Puur voor de nostalgie zou ik de A1 weer ombouwen tot karrenspoor, met paard en wagen enzoquote:Op donderdag 26 juni 2025 23:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Toch vind ik het gewoon jammer dat er geen klassieke driestrookswegen meer zijn. Nu begrijp ik best wel dat het een onveilig wegypte is en dat ze daarom zijn omgebouwd tot andere wegtypes, maar gewoon puur voor de nostalgie zou ik er wel voorstander van zijn om weer een paar wegen tot klassieke driestrooksweg om te bouwen.
In België en Frankrijk zijn die oude 3-strooks wegen niet voor niks vrijwel allemaal opgedoekt. Gebeurden heel veel ernstige ongelukken op die wegen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ze hebben er dus een weg van gemaakt met een rijbaanscheiding in het midden en in iedere richting één rijstrook. Dat hadden ze ook niet moeten doen. Het was veel beter geweest om er gewoon een klassieke driestrooksweg van te maken, waarbij de rijstrook in het midden in beide richtingen als inhaalstrook fungeert.
Dat was de E8 en daar sta ik niet om te springenquote:Op donderdag 26 juni 2025 23:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Puur voor de nostalgie zou ik de A1 weer ombouwen tot karrenspoor, met paard en wagen enzo![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |