Thanksquote:Op woensdag 2 juli 2025 00:58 schreef Molo het volgende:
Exorcisme klinkt als een logische volgorde stap
Sterkte
Tsja, ik weet niet of dat het probleem oplost..quote:Op woensdag 2 juli 2025 01:25 schreef Hiddendoe het volgende:
Schoonmaken? Ontdooien? Of helemaal volgooien met diepvriesvoer.
Oh, dan is het dus niets ernstigs, ik dacht iets met de compressor ofzo,. dat lees je nogal hier en daar.quote:Op woensdag 2 juli 2025 01:29 schreef SiGNe het volgende:
Koude lucht neemt minder ruimte in dan warme lucht.
met dit warme weer komt er warmere lucht in de koelkast, als dat afkoelt dan zorgt dat voor een onderdruk, je koelkast wordt van binnenuit vacuum getrokken zeg maar.
En doordat er een lagere luchtdruk in de koelkast is dan erbuiten wordt het metaal van de koelkast een beetje naar binnen getrokken.
Dat is dat knokkende geluid.
Dat piepende geluid kan zijn omdat de strips in de deur niet helemaal goed afsluiten, dan wordt er lucht de koelkast in gezogen (door die lagere druk),
Als de druk binnen en buiten gelijk is stopt het geluid weer.
En je moet natuurlijk wel de rubbertjes schoonmaken.
[ afbeelding ]
Is het een koel- vriescombi met "no frost"?quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:37 schreef arnoudz het volgende:
[..]
Oh, dan is het dus niets ernstigs, ik dacht iets met de compressor ofzo,. dat lees je nogal hier en daar.
Dank.
Bij m'n zus tikte hij ook maar dat kwam omdat de badkamer (die er bijna recht boven was) lekte en de waterdruppels op haar koelkast vielenquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:37 schreef arnoudz het volgende:
[..]
Oh, dan is het dus niets ernstigs, ik dacht iets met de compressor ofzo,. dat lees je nogal hier en daar.
Dank.
Hang er eens een thermometer in en kijk of hij nog wel goed koelt?quote:Op woensdag 2 juli 2025 00:57 schreef arnoudz het volgende:
Hoi, sinds een paar dagen maakt mijn Liebherr 2811-20 Koel/vries combi uit ca. 2021 na het dichtdoen van de deur af en toe een kloppend geluid (alsof je met je knokkel tegen een deur klopt), 5-7 keer, gevolgd door een snel, -vliegend-, hoogfrequent geluid alsof iets aanloopt, duurt maar paar seconden. Daarna is alles als vanouds. Ik heb verder niets vreemds bemerkt. Moet ik hier iets mee doen, c.q. wat is hier aan de hand?
Bij voorbaat dank bij eventuele reactie.
Ik ook niet. Maar ik vond mijn advies in ieder geval beter dan van degene die exorcisme voorstelde.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:36 schreef arnoudz het volgende:
[..]
Tsja, ik weet niet of dat het probleem oplost..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |