abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218085083
Als ik mijn straat uit rij, dan ben ik in België. Allemaal heel leuk zo dicht bij de grens wonen, maar er zijn ook nadelen waarvan je zou denken "hoe kan dit anno 2025 nog bestaan?".

Ik kreeg laatst bijvoorbeeld een brief van Enexis, de netbeheerder hier. Mijn slimme meter gaf niets meer door (had ik overigens ook al in de app van mijn energieleverancier gezien) en er zou een monteur langs komen om dit te repareren. Die was hier van de week, hij had het gefixt maar hij nam afscheid met de woorden "ja, u woont zo dicht op de grens dat ons signaal weggeduwd wordt door het Belgische netwerk. Het is zeer waarschijnlijk dat wij regelmatig langs moeten gaan komen omdat dit vaker gaat gebeuren. De kans is heel groot dat u op termijn alles weer handmatig door moet gaan geven".

Zo zijn vanaf mijn woning ook de dichtstbijzijnde supermarkt en het dichtstbijzijnde benzinestation in België. Ik ga dus heel regelmatig de grens over om te tanken of boodschappen te doen. Al de tijd dat ik in België ben, heb ik gewoon 0 bereik met mijn telefoon. Zowel bellen als internetten werkt niet. Terug Nederland in is IETS beter, maar niet veel. Ik ben allang blij dat ik thuis nog nooit ergens last van heb gehad.

Al met al vind ik het best wel bizar hoe slecht dit geregeld is anno 2025. Dat zou toch gewoon naadloos kunnen en moeten zijn zonder dat de consument er ook maar iets van merkt?

Klacht: 0 samenwerking tussen landen op netwerkgebied waardoor je nooit naadloos over gaat
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 22:48:32 #2
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218085522
Je neemt toch automatisch een ander netwerk over. in België heb ik Orange en in Nederland Odido. Als ik voet in NL zet dan ben ik op het Odido netwerk

Met die roaming dat afgeschaft is kan je ook bellen en surfen op een ander Europees netwerk. Zou eigenlijk geen probleem moeten zijn
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218085727
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je neemt toch automatisch een ander netwerk over. in België heb ik Orange en in Nederland Odido. Als ik voet in NL zet dan ben ik op het Odido netwerk

Met die roaming dat afgeschaft is kan je ook bellen en surfen op een ander Europees netwerk. Zou eigenlijk geen probleem moeten zijn
Bellen en surfen is inderdaad geen probleem, ALS je eenmaal verbinding hebt. Zoals ik in de OP schreef is nou net dat het probleem. Je zou zeggen dat dat tegenwoordig instant zou moeten gaan, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb werkelijk nooit een goede verbinding met het Belgische netwerk als ik daar in de supermarkt loop. En dat het Belgische netwerk blijkbaar storing oplevert op mijn Nederlandse slimme meter slaat al helemaal nergens op.

Over de A16 rijden telt natuurlijk niet, dan merk je dat momentje zonder verbinding niet en ben je alweer tientallen kilometers in Nederland voordat je op je telefoon kijkt.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 09:35:15 #4
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_218087695
Nou, net onder Utrecht is het met Vodafone ook vrij ruk gesteld hoor.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_218087888
Altijd gezeik met dat mobiele netwerk bij de grens. Ik heb Vodafail helemaal gek gemaakt, maar verder dan het opsturen van een nieuwe simkaart komen ze niet. Soms moet ik kilometers de grens over voordat hij fatsoenlijk van netwerk wisselt. Wat helpt, is hem even op vliegtuigstand zetten (10 seconden) en daarna weer uitschakelen, in de hoop dat hij dan met een Belgisch netwerk verbindt. Maar ik heb het idee dat hij zo lang mogelijk op het Nederlandse netwerk probeert te blijven.
Oh, can you use Wynn's aux. monitor because we'll need the big guns here for our little mouse hunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')