abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218058119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niets doen tav Israël is echt goedkoper, dus dat klopt niet helemaal.

Maar goed, kennelijk vind je dat het Westen hier de primaire schuld heeft ofzo. Ik denk zelf dat Hamas en Iran de grootste boeven in dezen zijn.
Ja dat vind ik. Samen met Israel. Hamas en Iran zijn inderdaad schurken maar dit is het gevolg van de keuze die het westen samen met Israel gemaakt heeft, niet de oorzaak.

Net zoals bijv. Al Quada het gevolg was van de Amerikaanse 'hulp' aan Afghanistan toen dit land bezet was door Rusland.

Al Qaida is ontstaan uit een verzetsgroep tijdens de Afghaanse Oorlog (1979-1989). In die tijd verenigden alle islamitisch-fundamentalistische groeperingen in Afghanistan zich tot de "moedjahedien" wat "strijders" betekent. De Verenigde Staten steunden hen financieel via de Inter-Services Intelligence (ISI), de veiligheidsdienst van Pakistan. Het betreffende programma van de CIA heette Operatie Cyclone.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Qaida
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:26:36 #177
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218058179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja dat vind ik. Samen met Israel. Hamas en Iran zijn inderdaad schurken maar dit is het gevolg van de keuze die het westen samen met Israel gemaakt heeft, niet de oorzaak.

Net zoals bijv. Al Quada het gevolg was van de Amerikaanse 'hulp' aan Afghanistan toen dit land bezet was door Rusland.

Al Qaida is ontstaan uit een verzetsgroep tijdens de Afghaanse Oorlog (1979-1989). In die tijd verenigden alle islamitisch-fundamentalistische groeperingen in Afghanistan zich tot de "moedjahedien" wat "strijders" betekent. De Verenigde Staten steunden hen financieel via de Inter-Services Intelligence (ISI), de veiligheidsdienst van Pakistan. Het betreffende programma van de CIA heette Operatie Cyclone.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Qaida
Dus volgens jou zou zonder bemoeienis van het westen het hele idee van een kalifaat er nooit geweest zijn?. En volgens jou komt de wreedeheid die deze fundamentalisten laten zien door het westen?
pi_218058245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Welke specifieke keuze doel je nu op?
pi_218058287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:26 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dus volgens jou zou zonder bemoeienis van het westen het hele idee van een kalifaat er nooit geweest zijn?. En volgens jou komt de wreedeheid die deze fundamentalisten laten zien door het westen?
Wreedheid is echt niet alleen voorbehouden aan fundamentalisten, maar wordt toegepast door alle mensen ongeacht afkomst.
Duik maar even in de geschiedenis van Nederland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_de_gebroeders_De_Witt

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met: 'zonder bemoeienis van het westen..... kalifaat er nooit geweest zijn?'

Als jij zo goed zou willen je even te verlagen tot mijn simpel denknivo.

Stel dat jij een Joodse dakloze man bent en je krijgt op een dag een huis aangeboden dat helemaal van jou zal zijn en waar jij dus heer en meester zult zijn.
Een nadeel: dit huis staat helaas wel in een moslimwijk.

Zodra jij dat huis bent ingetrokken, beginnen jouw buren je te treiteren, ze gooien ramen in, steken je auto in de fik en wanneer je buiten komt, wordt je lastig gevallen, uitgescholden, bedreigd en zelfs mishandeld.
Zou jij in dat huis blijven wonen of zou je toch maar liever naar een plek verhuizen waar je minder asociale buren hebt?
pi_218058315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke specifieke keuze doel je nu op?
Om als jood tussen de moslims te gaan wonen.
Echt, VEM2012, moet ik nu alles voor je uitspellen en/of op een presenteerblaadje aanreiken?
Hoe zou jij denken over een zwarte Amerikaan die zich vrijwillig en schijnbaar bij zijn volle verstand gaat aanmelden om lid te worden van de KKK?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:56:33 #181
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218058360
Ik ben absoluut niet van de complotten maar de kans dat hier echt de waarheid verteld wordt is vrij klein ja.

Het begon er al mee dat de VS zelf in een berg een basis heeft zitten die 'niemand met wat voor bom ook' zou kunnen raken, maar de basis van Iran zat nog een heel stuk dieper in de berg en dat zou wel moeten kunnen?

De bommen zouden max 60 meter kunnen (gaan even uit van veel meer dan maar!) , en de facility in iran zou tot 800 meter diep gaan?
Lachen joh.
pi_218058443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Echt, VEM2012, moet ik nu alles voor je uitspellen en/of op een presenteerblaadje aanreiken?
Hoe zou jij denken over een zwarte Amerikaan die zich vrijwillig en schijnbaar bij zijn volle verstand gaat aanmelden om lid te worden van de KKK?
Joden komen uit de regio. Het is niet alsof er iemand met een pijltje op een landkaart heeft lopen gooien.

Ik snap niet dat je dat niet weet. Of je weet het wel, maar dan is het alleen maar kwalijker.

De Joden hebben een veel langere historie met die regio dan Palestijnen. Hell, ze waren er al ruim voordat krijgsheer Mohammed de religie Islam verzon.
pi_218058513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Joden komen uit de regio. Het is niet alsof er iemand met een pijltje op een landkaart heeft lopen gooien.

Ik snap niet dat je dat niet weet. Of je weet het wel, maar dan is het alleen maar kwalijker.

De Joden hebben een veel langere historie met die regio dan Palestijnen. Hell, ze waren er al ruim voordat krijgsheer Mohammed de religie Islam verzon.
Klopt, dat wist ik. Maar we hebben het nu over de overlevenden van de Holocaust. En die woonden verspreid over heel Europa. Wat deden ze daar dan? Wie heeft ze daar weggejaagd?
Anne Frank is destijds gevlucht uit Duitsland om alsnog in Nederland naar de gaskamers afgevoerd te worden.

https://www.annefrank.org(...)emigratie-1933-1942/
pi_218058599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt, dat wist ik. Maar we hebben het nu over de overlevenden van de Holocaust. En die woonden verspreid over heel Europa. Wat deden ze daar dan? Wie heeft ze daar weggejaagd?
Anne Frank is destijds gevlucht uit Duitsland om alsnog in Nederland naar de gaskamers afgevoerd te worden.

https://www.annefrank.org(...)emigratie-1933-1942/
Ik begrijp niet waar je heen wil. Wat hadden de Joden dan moeten doen? Verspreid blijven in de hoop dat antisemieten niet meer aan de macht komen. Nou, Frans Timmermans maakt kans op het torentje, dus wetende wat we nu weten is dat niet echt bestendig.

Het idee was dat Joden een eigen staat hoorde te hebben. Die hebben ze niet afgepakt ofzo, maar gewoon gekregen van het VK en een en ander is ook nog door de VN bekrachtigd.

Het probleem is dat de Islam de meest kutte van alle religies is en op basis daarvan staan diverse groepen en landen Israël naar het leven (niet allemaal, dat weet ik, maar het is ook niet een enkeling). Want ook als alleen de Joden die er al woonden in 1945 daar gebleven zouden zijn, dan nog was het probleem niet anders geweest.

En dan zwijg ik maar over het feit dat vrijwel alle islamitische landen het de Joden zo zuur hebben gemaakt dat ze moesten vluchten.
pi_218058644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik begrijp niet waar je heen wil. Wat hadden de Joden dan moeten doen? Verspreid blijven in de hoop dat antisemieten niet meer aan de macht komen. Nou, Frans Timmermans maakt kans op het torentje, dus wetende wat we nu weten is dat niet echt bestendig.

Het idee was dat Joden een eigen staat hoorde te hebben. Die hebben ze niet afgepakt ofzo, maar gewoon gekregen van het VK en een en ander is ook nog door de VN bekrachtigd.

Het probleem is dat de Islam de meest kutte van alle religies is en op basis daarvan staan diverse groepen en landen Israël naar het leven (niet allemaal, dat weet ik, maar het is ook niet een enkeling). Want ook als alleen de Joden die er al woonden in 1945 daar gebleven zouden zijn, dan nog was het probleem niet anders geweest.

