Nou inderdaad WTFquote:Het was geen spontane betoging uit onvrede, aldus de burgemeester. Hij noemde het pure vernielzucht. "Ze willen tonen dat het gebied van hen is."
Hij sprak van een ‘stadsguerilla’. „Ze zijn georganiseerd, gestructureerd, het is geprogrammeerd, er is een plan, bewapening en er wordt een hinderlaag opgezet voor politie en weggebruikers.”
Misschien willen ze Dilan een tijdje van ons lenenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Steeds een stukje meer en erger. Frankrijk gaat een hele vervelende toekomst tegemoed.
Ik trap niet graag naquote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:11 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Misschien willen ze Dilan een tijdje van ons lenen
Precies, er zijn ook arme mensen die ingaan op de provocaties van de automobilisten.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:13 schreef Aether het volgende:
Beetje die dure auto’s showen bij zo’n armoedige buurt.
Misschien de geestelijke armoede van "de jongeren" eens bestrijden.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:41 schreef Beathoven het volgende:
Bestrijden.
In dezelfde buurt van Limoges waren op 14 juli ook al incidenten. Volgens de burgemeester gaat het om een wijk met veel armoede.
Misschien goed om de armoede ook eens te bestrijden en kijken of het effect heeft.
Ook in onderwijs investeren. Prima.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien de geestelijke armoede van "de jongeren" eens bestrijden.
W8t even....begrijp ik nu goed wat ik lees; Waren dit van die show-off types die het er in zo'n buurt ook nog eens even lekker onder de neus gingen wrijven??quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, er zijn ook arme mensen die ingaan op de provocaties van de automobilisten.
Alle automobilisten doen toch overal showen met hun gemotoriseerd voertuig? Van kijk mij, ik ben sneller weg dan jou.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:41 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
W8t even....begrijp ik nu goed wat ik lees; Waren dit van die show-off types die het er in zo'n buurt ook nog eens even lekker onder de neus gingen wrijven??
Niet in alle arme buurten gebeurt dit, dus ik betwijfel sterk of armoede hier de bepalende factor isquote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:41 schreef Beathoven het volgende:
Bestrijden.
In dezelfde buurt van Limoges waren op 14 juli ook al incidenten. Volgens de burgemeester gaat het om een wijk met veel armoede.
Misschien goed om de armoede ook eens te bestrijden en kijken of het effect heeft.
Terwijl Frankrijk één van de laatste landen zou moeten zijn dat voor (straat)terreur buigt. Wij zijn altijd al druk geweest met polderen, pappen&nathouden en theedrinken terwijl daar veel eerder korte metten gemaakt werd met tuig.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Steeds een stukje meer en erger. Frankrijk gaat een hele vervelende toekomst tegemoed.
Ze zullen gaan moeten vechten voor hun vrijheid, maar zolang als Panoramix er is met zijn toverdrank komen de Galliers er wel uit.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Alle armoedzaaiers terug maar Armoedistan.quote:
Automatische wapens mag ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:03 schreef ems. het volgende:
Nu ben ik niet direct een voorstander van politiegeweld maar als een groep gemaskerde mannen met molotovcocktails aan het slingeren is lijkt het mij niet geheel onredelijk om pistooltjes op ze te gebruiken.
Niet alleen financiële armoede, ook culturele en geestelijke armoede in die pauperwijken in Frankrijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet in alle arme buurten gebeurt dit, dus ik betwijfel sterk of armoede hier de bepalende factor is
Hout moed!quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe problemen zich uiten kan van wijk tot wijk verschillen. Als dit een aanknopingspunt wordt om bewust gecreeerde armoede werkelijk 'te willen bestrijden' is het een leuke enabler voor Amerikaanse praktijken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet in alle arme buurten gebeurt dit, dus ik betwijfel sterk of armoede hier de bepalende factor is
Deze insinuatie ga je nu natuurlijk even duidelijk uitleggen?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe problemen zich uiten kan van wijk tot wijk verschillen. Als dit een aanknopingspunt wordt om bewust gecreeerde armoede werkelijk 'te willen bestrijden' is het een leuke enabler voor Amerikaanse praktijken.
Leg jij maar uit waarom je symptoombestrijding met meer geweld een beter idee vindt dan oorzaken te onderzoeken en structurele managementproblemen op te lossen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Deze insinuatie ga je nu natuurlijk even duidelijk uitleggen?
Waarom spreek je over het onderzoeken van oorzaken terwijl je de oorzaak al hebt vastgesteld?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom je symptoombestrijding met meer geweld een beter idee vindt dan oorzaken te onderzoeken en structurele managementproblemen op te lossen.
Bepaalde ik wat de oorzaak is of stond er in het artikel een hint die ik citeerde?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom heb jij het over 'oorzaken onderzoeken' terwijl je al bepaalt hebt wat de oorzaak is?
Enigste wat werkt zijn deze parels (terug) naar Afrika sturen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:41 schreef Beathoven het volgende:
Bestrijden.
Alsof er in je eerste post geen ondertoon was van 'natuurlijk is dit de oplossing' (en dus is dát het probleem).quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bepaalde ik wat de oorzaak is of stond er in het artikel een hint die ik citeerde?
Als je de eerste post goed gelezen had gaf ik aan dat acties als deze bestreden moesten worden met 'bestrijden'. En hetgeen wat ik citeerde moet ook bestreden worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Alsof er in je eerste post geen ondertoon was van 'natuurlijk is dit de oplossing' (en dus is dát het probleem).
Waarom ben ik hierin ineens een ziener? Ik citeerde letterlijk een regel uit de tekst en gaf aan dat armoedebestrijding het proberen waard is boven iedere uiting van onvrede de kop in te slaan in de toekomst. Want kennelijk is die duiding al voor ons gedaan.quote:Maar goed, welvaart zou het gedrag wegnemen, en tegelijkertijd is het niet het (enige) probleem. Problematischer echter; de armoede zal niet weggenomen worden. Sterker nog, deze zal alleen nog maar groter worden. Dit aannemende; wat is nu de oplossing, of eigenlijk vraag ik; welke factoren zie je nog meer?
Ach welnee. Dit was altijd al.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Dag opa.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Miljarden lieden doorheen de geschiedenis en tot vandaag aan toe gedroegen en gedragen zich niet als terroristische beesten.
Belediging voor arme mensen om dit tuig daar mee te vergelijken.
Neuh, ik kijk wel een recente documentaire over een generatielange straat- en straatarme boerenfamilie in West-Virginia.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dag opa.
Ga voor de aardigheid eens zoeken waarom men in Parijs de straten zo breed heeft gemaakt met de renovaties van Hausmann in de 19e eeuw.
Ik zie de relatie met Frankrijk hier.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, ik kijk wel een recente documentaire over een generatielange straat- en straatarme boerenfamilie in West-Virginia.
Armoede bestaat dan ook buiten Frankrijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie de relatie met Frankrijk hier.
Bestrijden met maatwerk is een optie.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Armoede bestaat dan ook buiten Frankrijk.
Ditquote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Import shit, get shit, become shit.
Dat was in Noorwegen.quote:
Ik wil eerst wel eens zien of het geweld wel een symptoom is of niet. Dit klinkt mij namelijk als of een soort tribalistisch geweld om te laten zien dat “men” de baas is en niet de Franse staat, of crimineel geweld door gangs.. dat een journalist opmerkt dat het een armere buurt is, dat zie ik niet als een serieuze analyse.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom je symptoombestrijding met meer geweld een beter idee vindt dan oorzaken te onderzoeken en structurele managementproblemen op te lossen.
Oh wacht, uit deze zin;quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je de eerste post goed gelezen had gaf ik aan dat acties als deze bestreden moesten worden met 'bestrijden'. En hetgeen wat ik citeerde moet ook bestreden worden.
[..]
Waarom ben ik hierin ineens een ziener? Ik citeerde letterlijk een regel uit de tekst en gaf aan dat armoedebestrijding het proberen waard is boven iedere uiting van onvrede de kop in te slaan in de toekomst. Want kennelijk is die duiding al voor ons gedaan.
moest ik herleiden dat je het geweld wil bestrijden? Ik dacht dat het een statement was welke je eronder toelichtte.quote:
Je citeert selectief één regel. Je neemt bijvoorbeeld niet mee dat ze 'willen laten zien dat ze de baas zijn'. Een vraag die daarop had kunnen volgen is bijvoorbeeld als welke 'ze' ze zich positioneren, tegenover welke 'zij'.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:08 schreef Beathoven het volgende:
Waarom ben ik hierin ineens een ziener? Ik citeerde letterlijk een regel uit de tekst en gaf aan dat armoedebestrijding het proberen waard is boven iedere uiting van onvrede de kop in te slaan in de toekomst. Want kennelijk is die duiding al voor ons gedaan.
Ja, dus dan mag iedereen het gewoon doen. Nie mauwuh.quote:
De automobilisten hoeven in armere wijken niet te showen met hun gemotoriseerde voertuigen. Er bestaan namelijk armere mensen die ingaan op dergelijke provocaties.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:55 schreef Swango het volgende:
Gewetenloze actie en moet enorm beangstigend zijn geweest voor vooral kinderen die in de auto' s zaten. Dus daarbij ook wreed, je zal er maar rijden en belaagd worden door gemaskerde gekken met molotovs cocktails etc. Ik hoop dat er een paar zijn geschept door de auto's.
Ze zijn net zo gek en gevaarlijk de Charles Manson family.
Alsof het om de auto's gaat,...quote:Op zondag 20 juli 2025 14:01 schreef torentje het volgende:
[..]
De automobilisten hoeven in armere wijken niet te showen met hun gemotoriseerde voertuigen. Er bestaan namelijk armere mensen die ingaan op dergelijke provocaties.
Als je ook zo tekeer gaat over voetbalhooligans, waarbij agenten soms doodsangsten hebben gehad en er ook weleens een molotovcocktail werd gegooid, ben je in elk geval consequent.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:55 schreef Swango het volgende:
Gewetenloze actie en moet enorm beangstigend zijn geweest voor vooral kinderen die in de auto' s zaten. Dus daarbij ook wreed, je zal er maar rijden en belaagd worden door gemaskerde gekken met molotovs cocktails etc. Ik hoop dat er een paar zijn geschept door de auto's.
Ze zijn net zo gek en gevaarlijk de Charles Manson family.
Voetbalwedstrijden zijn doorgaans al vaak brandhaarden, maar op een snelweg verwacht je zo'n ambush niet.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je ook zo tekeer gaat over voetbalhooligans, waarbij agenten soms doodsangsten hebben gehad en er ook weleens een molotovcocktail werd gegooid, ben je in elk geval consequent.
Maar toentertijd, waren de agenten vooral de mietjes die niet tegen een stootje konden, aldus de medestanders. Als je de vergelijking met Charles Manson had gemaakt, was je helemaal een snowflake.
Wel op de buurthuizen en straatcoaches.quote:Op zondag 20 juli 2025 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
Hebben ze in Frankrijk ook op de GGZ bezuinigd?
Waar ging de strijd dan wel over? Het zijn toch de automobilisten die persé in de wijken waar armen wonen willen kijken?quote:
Het lijkt me dat allebei vrij cruciaal zijn. Inzetten op de voorkant van het probleem, de oorzaken, maar er ook voor zorgen dat dit soort excessen de kop ingedrukt worden middels het strafrecht.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kijk dit rechtvaardigd wel de inzet van het leger. Dit zijn gewoon halve burgeroorlogen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is ook geen 'eigen' bevolking meer, dus rammen ajb. Voor een ieders veiligheid.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk dit rechtvaardigd wel de inzet van het leger. Dit zijn gewoon halve burgeroorlogen.
Want dit gebeurt altijd met een arme bevolking. Logisch, rechtstreeks gevolg.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:41 schreef Beathoven het volgende:
Bestrijden.
Wat gebeurt er bij jou dat je liever met een irrelevante vergelijking aankomt dan de waarheid tot je door laat dringen?quote:Op zondag 20 juli 2025 15:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je ook zo tekeer gaat over voetbalhooligans, waarbij agenten soms doodsangsten hebben gehad en er ook weleens een molotovcocktail werd gegooid, ben je in elk geval consequent.
Maar toentertijd, waren de agenten vooral de mietjes die niet tegen een stootje konden, aldus de medestanders. Als je de vergelijking met Charles Manson had gemaakt, was je helemaal een snowflake.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |