abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218143992
Wij zijn skaters
Met een missie
Onwijs coole kids in startpositie
Rocket Power!

Wij zijn skaters
Met een visie
Onwijs coole kids in topconditie
Startlancering
Rocket Power!

Wie genooot er ook altijd van Rocketboy en Rocketgirl, Twister en de squid?
Jammer dat NickToons de serie verboden heeft.
Wie weet waarom Rocket Power toen der tijd gecanceld is door Nickelodeon?
Rocket Power had enorm hoge kijkcijfers.
Die mega-domme doos genaamd SpongeBob Vierkantebroek, komt nog steeds.

Wie weet wat de redenen waren van Rocket Power?
  zondag 6 juli 2025 @ 19:58:03 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218144006
Otto deed wel eens dingen die niet mogen, maar hoe hard mag je die dan aan zijn arm vasthouden om hem tegen te houden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Miss 200.000.000! zondag 6 juli 2025 @ 20:02:40 #3
367000 roos94
pi_218144048
Rocket power was mijn jeugd :)

Ik wilde altijd daar wonen en was enorm jaloers.
  zondag 6 juli 2025 @ 20:25:05 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218144219
Wijsheden van Tito _O_ _O_ _O_
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218144409
Overrated
  zondag 6 juli 2025 @ 21:39:00 #6
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218144943
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:56 schreef Gamerboy1997 het volgende:

Jammer dat NickToons de serie verboden heeft.
Wie weet waarom Rocket Power toen der tijd gecanceld is door Nickelodeon?
Nicktoons heeft gewoon ruimte gemaakt voor nieuwe cartoons. Rocket Power staat (voor een deel) op Videoland. Niemand noemde ze rocket boy and rocket girl (maar gewoon Otto en Reggie). Het is gecanceld nadat er genoeg afleveringen gemaakt waren voor syndication (dure naam voor verkopen als herhaling).

Next.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218146093
Headhunterz in zijn beginjaren _O_
gr gr
  maandag 7 juli 2025 @ 15:53:07 #8
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_218150180
Echt een typische Klasky-Gsupo tekenfilm. Niet mooi getekend, maar wel aansprekend. Wel in lijn met andere producties zoals Rugrats (Ratjetie), The Wild Thornberries (Expeditie Berenklauw) en Aaah! Real Monsters! (De Monster Academie). Mij sprak het niet zo aan, maar wel genoeg gekeken vroeger.

Komt ook wel omdat die Otto een zelfingenomen opschepper was, die niet altijd even sympathiek bleek als hij zijn zin niet kreeg en dus onsportief gedrag vertoonde. Ze konden alles ook wel erg goed. Zelfs de meest onhandige klungels deden stunts waar in het echt topatleten nog moeite mee zouden hebben. Mogelijk was dat tegelijk iets wat tot de verbeelding sprak, maar voor iemand met een hekel aan de gymles stootte het ook af. Je kunt niet alles leuk vinden.

In Nederland waren er twee nasynchronisaties, met deels dezelfde stemmen. De oudste was van de KRO, waarin Twister Wouter werd genoemd. Toen de serie naar Nickelodeon kwam werd aanvankelijk die nasynchronisatie gebruikt, maar al snel vervangen door een eigen nasynchronisatie, waarin de Amerikaanse namen werden gebruikt en de stemmen dichterbij de Amerikaanse bleven. Het is heel raar om daarna de nasynchronisatie van de KRO terug te horen. De Nickelodeon stemmen worden nu gezien als de echte Nederlandse stemmen, met o.a. Marlies Somers (Misty van Pokémon) als Otto.

Nee, Rocket power is destijds inderdaad gestopt omdat Nickelodeon niet meer afleveringen liet maken. Niet omdat het werd verboden. Met drie seizoenen hadden ze er genoeg, die nog jarenlang zijn herhaald. Tegen de tijd dat de serie stopte, was de hype rondom 'extreme sports' van begin jaren 2000 ook wel wat ingezakt.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:20:13 #9
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218161459
Ik had altijd het idee dat Otto Rocket en Twister roken naar knakworstwater.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218175698
Ottomatisch!
Ik ben vrijgevestigd psychotherapeut.
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 14:36:11 #11
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_218176392
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Echt een typische Klasky-Gsupo tekenfilm. Niet mooi getekend, maar wel aansprekend. Wel in lijn met andere producties zoals Rugrats (Ratjetie), The Wild Thornberries (Expeditie Berenklauw) en Aaah! Real Monsters! (De Monster Academie). Mij sprak het niet zo aan, maar wel genoeg gekeken vroeger.

Komt ook wel omdat die Otto een zelfingenomen opschepper was, die niet altijd even sympathiek bleek als hij zijn zin niet kreeg en dus onsportief gedrag vertoonde. Ze konden alles ook wel erg goed. Zelfs de meest onhandige klungels deden stunts waar in het echt topatleten nog moeite mee zouden hebben. Mogelijk was dat tegelijk iets wat tot de verbeelding sprak, maar voor iemand met een hekel aan de gymles stootte het ook af. Je kunt niet alles leuk vinden.

In Nederland waren er twee nasynchronisaties, met deels dezelfde stemmen. De oudste was van de KRO, waarin Twister Wouter werd genoemd. Toen de serie naar Nickelodeon kwam werd aanvankelijk die nasynchronisatie gebruikt, maar al snel vervangen door een eigen nasynchronisatie, waarin de Amerikaanse namen werden gebruikt en de stemmen dichterbij de Amerikaanse bleven. Het is heel raar om daarna de nasynchronisatie van de KRO terug te horen. De Nickelodeon stemmen worden nu gezien als de echte Nederlandse stemmen, met o.a. Marlies Somers (Misty van Pokémon) als Otto.

Nee, Rocket power is destijds inderdaad gestopt omdat Nickelodeon niet meer afleveringen liet maken. Niet omdat het werd verboden. Met drie seizoenen hadden ze er genoeg, die nog jarenlang zijn herhaald. Tegen de tijd dat de serie stopte, was de hype rondom 'extreme sports' van begin jaren 2000 ook wel wat ingezakt.
Ik herinner mij nog inderdaad dat de KRO Rocket Power naar de Nederlandse televisie haalde en de nasynchronisatie deed. Ik vond het al grappig dat de stemmen pas grotendeels later in de serie veranderden (en inderdaad dat Twister in de KRO-versie Wouter heet, maar later op Nickelodeon weer de originele naam :D)

As Told by Ginger heeft hetzelfde gehad, maar dan bij de NCRV op Zappelin. Had ook een andere, Nederlandse, titel op de NCRV. Pas later toen Nickelodeon Kindernet had overgenomen was het daar te zien onder de originele naam.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_218176780
Echt allemaal mafkezen
pi_218180472
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef Mr.Pomtip het volgende:

Inmiddels zijn er weldegelijk afleveringen gebanned hoor:
De gekneusde mannenberg/Het nieuwe zwembad
Twist van het lot
Rocket Reparaties/Cementkop
  donderdag 10 juli 2025 @ 23:08:19 #14
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_218180507
Rocket Power _O_ Mijn jeugd! Ik was vooral een combinatie tussen Squid en Twister met een crush op Reggie _O- :')___!
Heb de eerste film (waarbij een liedje gezongen werd door Fergie, fun fact) grijs gedraaid toen ik 'm had opgenomen nadat 'ie eenmalig werd uitgezonden op Nickelodeon. De Reis Door Nieuw Zeeland.

"Zoals de hawaianen altijd zeiden...."
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  donderdag 10 juli 2025 @ 23:09:05 #15
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_218180512
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 23:00 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
Twist van het lot
Serieus? Wat achterlijk, het is een tekenfilmserie :')
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  vrijdag 11 juli 2025 @ 00:46:23 #16
436222 Japepk
Padvinder
pi_218180858
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juli 2025 23:08 schreef Grotetijd het volgende:
Rocket Power _O_ Mijn jeugd! Ik was vooral een combinatie tussen Squid en Twister met een crush op Reggie _O- :')___!
Heb de eerste film (waarbij een liedje gezongen werd door Fergie, fun fact) grijs gedraaid toen ik 'm had opgenomen nadat 'ie eenmalig werd uitgezonden op Nickelodeon. De Reis Door Nieuw Zeeland.

"Zoals de hawaianen altijd zeiden...."
Er was ook een film waarin die orkaan het stadje verwoeste toch? Of was dat een reguliere aflevering? Kan me ook nog goed de aflevering herinneringen waarin Squid een game had gemaakt waarin hij de held was en de rest belachelijk maakte.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:13:46 #17
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_218185464
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 23:00 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
Twist van het lot
Dat kan, maat het gaat om enkele incidenten. Dat komt wel vaker voor bij tekenfilms, series en films van vroeger. Mogelijk zat er iets in de afleveringen dat niet langer door de censuur komt of te gevaarlijk wordt bevonden. Eigenlijk aanstellerij, want de makers zullen daar destijds heus wel bij nagedacht hebben. Tijden veranderen. Wat in 2004 nog kon, kan nu misschien niet meer.

We leven sowieso in tijden waarin bijna niets meer mag. Je zou maar iemand bewust of onbewust beledigen. Het maken van iets grappigs wordt steeds lastiger, met al dat lopen op eierschalen. Destijds is Rocket Power echt niet gestopt omdat het controversieel was of afleveringen niet door de beugel konden. In Nederland is men hier gelukkig lang niet zo streng mee als in Amerika, al groeit die invloed helaas wel. De tijd van de serie was gewoon gekomen, zoals dat meestal gebeurd. Soms moet je daar blij mee zijn.

SpongeBob begon heel sterk. Vooral de eerste seizoenen waren geweldig! Eigenlijk was de eerste film als afsluiter van de serie bedoeld. Vervolgens zakte het succes in en keerde de originele bedenker uiteindelijk terug, waarna de serie terug opleefde. Helaas overleed Stephen Hillenburg (57) in 2018 en kan Nickelodeon nu met SpongeBob doen wat ze maar willen. Zo zijn er nog meer afleveringen, spin-offs en films van die vierkante vriend, die vaak zelfs tegen de wensen van zijn bedenker ingaan. Ze buiten die gele spons helemaal uit. Erg jammer, want er wordt nu geforceerd dat er meer SpongeBob komt, terwijl je weet dat de hoogtijdagen eigenlijk al lang geleden zijn. Nieuwe afleveringen kunnen vaak niet tegen de eerste seizoenen opboksen. In opzichten is het dus maar goed dat veel animatieseries niet zo lang worden uitgerekt. Soms moet het gewoon klaar zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:20 schreef Näsenbar het volgende:
Ik had altijd het idee dat Otto Rocket en Twister roken naar knakworstwater.
Haha, waarom dat zo? Eigenlijk hadden ze ook een rare kleur, zo oranje. Misschien hebben ze daarom iets knakworstigs? :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Pomtip op 11-07-2025 16:25:44 ]
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:29:17 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218185635
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')