Ik heb
tado in dezelfde configuratie als bij jou in de toekomst (beneden vloerverwarming + 2 ltv radiatoren, boven meerdere ltv radiatoren). Werkt best lekker. Maar...
Als er boven een radiator aan gaat, wordt de vloerverwarming automatisch mee opgestookt. Dus eigenlijk moet je dan nog een zoneklep hebben voor je vloerverwarmingverdeler.
Ze zijn er van
Honeywell, maar dat praat natuurlijk niet (draadloos) met tado. Ik heb nu zonekleppen met een Tuya aansturing liggen. Maar die zijn nog niet geïnstalleerd.
Door deze situatie bij ons slaat de ketel eigenlijk nooit aan om beneden te verwarmen, omdat het mee verwarmen met een radiator er al voor zorgt dat het warm zat is beneden (zit altijd voor ons op 19-21gr terwijl thermostaat op 19gr staat).
Dit is overigens wel omdat radiatoren boven overdag op 16gr staan. Ik denk dat als we boven continu op 19gr stoken, dat het dan in de woonkamer niet te harden is in de winter. De huidige setup is best energiezuinig. We zitten nu met 300m2 woonoppervlak in een geisoleerd oud huis op +/- 1700m3 gas.