abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218512172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 15:57 schreef Cirilico het volgende:
Krijgen jullie (buiten Den Haag) geen lunch-/snackpakketen?
We krijgen een vergoeding om eten te halen!
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:36:40 #77
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_218514932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 15:57 schreef Cirilico het volgende:
Krijgen jullie (buiten Den Haag) geen lunch-/snackpakketen?
Nee daar zijn ze hier een aantal jaren geleden mee gestopt omdat mensen de heft weg gooiden en er altijd gezeik was over de inhoud (ik lust dat niet, ik wil volkoren/glutenvrij etc) dus in plaats daarvan krijg je bij je vergoeding een klein bedrag extra en mag je zelf iets kopen. meenemen of bestellen als je dat wilt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_218515718
Wij krijgen 1 doosje met koffie/thee/suiker/cup-a-soup per persoon, en per shift een doos met chips, marsen, fruit en blikjes drinken om te verdelen (kan iedereen kiezen wat hij het lekkerst vind). En voor bij het tellen nog een 3e doos met soortgelijke inhoud. Eten krijgen we al een paar jaar niet meer dacht ik, maar ik heb de ochtendshift dus ik lunch (laat) en eet gewoon thuis.

De centrale tellers op donderdag krijgen een buffet.
pi_218517132
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 16:16 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Rotterdam hier, geen lunch/diner wel snacks, maar die snacks zijn beetje karig. Koekjes, appel, wat drinken, zoiets.
Wij krijgen ook een snackbox. Met chips, snoeprepen, koek, fruit, frisdrank, water en warme dranken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 17:45 schreef Utopica het volgende:

[..]
We krijgen een vergoeding om eten te halen!
Die krijgen we naast de snackbox! Inbegrepen in je totale vergoeding (indien je die accepteert).
Hotapnyc
pi_218517136
Ik moet duidelijk naar een andere gemeente verhuizen :P
pi_218517167
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:42 schreef Utopica het volgende:
Je mag uiteraard mee komen helpen zonder hier te wonen. Kost je wel wat meer reistijd. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 08:23 schreef FlyingFish het volgende:

De centrale tellers op donderdag krijgen een buffet.
Oh ja. Bij de centrale telling op donderdag zijn er ook nog twee soorten lunchpakketten. Ik dacht één vegan en één vega. En meestal nog een warme snack later op de middag, zoals patat of pizzapunt.
Hotapnyc
pi_218517472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:42 schreef Utopica het volgende:
Je kunt je ook aanmelden als stembureaulid in een andere gemeente dan de gemeente waar je woont.
pi_218517776
Hier een snacktas met een flesje drinken, chips, snoepjes en een reep.
Verder moeten we ons eigen eten verzorgen, maar met de 200 euro bruto vergoeding vind ik dat geen probleem (voor de shift van 17u tot einde telling).

En er zit een restaurant naast ons stembureau, die willen ons nog wel eens een kopje soep toeschuiven. :9
pi_218698710
Voor het eerst als voorzitten aangewezen. Ben benieuw hoe dat gaat zijn. Gelukkig aangewezen op het stembureau 50 meter van mijn woning
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 22:37:16 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_218699215
220 euro bruto of zo. Vaak nog wat te snacken tegen het einde.
Vind het prima, kost me geen vrije dag, krijg dan ook doorbetaald voor mn reguliere werk én een extra vergoeding. Dubbelbetaald dagje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_218699653
Ik snap sowieso niet die drang om te moeten tellen om 02:00 snachts eigenlijk. Sommigen van de tellers zijn gestart om 07:30 met de shift, hebben pauzes gehad etc etc en dan zo rond 23:30-00:00 heb je wel een beeld van het aantal stemmen per partij. Schrijf dat op het PV en laat ambtenaren/werkstudenten/whatever dat lekker op individueel niveau tellen op donderdagochtend.
Iedereen is moe, kans op fouten wordt groter en je tijdswinst is 0.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218699773
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 23:37 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap sowieso niet die drang om te moeten tellen om 02:00 snachts eigenlijk.
Dat snap ik eigenlijk ook niet zo goed, maar volgens mij is dat vooral bedoeld om de media te plezieren. Die willen zo snel mogelijk een uitslag op basis van alle uitgebrachte stemmen.

In Den Haag tellen we volgens het Haagse telproces. Op de avond van de verkiezingsdag wordt op de stembureau's alleen op partijniveau geteld. De dag daarna wordt op een centrale locatie (meestal het World Forum) op kandidaatniveau geteld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 23:37 schreef kalinhos het volgende:
Sommigen van de tellers zijn gestart om 07:30 met de shift, hebben pauzes gehad etc etc en dan zo rond 23:30-00:00 heb je wel een beeld van het aantal stemmen per partij. Schrijf dat op het PV en laat ambtenaren/werkstudenten/whatever dat lekker op individueel niveau tellen op donderdagochtend.
Iedereen is moe, kans op fouten wordt groter en je tijdswinst is 0.
Als je 's morgens vroeg (meestal voor 7:30 uur, want stembureauleden moeten eerst het stembureau klaarmaken voor de stemming voordat de stemming opent) begint, dan ben je om 21:00 uur, als de stemming sluit en er geteld moet worden, al helemaal gaar en wil je naar huis. Dat geeft inderdaad het risico op fouten. In Den Haag werken we dan ook met twee shifts, de eerste shift van 's morgens vroeg tot 16:00 uur, en de tweede shift van 16:00 uur tot einde werkzaamheden.

Omdat we op het stembureau alleen op partijniveau tellen, zijn we meestal ook voor middernacht klaar.

De dag na de verkiezingen wordt op een centrale locatie op kandidaatniveau geteld. Voor deelname aan de centrale telling geldt sinds een paar jaar de regel dat je op de verkiezingsdag geen late shift mag hebben gehad.
pi_218700260
Bij ons moet je voor het tellen op partijniveau na 21.00 uur terugkomen, wanneer je een ochtendshift had en die van de middagsshift moeten blijven. Vaak komen dan nog mensen voor alleen het tellen bij.
pi_218707509
Heeft eigenlijk iemand al eens meegemaakt dat er toeschouwers kijken blijven bij het tellen?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218707662
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 18:23 schreef 215 het volgende:
Heeft eigenlijk iemand al eens meegemaakt dat er toeschouwers kijken blijven bij het tellen?
Nog nooit, wel mensen uitgenodigd die het allemaal niet democratisch vonden, maar die kwamen uiteraard niet langs.
pi_218707820
quote:
Ik heb het zelf als stembureaulid nooit meegemaakt, maar ik doe ook meestal de ochtendshift, al heb ik ook wel eens 's morgens de ochtendshift gedaan en was ik 's avonds teller. Een halfbroer van mij is ambtenaar in een grote gemeente en is bij verkiezingen regelmatig voorzitter op een stembureau, en hij heeft een keer meegemaakt dat leden of sympathisanten van Forum voor Democratie 's avonds kwamen kijken bij het tellen van de stemmen. Zelf ben ik ooit in een ver verleden een keer gaan kijken bij het tellen.

Gelukkig hebben we nog genoeg vertrouwen in het verkiezingsproces dat het niet nodig is dat burgers of politieke partijen dat nog een keer extra controleren.
  zondag 7 september 2025 @ 18:59:09 #92
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_218708094
quote:
Ja een keer, in een gymzaal waar twee stembureaus naast elkaar zaten kwamen wat mensen meekijken. Maar die hielden t ook niet tot t einde vol, keken een beetje mee dat we die bakken openden alles gingen openvouwen en hielden t toen al voor gezien.
pi_218708732
Het kijken is ook ongekend saai. Wij hadden het dater toeschouwers waren de eerste verkiezingen na corona. Stonden wij in een soort fietsenstalling achter elkaars elleboog onder iemands schouders over iemands hoofd heen stembiljetten door te geven en dan ook nog 2 toeschouwers. Die hadden het ook wel gezien na 20 minuten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218710231
Bij het tellen 1 keer vijf minuten een toeschouwer gehad. Stelde ook beleefd wat vragen over het proces en ging daarna weer weg.
En een ambtenaar/lid van het gemeentelijk stembureau komt altijd even langs voor een praatje.
Verder altijd rustig kunnen tellen in ons stembureau, gelukkig maar.
pi_218710274
Dit jaar met partner en vriend in een stembureau in een totaal andere wijk van de stad. Ben benieuwd wat voor volk er allemaal langskomt
pi_218714082
Kreeg net melding via het portaal van de gemeente mij beschikbaarheid door te geven. Weer een avondje tellen ^O^
  Moderator maandag 8 september 2025 @ 15:49:45 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_218715461
Ohja, moet die 'cursus' nog even doen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_218716396
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2025 22:04 schreef DJKoster het volgende:
Dit jaar met partner en vriend in een stembureau in een totaal andere wijk van de stad. Ben benieuwd wat voor volk er allemaal langskomt
Op aanvraag? Bij ons mag dat namelijk niet
pi_218716466
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:54 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Op aanvraag? Bij ons mag dat namelijk niet
Bij ons kun je online inschrijven waar je maar wil in de gemeente. Het is wel zo dat de inschrijving op een niet van tevoren aangekondigd moment* geopend wordt (je krijgt opeens een mail), dus wie het eerst is wie het eerst maalt.
Met z'n drieën is het soms wel even lastig om een stembureau te vinden.

*Een paar jaar terug werd wel gecommuniceerd wanneer de inschrijving open ging, toen was 90% vol binnen een half uur _O-
pi_218716804
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 18:03 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Bij ons kun je online inschrijven waar je maar wil in de gemeente. Het is wel zo dat de inschrijving op een niet van tevoren aangekondigd moment* geopend wordt (je krijgt opeens een mail), dus wie het eerst is wie het eerst maalt.
Met z'n drieën is het soms wel even lastig om een stembureau te vinden.

*Een paar jaar terug werd wel gecommuniceerd wanneer de inschrijving open ging, toen was 90% vol binnen een half uur _O-
Dat klinkt wel een risico voor de onafhankelijkheid of ben ik dan te streng?

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 4 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')