------------------------------------------quote:Acteur Hüseyin Cahit Ölmez (62) overleden, bekend als motoragent Selattin uit 'Flikken'
De Nederlands-Turkse acteur Hüseyin Cahit Ölmez (62) is overleden. Dat is aan onze redactie bevestigd. Hij is bij het grote publiek vooral bekend als motoragent Selattin uit VRT-reeks 'Flikken'. Hij speelde 3 seizoenen lang naast acteurs als Andrea Croonenberghs, Axel Daeseleire en Joke Devynck.
Cahit Ölmez was zowel in Nederland als in Vlaanderen een bekend acteur. Zijn bekendheid bij ons kreeg hij vooral door zijn rol als politie-agent Selahattin 'Sel' Ateş in de populaire tv-reeks 'Flikken'. Daarin vormde hij een duo met Ben Vanneste, gespeeld door Axel Daeseleire. Na de eerste 3 seizoenen verliet hij de reeks.
Na zijn vertrek uit 'Flikken' baatte Ölmez een tijdje een pitarestaurant uit in Gent. Later speelde Ölmez mee in verschillende Nederlandse films en tv-series, zoals 'Baantjer'. Onlangs nog acteerde hij in de remake van de populaire Nederlandse ziekenhuisserie 'Medisch centrum west'.
Ölmez kreeg ook de vraag om mee te spelen in het tweede seizoen van 'Medisch centrum west', maar moest afhaken wegens gezondheidsproblemen. Hij is op 21 juli overleden aan de gevolgen van kanker en werd gisteren begraven in Mersin, in Turkije.
Op Facebook reageert Fonny Dewulf, die de muziek voor 'Flikken' componeerde: "Ik vond hem een zeer aimabel man. Helaas op 62-jarige leeftijd veel te vroeg van ons heengegaan..."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)t-flikken-overleden/
Edwin Emanuel Possequote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:47 schreef marretak het volgende:
Hüseyin Cahit Ölmez?,...
Mama mia pjonge jonge wat een naam zeg?
Noem jezelf dan bijv Tom Egbert de Groot?
Tsja sommige dingen in het leven kies je zelf voor zeg ik dan altijd maar !
Hij had kanker..quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:52 schreef Strijder_ het volgende:
Zoveel ‘plotselinge’ doden de laatste tijd
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hij doet zijn achternaam geen eer aan
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hij doet zijn achternaam geen eer aan
Zijn achternaam betekent 'onsterfelijk' (ik heb het opgezocht)quote:
Met die naam had hij kanker moeten verslaanquote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn achternaam betekent 'onsterfelijk' (ik heb het opgezocht)
Ik denk dat deze foto iets recenter is. Nog steeds aantrekkelijk ( vind ik)quote:
Jaquote:Op vrijdag 25 juli 2025 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat deze foto iets recenter is. Nog steeds aantrekkelijk ( vind ik)
[ afbeelding ]
Rust in Vrede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |