Nu ga ik maar zelden naar verjaardagsfeestjes, maar ik heb me wel eens laten vertellen dat de mannen en de vrouwen op kringverjaardagen inderdaad meestal gescheiden zitten, omdat mannen en vrouwen over het algemeen verschillende gespreksonderwerpen interessant vinden. Mannen praten over voetbal, over auto's, of over de politiek. Vrouwen praten over kleding en cosmetica, of over de laatste roddels omtrent bekende Nederlanders.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:32 schreef dimmak het volgende:
Ja hoor, maar wel alleen als de mannen en vrouwen gescheiden zijn.
Nou ja, inderdaad, nu je het zo zegf. Ik wordt eigenlijk ook bijna niet uitgenodigd voor een verjaardag. Meestal zit er een etentje aan vast ofzo, maar nooit echt bij iemand thuis. Ik denk dat iedereen beseft dat een verjaardag vieren thuis echt te burgerlijk is.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:48 schreef TAmaru het volgende:
Is wel heel lang geleden dat ik überhaupt nog eens voor een verjaardagsfeestje ben uitgenodigd. En dan was het zeker geen kringverjaardag.
Ik denk dat mensen het ook vaker in kleine kring of met eigen gezin vieren (of helemaal niet meer vieren) als ze ouder worden. Ik vier zelf mijn verjaardag ook niet meer. De meeste van mijn vrienden doen ook niks of gaan bewust op vakantie in die periode. Mijn familie is niet heel hecht, dus daar wordt ook niks gevierd met elkaar.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:51 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou ja, inderdaad, nu je het zo zegf. Ik wordt eigenlijk ook bijna niet uitgenodigd voor een verjaardag. Meestal zit er een etentje aan vast ofzo, maar nooit echt bij iemand thuis. Ik denk dat iedereen beseft dat een verjaardag vieren thuis echt te burgerlijk is.
Wel, maar dat is geen kringgebeurenquote:Op donderdag 17 juli 2025 14:25 schreef Elan het volgende:
Als volwassene snap ik dat je er geen zin in hebt maar vier je nooit je kind zijn verjaardag dan???
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? De meeste woonkamers hebben toch een soort van kringopstelling (salontafel met bank, stoelen etc er omheen)quote:
Lekker onpersoonlijk ook.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Standaard onderwerpen:
* Het weer
* Politiek
* Inflatie
* Autobahn/Autoroute en de aldaar te rijden routes en snelhedenSterf allemaal, sterf.
"Nou, ik ga nog even informeren hoe het met tantje Sjaan gaat. Leuk je weer eens gesproken te hebben oom Piet!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Het vervelende is is dat je de hele tijd naast dezelfde mensen zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:39 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
"Nou, ik ga nog even informeren hoe het met tantje Sjaan gaat. Leuk je weer eens gesproken te hebben oom Piet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |