abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juli 2025 @ 21:35:14 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218204832
Daar hebben we een woord voor …

Netwerkcorruptie
  maandag 14 juli 2025 @ 12:39:24 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 14 juli 2025 @ 19:38:53 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218213623
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 10:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
t. Zelf heb ik het geluk dat ik niet aan collectieve pensioenen heb meegedaan, en op dit moment bij een bedrijf zit wat een gigantische bijdrage van 25K per jaar voor me bijlegt. Maar het lijkt me super klote als je met mijn leeftijd plots een stuk minder gaat krijgen en nog maar weinig tijd hebt om te corrigeren.
ja dat is een heel andere situatie, jij bent niet bij een verplicht fonds, ji bent eigenaar van je spaarsaldo

quote:
Partij Omtzigt ontmaskert grootste pensioenroof ooit
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 17 juli 2025 @ 07:40:05 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218235559
Stijgende kosten pensioenen door nieuwe pensioenwet

De kosten in de pensioensector stijgen flink. Pensioenuitvoerders lijden miljoenenverliezen, terwijl de kosten ook bij sommige fondsen flink toenemen. De kans is groot dat dat beeld de komende jaren aanhoudt, meldt De Telegraaf.

Waar een aantal fondsen de kosten goed in bedwang weet te houden, zien anderen de uitgaven in rap tempo toenemen. Zo stegen bij het fonds voor de metaalsector (PMT) de kosten per deelnemer vorig jaar explosief: van ¤96,77 naar ¤132. Ook bij ABP - het fonds voor ambtenaren en onderwijspersoneel - schoten de kosten omhoog van ¤89 naar ¤104.

De hoofdoorzaak is de overgang naar het nieuwe pensioenstelsel. Actuaris Arno Eijgenraam vat samen waarom die pensioenwet zoveel kosten met zich meebrengt: "Iedereen doet alles voor het eerst, dat speelt mee. Het nieuwe stelsel is voor alle betrokkenen nieuw, je kunt internationaal nergens afkijken. En als er iets fout gaat, wat heel logisch is in zo'n situatie, is dat vaak meteen een kostbare fout."

https://www.taxlive.nl/nl(...)-nieuwe-pensioenwet/

En we worden nog een keer bestolen :(
  zondag 20 juli 2025 @ 17:43:45 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218270997
twitter


Ben je al

Beroofd
Belazerd
Afgeperst

Krijg je Wopke :r die de overgebleven centjes wil hebben voor zijn wanbeleid

Houdt het dan nooit op :?
  donderdag 24 juli 2025 @ 11:07:35 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218305639
NWS / Pensioenfondsen gaan als een tierelier, ondanks onrustige wereldmarkt

100 miljard euro nominaal verloren ??
82 miljard rekenrente fantasie terug

De pensioenfondsen hebben de rekenrente verhoogd *O* *O* *O*

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2025 12:03:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:10:11 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218307347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:07 schreef michaelmoore het volgende:
100 miljard euro nominaal verloren ??
82 miljard rekenrente fantasie terug
De pensioenfondsen hebben de rekenrente verhoogd *O* *O* *O*
Dus wanbeleid en idiote hoge kosten worden goedgemaakt met boekhoudtruc :|W
En dat toevallig O-) net voor invaren :|W
Dan kunnen de pensioenen in nieuwe stelsel het eerste jaar omhoog en is die kritiek ook weer opgelost
En klaar voor de ramp die gaat komen, maar dat zag niemand aankomen ^p^
  donderdag 24 juli 2025 @ 14:15:29 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218307419
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Dus wanbeleid en idiote hoge kosten worden goedgemaakt met boekhoudtruc :|W
En dat toevallig O-) net voor invaren :|W
Dan kunnen de pensioenen in nieuwe stelsel het eerste jaar omhoog en is die kritiek ook weer opgelost
En klaar voor de ramp die gaat komen, maar dat zag niemand aankomen ^p^
o reken er maar op dat ook in 2026 er een negatief resultaat zal worden behaald van 5%
en er geen sprake is van een inflatiecorrectie , vorig jaar heb ik met gods gratie1,84% gehad

quote:
AI-overzicht
ABP verhoogt de pensioenen per 1 januari 2025 met 1,84%.
Deze verhoging compenseert ongeveer de helft van de prijsstijging (inflatie) van 3,56%.
De pensioenverhoging geldt voor zowel de pensioenen van gepensioneerden als voor de pensioenopbouw van werknemers.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:02:34 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218308169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
o reken er maar op dat ook in 2026 er een negatief resultaat zal worden behaald van 5%
en er geen sprake is van een inflatiecorrectie , vorig jaar heb ik met gods gratie1,84% gehad
Enige waar je wel op kan rekenen:

Kosten stijgen elk jaar
Salarissen ook
Bonussen ook

En tot slot de absolute topper……

Van wat er overblijft wordt nog eens 16,7% AOW premie ingehouden

Dubbel genaaid houdt beter ^p^
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:06:30 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218308281
Bekijk deze YouTube-video

Ook van toepassing op de pensioenen
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:35:05 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218308698
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Enige waar je wel op kan rekenen:

Kosten stijgen elk jaar
Salarissen ook
Bonussen ook

En tot slot de absolute topper……

Van wat er overblijft wordt nog eens 16,7% AOW premie ingehouden

Dubbel genaaid houdt beter ^p^
Teveel vertrouwen in ambtelijke instituties wordt historisch gezien altijd afgestraft, de Nederland is simpelweg naïef gebleken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:43:42 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218308801
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Teveel vertrouwen in ambtelijke instituties wordt historisch gezien altijd afgestraft, de Nederland is simpelweg naïef gebleken.
De macht van de pensioenbazen is te groot , met hun 2000 miljard euro vermogen dat van hen is


michaelmoore in NWS / Pensioenfondsen gaan als een tierelier, ondanks onrustige wereldmarkt

Als de pensioenstelsel hervorming gaat doorzetten , dan moet de eerstvolgende stap zijn, het pensioen premie percentage verlagen naar dat van de AOW van 17,9%

Dan blijft er alvast 12% over van het belastbaar loon voor de werknemer om zelf iets mee te doen, netto of bruto

Netto: Een eigen huis spaarsaldo bijvoorbeeld
Bruto:: een ETF belegging in uitgesteld loon bij de giro

.doe je er niets mee dan heb je toch 4% netto hoger loon

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2025 16:16:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 juli 2025 @ 17:30:09 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218310511
twitter
pi_218312064
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit staat er bij mij , schandalig
ieder maand komt er geld bij en het totaal bedrag wil men niet laten zien -O- 8)7 8)7 :W
helemaal niets mag je zien
Want het geld is niet meer van jou
[..]
Als iedereen eigenaar was van zijn / haar eigen pensioenpot dan kan men zelf beslissen met vervroegd pensioen te gaan ,

Of voor jongeren, tijdelijk stoppen met bruto vullen van de pensioenpot om meer netto te sparen in de eigen woning spaarpot

Het pensioenafdracht percentage moet in iedere geval gelijk worden aan het AOW percentage van 17,9 procent
dan kan men zelf nog 12% fiscaal sparen bij de giro of zo, of extra netto loon ontvangen


------------------------------------------------------------------------------
als het om een bank ging , dan zou de bankvergunning subiet worden ingetrokken, maar het door jou ingelegde spaargeld is eigendom van het fonds ,dus doen ze niets fout
[..]

Je kan gewoon je pensioenuitvoerder vragen om de contante waarde op 13 juli 2025 hoor.


Verder is het wellicht handig dat je dit topic gewoon whatsappt met de andere user zodat je elke dag verontwaardigd kan zijn dat ze aan je centen komen en dat ze daar met hun poten vanaf moeten blijven!
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 24 juli 2025 @ 20:24:02 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218312476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je kan gewoon je pensioenuitvoerder vragen om de contante waarde op 13 juli 2025 hoor.
O ja zal ik mijn bank ook bellen om de contante waarde van mijn saldo op te zoeken per 1 juli 2025

Maar, dat kan ik gewoon iedere uur van de dag zelf zien he, het is 2025 nu

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 25-07-2025 09:28:57 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218315747
Deze hele discussie kan ik samenvatten:

Pensioen = Diefstal

Als je gewoon 40 jaar lang het bedrag dat de pensioenfondsen bij jouw inhouden (en werkgeversdeel) in een gespreide ETF, bij voorbeeld MSCI World Index had gestort, dan was je nu miljonair.
Nu zijn de zgn. "beleggingsadviseurs" bij de pensioenfondsen miljonair of zelfs miljardair.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_218315906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 08:51 schreef Oud_student het volgende:
Deze hele discussie kan ik samenvatten:

Pensioen = Diefstal

Als je gewoon 40 jaar lang het bedrag dat de pensioenfondsen bij jouw inhouden (en werkgeversdeel) in een gespreide ETF, bij voorbeeld MSCI World Index had gestort, dan was je nu miljonair.
Nu zijn de zgn. "beleggingsadviseurs" bij de pensioenfondsen miljonair of zelfs miljardair.
Dat lijkt me stug, aangezien de eerste ETF ooit pas 35 jaar geleden gelanceerd is
  vrijdag 25 juli 2025 @ 09:24:14 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218315967
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 09:15 schreef Weird- het volgende:

[..]
Dat lijkt me stug, aangezien de eerste ETF ooit pas 35 jaar geleden gelanceerd is
AEX ETF van van ECK is er pas sinds 2009
https://www.vaneck.com/nl/nl/investments/aex-etf/overzicht/
een ETF kan je ook zelf bouwen, als je nauwgezet de AEX volgt , dan heb je een AEX etf
dat is wat ETF bouwers doen voor je, dat kan je ook zelf, maar een ETF kopen is makkelijker
https://www.degiro.nl/pensioenrekening
Mikeytt in NWS / Pensioenfondsen gaan als een tierelier, ondanks onrustige wereldmarkt
persoonlijk zou ik, als ik jong was, voor een netto huisspaarsaldo gaan bij een bank
niks uitgesteld loon

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 25-07-2025 09:38:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218318302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 09:15 schreef Weird- het volgende:

[..]
Dat lijkt me stug, aangezien de eerste ETF ooit pas 35 jaar geleden gelanceerd is
OK, maar je had bijv Robeco, bestaat al sinds 1929.
Het gaat om het principe, per jaar gemiddeld 7% rendement, reken zelf maar uit hoeveel je dan na 40 jaar gespaard hebt !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_218320289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O ja zal ik mijn bank ook bellen om de contante waarde van mijn saldo op te zoeken per 1 juli 2025

Maar, dat kan ik gewoon iedere uur van de dag zelf zien he, het is 2025 nu
Wat is je probleem dan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 25 juli 2025 @ 17:54:13 #46
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218321330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat is je probleem dan.
michaelmoore in NWS / Pensioenfondsen gaan als een tierelier, ondanks onrustige wereldmarkt

Hier staat alles wat je wilt weten over de toekomst van het pensioen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218322610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Teveel vertrouwen in ambtelijke instituties wordt historisch gezien altijd afgestraft, de Nederland is simpelweg naïef gebleken.
Je draait het weer om. Het is rechts die niets heeft met collectieve voorzieningen. Ieder voor zich. Alles privatiseren en volstoppen met verdienmodellen. Er valt nog hel wat aan de pensioenen af te romen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:59:33 #48
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218323439
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je draait het weer om. Het is rechts die niets heeft met collectieve voorzieningen. Ieder voor zich. Alles privatiseren en volstoppen met verdienmodellen. Er valt nog hel wat aan de pensioenen af te romen.
Als er geen pensioenen zijn is het niet mogelijk daarvan af te romen; probleem is dus het pensioen an sich.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218323494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 21:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als er geen pensioenen zijn is het niet mogelijk daarvan af te romen; probleem is dus het pensioen an sich.
Ja, het was al geprivatiseerd, dus ze konden er alleen een heleboel extra kosten en verdienmodellen in stoppen. Anders was het al lang uitgegeven.

En inderdaad, de bijstand is al genereus genoeg als vangnet. Plus dat je die mensen weer voor een schijntje aan het werk kunt zetten.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 22:07:39 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218323547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 22:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het was al geprivatiseerd, dus ze konden er alleen een heleboel extra kosten en verdienmodellen in stoppen. Anders was het al lang uitgegeven.

En inderdaad, de bijstand is al genereus genoeg als vangnet. Plus dat je die mensen weer voor een schijntje aan het werk kunt zetten.
Ik denk dat het beter is om ook de bijstand af te schaffen. Een idee als het basisinkomen is een optie aangezien het niet administratief zwaar is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')