abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2025 @ 11:46:31 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218108552
De overheid hoort je te beschermen net zoals met corona, dat heb ik gelukkig overleefd, maar hier hebben ze echt steken laten vallen.
Dank je wel he.

https://www.nu.nl/binnenl(...)as-in-het-bloed.html
quote:
Bijna iedereen in Nederland heeft meer pfas dan veilig is in het bloed, blijkt uit onderzoek van het RIVM. Bij omwonenden van fabrieken, zoals in Dordrecht of rond de Westerschelde, zijn grotere hoeveelheden gevonden.
Je bent een waardeloze agent.
pi_218108643
Geen scharreleieren of groente uit eigen moestuin meer vreten dus.
pi_218108688
En geen water uit de kraan drinken natuurlijk:

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 3 juli 2025 @ 13:11:50 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218109271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 11:54 schreef ToT het volgende:
En geen water uit de kraan drinken natuurlijk:

Bekijk deze YouTube-video
Gewoon niks meer eten en drinken want het zit overal in.

Gelukkig hebben we wel kunnen voorkomen dat Chemours hier wat voor moet laten. O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218109425
En het alle ergste is dat mensen hier van afwisten, dat kan niet anders.

Graag allemaal voor de rechter laten komen, zo dat deze kan toetsen of hier nou wel of niet het geld boven de gezondheid stond.
Ik ben vrijgevestigd psychotherapeut.
pi_218109490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:24 schreef Professionele-Idioot het volgende:

Graag allemaal voor de rechter laten komen, zo dat deze kan toetsen of hier nou wel of niet het geld boven de gezondheid stond.
Reken maar dat geld boven de gezondheid staat. Daar zijn zat voorbeelden van.
Deze overheid doet helemaal niks om de mensen te beschermen, het is allemaal gebakken lucht wat ze uitkramen. Een hoop gelul, maar daadkrachtig optreden ho maar.
pi_218109495
Heb 20 jaar geleden in een fabriek gewerkt waar teflon werd verwerkt. Ben benieuwd naar de waarden in mijn bloed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218109507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:24 schreef Professionele-Idioot het volgende:

Reken maar van yes.

Maar hee, we moeten wel denken aan de belanden van bedrijven als 3M, Chemours en DuPont. En hun aandeelhouders.
pi_218109508
quote:
15s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:31 schreef xpompompomx het volgende:
Heb 20 jaar geleden in een fabriek gewerkt waar teflon werd verwerkt. Ben benieuwd naar de waarden in mijn bloed.
Mijn man idem. Ook nog met lood en broom. ;(
pi_218109511
Gaaf land.
pi_218109537
quote:
15s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:32 schreef bozewitteman het volgende:
Gaaf land.
Maak daar maar "gave wereld" van in het geval van PFAS.
  donderdag 3 juli 2025 @ 13:34:26 #12
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_218109539
Aangetoond in bloedsamples uit 2016 en 2017, tja als je maar genoeg gaat zoeken vindt je vanzelf iets.
The Admirals......1995-2007
pi_218109584
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Reken maar dat geld boven de gezondheid staat. Daar zijn zat voorbeelden van.
Deze overheid doet helemaal niks om de mensen te beschermen, het is allemaal gebakken lucht wat ze uitkramen. Een hoop gelul, maar daadkrachtig optreden ho maar.
Nou met Covid hebben ze toch iets anders laten zien, maar dit snap ik dan totaal weer niet.
pi_218109600
pi_218109606
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Reken maar van yes.

Maar hee, we moeten wel denken aan de belanden van bedrijven als 3M, Chemours en DuPont. En hun aandeelhouders.
Als dat echt zo is, dan heeft de overheid toch ook een groot probleem.
Ik probeer er nuchter in te blijven aangezien ik me niet kan voorstellen dat de overheid ons dood wil hebben. Ik probeer het te zien als een groep personen die het toch met ons goed voorhebben
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 13:42:03 #16
441859 crew  Lenny77
pi_218109640
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:32 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Mijn man idem. Ook nog met lood en broom. ;(
Hier een hoop oplosmiddelen en chroom 6 ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218109785
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:38 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]
Als dat echt zo is, dan heeft de overheid toch ook een groot probleem.
Ik probeer er nuchter in te blijven aangezien ik me niet kan voorstellen dat de overheid ons dood wil hebben. Ik probeer het te zien als een groep personen die het toch met ons goed voorhebben
Daar ben ik inmiddels niet meer zo zeker van.
Het is ook weer niet zo dat ze ons dood willen hebben, maar ik denk inmiddels dat wat er nu speelt een ingecalculeerd risico is geweest. Het is waarschijnlijk uit de hand gelopen omdat andere belangen voor zijn gegaan. Als ik zie wat met medeweten van de overheid gewoon door mag gaan, dan zit er een krachtige lobby achter waar de overheid garen bij spint.
pi_218109839
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:37 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]
Nou met Covid hebben ze toch iets anders laten zien, maar dit snap ik dan totaal weer niet.
Het is ook niet te begrijpen toch. Jaren wordt de kop al in het zand gestoken. Daarom erger ik me ook aan die valse betutteling wat betreft o.a. vlees, suiker. Want ondertussen is het "gezonde" voedsel hartstikke slecht voor je omdat onze overheid op sommige punten blijkbaar een dubbele agenda heeft, en niet daadkrachtig heeft opgetreden.
pi_218110067
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 13:55 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Daar ben ik inmiddels niet meer zo zeker van.
Het is ook weer niet zo dat ze ons dood willen hebben, maar ik denk inmiddels dat wat er nu speelt een ingecalculeerd risico is geweest. Het is waarschijnlijk uit de hand gelopen omdat andere belangen voor zijn gegaan. Als ik zie wat met medeweten van de overheid gewoon door mag gaan, dan zit er een krachtige lobby achter waar de overheid garen bij spint.
Alweer Lobbyisten... Zijn er ook postieve lobbyisten of kunnen we dat zaakje niet gewoon verbieden op politiek niveau

En misschien een domme vraag maar hoe bedoel je ingecalculeerd risico ?
pi_218110111
quote:
Je bent 6 posts te laat :P
pi_218110131
quote:
6s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je bent 6 posts te laat :P
:(
pi_218110141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:26 schreef ReplaR het volgende:

[..]
:(
Wel erg goed filmpje, dus het is je vergeven ;)
pi_218110646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 14:21 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]
Alweer Lobbyisten... Zijn er ook postieve lobbyisten of kunnen we dat zaakje niet gewoon verbieden op politiek niveau

En misschien een domme vraag maar hoe bedoel je ingecalculeerd risico ?
Nou ja, iedereen met meer dan één hersencel kan toch bedenken dat de mate van vervuiling een keer problemen zou gaan geven. Wellicht is het argument geld verdienen zwaarder gaan wegen dan de problemen die zouden komen.
pi_218110677
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 15:30 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Nou ja, iedereen met meer dan één hersencel kan toch bedenken dat de mate van vervuiling een keer problemen zou gaan geven. Wellicht is het argument geld verdienen zwaarder gaan wegen dan de problemen die zouden komen.
Ja maar hoe kun je dat dan incalculeren ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')