Bij Taxivergunningen kunnen ze ook gebruik maken van de Bibob wet, kortom dat kunnen ze zelfs tegen je gebruiken als ze vermoedens hebben, beetje rare wet omdat het ingaat tegen het principe van niet veroordeeld, niet schuldig.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:20 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Je zou denken dat het op een gegeven moment verjaard bij goed gedrag.
Nee het is een passief systeem, je werkgever doet een verzoek een VOG aan te vragen, daarvan krijg je een link en dat vraag je aan, vervolgens krijg je de uitslag en dat document verstuur je naar je werkgever. Kortom zolang die niet op een vernieuwing vraagt (heb ik zelf nooit meegemaakt) zal het dus ook niet bekent worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:23 schreef Lizayra het volgende:
Bedankt voor de uitleg allemaal.
Wat ik uit het verhaal van miss_sly begrijp, kan je VOG later nog aangepast worden? Of was Schiphol een uitzondering?
Stel er wordt een VOG gegeven voor je nieuwe baan en een maand later word je veroordeeld voor een delict waar dat VOG betrekking op heeft. Krijgt de werkgever dat dan te horen of is het puur een momentopname?
wederom, wat @raptorix zegt. maar weet dus zogauw je werkgever er lucht van krijgt en je hebt het verzwegen (joh ik heb ff een half jaar vakantie nodigquote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:23 schreef Lizayra het volgende:
Bedankt voor de uitleg allemaal.
Wat ik uit het verhaal van miss_sly begrijp, kan je VOG later nog aangepast worden? Of was Schiphol een uitzondering?
Stel er wordt een VOG gegeven voor je nieuwe baan en een maand later word je veroordeeld voor een delict waar dat VOG betrekking op heeft. Krijgt de werkgever dat dan te horen of is het puur een momentopname?
Niet bij dit soort zaken, maar voor bepaalde beroepen/locaties krijg je een AIVD onderzoek, en daar zien ze dat soort dingen wel, en dat kunnen ze meenemen in de beoordeling, maar dan moet je vooral denken dat je bijvoorbeeld vrienden/familie hebt die invloed op je kunnen uitoefenen, echter ik schat dat het aantal mensen dat hier op word afgewezen behoorlijk laag. Overigens ken ik ook wel iemand die zo een onderzoek had maar wel een strafblad had, echter door uitleg van omstandigheden heeft hij toch goedkeuring gehad.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:51 schreef Lizayra het volgende:
Wederom bedankt voor de antwoorden.
Nog een laatste:
Als mijn familie de koffer moet open maken op Schiphol, of gefouilleerd wordt, grappen we achteraf "dat komt omdat opa fout was in de oorlog".
Maar heeft het gedrag van je familie invloed op hoe jij behandeld wordt? Staat er ergens een rood kruisje in je paspoort als je vader/broer/dochter in de gevangenis zit voor drugs of moord?
heel cru, maar de reden is tweeledig;quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:51 schreef Lizayra het volgende:
Nog een laatste:
Als mijn familie de koffer moet open maken op Schiphol, of gefouilleerd wordt, grappen we achteraf "dat komt omdat opa fout was in de oorlog".
Maar heeft het gedrag van je familie invloed op hoe jij behandeld wordt? Staat er ergens een rood kruisje in je paspoort als je vader/broer/dochter in de gevangenis zit voor drugs of moord?
De VGBquote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet bij dit soort zaken, maar voor bepaalde beroepen/locaties krijg je een AIVD onderzoek, en daar zien ze dat soort dingen wel, en dat kunnen ze meenemen in de beoordeling, maar dan moet je vooral denken dat je bijvoorbeeld vrienden/familie hebt die invloed op je kunnen uitoefenen, echter ik schat dat het aantal mensen dat hier op word afgewezen behoorlijk laag. Overigens ken ik ook wel iemand die zo een onderzoek had maar wel een strafblad had, echter door uitleg van omstandigheden heeft hij toch goedkeuring gehad.
Kan in een Pre Employment Screening worden meegenomen. Toen ik bij justitie solliciteerde, werden mijn antecedenten onderzocht, t/m bankgegevens aan toe.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:51 schreef Lizayra het volgende:
Nog een laatste:
Volgens het jaarverslag zijn er in 2004 2.2% afgewezen. 0.3% op c niveau, 2.5% op b niveau en 0.4% op a niveau.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet bij dit soort zaken, maar voor bepaalde beroepen/locaties krijg je een AIVD onderzoek, en daar zien ze dat soort dingen wel, en dat kunnen ze meenemen in de beoordeling, maar dan moet je vooral denken dat je bijvoorbeeld vrienden/familie hebt die invloed op je kunnen uitoefenen, echter ik schat dat het aantal mensen dat hier op word afgewezen behoorlijk laag. Overigens ken ik ook wel iemand die zo een onderzoek had maar wel een strafblad had, echter door uitleg van omstandigheden heeft hij toch goedkeuring gehad.
Dit zal 100% bibob zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij Taxivergunningen kunnen ze ook gebruik maken van de Bibob wet, kortom dat kunnen ze zelfs tegen je gebruiken als ze vermoedens hebben, beetje rare wet omdat het ingaat tegen het principe van niet veroordeeld, niet schuldig.
In dit traject kunnen ze wel gegevens opvragen (na de politie verklaring en vog). We vallen onder het VWP, in dit circus beland je als je bij je ESTA ja invult bij strafblad.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:07 schreef freak1 het volgende:
[..]
dit.
met als aanvulling dat er tijdens je immigratie procedure vragen worden gesteld over je verleden. dat staat "los" van het wel of niet delen van informatie. ga je bijvoorbeeld naar de VS, dan zal worden gevraagd of je een strafblad hebt. daarbij is 6 jaar terugkijken niet heel relevant.
bij een aantal landen wordt de informatie niet onderling gedeeld, daarbij zou je dus een strafblad kunnen verzwijgen. echter, komt het dan op een later moment naar boven kan je (toeristen) visa ongeldig worden verklaard, je was immers niet eerlijk.
in het voorbeeld van australie; uit mijn hoofd wordt daar net als de ESTAs van amerika gevraagd naar een strafblad en drugsverleden. lieg je daar en dat komt niet bij de douane, maar pas op een later moment naar boven, zullen ze je uitzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |