quote:
Op zondag 13 juli 2025 14:53 schreef Patroon het volgende:Bedankt. Ik heb de huidige mobiel wel een keer het scherm en accu vervangen. Dat kon vrij goedkoop en kon ik weer 2 jaar verder. Maar ik krijg steeds vaker de melding dat apps niet meer werken en de foto's zijn ronduit slecht.
Bedenk nu; Je kan ook voor een volledig modulaire foon gaan, zoals de Librem 5 van het bedrijf Purism.
Het is een op Linux gebaseerde foon, dus je hebt geen gedonder met Android, OS enzo.
Elk hardware onderdeel valt te upgraden en van het operating system krijg je ook levenslang updates.
Ik heb er zelf een en mijn verwachting was, dat als ik hem eenmaal in huis had, dat ik mij dan meer in Linux zou verdiepen. Door al 33 jaar een MS adept zijnde is dat er nog niet helemaal van gekomen, maar langzamerhand komt het nu een beetje.
Aan Android heb ik een bloedhekel, mja, heb toch een paar jaar geleden een S24 gekocht. Bij veel updates zit die foon weer anders in elkaar en over privacy zullen we het maar helemaal niet hebben.