abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8655800
Mijn twee katjes hebben allebei van die harde stukjes in hun ooghoeken. Die haal ik dan weg met wat gekookt water en een watje maar na een paar uur zit het er weer. Hoe kan dat komen?

Ze hebben niesziekte gehad, maar dat is nu al bijna 10 maanden weg.

Iemand enig idee?

pi_8655870
Naar mijn weten is dat een vaker voorkomend probleem bij (jonge) katten, misschien eens langs de dierenarts gaan voor wat oogdruppels oid?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_8655913
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:04 schreef Herfst het volgende:
Naar mijn weten is dat een vaker voorkomend probleem bij (jonge) katten, misschien eens langs de dierenarts gaan voor wat oogdruppels oid?
ja, ze moeten toch nog "geholpen" worden en gechipt (brrrrr) zodat ze naar buiten kunnen. Ze zijn nu bijna 1 jaar oud...
pi_8655997
Niesziekte blijft altijd in hun lijf aanwezig.
Ik zal het even in de gaten houden.
En die chip, merken ze erg weinig van
Vaak piepen ze niet eens!
Mijn fretjes hebben em ook (en die zijn nog kleiner!)

Grtx

pi_8656028
Kan geen kwaad, een van onze katten heeft het ook. Weghalen kan gewoon met je vinger, maar kan ook met een wattenstaafje.

Doen het niet zo vaak, alleen als het ons irriteert (als het te erg wordt).

Zolang hij/zij geen ontstoken ogen heeft is er niks aan de hand. Elke keer met gekookt water enzo aan de slag lijkt mij totaal overbodig.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_8656045
Wat is het nut van zo'n chip?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_8656059
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:09 schreef Ferret1983 het volgende:
Niesziekte blijft altijd in hun lijf aanwezig.
Ik zal het even in de gaten houden.
En die chip, merken ze erg weinig van
Vaak piepen ze niet eens!
Mijn fretjes hebben em ook (en die zijn nog kleiner!)

Grtx

Dank je

Ik denk dat het met de niesziekte te maken heeft. Toen hadden ze echt oogjes helemaal vol met groene prut

Ze zijn nu helemaal gezond en klaar voor de grote buitenwereld

pi_8656066
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:11 schreef 303 het volgende:
Kan geen kwaad, een van onze katten heeft het ook. Weghalen kan gewoon met je vinger, maar kan ook met een wattenstaafje.

Doen het niet zo vaak, alleen als het ons irriteert (als het te erg wordt).

Zolang hij/zij geen ontstoken ogen heeft is er niks aan de hand. Elke keer met gekookt water enzo aan de slag lijkt mij totaal overbodig.

Same here, gewoon ff een snelle veeg met je vinger en het is weg, de kat heeft er geen last van
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_8656093
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:12 schreef Herfst het volgende:
Wat is het nut van zo'n chip?
Als een kat gevonden is scannen ze m om te kijken of ie een chip heeft. Op die chip staat informatie en dus ook waar zijn thuis is.
pi_8656125
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:13 schreef hp22 het volgende:

[..]

Same here, gewoon ff een snelle veeg met je vinger en het is weg, de kat heeft er geen last van

doe ik ook vaak zo hoor maar soms is het echt zo aangekoekt dat het met water moet....

Ze stribbelen allang niet meer tegen maar vroeg me gewoon af of dat wel normaal is.

zaterdag 22 februari 2003 @ 22:15:45 #11
39446 303
(C) Roland
pi_8656130
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:13 schreef hp22 het volgende:

[..]

Dat van onze kat is trouwens niet groen, maar bruin/zwart... zijn de ogen rood? Heeft de kat ook een vieze neus? Niest hij ook? Dan kan je beter ff bij de dierenarts langs. Ook als het oog de ene keer dicht zit en de andere keer niet en als het erg veel is, dan is het oog ontstoken en moet je ff een zalfje halen.
pi_8656176
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:15 schreef 303 het volgende:

[..]

Dat van onze kat is trouwens niet groen, maar bruin/zwart... zijn de ogen rood? Heeft de kat ook een vieze neus? Niest hij ook? Dan kan je beter ff bij de dierenarts langs. Ook als het oog de ene keer dicht zit en de andere keer niet en als het erg veel is, dan is het oog ontstoken en moet je ff een zalfje halen.

Hij heeft het soms, 1x in de week of paar weken, hij is net over een korte niesperiode heen, gewoon een verkoudheid, ovale ogen
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_8656180
geen vieze neus, verder niks aan de hand, ze zijn helemaal gezond.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 22:19:04 #14
39446 303
(C) Roland
pi_8656224
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:17 schreef Conflict het volgende:
geen vieze neus, verder niks aan de hand, ze zijn helemaal gezond.
Dan is er niks aan de hand, gewoon 1 keer per dag schoonmaken (in de ochtend bijv.)
pi_8656242
Opzich is een beetje slaap in de ogen niet erg...

Als de katten verder helemaal gezond ogen, ze niezen niet(geen snot, helder of niet helder), oogjes zijn helder, oogvliezen zijn niet geirriteerd(rood), dan is er niets aan de hand...

Wat je evt kan proberen is bv met goldenseal(homeopatisch middel) de ogen te spoelen, dat zou eventuele irritatie weg moeten nemen en evtentuele ontstekingen weg moeten nemen.

Voor goldenseal en andere homeopatische middelen voor dieren zie:
http://www.dierendokter.nl/

Weet je niet wat je moet kiezen, mail ze, ze helpen je uitgebreid(dit is mijn ervaring iig, ik ben meer te weten gekomen wat er nu met mijn hond aan de hand was van hun als van de dierenartsen op de uithof die ermee bezig waren).

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8656315

Net gemaakt

pi_8656325
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:19 schreef erodome het volgende:
Opzich is een beetje slaap in de ogen niet erg...

Als de katten verder helemaal gezond ogen, ze niezen niet(geen snot, helder of niet helder), oogjes zijn helder, oogvliezen zijn niet geirriteerd(rood), dan is er niets aan de hand...

Wat je evt kan proberen is bv met goldenseal(homeopatisch middel) de ogen te spoelen, dat zou eventuele irritatie weg moeten nemen en evtentuele ontstekingen weg moeten nemen.

Voor goldenseal en andere homeopatische middelen voor dieren zie:
http://www.dierendokter.nl/

Weet je niet wat je moet kiezen, mail ze, ze helpen je uitgebreid(dit is mijn ervaring iig, ik ben meer te weten gekomen wat er nu met mijn hond aan de hand was van hun als van de dierenartsen op de uithof die ermee bezig waren).

Ik zal eens kijken, dank je wel
pi_8656364
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:14 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als een kat gevonden is scannen ze m om te kijken of ie een chip heeft. Op die chip staat informatie en dus ook waar zijn thuis is.

Ik weet niet waar jij woont , maar hier word het nog te weinig gedaan.
Katten die aankomen bij de dierenambulance worden wel nagekeken.
Maar probleem is dat bij de dierenambu niet uitrukt voor overleden katten , dit omdat daar geen vergoeding voor word gegeven door de gemeenten en er maar 1 ambu rijd in een groot gebied.
Dus katten die al zijn overeleden worden opgehaald door de gemeente reinigingsdienst en die hebben geen chipreader.
Het systeem werkt hier dus niet goed, helaas.
pi_8656387
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:26 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont , maar hier word het nog te weinig gedaan.
Katten die aankomen bij de dierenambulance worden wel nagekeken.
Maar probleem is dat bij de dierenambu niet uitrukt voor overleden katten , dit omdat daar geen vergoeding voor word gegeven door de gemeenten en er maar 1 ambu rijd in een groot gebied.
Dus katten die al zijn overeleden worden opgehaald door de gemeente reinigingsdienst en die hebben geen chipreader.
Het systeem werkt hier dus niet goed, helaas.

Lang leve GPS
pi_8656494
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:28 schreef Conflict het volgende:

[..]

Lang leve GPS

Haha , volgens mij zou dat best een gat in de markt kunnen zijn.
Tenslotte heb je op dat systeem al wel zendertjes die je aan het bandje moet vast zetten.
Maar ja moet je niet zo'n kat hebben die steeds zijn bandjes kwijt is.
pi_8656514
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:33 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Haha , volgens mij zou dat best een gat in de markt kunnen zijn.
Tenslotte heb je op dat systeem al wel zendertjes die je aan het bandje moet vast zetten.
Maar ja moet je niet zo'n kat hebben die steeds zijn bandjes kwijt is.

die kan je ook operatief inbrengen lijkt me....
pi_8656693
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:33 schreef Conflict het volgende:

[..]

die kan je ook operatief inbrengen lijkt me....

Moeten ze die dingen wel wat kleiner gaan maken.
En het moet dus van een materiaal zijn dat niet afgestoten word door het lichaam. Zullen dus wel haken en ogen aan zitten.
Zolang het met een naald in te brengen is en ter grote van een rijstkorrel is het wel haalbaar denk ik.
Mijn lievelings kat komt niet buiten , das mijn italiaantje , maar die is zo dom dat die buiten meteen door de eerste de beste auto zou worden overreden.
Onze andere was vroeger een zwerver en die kan je met geen mogelijkheid binnen houden. Maar die is ook zo schuw voor alles wat beweegt dat ie voor alles vlucht en altijd in de buurt loopt.
Voor mij hoeft het nu dus nog niet.
pi_8656813
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:42 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Moeten ze die dingen wel wat kleiner gaan maken.
En het moet dus van een materiaal zijn dat niet afgestoten word door het lichaam. Zullen dus wel haken en ogen aan zitten.
Zolang het met een naald in te brengen is en ter grote van een rijstkorrel is het wel haalbaar denk ik.
Mijn lievelings kat komt niet buiten , das mijn italiaantje , maar die is zo dom dat die buiten meteen door de eerste de beste auto zou worden overreden.
Onze andere was vroeger een zwerver en die kan je met geen mogelijkheid binnen houden. Maar die is ook zo schuw voor alles wat beweegt dat ie voor alles vlucht en altijd in de buurt loopt.
Voor mij hoeft het nu dus nog niet.

Ik woon niet al te riant en ik zie ze nu veel groter worden. Ik vind het belangrijk dat ze kunnen rennen en spelen wat ze willen. Natuurlijk is er een risico maar ik hoop dat ze altijd terug blijven komen.

Mijn vorige katertje is weggelopen toen ie een half jaar was in een onbewaakt moment

pi_8661980
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:48 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik woon niet al te riant en ik zie ze nu veel groter worden. Ik vind het belangrijk dat ze kunnen rennen en spelen wat ze willen. Natuurlijk is er een risico maar ik hoop dat ze altijd terug blijven komen.

Mijn vorige katertje is weggelopen toen ie een half jaar was in een onbewaakt moment

Dat zijn de minder leuke dingen.
Maar mijn Italiaanse katje wil ik niet kwijt, dat risico wil ik niet lopen.
We hebben hem destijds meegesmokkeld naar Nederland , dit omdat we het via de reguliere weg daar niet zo snel voor elkaar zouden krijgen. En de dierenarts daar stervens duur is.
Ontwormen kostte daar al bijna 100 gulden!!!

De risico's die ik daarmee gelopen heb , daar moet je dus gewoon niet teveel over nadenken.
De bus voor ons werd zelfs nog gecontroleerd bij de Zwiterse grens , dat was het ergste moment.

Als ik nu zie hoe tevreden hij is....
Het is ook echt mijn lievelingetje , ben nl. niet echt een katten mens , maar meer een honden mens

pi_8664353
Zo is ook iemand zijn raskat weggelopen, misschien zelfs gestolen.
Die heeft bij alle dierenartsen een brief in de bus gedaan dat als iemand met zo een raskat binnen komt ze hem op een chip moeten controleren..

Dit wordt ook veel bij bv paarden gedaan.

Ik woon in Amsterdam en omstreken (Amstelveen) en daar wordt er wel veel mee gewerkt, werkt perfect.

Grtx

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')