Als ik verstandig en in de mogelijkheid zou zijn zou ik het huis misschien beter weigeren maar stel je nu mijn kinderen voor. Zij kennen alleen hun huis en het getreiter van de omgeving al zo lang als ze levenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wreedheid is echt niet alleen voorbehouden aan fundamentalisten, maar wordt toegepast door alle mensen ongeacht afkomst.
Duik maar even in de geschiedenis van Nederland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_de_gebroeders_De_Witt
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met: ?'
Als jij zo goed zou willen je even te verlagen tot mijn simpel denknivo.
Stel dat jij een Joodse dakloze man bent en je krijgt op een dag een huis aangeboden dat helemaal van jou zal zijn en waar jij dus heer en meester zult zijn.
Een nadeel: dit huis staat helaas wel in een moslimwijk.
Zodra jij dat huis bent ingetrokken, beginnen jouw buren je te treiteren, ze gooien ramen in, steken je auto in de fik en wanneer je buiten komt, wordt je lastig gevallen, uitgescholden, bedreigd en zelfs mishandeld.
Zou jij in dat huis blijven wonen of zou je toch maar liever naar een plek verhuizen waar je minder asociale buren hebt?
Nog maar een poging wagen dan. Zucht.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 01:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik verstandig en in de mogelijkheid zou zijn zou ik het huis misschien beter weigeren maar stel je nu mijn kinderen voor. Zij kennen alleen hun huis en het getreiter van de omgeving al zo lang als ze leven
Ik ga niet mee in het gelijk stellen van de westerse samenleving met barbaarse culturen. Dat staat misschien open minded maar raakt kant noch wal, Dat je de geschiedenis in moet duiken voor "onze" wreedheden zegt genoeg
Wat ik bedoel (zonder bemoeienis van het westen..... kalifaat er nooit geweest zijn) is dat het daar hoe dan ook gedonder zal zijn en de houding van " Als wij maar heel lief doen zijn zij het vast ook" niet werkt
Dat is nogal een complottheorie waar je de VN van beschuldigt...quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar waarom juist daar? Alleen maar islamitische landen als buren. Wrede en barbaarse cultuur, dat is zo, heb ik ook nooit ontkend. Maar deze moslimlanden hebben, ondanks hun onderlinge 'meningsverschillen', Israel tot gezamelijke vijand verklaart. Want deze wrede en barbaarse culturen moeten niks hebben van democratie en westerse normen en waarden. En Israel heeft deze beiden hoog in het vaandel.
En hoe wreed en barbaars die buren ook zijn, ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen. Ze zien echt wel de bui hangen. Israel is daar neergezet als een strategische voorpost om goedschiks of kwaadschiks al die buren te veroveren om ze uiteindelijk te bekeren tot landen met westerse waarden en normen.
Probeer je nu nog steeds mij wijs te maken dat Israel voor dit stuk land heeft gekozen vanwege de historische band?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is nogal een complottheorie waar je de VN van beschuldigt...
Het waarom daar is meer dan duidelijk: het is al millennia lang hun land!
Je mag best even onderbouwen waarom jij dat een smoes vindt, aangezien de claim van de Joden op dat stuk land aantoonbaar millennia lang bestaat.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Probeer je nu nog steeds mij wijs te maken dat Israel voor dit stuk land heeft gekozen vanwege de historische band?
Heb je nu echt niet in de gaten dat dit een ongelooflijke doorzichtige en goedkope flauwekulsmoes is?
Hoezo aantoonbaar? En in welke vorm?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag best even onderbouwen waarom jij dat een smoes vindt, aangezien de claim van de Joden op dat stuk land aantoonbaar millennia lang bestaat.
Het is ook niet alsof vanuit het niets in 1948 besloten is om daar Israël te starten. Integendeel. De trek terug naar wat de Joden het 'beloofde land' noemen startte al in de 19e eeuw. En dat deed men vooral omdat destijds ook Christenen hen naar het leven stonden. En hoe...
Kom op nou. Het is niet alleen de bijbel of thora die het bevestigt. Ook archeologisch bewijs, historische teksten naast bijbel/thora en genetische studies.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo aantoonbaar? En in welke vorm?
Waar is die claim? Hoe ziet deze claim er uit?
Ik heb zelf even gezocht en deze claim blijkt een tekst te zijn uit het boek Genesis waar God Abraham belooft dat zijn nakomelingen het land Kanaan zouden krijgen.
Een claim dus die regelrecht uit een sprookjesboek komt.
En daar draait dan de hele huidige wereldpolitiek om. Een tekst uit een oeroude bron waarvan de waarheid nooit aantoonbaar bewezen kan worden.
Prima, kom maar op. Krijg ik er dan ook een echtheidsgarantie bij, zodat ik zeker weet dat ik niet met vervalsingen te maken heb?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kom op nou. Het is niet alleen de bijbel of thora die het bevestigt. Ook archeologisch bewijs, historische teksten naast bijbel/thora en genetische studies.
Ik vind alles leuk en aardig, maar zullen we het gewoon bij de feiten houden?
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewsquote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prima, kom maar op. Krijg ik er dan ook een echtheidsgarantie bij, zodat ik zeker weet dat ik niet met vervalsingen te maken heb?
Wauw. 'Daadwerkelijk'. Wat hatelijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Jews
Mocht je daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in feiten...
Je mag best de voetnoten meenemen, aangezien ze er gewoon bij staan.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wauw. 'Daadwerkelijk'. Wat hatelijk.
Linkje naar een wikipagina noem jij feiten?
Is dit alles? Heb je echt niks beters?
Mag ik je bij deze vriendelijk verzoeken in het vervolg wat minder hoog van de toren te blazen?
Denk niet dat een discussie met voorgaande (hoogbejaarde) user iets oplevert.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag best de voetnoten meenemen, aangezien ze er gewoon bij staan.
Je hebt een punt als je zegt dat niet iedere wikipagina secuur is. Maar deze wikipagina steekt gewoon behoorlijk in elkaar en bovendien is het een feit van algemene bekendheid waar we het nu over hebben.
Een beetje alsof je mij verzoekt om het bewijs dat de aarde niet plat is. Dat niveau zit jij nu op te discussiëren. Maar hé, blijf komen met de ad hominems. Dat zal indruk maken.
Tot op heden niet echt nee...quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk niet dat een discussie met voorgaande (hoogbejaarde) user iets oplevert.
Nee das een belachelijke gedachte.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tot op heden niet echt nee...
Maar goed, wellicht zijn er nog wat meelezers die net als deze user (leeftijd vind ik niet zo relevant) verkeerd zijn voorgelicht die vervolgens wellicht wat verder gaan kijken en er vanzelf achter komen dat Israël niet de grote boosdoener is.
Niet perfect. Maar zeker niet een proxy die door het Westen daar is geparkeerd uit het niets om moslims te bestrijden.
Kijk, daar ga je weer. Ik heb nooit beweerd dat Israel de grote boosdoener is.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tot op heden niet echt nee...
Maar goed, wellicht zijn er nog wat meelezers die net als deze user (leeftijd vind ik niet zo relevant) verkeerd zijn voorgelicht die vervolgens wellicht wat verder gaan kijken en er vanzelf achter komen dat Israël niet de grote boosdoener is.
Niet perfect. Maar zeker niet een proxy die door het Westen daar is geparkeerd uit het niets om moslims te bestrijden.
Je komt met een complottheorie over dat Israël daar is geplaatst om de buren te veroveren en te bekeren tot Westerse waarden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer. Ik heb nooit beweerd dat Israel de grote boosdoener is.
Ik ga mijn vraag niet meer herhalen, want die is onderhand wel bij iedereen bekend.
Inderdaad beter om hiermee te stoppen, want we blijven zo steeds in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.
Israel heeft zijn keuze gemaakt, prima, wie ben ik nou helemaal om daar iets van te vinden.
Over tot de orde van de dag. Of beter gezegd, de waan van de dag.
Pardon? Ik ben geen intellectueel, ik ben een simpel zieltje dat niet verder is gekomen dan 3 jaar huishoudschool.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 16:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Wanneer je je veel begeeft in kringen met een unanieme gedachte: “Israel is de as van alle kwaad.” En iedereen om je heen zegt dat, dan ga je er vanzelf in geloven en schuif je de feiten opzij, of je bedenkt alternatieve feiten.
Vreemd is dat dit ook veel voorkomt in de zgn intellectuele kringen als uni’s, bij kunstenaren e.d. in de creatieve wereld.
Het is vaker voorgekomen in de geschiedenis dat de kant die overtuigd is ad goede kant te staan achteraf een gevaarlijk verkeerd besluit heeft genomen.
Okee, maar dat maakt mij nog geen complotwappie. Jij hebt het steeds over een claim waar huidig Israel nog steeds rechten denkt te hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je komt met een complottheorie over dat Israël daar is geplaatst om de buren te veroveren en te bekeren tot Westerse waarden.
Ok, je hebt niet letterlijk geschreven dat Israël de boosdoener is, maar hoe moet ik dit anders lezen?
Als je denkt dat het Westen Israël daar heeft geplaatst om omringende landen te gaan bezetten en te bekeren tot Westerse waarden, dan geloof je gewoon in een complot. Niet zo moeilijk lijkt mij.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, maar dat maakt mij nog geen complotwappie. Jij hebt het steeds over een claim waar huidig Israel nog steeds rechten denkt te hebben.
Als we nou eens eerst gaan onderzoeken in hoeverre deze claim nog rechtsgeldig is, of vind je dat ook niks?
Het zal wel niet, want ik heb inmiddels wel door dat jij geen enkele vorm van kritiek over Israel accepteert.
En toch blijf je met mij in discussie.
Het zijn allerlei factoren die tot de huidige situatie hebben geleidt.
Belangrijkste factoren zijn toch wel, naar mijn ongeschoolde mening dan, de huidige politieke situatie tussen oost en west.
Het is sinds de oprichting van het nieuwe Israel in 1948 alleen maar bergafwaarts gegaan in die regio. Zoveel doden. Zowel onder de joden als onder de palestijnen. Is het dat allemaal waard?
Blijkbaar wel. Want ik zie alleen maar een voortdurend toenemende verharding van standpunten. Bij alle betrokkenen.
En dan mag je holmaatje mij rustig een hoogbejaarde user noemen die niks oplevert in een discussie, maar goed, ik sta daar boven. Want ik kijk wel degelijk verder dan mijn neus lang is. En ik heb geeneens kinderen. Dus waar maak ik me druk over?
Ik geloof ook niet in lief zijn voor elkaar. Zo zit de mens niet in elkaar. De mens is namelijk nog steeds een roofdier dat bij het minste of geringste teken van zwakte meteen toeslaat.
Maar aan de andere kant, keihard blijven staan op je standpunten zonder een enkele compromis naar de andere kant zet nu ook niet echt veel zoden aan de dijk.
Maar hoe dan wel?
Nu mogen de 'wijze mannen' het woord weer nemen.
Moeten we bang zijn? Zo ja, voor wat dan en waarom?
Ja nee, natuurlijk, als de VN het officieel heeft bekrachtigd dan dien ik te zwijgen. De westerse arrogantie alleen al!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je denkt dat het Westen Israël daar heeft geplaatst om omringende landen te gaan bezetten en te bekeren tot Westerse waarden, dan geloof je gewoon in een complot. Niet zo moeilijk lijkt mij.
En de claim is rechtsgeldig, want officieel bekrachtigd door de VN. Het is ook niet alsof er iets van de Palestijnen is afgenomen. Het was immers onder bestuur van het VK en is opgesplitst in een deel Israël, het grootste deel Jordanië en de rest Arabisch. Voor de goede orde, op dat moment leefden daar al 400.000 Joden.
Dat er zoveel wordt gevochten in die regio heeft alles te maken met de Islam. Op basis daarvan zijn er vele groepen die Israël uit de weg willen ruimen. Of Christenen... Maar ook onderling: Soennieten en Sjiieten slaan elkaar nogal eens de kop in. Geen idee hoe je dat in de schoenen van het Westen zou willen schuiven.
Dat er alleen maar verharding is, is ook niet waar. Inmiddels heb je de Abraham akkoorden. Iran een doorn in het oog en ook een van de redenen waarom is toegewerkt naar 7 oktober.
Verder vind ik het vrij laag bij de gronds dat je iemand die zich toevallig mengt in de discussie en jou bejaarde noemt dan vervolgens als holmaatje van mij aan te duiden. Temeer daar ik mij expliciet heb uitgesproken tegen het gebruik van die term.
We zijn het niet met elkaar eens, soit. Maar hou het gewoon fatsoenlijk en spreek degene aan die zich zo over jou uitlaat ipv mij.
Kennelijk is het je ontgaan dat de VN een mondiale organisatie is en niet een Westerse organisatie. Dan kun je wel lekker gaan schelden dat ik de brilsmurf uithang, maar onder de streep ben je gewoon een discussie aan het voeren waarbij je keer op keer laat zien geen enkel idee te hebben aangaande de feiten.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja nee, natuurlijk, als de VN het officieel heeft bekrachtigd dan dien ik te zwijgen. De westerse arrogantie alleen al!
VN = officieel = het grootste gelijk van de wereld. Want het westen is superieur, en de rest is gewoon een armzalig zootje ongeregeld.
Prima, mag jij vinden hoor. Ik vond het ook niet zo sjiek van jou om mij weg te zetten als iemand die jou om bewijs vroeg of dat de aarde rond is. Want dat is volgens jou dan mijn niveau.
Jouw niveau is echt niet zo veel beter hoor. Met je verkapte beschuldigingen naar mij toe als antisemiet, hamasfan enz.
Ik had beter bij mijn eerste indruk over jou kunnen blijven. Je bent inderdaad een ontzettend pedante brilsmurf.
PS. Nog even over Amerika. Dat land is groot geworden door genocide, roofbouw, landjepik en slavernij.
Diverse Grote Blanke Vaders hebben de Rode Broeders gouden bergen beloofd.
"Dit land is voor eeuwig van mijn rode broeders. Zolang de adelaar door de lucht zweeft. Zolang de rivier stroomt. "
Enz. Heel mooi en bijzonder dichterlijk. Alleen jammer dat de Grote Blanke Vader na een aantal jaren moest opzouten zodat er een andere hansworst het witte huis kon betrekken.
En deze knakworst gebood zonder pardon dat de roodhuiden moesten opkrassen want er was olie of goud gevonden op dat kleine indianenplekje. En jij wilt nog steeds beweren dat Amerika geen schurkenstaat is?
Dat noem jij beschaving. Wil jij weten hoe ik dat noem?
Okee, puntje voor jou. Had ik inderdaad moeten weten of op zijn minst even moeten opzoeken. Het is niet de eerste keer dat ik uit de bocht vlieg, het zal ook niet de laatste keer zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 20:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk is het je ontgaan dat de VN een mondiale organisatie is en niet een Westerse organisatie. Dan kun je wel lekker gaan schelden dat ik de brilsmurf uithang, maar onder de streep ben je gewoon een discussie aan het voeren waarbij je keer op keer laat zien geen enkel idee te hebben aangaande de feiten.
Ik moest er even op wachten, maar uiteindelijk kom je met dit uitgekauwde cliché-verweer aanzetten.quote:Dat jij overkomt als iemand die meent dat de Joden daar beter niet kunnen zijn (of het nou een zogenaamd 'goedbedoeld advies' is of 'ik wil ze daar niet' maakt niet zoveel uit, tegen een vrouw die verkracht wordt ga je ook niet zeggen dat ze dan beter niet in een kort rokje door het donker had kunnen fietsen, goedbedoeld hoor!), hetgeen nu eenmaal een standpunt is wat te vuur en te zwaard wordt verdedigd door hamasfans en antisemieten, kan ik ook niet helpen. Dat doe je echt helemaal zelf.
Nee, elders in dit topic maakt een user op een gegeven moment de opmerking dat Amerika een schurkenstaat is, waarop jij reageert met het volgende gifje:quote:Ook dat je nu ineens over de VS begint (en eerdere anti-Westerse teksten) maakt dat je duidelijk je oor te luister legt bij radicaal links.
Ik vind dat je niet heel duidelijk communiceert…quote:Op zondag 29 juni 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, puntje voor jou. Had ik inderdaad moeten weten of op zijn minst even moeten opzoeken. Het is niet de eerste keer dat ik uit de bocht vlieg, het zal ook niet de laatste keer zijn.
[..]
Ik moest er even op wachten, maar uiteindelijk kom je met dit uitgekauwde cliché-verweer aanzetten.
Je kunt dit op geen enkele manier vergelijken met de situatie in het Midden-Oosten.
Het gaat mij namelijk niet over de schuldvraag, het ging mij over de locatie (waarom juist daar?) Nou, deze vraag is inmiddels beantwoord door jou.
[..]
Nee, elders in dit topic maakt een user op een gegeven moment de opmerking dat Amerika een schurkenstaat is, waarop jij reageert met het volgende gifje:![]()
Ik moet echt helemaal niks hebben van extreme radicalen, links of rechts. Het zijn allemaal blinde en bloeddorstige fanatiekelingen die op geen enkele manier voor rede vatbaar zijn.
Maar het is wel een feit dat het succes van Amerika grotendeels is te 'danken' aan de volgende peilers; genocide, roofbouw, landjepik en slavernij. Niet iets om trots op te gaan vind ik.
Tot slot nog even dit: Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik ook moeite heb met de dubbelhartigheid van het vrije westen. Met name als het gaat over WK voetbal dat in 2022 werd gehouden in Qatar. Dan vallen al de principes over die 'kutreligie' opeens weg.
En we gaan dit nog eens doen in 2034 in Saoedie-Arabië, de bakermat van de islam notabene.
Ik snap hier dus niks van. Maar jij zult dit ook weer ongetwijfeld op je eigen onnavolgbare wijze aan mij kunnen uitleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |