Ik heb ook een flexibele slang en gelukkig wat langer.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:10 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.
Ik heb een flexibele slang van 32mm, deze in een schuif mof gedaan en gelijmd met pvc lijm om zo een soort haak te creëeren van hard pvc zodat het waterdicht blijft. Het was een probeersel.
En werkte niet.
Heeft iemand de tip om een flexibele slang toch waterdicht te verbinden met hard pvc.
Begin eens met foto's van je eigen set-up. Je vraagt nu wel heel erg in het wilde weg.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:11 schreef Nico987 het volgende:
Heb je een foto van hoe je het hebt gemaakt toevallig?
Dat dus.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb ook een flexibele slang en gelukkig wat langer.
Maar eh, wat voor slang is het? Materiaal? Waar is het voor bedoeld? En waar wil je het voor gebruiken? Komt er druk op?
Nee, staat er niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:27 schreef Nico987 het volgende:
Volgens mij staat er precies waar het voor nodig is..
Precies daarvoor is het ik heb alleen een opblaas zwembad. Dus kan de slang niet door het bad heen doen, en moet er overheen. Gevolg is dat de slangen er soms uitgaan, of boven het water uitkomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:12 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Nee, staat er niet.
Wat voor flexibele slang? Tuinslang(glad), Ribbelslang( met ribbels parallel), Ribbelslang(met ribbel in schoefdraad uitvoering)
Komt er druk op te staan?
Waar ga je het voor gebruiken?
Foto"s zegt meer dan duizend woorden.
Inderdaad. Als het de wit/transparante slang is die standaard bij een bestwaypomp zit, heeft deze een vlak stuk aan het uiteinde. Je kunt hier gewoon een standaard pvc-buis 32 mm insteken en met een slangklem vastzetten.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:47 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Precies daarvoor is het ik heb alleen een opblaas zwembad. Dus kan de slang niet door het bad heen doen, en moet er overheen. Gevolg is dat de slangen er soms uitgaan, of boven het water uitkomen.
Dit schreef ik.
Maar ik denk nu dat mogelijk de flexibele slang gewoon over een 32mm buis zou kunnen. Dan heb ik heel ingewikkeld gedaan met een schuif mof voor Jan joker. Vanmiddag even proberen. Klem er om en klaar.
Dat is gelukt. Thnxsquote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:09 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het de wit/transparante slang is die standaard bij een bestwaypomp zit, heeft deze een vlak stuk aan het uiteinde. Je kunt hier gewoon een standaard pvc-buis 32 mm insteken en met een slangklem vastzetten.
Zit je hier om mensen te helpen of om je nieuwsgierigheid te vervullen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
En nog steeds heeft niemand een idee wat je bedoelde
Wat een arrogantie weerquote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:51 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Zit je hier om mensen te helpen of om je nieuwsgierigheid te vervullen?
Als je een beetje het verhaal van Nico987 leest en een beetje thuis bent in de materie zal ik het proberen uit te leggen. Mocht ik het toch niet goed begrepen hebben mag Nico987 mij corrigeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
En nog steeds heeft niemand een idee wat je bedoelde
Dan past het antwoord dat ik gaf in post 3 perfect en slaat het nog minder ergens op dat hij deze houding aan neemtquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:00 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Als je een beetje het verhaal van Nico987 leest en een beetje thuis bent in de materie zal ik het proberen uit te leggen. Mocht ik het toch niet goed begrepen hebben mag Nico987 mij corrigeren.
TS wil een flexibele slang in zijn bad hangen. Deze moet over de rand van het bad omdat er geen doorvoer in zijn bad aanwezig is.
De flexibele slang blijft niet liggen onder water.(TS zou er voor kunnen kiezen om een gewicht aan de slang vast te maken zodat hij toch onder water blijft).
TS wil met star pvc buis een soort U-constructie maken over de rand van zijn bad en hierop een flexibele slang aansluiten.
Zijn enige vraag was hoe hij de flexibele slang kon koppelen aan starre pvc-buis. Niet meer en niet minder. Dat hij niet alle feiten duidelijk weergeeft kun je hem niet kwalijk nemen, als je niet precies weet wat er op (zwembad-) installatietechniek allemaal mogelijk is.
En in post 4 staat mijn reactie..quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dan past het antwoord dat ik gaf in post 3 perfect en slaat het nog minder ergens op dat hij deze houding aan neemt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |