Nicktoons heeft gewoon ruimte gemaakt voor nieuwe cartoons. Rocket Power staat (voor een deel) op Videoland. Niemand noemde ze rocket boy and rocket girl (maar gewoon Otto en Reggie). Het is gecanceld nadat er genoeg afleveringen gemaakt waren voor syndication (dure naam voor verkopen als herhaling).quote:Op zondag 6 juli 2025 19:56 schreef Gamerboy1997 het volgende:
Jammer dat NickToons de serie verboden heeft.
Wie weet waarom Rocket Power toen der tijd gecanceld is door Nickelodeon?
Ik herinner mij nog inderdaad dat de KRO Rocket Power naar de Nederlandse televisie haalde en de nasynchronisatie deed. Ik vond het al grappig dat de stemmen pas grotendeels later in de serie veranderden (en inderdaad dat Twister in de KRO-versie Wouter heet, maar later op Nickelodeon weer de originele naamquote:Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Echt een typische Klasky-Gsupo tekenfilm. Niet mooi getekend, maar wel aansprekend. Wel in lijn met andere producties zoals Rugrats (Ratjetie), The Wild Thornberries (Expeditie Berenklauw) en Aaah! Real Monsters! (De Monster Academie). Mij sprak het niet zo aan, maar wel genoeg gekeken vroeger.
Komt ook wel omdat die Otto een zelfingenomen opschepper was, die niet altijd even sympathiek bleek als hij zijn zin niet kreeg en dus onsportief gedrag vertoonde. Ze konden alles ook wel erg goed. Zelfs de meest onhandige klungels deden stunts waar in het echt topatleten nog moeite mee zouden hebben. Mogelijk was dat tegelijk iets wat tot de verbeelding sprak, maar voor iemand met een hekel aan de gymles stootte het ook af. Je kunt niet alles leuk vinden.
In Nederland waren er twee nasynchronisaties, met deels dezelfde stemmen. De oudste was van de KRO, waarin Twister Wouter werd genoemd. Toen de serie naar Nickelodeon kwam werd aanvankelijk die nasynchronisatie gebruikt, maar al snel vervangen door een eigen nasynchronisatie, waarin de Amerikaanse namen werden gebruikt en de stemmen dichterbij de Amerikaanse bleven. Het is heel raar om daarna de nasynchronisatie van de KRO terug te horen. De Nickelodeon stemmen worden nu gezien als de echte Nederlandse stemmen, met o.a. Marlies Somers (Misty van Pokémon) als Otto.
Nee, Rocket power is destijds inderdaad gestopt omdat Nickelodeon niet meer afleveringen liet maken. Niet omdat het werd verboden. Met drie seizoenen hadden ze er genoeg, die nog jarenlang zijn herhaald. Tegen de tijd dat de serie stopte, was de hype rondom 'extreme sports' van begin jaren 2000 ook wel wat ingezakt.
Inmiddels zijn er weldegelijk afleveringen gebanned hoor:quote:Op maandag 7 juli 2025 15:53 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Echt een typische Klasky-Gsupo tekenfilm. Niet mooi getekend, maar wel aansprekend. Wel in lijn met andere producties zoals Rugrats (Ratjetie), The Wild Thornberries (Expeditie Berenklauw) en Aaah! Real Monsters! (De Monster Academie). Mij sprak het niet zo aan, maar wel genoeg gekeken vroeger.
Komt ook wel omdat die Otto een zelfingenomen opschepper was, die niet altijd even sympathiek bleek als hij zijn zin niet kreeg en dus onsportief gedrag vertoonde. Ze konden alles ook wel erg goed. Zelfs de meest onhandige klungels deden stunts waar in het echt topatleten nog moeite mee zouden hebben. Mogelijk was dat tegelijk iets wat tot de verbeelding sprak, maar voor iemand met een hekel aan de gymles stootte het ook af. Je kunt niet alles leuk vinden.
In Nederland waren er twee nasynchronisaties, met deels dezelfde stemmen. De oudste was van de KRO, waarin Twister Wouter werd genoemd. Toen de serie naar Nickelodeon kwam werd aanvankelijk die nasynchronisatie gebruikt, maar al snel vervangen door een eigen nasynchronisatie, waarin de Amerikaanse namen werden gebruikt en de stemmen dichterbij de Amerikaanse bleven. Het is heel raar om daarna de nasynchronisatie van de KRO terug te horen. De Nickelodeon stemmen worden nu gezien als de echte Nederlandse stemmen, met o.a. Marlies Somers (Misty van Pokémon) als Otto.
Nee, Rocket power is destijds inderdaad gestopt omdat Nickelodeon niet meer afleveringen liet maken. Niet omdat het werd verboden. Met drie seizoenen hadden ze er genoeg, die nog jarenlang zijn herhaald. Tegen de tijd dat de serie stopte, was de hype rondom 'extreme sports' van begin jaren 2000 ook wel wat ingezakt.
Serieus? Wat achterlijk, het is een tekenfilmseriequote:Op donderdag 10 juli 2025 23:00 schreef Gamerboy1997 het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er weldegelijk afleveringen gebanned hoor:
De gekneusde mannenberg/Het nieuwe zwembad
Twist van het lot
Rocket Reparaties/Cementkop
Er was ook een film waarin die orkaan het stadje verwoeste toch? Of was dat een reguliere aflevering? Kan me ook nog goed de aflevering herinneringen waarin Squid een game had gemaakt waarin hij de held was en de rest belachelijk maakte.quote:Op donderdag 10 juli 2025 23:08 schreef Grotetijd het volgende:
Rocket PowerMijn jeugd! Ik was vooral een combinatie tussen Squid en Twister met een crush op Reggie
![]()
___!
Heb de eerste film (waarbij een liedje gezongen werd door Fergie, fun fact) grijs gedraaid toen ik 'm had opgenomen nadat 'ie eenmalig werd uitgezonden op Nickelodeon. De Reis Door Nieuw Zeeland.
"Zoals de hawaianen altijd zeiden...."
Dat kan, maat het gaat om enkele incidenten. Dat komt wel vaker voor bij tekenfilms, series en films van vroeger. Mogelijk zat er iets in de afleveringen dat niet langer door de censuur komt of te gevaarlijk wordt bevonden. Eigenlijk aanstellerij, want de makers zullen daar destijds heus wel bij nagedacht hebben. Tijden veranderen. Wat in 2004 nog kon, kan nu misschien niet meer.quote:Op donderdag 10 juli 2025 23:00 schreef Gamerboy1997 het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er weldegelijk afleveringen gebanned hoor:
De gekneusde mannenberg/Het nieuwe zwembad
Twist van het lot
Rocket Reparaties/Cementkop
Haha, waarom dat zo? Eigenlijk hadden ze ook een rare kleur, zo oranje. Misschien hebben ze daarom iets knakworstigs?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:20 schreef Näsenbar het volgende:
Ik had altijd het idee dat Otto Rocket en Twister roken naar knakworstwater.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |