abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! donderdag 17 juli 2025 @ 12:21:58 #1
367000 roos94
pi_218238089
Als kind werd ik altijd meegesleept naar diverse verjaardagen die altijd vielen in de categorie: kringverjaardag.

Toen ik wat ouder werd en schijt begon te krijgen aan maatschappelijke verwachtingen, stopte ik met naar dit soort verjaardagen te gaan. Daar kreeg ik dan wel eens een snauw opmerking over, maar dat deert niet.

Ik vond dit dus echt zó naar. Ik was ook vaak het enige kind in gezelschap, en dan zit je uuuuren in die ellende. Aangeschoten mensen, kaas en worst die warm is geworden, lauwe cola, figuren die je zelden ziet en dan van alles aan je vragen, pure horror.

Maar ook de mensen die dit organiseren! Tante Trudy van 63 die dit gewoon op poten zet. Waarom doe je dit als volwassene jezelf en anderen aan?
pi_218238134
Nee dit soort “verplichtingen” hebben nooit voor mij bestaan haha lol
lol
  roze donderdag 17 juli 2025 @ 12:26:28 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218238144
Nee dit doe ik mezelf niet meer aan.
Your beauty never ever scared me.
pi_218238196
Ja hoor, maar wel alleen als de mannen en vrouwen gescheiden zijn. Niets is zo mooi als ome Henk net even iets te beschonken en iets te hard iets vulgairs zegt waardoor tante Ingrid hem aan zijn oren meesleept naar buiten. _O_
Uitvinder van de biersmiley.
pi_218238198
Sinds ik 10 ben al niet meer.

Soms word ik voor een verjaardag ergens uitgenodigd waar veel van de jarige zijn familie (lees:oude mensen) bij zijn, en dan loop je het risico dat het een kringverjaardag wordt. Ik ga dan meestal in de keuken staan zuipen met een lekker wijf.
-nee-
pi_218238242
het is nooit een verplichting meer :!
pi_218238336
Is wel heel lang geleden dat ik überhaupt nog eens voor een verjaardagsfeestje ben uitgenodigd. En dan was het zeker geen kringverjaardag.
Mja
pi_218238373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:32 schreef dimmak het volgende:
Ja hoor, maar wel alleen als de mannen en vrouwen gescheiden zijn.
Nu ga ik maar zelden naar verjaardagsfeestjes, maar ik heb me wel eens laten vertellen dat de mannen en de vrouwen op kringverjaardagen inderdaad meestal gescheiden zitten, omdat mannen en vrouwen over het algemeen verschillende gespreksonderwerpen interessant vinden. Mannen praten over voetbal, over auto's, of over de politiek. Vrouwen praten over kleding en cosmetica, of over de laatste roddels omtrent bekende Nederlanders.
pi_218238379
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:48 schreef TAmaru het volgende:
Is wel heel lang geleden dat ik überhaupt nog eens voor een verjaardagsfeestje ben uitgenodigd. En dan was het zeker geen kringverjaardag.
Nou ja, inderdaad, nu je het zo zegf. Ik wordt eigenlijk ook bijna niet uitgenodigd voor een verjaardag. Meestal zit er een etentje aan vast ofzo, maar nooit echt bij iemand thuis. Ik denk dat iedereen beseft dat een verjaardag vieren thuis echt te burgerlijk is.
-nee-
pi_218238402
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou ja, inderdaad, nu je het zo zegf. Ik wordt eigenlijk ook bijna niet uitgenodigd voor een verjaardag. Meestal zit er een etentje aan vast ofzo, maar nooit echt bij iemand thuis. Ik denk dat iedereen beseft dat een verjaardag vieren thuis echt te burgerlijk is.
Ik denk dat mensen het ook vaker in kleine kring of met eigen gezin vieren (of helemaal niet meer vieren) als ze ouder worden. Ik vier zelf mijn verjaardag ook niet meer. De meeste van mijn vrienden doen ook niks of gaan bewust op vakantie in die periode. Mijn familie is niet heel hecht, dus daar wordt ook niks gevierd met elkaar.
Mja
pi_218238623
Ja, altijd.
Ik kan het niet maken om niet te komen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218238758
Het aantal gasten dat mensen op een verjaardagsfeest uitnodigen, zal vandaag de dag ook wel een stuk lager liggen dan vroeger. Veel meer dan vroeger hebben mensen tegenwoordig gescheiden vriendenkringen die ze het liefst niet al te vaak met elkaar in contact laten komen.
pi_218239409
Als volwassene snap ik dat je er geen zin in hebt maar vier je nooit je kind zijn verjaardag dan???
blablablabla
  Miss 200.000.000! donderdag 17 juli 2025 @ 14:52:03 #14
367000 roos94
pi_218239659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:25 schreef Elan het volgende:
Als volwassene snap ik dat je er geen zin in hebt maar vier je nooit je kind zijn verjaardag dan???
Wel, maar dat is geen kringgebeuren
  donderdag 17 juli 2025 @ 14:54:13 #15
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218239677
Standaard onderwerpen:

* Het weer
* Politiek
* Inflatie
* Autobahn/Autoroute en de aldaar te rijden routes en snelheden

:O Sterf allemaal, sterf.
pi_218239739
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:52 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wel, maar dat is geen kringgebeuren
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? De meeste woonkamers hebben toch een soort van kringopstelling (salontafel met bank, stoelen etc er omheen)
Dus ja je zit nogal snel in een kringetje als je wat volk over de vloer hebt die voor je verjaardag komen :P

Ik vind het zo nu en dan mengen van je vrienden met familie ondanks dat het soms awkward kan zijn ook niet per se nadelig of raar. Niet constant maar het is wel leuk als ze in elk geval een beeld van elkaar hebben.
blablablabla
pi_218239755
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Standaard onderwerpen:

* Het weer
* Politiek
* Inflatie
* Autobahn/Autoroute en de aldaar te rijden routes en snelheden

:O Sterf allemaal, sterf.
Lekker onpersoonlijk ook.
Bij ons bestaat de bingokaart uit werkzaken, (ver)huizen en verbouwen, vakantie en de vrouwen hebben het vaak over kinderen en zaken die daarmee van doen hebben.
blablablabla
pi_218240086
God-zij-dank niet (meer), nee. Bij ons ook van die kringverjaardagen vroeger, schaaltje met worst en kaas dat dan rond ging. _O-

Gelukkig heb ik een vriendengroep waar op verjaardagen wat wiet gerookt wordt, een potje bier gedronken wordt en waar de beer-pong-tafel neergeplempt wordt.

Andere verjaardagen waar bovenstaande niet plaatsvindt, zoals de vriendengroep van m'n vrouw of kinderverjaardagen, ga ik niet naartoe. Ik vind dat toch niet leuk, dus zonde van m'n tijd.
pi_218242194
Jawel en ik vind het eigenlijk niet eens zo erg. Mijn familie (en die van mijn vrouw ook) viert hun verjaardag eigenlijk altijd in vrij kleine kring, dus de vage achterachterachteroom die steeds weer van die "hoe is het in de liefde/op je werk/met de kinderen" vragen stelt is er niet. Gewoon mensen die elkaar sowieso vaak zien en spreken, dus dan wordt het vanzelf wel gezellig en niet awkward. Beetje ouwehoeren, (bord)spelletje spelen, biertje drinken etc is gewoon prima te doen met mensen waar je het goed mee kan vinden.
pi_218244088
Nee, wij zetten de stoelen in een vierkant tegenwoordig,
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:56:10 #21
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218249118
Nee, mijn ouders zijn op de leeftijd dat mensen in hun omgeving beginnen te overlijden. Ga je een keer wat met ze doen dan hangt er een melancholische sfeer en gaat het de hele avond over wie er nu weer overleden is of dat Piet of Ingrid ook uitgezaaide longkanker heeft en dat ze zelf zomaar de volgende kunnen zijn. Doen meer ouders dit? Mijn ouders lopen tegen de 70, maar dit is toch niet normaal?! Ik merk dat ik ze minder zie hierdoor, zeker als ze toevallig samen zijn (gescheiden). Gewoon geen zin in dat gejank.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:04:36 #22
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218249189
Ik zou wel heel graag willen, maar ik ken niemand
Je bent een waardeloze agent.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:46:28 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218249453
Een uurtje hou ik nog wel vol maar langer niet. Het vervelende is is dat je de hele tijd naast dezelfde mensen zit. :{
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:39:02 #24
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218249953
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Het vervelende is is dat je de hele tijd naast dezelfde mensen zit. :{
"Nou, ik ga nog even informeren hoe het met tantje Sjaan gaat. Leuk je weer eens gesproken te hebben oom Piet! :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218250039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:39 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
"Nou, ik ga nog even informeren hoe het met tantje Sjaan gaat. Leuk je weer eens gesproken te hebben oom Piet! :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')