abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2025 @ 22:14:56 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218281306
quote:
Vijf jaar geleden hebben de Luxemburgse veiligheidsdiensten een aanslag op het Eurovisie Songfestival in Rotterdam verijdeld, zo bevestigt justitie in Luxemburg aan Het Parool. De hoofdproducent en justitie in Nederland wisten van niets. Deze maand werd tegen de verdachte, de 23-jarige Zweed Alexander H., 12 jaar cel geëist.

(...)

Het stuk omvat gedetailleerde plannen om tijdens het Eurovisie Songfestival in 2020 in Ahoy een aanslag te plegen. H. zou bezoekers hebben willen vergiftigen met cyanide of ricine. Ook wilde hij volgens het document met chloor paniek veroorzaken, gas verspreiden via ventilatiesystemen en zelf explosieven maken.

(...)

Het Openbaar Ministerie in Luxemburg heeft 12 jaar cel tegen H. geëist. Hij mag zijn proces in vrijheid afwachten. De uitspraak volgt in november.

Bron: AD
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218281857
Wtf.

Grootse plannen wel
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218282855
Ik heb dit 12 dagen geleden in de slow chat gepost, met een link naar een Luxemburgse krant (via Reddit). Bijzonder dat de Nederlandse pers dit zo laat oppikt. Het artikel in de krant was een verslag van de rechtspraak, dus er was al een politieonderzoek gedaan.
https://www.reddit.com/r/eurovision/s/CY9oRiP3kJ
  Moderator dinsdag 22 juli 2025 @ 09:51:59 #4
375570 crew  Cyan9
pi_218284101
Ook bijzonder dat justitie in Nederland, en de organisatie van niks wist.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218285195
Het extremisme van nu is ook wel moeilijk te volgen. Deze jongen is blijkbaar extreemrechts op sociale issues en extreemlinks op milieu. Hoe hou je dat allemaal in de gaten als overheid. Chapeau Luxemburg (wel zorgwekkend dat er blijkbaar dan geen communicatie is met de Nederlandse instanties).
pi_218285274
Die Zweed was ook pas 18 toen 8)7
pi_218285334
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:25 schreef zorro28 het volgende:
Die Zweed was ook pas 18 toen 8)7
17 zelfs, en minderjarig dus. Al is het sowieso een verhaal dat heel veel vragen oproept.

De enige indruk die ik wel krijg van de informatie in het artikel, is dat het niet zo heel waarschijnlijk was dat er iets van de plannen tot uitvoering was gekomen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport dinsdag 22 juli 2025 @ 12:13:29 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218285675
Daar had ik kunnen zijn als we geen coronaproblemen hadden, komt wel dichtbij zo.

Wel heel raar dat men in Nederland van niets weet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')