abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2025 @ 17:29:00 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218159870
https://www.gelderlander.(...)n-nijmegen~a13fca94/

quote:
Medewerkers van NS en Arriva gaan komende Vierdaagseweek reizigers op station Nijmegen controleren op hun vervoersbewijs. Deze ‘100 procent toegangscontrole’ nemen de vervoerders tegen zwartrijden en voor een betere doorstroom. "We zien bij andere evenementen dat dit effectief is."

Grote opstoppingen in de stationshal, een onprettige sfeer en bezoekers die erdoorheen glippen zonder in te checken: daarmee moet het komende Vierdaagseweek afgelopen zijn door deze maatregel die voor het eerst ingaat.

Bij de incheckpoortjes in de stationshal houden personeelsleden van NS of Arriva van zaterdag tot en met vrijdag toegangscontroles. Zij zien erop toe dat bezoekers aan de stad daadwerkelijk inchecken en met een geldig vervoersbewijs reizen.

"We zien bij grote evenementen dat er relatief veel reizigers zonder geldig vervoersbewijs zijn", zegt een NS-woordvoerder. "Daarnaast is het voor de veiligheid beter. Het moet meer rust en orde brengen en zo opstoppingen tegengaan."

Zo’n 100 procent toegangscontrole op het station is tijdens de Vierdaagsefeesten nieuw. Tijdens Koningsdag in Arnhem gebeurt het al langer, net als op diverse stations tijdens carnaval. "We zien dat het effectief is bij grote evenementen."

Om de drukte te spreiden, staan er op de perrons speciale hekken. Die moeten ervoor zorgen dat reizigers goed doorlopen, zodat de drukte goed verspreid wordt over de trein en het niet te druk wordt op bepaalde delen van het perron. Vanwege het verbod op alcoholverkoop vanuit winkels in het centrum verkopen ook winkels op het station de hele week geen alcohol.

In de Vierdaagseweek rijden er veel extra treinen, zowel nachttreinen vanuit Nijmegen als treinen die extra vroeg richting Nijmegen gaan zodat wandelaars op tijd komen.
Wat zou meer kosten, deze controles optuigen of dat er hier en daar een zwartrijder is?

De spontaniteit gaat er iig nogal vanaf. Ik herinner me de Vierdaagsefeesten als lekker doelloos ronddolen.

Tijdens carnaval in Den Bosch hadden ze dit jaar ook al dit soort fratsen.
pi_218160415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 17:29 schreef Eightyone het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-nijmegen~a13fca94/
[..]
Wat zou meer kosten, deze controles optuigen of dat er hier en daar een zwartrijder is?

Nou niet veel hè, er staan al poortjes waar iedereen door heen moet , dus alleen wat personeel dat in de gaten houd dat iedereen netje in/uitchecked
pi_218160578
Ik voel me altijd bekocht als mijn kaartje niet gecontroleerd word.
pi_218160923
Moeten ze bij de NS eens werken ipv eerste klas te chillen :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218160941
Weinig kwetsbare jongeren bij de feestje dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:27:08 #6
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218160951
Misschien moeten ze dat overal eens doen. Bij het dichtstbijzijnde station hier hoor je om de paar mensen die poortjes piepen, gebeurt helemaal niks mee want er staat niemand bij. Zet er een boa naast en je loopt binnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 8 juli 2025 @ 19:29:14 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218160972
Verbaast me trouwens ook dat ze zwartrijden specifiek zo'n groot risico vinden met bezoekers van de vierdaagse.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218160983
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Verbaast me trouwens ook dat ze zwartrijden specifiek zo'n groot risico vinden met bezoekers van de vierdaagse.
Niet specifiek de vierdaagse, wel de feesten eromheen
pi_218161250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet specifiek de vierdaagse, wel de feesten eromheen
Dit, zo houden ze relschoppers buiten de deur.
pi_218161312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, zo houden ze relschoppers buiten de deur.
Over het algemeen is zeker gezien de drukte de Vierdaagsfeesten gelukkig nog relatief met weinig incidenten
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:50:19 #11
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218161807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Over het algemeen is zeker gezien de drukte de Vierdaagsfeesten gelukkig nog relatief met weinig incidenten
Klopt, dat kunnen ze wel in Nijmegen.
pi_218161815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt, dat kunnen ze wel in Nijmegen.
Ik hoop echt dat het zo blijft
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:52:35 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_218161845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Weinig kwetsbare jongeren bij de feestje dus.
De feestje? Is je account gehacked?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218162661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:52 schreef Hathor het volgende:

[..]
De feestje? Is je account gehacked?
Nee, het land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')