was die kans al erg klein.
M.a.w. de kans dat je in Nederland hiv oploopt door je te laten pijpen door een westerse vrouw is echt onnoemelijk klein.
Chlamydia echter ... die kans is een stukje groter.
Wow, ik wist dat niet. Ik dacht dat je dan onvruchtbaar kon worden enzo. Blijkbaar is het een beetje zoals covid ... veel eenvoudiger overdraagbaar geworden maar ook veel minder schadelijk?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 03:50 schreef Horzula het volgende:
[..]
Daar testen ze bij de GGD Amsterdam niet eens meer op als je geen symptomen hebt.
Schijnt meestal vanzelf weer over te gaan.
Ik denk dat ze daar nog wel eens op terug kunnen komen. Want daarmee werk je ook verdere verspreiding in de hand.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 03:50 schreef Horzula het volgende:
[..]
Daar testen ze bij de GGD Amsterdam niet eens meer op als je geen symptomen hebt.
Schijnt meestal vanzelf weer over te gaan.
We zullen zien. Maar ze weten zeker wat ze doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar nog wel eens op terug kunnen komen. Want daarmee werk je ook verdere verspreiding in de hand.
Vraag het je arts.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wow, ik wist dat niet. Ik dacht dat je dan onvruchtbaar kon worden enzo. Blijkbaar is het een beetje zoals covid ... veel eenvoudiger overdraagbaar geworden maar ook veel minder schadelijk?
Geeft mij ook wel een stukje rust, dat ik me toch wel zonder condoom door hoeren kan laten pijpen
Het kan natuurlijk ook gewoon ordinair kosten besparen zijn. Nederland is wel de top als het gaat om reactieve geneeskunde ipv preventieve.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:26 schreef Horzula het volgende:
[..]
We zullen zien. Maar ze weten zeker wat ze doen.
Ik neem aan dat men de verspreiding van chlamydia als onvoldoende ernstig ziet.
Ja dit dusquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar nog wel eens op terug kunnen komen. Want daarmee werk je ook verdere verspreiding in de hand.
De GGD's hebben het ook vreselijk druk. Je komt daar als normaal mens voor een soa-test niet meer tussen. Dan moet je al risicovolle seks hebben gehad.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon ordinair kosten besparen zijn. Nederland is wel de top als het gaat om reactieve geneeskunde ipv preventieve.
Ja, deze hypochonder leeft nog. 😉 Ik heb online een wetenschappelijke studie gevonden, die de kans op hiv bij gepijpt worden zo goed als onbestaand beschouwt.quote:
In mijn geval waren daar vooral mannen alleen (wat niet wil zeggen dat ze geen partner hebben). Soms ook vrouwen alleen. En ja paar koppels. Maar toch vooral mannen alleen. In mijn geval toen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest, maar een parenclub.... Daar komen toch alleen stelletjes? Niet een man ,(of vrouw) alleen?
Van alles en nog wat… Mijn ex schoonouders van vroeger gingen wel eens naar organza, dan moest ik min of meer mee met mijn exquote:Op zondag 10 augustus 2025 19:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest, maar een parenclub.... Daar komen toch alleen stelletjes? Niet een man ,(of vrouw) alleen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |