Oke en hoe noemen ze het als een man vermoord wordt? business as usual?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:40 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ze is een vrouw en ze is vermoord. Dat noemen ze femicide tegenwoordig.
Nee, dat is een deel. Het andere deel is dat de vrouw in kwestie is vermoord door een (ex)partner of stalker, een man die niet kan en wil accepteren dat wat ze hadden voorbij is of voorbij zal zijn of nooit iets zal worden. Ze is dan dus vermoord omdat ze een vrouw die haar eigen levensloop wil bepalen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:40 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ze is een vrouw en ze is vermoord. Dat noemen ze femicide tegenwoordig.
homicidequote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:42 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Oke en hoe noemen ze het als een man vermoord wordt? business as usual?
De meeste mannen die vermoord worden, worden niet door hun (ex)partner vermoord. De meeste vrouwen die vermoord worden wèl. Dat is het verschil tussen de moorden op mannen en op vrouwen in Nederland. Dus ja, mannen die elkaar vermoorden in het criminele circuit of om andere onenigheden en dit op elkaar afreageren is heel wat anders dan een vrouw, ook vaak moeder, die uit het leven gerukt wordt door haar (ex) partner. Best eng hoor als je weet dat een ex het niet kan verkroppen dat het uit is en je weet hoe aggressief hij kan worden. Vertel ik je ook uit ervaring.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:42 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Oke en hoe noemen ze het als een man vermoord wordt? business as usual?
Pas een half jaar samen….quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Familie dankbaar voor steun na gewelddadige dood Jessica: 'Enorm geschokt'
Respect en rust
De familie van Jessica is dankbaar voor alle steun. "We zijn vanzelfsprekend enorm geschokt door het verlies van onze lieve Jessica", schrijven ze. "We danken iedereen die in de afgelopen dagen zijn of haar steun aan ons heeft betuigd."
De komende tijd hoopt de familie op rust om het verlies te kunnen gaan verwerken. "Ook tijdens de komende uitvaart willen we graag in alle rust, dus zonder media, afscheid kunnen nemen van onze Jessica. We hopen dat deze wens wordt gerespecteerd."
Vriendin over gewelddadige dood Jessica: 'Ze is meer dan een nieuwsbericht'
Bij de moord op mannen door hun partner is het motief ook zelfden Jalousie of wrok, ik denk dat dat 2 redenen heeft, ten eerste krijgen bij ongelukkige scheidingen vaker de kinderen toegewezen, ten tweede zijn vrouwen fysiek vaak niet in staat om "even" een partner om te brengen. Wat nog wel eens voorkomt is dat een vrouw vanuit financiële motieven de man vermoord.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De meeste mannen die vermoord worden, worden niet door hun (ex)partner vermoord. De meeste vrouwen die vermoord worden wèl. Dat is het verschil tussen de moorden op mannen en op vrouwen in Nederland. Dus ja, mannen die elkaar vermoorden in het criminele circuit of om andere onenigheden en dit op elkaar afreageren is heel wat anders dan een vrouw, ook vaak moeder, die uit het leven gerukt wordt door haar (ex) partner. Best eng hoor als je weet dat een ex het niet kan verkroppen dat het uit is en je weet hoe aggressief hij kan worden. Vertel ik je ook uit ervaring.
Maar dit mag niet zo benoemd worden omdat? Moord is moord?
Waarschijnlijk dat hij het zich allemaal niet meer kan herinneren. Dat zij begonnen was, hij zich verdedigde en dan weten ze het niet meer.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Pas een half jaar samen….
Benieuwd wat er uit de rechtszaak gaat komen.
Het niet kan verkroppen vind ik nogal een gematigde uitdrukking. Vaak gaat het om haat, in zijn ego gekrenkt zijn, jaloezie, bezittingsdrang, eerwraak tegenwoordig ook in deze cultuur ingebet, de vrouw niet als gelijkwaardig c.q. minderwaardig zien (wat de basis van femicide is). Kinderen worden ook vaak nog eens de dupe!!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De meeste mannen die vermoord worden, worden niet door hun (ex)partner vermoord. De meeste vrouwen die vermoord worden wèl. Dat is het verschil tussen de moorden op mannen en op vrouwen in Nederland. Dus ja, mannen die elkaar vermoorden in het criminele circuit of om andere onenigheden en dit op elkaar afreageren is heel wat anders dan een vrouw, ook vaak moeder, die uit het leven gerukt wordt door haar (ex) partner. Best eng hoor als je weet dat een ex het niet kan verkroppen dat het uit is en je weet hoe aggressief hij kan worden. Vertel ik je ook uit ervaring.
Verdachte Coen komt uit Uden en was actief in de zorg.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:24 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Vlijmen staat bekend om zijn agressieve karaktertjes
De laatste tijd komt het steeds minder vaak voor dat de kinderen alleen toegewezen worden aan de moeder. En tja, als hij blijkbaar agressief is (want een moord komt ook niet uit het niets, daar gaat vaak een geschiedenis aan geweld vooraf) worden de kinderen vaak aan de moeder toegewezen. Is dat nu zo vreemd?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij de moord op mannen door hun partner is het motief ook zelfden Jalousie of wrok, ik denk dat dat 2 redenen heeft, ten eerste krijgen bij ongelukkige scheidingen vaker de kinderen toegewezen, ten tweede zijn vrouwen fysiek vaak niet in staat om "even" een partner om te brengen. Wat nog wel eens voorkomt is dat een vrouw vanuit financiële motieven de man vermoord.
De zorg staat bekend om zijn zachte, zorgzame medewerkers. Tot zover de generalisering.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Verdachte Coen komt uit Uden en was actief in de zorg.
Nee maar ik geef aan dat het een versterkend effect is.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De laatste tijd komt het steeds minder vaak voor dat de kinderen alleen toegewezen worden aan de moeder. En tja, als hij blijkbaar agressief is (want een moord komt ook niet uit het niets, daar gaat vaak een geschiedenis aan geweld vooraf) worden de kinderen vaak aan de moeder toegewezen. Is dat nu zo vreemd?
Daar is volgens mij geen bewijs voor. Het komt voor in alle lagen van de bevolking.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik wou weleens de cijfers zien tussen echtelijk geweld en de hoeveelheid woonopppervlakte.
Dit gebeurt 9 van de 10 keer in piepkleine woningen.
Ook daar zitten mafkezen tussen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:22 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De zorg staat bekend om zijn zachte, zorgzame medewerkers. Tot zover de generalisering.
Laten we proberen zo onbevooroordeeld mogelijk te kijken naar deze problematiek.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar is volgens mij geen bewijs voor. Het komt voor in alle lagen van de bevolking.
Het gaat dus vooral om vrouwen die vermoord worden door een gestoorde ex-partner.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar is volgens mij geen bewijs voor. Het komt voor in alle lagen van de bevolking.
De vrouw van dit topic woonde in een rijtjeshuis en niet samen met de dader.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]
Dat is ook zo.
Toch zie ik een correlatie tussen woningkrapte en deze gebeurtenissen.
Kijk eens naar de laatste 10 zaken en het type woning?
Natuurlijk zit er een verschil tussen arm en rijke gestoorden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]
Dat is ook zo.
Toch zie ik een correlatie tussen woningkrapte en deze gebeurtenissen.
Kijk eens naar de laatste 10 zaken en het type woning?
Volgens mij gaat het er niet om waar die vrouwen wonen, maar waar die mislukte daders wonen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De vrouw van dit topic woonde in een rijtjeshuis en niet samen met de dader.
Maar jij weet dus wel waar die vrouwen allemaal woonden?
Die komen zeker niet allemaal uit de gevangenis of hebben geen woning. Dat is echt te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er niet om waar die vrouwen wonen, maar waar die mislukte daders wonen.
Die hebben geen woning, komen net uit de gevangenis of wonen (weer) bij hun ouders.
Ik denk ook dat er een patroon inzit. Alleen heeft dat imo niks met het huizentekort te maken.
Wilde ik al eens doen maar de "dat doet hij anders nooit" titel is al bezet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We kunnen zo langzamerhand wel een Centraal femicide topic aanmaken
https://nos.nl/artikel/2575484
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |