abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218046965
Hebben jullie weet van een luid toestel tussen de 100 en 120 dba (dat trilt, zoals een regenwaterpomp) en ik in een gewoon 220 volt stopcontact kan steken ? Ik zou dit lawaai (via een timer) een aantal keer per dag in mijn huis willen laten afgaan. Zodat mijn buurman ook eens ervaart, hoe storend dit wel niet is om iedere dag (tot soms wel 50 keer/dag) vanuit het niets (totale stilte) met zo een luid lawaai in huis geconfronteerd te worden!

Ik heb last van de nieuwe (zeer luide) regenwaterpomp die mijn buurman (ik woon in een half open bebouwing) vorig jaar tegen onze gedeelde muur heeft gemonteerd. Mijn buurman wil me niet helpen. Om een lang verhaal kort te maken, heb ik een gesprek hierover met hem proberen voeren. Ook de wijkagent is al langs geweest (maar kan niets doen). Als tegenreactie heeft mijn buurman me al twee keer fysiek op straat aangevallen (geduwd). Wat echt niet ok is! Heb ik melding bij de politie van gedaan. Hij heeft me ook al meermaals beledigd en bedreigd. Die man spoort niet in zijn hoofd. Maar ja, wat doe je daaraan ? Hij is 75 jaar, was vroeger alcoholist, is totaal verzuurd. Ligt ook in ruzie met de andere buurman (iets over een gedeelde omheining) en zijn familie. Iedereen is slecht en schuldig (deugt niet). Zelf doet hij niets fout. Ik heb hem nog nooit sorry weten zeggen! Hij wil met rust gelaten worden. Dat is wat hij wil. En ik wil geholpen worden. Zoek een oplossing. Dus ja, dit zit muurvast...

Ik kan finaal (op de lange termijn) verhuizen. Maar dit is wel heel drastisch als oplossing. Termeer ik de afgelopen jaren heel wat zaken in mijn huis heb vernieuwd (renovatie tuin, akoestische beglazing in de slaapkamers bovenaan, nieuwe vloer, etc.). En wat met de nieuwe eigenaars ? Die gaan ook dezelfde hinder ondervinden van die pomp. Dat lost dat probleem voor hen dan niet op. Maar is wel mijn "probleem" niet meer.

Ik heb geen zin om te verhuizen. Ik woon daar heel graag. Dit verhuizen staat ook totaal niet in verhouding met deze geluidshinder, die heel eenvoudig op te lossen is. Mits een klein beetje goede wil! Ik wil voor alles betalen. Het kost mijn buurman niets. Maar nee... Iemand anders helpen en gelukkig maken, als je zelf zo verzuurd (en ongelukkig) loopt. Waarom zou je dat doen ? Dat spoort niet in zijn hoofd. Geeft kortsluiting, vrees ik...

Wat ik ook nog kan proberen is de vrederechter in België te contacteren. Maar ja, wat als mijn buurman niet komt opdagen. Krijg ik opnieuw (en nog) meer agressie richting mijn kant. Zonder oplossing. Wat ik ook doe (in het opkomen voor mezelf), het is allemaal fout.

Gezien diplomatie niet werkt, zit ik daarom te denken: Als ik nu ook eens wat lawaai maak, dat hij in zijn huis kan horen ? Dan verandert hij misschien wel nog van gedacht ? Omdat hij dan zelf ook hinder ondervindt. Nu ondervindt hij geen hinder. Mijn buurman heeft in niets last van mij. Het geluid van zijn pomp komt vooral mijn kant op. Ik kan hem dan ook vertellen (zoals hij bij mij deed), dat hij zijn muren maar wat beter moet isoleren. Ik hem niet kan/wil helpen met dat lawaai (ook al komt het van mij). Zoals hij me niet kan/wil helpen.

Ik heb me hier al vreselijk druk en irritant in gemaakt. Dat er zulke egoïstische verzuurde mensen bestaan. Die 0% empathie, 0% begrip en 0% bereidheid vertonen om je te helpen. Sterker nog. Ze verwijten jou 100% dat je niet deugd. Dat jij 100% schuldig bent. Ik ben de narcist. Niet zij zelf.

Dit is wat de wereld op zijn kop. Maar och ja, ook een beetje die "Trump" wereld waarin we nu leven. Mark Rutte, zit hierbij openlijk Trump op te slijmen. Noemde hem onlangs 'daddy'. Dat bezorgt me ook maar een naar (en dubbel) gevoel. Ik begrijp waarom Rutte dit doet. Hij wilt Trump te vriend houden (vanuit zijn eigen belang als secretaris-generaal van de NAVO). Maar om daarvoor Trump zo een vrijgeleide te geven in zijn narcistische attitude, is dan weer een andere zaak. Het is kiezen tussen de pest en de cholera zeker.
pi_218047071
Ga dan gewoon verhuizen. Waarom moeilijk doen. Denk je dat deze buurman inbindt ofzo.
pi_218047097
TS, heb je nog andere buren die hier ook last van hebben?

Bekijk deze YouTube-video

Ik weet dus niet hoe zoiets in België is geregeld wb geluidsoverlast, maar dit moet makkelijk te meten zijn.

Even voor alle duidelijkheid, dit kun je ook lezen in de commentaren onder het filmpje.

Geluid is niet subjectief, de ervaring is subjectief. Geluidsoverlast is heel simpel meetbaar.
pi_218047107
Wat een nare situatie... Het is heel begrijpelijk dat je je machteloos en gefrustreerd voelt zeker als je alles geprobeerd hebt en zelfs met agressie te maken krijgt.

Toch zou ik afraden om zelf lawaai terug te maken. Hoe begrijpelijk ook, het kan tegen je gebruikt worden en maakt jou ‘de boze buur’ in plaats van het slachtoffer.

Misschien is de vrederechter inderdaad nog een goede stap. Die kan ook uitspraak doen als je buur niet komt opdagen, zeker als je bewijzen hebt (geluidsmetingen, logboek, opnames).

Je komt over als iemand die met redelijkheid naar een oplossing zoekt. Blijf die lijn volgen – dat is je kracht. Veel sterkte

[ Bericht 0% gewijzigd door Tjacka op 26-06-2025 10:28:18 ]
Groot fan van User Wotte
pi_218047183
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:23 schreef Tjacka het volgende:
Wat een nare situatie... Het is heel begrijpelijk dat je je machteloos en gefrustreerd voelt zeker als je alles geprobeerd hebt en zelfs met agressie te maken krijgt.

Toch zou ik afraden om zelf lawaai terug te maken. Hoe begrijpelijk ook, het kan tegen je gebruikt worden en maakt jou ‘de boze buur’ in plaats van het slachtoffer.

Misschien is de vrederechter inderdaad nog een goede stap. Die kan ook uitspraak doen als je buur niet komt opdagen, zeker als je bewijzen hebt (geluidsmetingen, logboek, opnames).

Je komt over als iemand die met redelijkheid naar een oplossing zoekt. Blijf die lijn volgen – dat is je kracht. Veel sterkte
Ook dit ja. Terugslaan door zelf ook lawaai te maken laat de boel alleen maar verder escaleren.
  donderdag 26 juni 2025 @ 10:53:54 #6
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218047329
Wat ben je voor soyboy als je je door een 75-jarige boomer laat intimideren en pesten.

Loop eens achterom als hij in de tuin staat en maak 'm even duidelijk wie de baas is in de straat.
pi_218047352
Jullie hebben gelijk, dat het niet mag escaleren. Wel is het zeer vervelend, dat als ik voor mezelf opkom (meld dat ik last heb van dit lawaai en een oplossing hiervoor wil vinden) dit als zeer 'aanvallend' door mijn buurman wordt ervaren.

Ik vind dit zo vreselijk oneerlijk en egoïstisch. Zou die situatie aan een vrederechter willen voorleggen. Maar ook dat zal opnieuw escalatie zijn.

Mijn buurman en ik zijn twee totaal verschillende persoonlijkheden. Ik hou van mensen. Probeer iedereen met het nodige respect te behandelen. Daarbij niet te veroordelend/oordelend te zijn. Ik zit meer in die 'progressieve' (linkse) hoek. Mijn buurman is extreem rechts (Vlaams Belang stemmer). Er komt nooit een vriend over de vloer. Behalve zijn zoon en kleinkinderen. Waar ze heel de tijd tegen zitten te roepen. Hij heeft een mooie BMW, die hij zo goed als dagelijks wast. De man moet iets doen in zijn pensioen. Bij mooi weer, gaat zijn garagepoort open. Zet hij die BMW een paar uur op straat, zodat iedereen zijn mooie blinkende auto kan bewonderen. En dan gaat die BMW terug zijn garage binnen. Dit herhaalt zich iedere dag. En soms rijdt hij er ook eens met zijn auto weg. Weet je, ik vind dit gedrag prima. Wat maakt mij het uit, wat die man allemaal doet en zich goed bij voelt.

Zolang belangen met elkaar maar niet in conflict geraken.
Wat hier helaas wel het geval is nu.
Dan zit je, ja met een... probleem.

Stel dat iemand rookt op restaurant, waar een ander van zijn eten wilt genieten. Wat doe je dan ? De man die eet, kan opstappen. Een ander restaurant opzoeken. Net zoals ik (op termijn) kan verhuizen. Of de man die rookt, stopt met roken. Gaat dat even buiten doen. Wie past er zich aan wie aan ?

Wat ik rationeel niet begrijp is dat mijn buurman geen enkel nadeel ondervindt, als een stillere regenwaterpomp wordt geplaatst. De buurvrouw vindt die pomp zelf ook wat aan de luide kant. Iedereen profiteert hierbij. En ik betaal alles. Dus wat is het probleem ?

Ik kan daar 'rationeel' in mijn hoofd echt niet bij !
Hoe mensen zo irrationeel en emotioneel kunnen reageren op iets.

En dan ben ik de "narcist" volgens hem.
Zet je BMW dan nog wat even meer buiten buurman.

Het lijkt wel alsof hij die regenwaterpomp met een deel van zichzelf (ego) associeert. Kritiek geven op die pomp. Is kritiek geven op hem. Ik raak zijn ego. En wellicht wordt hij daarom zo extreem boos op me. Ben verder geen psycholoog. En ook niet geholpen met dergelijke analyse. Wie kan er het beste overweg met Trump ? Macron ? Of Rutte ?

Ik doe mijn best.
Wel is het niet gemakkelijk om je kalmte en geduld hierbij te houden.

Dus ja, soyboy of niet. Ik heb veel zin om hem zelf eens goed in het lawaai te zetten. Maar dat is dan agressie (escalatie langs mijn kant). Als het pad van redelijkheid (wijkagent, vrederechter, etc.) niets oplevert. Kan het zijn dat ik hieraan toegeef. Dan leg ik mijn soyboy pet even aan de kant. Maar ik probeer dit ter vermijden. Ik probeer redelijk te blijven en omgaan met iemand, die dit zelf totaal niet is...
pi_218047374
Heb je hem wel eens uitgenodigd om te komen luisteren?

Ik heb het met een buurman en z'n verder prima muziek gehad. Stond alleen vaak best laat nog erg hard. Toen ik het 'm eens liet horen schrok hij er hoe gehorig het was en hield er vanaf dat moment wel rekening mee.

Al was dat geen vervelende alcoholische 70+ er.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218047402
Ik ken je niet maar je moet toch wel sterker zijn dan een man van 75?
pi_218047460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:01 schreef KinKiJan het volgende:
Heb je hem wel eens uitgenodigd om te komen luisteren?
Ja, geprobeerd. Is hij niet op ingegaan.
  Moderator donderdag 26 juni 2025 @ 11:45:18 #11
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218047772
TS woont naast capuchon jongen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_218047780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:01 schreef JustTalkLove het volgende:
Wat ik ook nog kan proberen is de vrederechter in België te contacteren. Maar ja, wat als mijn buurman niet komt opdagen. Krijg ik opnieuw (en nog) meer agressie richting mijn kant. Zonder oplossing. Wat ik ook doe (in het opkomen voor mezelf), het is allemaal fout.
Niet alles gelezen
Als dat Belgie is en hij niet komt na dagvaarding denk ik dat de rechter toch een uitspraak doet.
Zou te zot zijn als er geen rechtspraak uitspraak komt als een partij niet komt opdagen
Waarschijnlijk zal die een expert inhuren en laten meten denk ik.

Maar is er geen technische oplossing.
Is het contact geluid?
Doos er omheen met isolatie?
Geluidissolatie?

Je kunt gratis eerste lijns telefonisch advies krijgen per telefoon max 1 kwartier
ongeacht je inkomen.
Dat vond ik als je een pro deo advocaat zoekt in Belgie
pi_218047884
Je laten wegduwen door een 75-jarige kerel :')

Sommige mensen moeten op hun plaats gezet worden. Nooit tolerant zijn naar intoleranten.
  Redactie Frontpage donderdag 26 juni 2025 @ 12:19:24 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_218048004
quote:

Dit is wat de wereld op zijn kop. Maar och ja, ook een beetje die "Trump" wereld waarin we nu leven. Mark Rutte, zit hierbij openlijk Trump op te slijmen. Noemde hem onlangs 'daddy'. Dat bezorgt me ook maar een naar (en dubbel) gevoel. Ik begrijp waarom Rutte dit doet. Hij wilt Trump te vriend houden (vanuit zijn eigen belang als secretaris-generaal van de NAVO). Maar om daarvoor Trump zo een vrijgeleide te geven in zijn narcistische attitude, is dan weer een andere zaak. Het is kiezen tussen de pest en de cholera zeker.
Lekker relevante toevoeging aan je verhaal.
Geeft een aardige kijk op jouw belevingswereld.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_218048056
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:45 schreef Plompzakker het volgende:
TS woont naast capuchon jongen
Als hij zijn sybian aan zet hebben de buren wel wat overlast ja, zowel het gebonk als het gegil
pi_218048100
Jammer dat je in België woont anders was dit waarschijnlijk een top aflevering geworden bij Mr Frank Visser.
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:00:12 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218048348

zo'n ding huren, aan een tijdschakelaar hangen die om de 20min activeert.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_218048623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:19 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Lekker relevante toevoeging aan je verhaal.
Geeft een aardige kijk op jouw belevingswereld.
Eens. Ik begrijp ook niet waarom de politieke voorkeur van die buurman of zijn auto kunnen toevoegen aan het verhaal.
  donderdag 26 juni 2025 @ 13:40:27 #19
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218048716
Gedoetjes
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218048868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom de politieke voorkeur van die buurman of zijn auto kunnen toevoegen aan het verhaal.
Dat voegt inderdaad niet zoveel toe. Dat van die BMW auto schreef ik, omdat hij mij verwijt een narcist te zijn. ik vind zijn woedeaanvallen eerder 'narcistisch'. En ook zijn gedrag om die BMW (iedere dag) te wassen. En vervolgens iedere dag eventjes een paar uur naar buiten te rijden (om te staan pronken) ook. Is dit belangrijke informatie ? Nee, totaal niet. Net zoals dat hij stemt op Vlaams Belang. Het is de schuld van de vreemdelingen. Of zoals met die regenwaterpomp nu, mijn schuld. Zo redeneert hij. Ik ben de schuldige. Ik deug niet.

Wat het stukje ivm Mark Rutte en Trump betreft. Het is mogelijk dat mijn buurman narcistische trekken vertoont. Maar ik ben geen psycholoog. Van Trump is geweten dat hij openlijk een narcist is. Hoe ga je met zulke mensen om ? Door hun ego te strelen ? Kritiek verdragen ze niet. Empathie en begrip opbrengen is lastig voor ze. Op welke manier gaat Mark Rutte met zo een narcist als Trump om ? Door bij hem te "slijmen". Zijn ego te strelen. Bij mijn buurman lukt dit niet meer. Dat is een beetje zoals wanneer je Trump tegen je krijgt. Dan zit die zo in zijn narcistische woede (en emotie). Die wilt je dan "dood". Krijg je moeilijk nog recht. Zoals met mijn buurman. Die emoties van haat en kwaadheid zitten zo sterk in hem nu. Dat gaat (helaas) niet meer verdwijnen.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:02:47 #21
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_218048940
Je laten intimideren door een 75 jarig opgewarmd lijk :')

Zonder hem z’n tanden uit z’n bek te trappen ga jij dit niet oplossen.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_218048961
Wijkagent die niks kan doen terwijl een airco of warmtepomp op de erfgrens maar maximaal 45 dB mag produceren. Dat kan niet kloppen

Oh België.
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:09:18 #23
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218049885
quote:
Als tegenreactie heeft mijn buurman me al twee keer fysiek op straat aangevallen (geduwd). Wat echt niet ok is! Heb ik melding bij de politie van gedaan. Hij heeft me ook al meermaals beledigd en bedreigd. Die man spoort niet in zijn hoofd. Maar ja, wat doe je daaraan ? Hij is 75 jaar, was vroeger alcoholist, is totaal verzuurd. Ligt ook in ruzie met de andere buurman (iets over een gedeelde omheining) en zijn familie. Iedereen is slecht en schuldig (deugt niet).
Tegen zulke mensen kan je niks redelijks of beschaafds beginnen alleen maar met gelijke munt terugbetalen. Als je zo oud bent en nog steeds niks heb geleerd dan valt hij misschien een keer ongelukkig en breekt hij z'n heup.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218050715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:09 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Tegen zulke mensen kan je niks redelijks of beschaafds beginnen alleen maar met gelijke munt terugbetalen. Als je zo oud bent en nog steeds niks heb geleerd dan valt hij misschien een keer ongelukkig en breekt hij z'n heup.
Is dit een verkapt aanzetten om een oude man te molesteren? En dat noem je dan ook nog 'met gelijke munt terugbetalen'?
pi_218050834
Soms kan je nog de muren waar het storende geluid vandaan komt isoleren tegen geluid?

soms kan je de man buur aanbieden dat jij zijn machine dat zo storend is kwa geluid gaat vervangen door andere machine en dan een die minder stoort en dat jij de kosten betaald ? Lijkt onlogisch maar dan zou je huis daarna wel 100% "genezen" zijn

Soms is verhuizen ook leuk, nieuwe ronde en nieuwe kansen, Bijv heb je het geluk veeeel leukere buren te krijgen?Maar ok is wel dubbeltje op zijn kant? Het kan vriezen en het kan dooien maar ok je bent wel af van je storende saaie buurman ?

Je kan ook een appeltaart voor hem bakken met rattengif erin en dan aan zijn deur staan en zeggen "Buurman ik heb spijt, en ik schaam me, HET WAS IK! DIE FOUT WAS! en wil het goed maken door een geschenk aan u te geven" en kijken of hij toe gaat happen ! Ja heb je nee kan je krijgen, ofzo

[ Bericht 10% gewijzigd door marretak op 26-06-2025 19:11:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')