abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218302111
Hoi hoi,

Ik ga aanstaande dinsdag een dag meelopen in de daklozenopvang, en vindt het allemaal heel spannend aangezien ik een switch ga maken van een detailhandel achtergrond.

Heb weinig ervaring met de doelgroep, en weet dus buiten de vacature om weinig wat me te wachten staat.

ChatGpt natuurlijk al om tips gevraagd, maar eey, wie weet kan ik ook hier nog wat ervaringen of dergelijke horen.

Ik ga aan de slag als assistent persoonlijk begeleider. Dus ook verslavingsproblematiek en dergelijke krijg ik ook mee te maken.

Please shoot ;-)

Ben bij de laatste 3 van de 10 mensen die op gesprek zijn gegaan. Wat al positief is, maar hoe ga ik ( positief( opvallen op deze meeloopdag??
pi_218302202
Ze geen nepgeld geven om indruk te maken ;)

Nee geintje, respect zeg dat je dit werk wilt gaan doen. Hulde. Gewoon luisteren in zo een meeloopdag kan al heel veel doen.
pi_218302225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:25 schreef Newone82 het volgende:
Ze geen nepgeld geven om indruk te maken ;)

Nee geintje, respect zeg dat je dit werk wilt gaan doen. Hulde. Gewoon luisteren in zo een meeloopdag kan al heel veel doen.
Ja, is echt geheel nieuw voor me. En luisteren ga ik zeker doen maar wil ook initiatief tonen.
pi_218302364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:26 schreef NielsonOtto90 het volgende:

[..]
Ja, is echt geheel nieuw voor me. En luisteren ga ik zeker doen maar wil ook initiatief tonen.
Je moet geen initiatief tonen.
Je mag de juiste vragen stellen.

En als je die juiste vragen niet zelf kunt bedenken, is dit niet het juiste beroeps voor jou.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_218302386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:40 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Je moet geen initiatief tonen.
Je mag de juiste vragen stellen.

En als je die juiste vragen niet zelf kunt bedenken, is dit niet het juiste beroeps voor jou.
Wat een onzin tip voor ts geef je. Heb in het werkveld genoeg mensen gezien die op een meeloopdag niks van initiatief tonen. Daar neem je snel afscheid van.
pi_218302413
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:43 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Wat een onzin tip voor ts geef je. Heb in het werkveld genoeg mensen gezien die op een meeloopdag niks van initiatief tonen. Daar neem je snel afscheid van.
Dan lees je mijn tip niet goed.
De juiste vragen stellen is het beste initiatief dat je kunt tonen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_218302468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:46 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Dan lees je mijn tip niet goed.
De juiste vragen stellen is het beste initiatief dat je kunt tonen.
Ook dat is natuurlijk gedeeltelijk waar.

TS zou bijvoorbeeld initiatief kunnen tonen door een activiteit als koken te doen. Dan spring je er uit. Iedereen stelt vragen.
pi_218302701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 22:50 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Ook dat is natuurlijk gedeeltelijk waar.

TS zou bijvoorbeeld initiatief kunnen tonen door een activiteit als koken te doen. Dan spring je er uit. Iedereen stelt vragen.
:N

Je mist het belangrijkste woord uit mijn tip.
En in dat woord zit de crux. En op een eerste meeloopdag hoef je echt niet met een activiteit op de proppen te komen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_218304827
Ik denk dat je het verste komt als je de daklozen als normale mensen behandelt. Dus niet net doen of ze achterlijk of dom zijn. Zullen er uiteraard ook tussen zitten maar alle mensen hebben een verhaal.
Verder zou ik gerichte vragen stellen. Zoals hoe vaak zie je een cliënt, wat doe je als de cliënt niet komt opdagen, wat kun je voor de cliënt doen, wat is het succes percentage enz.
pi_218305277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 09:40 schreef Lizayra het volgende:
Ik denk dat je het verste komt als je de daklozen als normale mensen behandelt. Dus niet net doen of ze achterlijk of dom zijn. Zullen er uiteraard ook tussen zitten maar alle mensen hebben een verhaal.
Verder zou ik gerichte vragen stellen. Zoals hoe vaak zie je een cliënt, wat doe je als de cliënt niet komt opdagen, wat kun je voor de cliënt doen, wat is het succes percentage enz.
Dat zijn al heel goede tips.

Hier kan ik zeker wat mee, dankje.
pi_218315317
Luisteren, luisteren, luisteren! Kom niet met advies of goedbedoelde tips aanzetten, maar luister naar ze.

Of probeer het luchtig te houden, zoals over koetjes en kalfjes of alledaagse onderwerpen, iets als muziek, kaarten, favo plek in de stad, etc. praten.

Werkt ook bij jongeren (waar ik mee werk). De één praat gemakkelijk uit zichzelf, de ander zal niets loslaten. Accepteer dat!

In het uiterste geval, zoek bepaalde afleveringen op van Five Days Inside (waar ook regelmatig opnames zijn gemaakt bij de daklozenopvang) en observeer hoe die presentatoren dat doen. ;)
pi_218315447
Het is een meeloopdag, het lijkt me niet de bedoeling dat je met adviezen gaat komen, dus toon interesse maar observeer vooral, stel de vragen aan de begeleider buiten het zicht van de cliënten om.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 25 juli 2025 @ 08:54:04 #13
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218315762
Pas op je spullen want het zijn junks en daardoor 9 van de 10 keer ook dieven. Ze zijn niet te vertrouwen. Zullen je bevrienden zodat ze je later op een manier kunnen manipuleren voor hun eigen persoonlijke gewin enzovoort.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218316375
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 08:54 schreef SuperNeger het volgende:
Pas op je spullen want het zijn junks en daardoor 9 van de 10 keer ook dieven. Ze zijn niet te vertrouwen. Zullen je bevrienden zodat ze je later op een manier kunnen manipuleren voor hun eigen persoonlijke gewin enzovoort.
Wat een aannames in 1 post. Walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')