abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218200429
Ik heb nu een telefoon met 64gb intern geheugen en een sd kaartje van 32gb.

De telefoon heb ik sowieso al 6 jaar. Ik ben geen grootgebruiker van data. Staan nu zo'n 500 eigen foto's op en wat gedownloade playlists op Spotify. In de telefoon nu 36.6gb in gebruik van de 64gb en op de SD kaart 15 van de 32GB.

De nieuwe telefoon heeft een veel betere camera, dus zal ik waarschijnlijk ook wat vaker een foto maken. Idee is dat ik ook wat vaker de foto's op de laptop kan zetten, maar in de praktijk gebeurd dat (te) weinig.

Gezien mijn huidig gebruik zal 128gb ruim voldoende zijn, maar misschien neemt de telefoon zelf ook al meer ruimte in? Ik wil van een Samsung Galaxy S8 naar een S24 gaan. Het verschil is 'maar' 40 euro tussen de 128 en 256gb.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_218200577
Ik zou 256 doen, als je verwacht er net zo lang gebruik van te maken.

Een moderne telefoon gebruikt rustig 6-9 MB per foto. Zelf heb ik het afgelopen jaar voor 100GB aan foto's geschoten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 13 juli 2025 @ 14:49:00 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218200594
40 euro is niks voor 128GB meer, altijd doen. Is 7 euro per jaar als je er 6 jaar mee doet. Verder knap je het zolang hebt vol weten te houden met een S8 want is een model van 8 jaar geleden.
pindazakje
pi_218200663
Bedankt. Ik heb de huidige mobiel wel een keer het scherm en accu vervangen. Dat kon vrij goedkoop en kon ik weer 2 jaar verder. Maar ik krijg steeds vaker de melding dat apps niet meer werken en de foto's zijn ronduit slecht.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_218201295
Met een S24 kan je 50 M. foto's maken, dus zou ik voor het grote gaan.
pi_218201359
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:53 schreef Patroon het volgende:
Bedankt. Ik heb de huidige mobiel wel een keer het scherm en accu vervangen. Dat kon vrij goedkoop en kon ik weer 2 jaar verder. Maar ik krijg steeds vaker de melding dat apps niet meer werken en de foto's zijn ronduit slecht.
In het vervolg hét flagship nemen van een goedkoop merk, heb ik 5 jaar geleden ook gedaan, ding loopt nog steeds als een trein.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218214037
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 14:53 schreef Patroon het volgende:
Bedenk nu; Je kan ook voor een volledig modulaire foon gaan, zoals de Librem 5 van het bedrijf Purism.
Het is een op Linux gebaseerde foon, dus je hebt geen gedonder met Android, OS enzo.

Elk hardware onderdeel valt te upgraden en van het operating system krijg je ook levenslang updates.

Ik heb er zelf een en mijn verwachting was, dat als ik hem eenmaal in huis had, dat ik mij dan meer in Linux zou verdiepen. Door al 33 jaar een MS adept zijnde is dat er nog niet helemaal van gekomen, maar langzamerhand komt het nu een beetje.
Aan Android heb ik een bloedhekel, mja, heb toch een paar jaar geleden een S24 gekocht. Bij veel updates zit die foon weer anders in elkaar en over privacy zullen we het maar helemaal niet hebben.
pi_218214052
Nooit te veel bezuinigen op matrassen, schoenen, banden, en opslagcapaciteit.
pi_218221871
Zeg 't maar...
quote:
S24 FE
¤499 128GB
¤549 256GB

S24
¤588 128GB
¤646 256GB

S25 (Online Exclusive)
¤600 128GB
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s/