En dan zwijg ik maar over het feit dat vrijwel alle islamitische landen het de Joden zo zuur hebben gemaakt dat ze moesten vluchten.
En voordat de islam bestond?
Joden werden lang voor die tijd al vervolgd en weggejaagd.
pi_218058680
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En voordat de islam bestond?
Joden werden lang voor die tijd al vervolgd en weggejaagd.
En wat heeft dat nog met jouw argument te maken dat het probleem door het Westen is veroorzaakt omdat Israël is gesticht waar het is gesticht?
pi_218058815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En wat heeft dat nog met jouw argument te maken dat het probleem door het Westen is veroorzaakt omdat Israël is gesticht waar het is gesticht?
Nou, ehm, laat me effe denken, hoe zat het ook alweer?
O ja, er was iets met ene Hitler die heul veul joden gratis treinreisjes liet maken. Om mee te beginnen.

Ik wil hier echt geen onsmakelijke grappen over maken, maar dit is wat er gebeurde in Europa. In de 20ste eeuw.
Was er toen echt helemaal niemand die dit toen al niet had kunnen voorzien? Nu zijn we ruim 80 jaar verder en de situatie is alleen maar slechter geworden. En de enige oplossing die het westen kan bedenken is blijkbaar dreigen met kernwapens.

En ja, misschien heb je gelijk en is het inderdaad beter om de gehele moslimbevolking uit te roeien. Man, vrouw, hoogbejaard of pasgeboren, geen uitzondering. Maar ja, om dat te kunnen doen moeten natuurlijk eerst alle moslims zich verzamelen op een plek. Anders vallen er misschien onschuldige doden.

Ik weet het niet meer. Het huidige Israel met Netayanhu aan het roer heeft naar mening meer weg van de eerste de beste islamitische schurkenstaat dan het land van melk en honing.

Dus ga je gang, schiet alles maar kapot. We zien het vanzelf wel hoe echte vrede er dan uitziet.
pi_218059350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou, ehm, laat me effe denken, hoe zat het ook alweer?
O ja, er was iets met ene Hitler die heul veul joden gratis treinreisjes liet maken. Om mee te beginnen.

Ik wil hier echt geen onsmakelijke grappen over maken, maar dit is wat er gebeurde in Europa. In de 20ste eeuw.
Was er toen echt helemaal niemand die dit toen al niet had kunnen voorzien? Nu zijn we ruim 80 jaar verder en de situatie is alleen maar slechter geworden. En de enige oplossing die het westen kan bedenken is blijkbaar dreigen met kernwapens.

En ja, misschien heb je gelijk en is het inderdaad beter om de gehele moslimbevolking uit te roeien. Man, vrouw, hoogbejaard of pasgeboren, geen uitzondering. Maar ja, om dat te kunnen doen moeten natuurlijk eerst alle moslims zich verzamelen op een plek. Anders vallen er misschien onschuldige doden.

Ik weet het niet meer. Het huidige Israel met Netayanhu aan het roer heeft naar mening meer weg van de eerste de beste islamitische schurkenstaat dan het land van melk en honing.

Dus ga je gang, schiet alles maar kapot. We zien het vanzelf wel hoe echte vrede er dan uitziet.
Alsof alle moslims Joden willen vermoorden…

Maar goed, je bent inmiddels aan het raaskallen, dus laten we het hier maar bij houden.
pi_218059368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alsof alle moslims Joden willen vermoorden…

Maar goed, je bent inmiddels aan het raaskallen, dus laten we het hier maar bij houden.
Nee, ben niet aan het raaskallen, word alleen maar doodmoe van jou.
pi_218059370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 08:17 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]

Dat "ceasefire" houdt op deze manier ook niet lang stand. Vermoed ik.
Als ik al die berichten in HOOFDLETTERS zie, zie ik een mentaal instabiele boomer voor me…

Oh wacht…
pi_218059381
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar die Joden waren ook geen lieverdjes
pi_218059416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:06 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Maar die Joden waren ook geen lieverdjes
Klopt. Yigal Amir om maar iemand te noemen.
pi_218059673
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je liegt.

De terroristische aanvallen begonnen vrijwel direct na de erkenning van de staat Israël en destijds had Israël nog geen vierkante mm aan land ingenomen.

Overigens lieg je ook over terroriseren, onderdrukken en verjagen. De genocide leugen erbij... Doe je goed hoor!
Het zijn eerder feiten die cognitieve dissonantie creëren, waarmee je coopt door het als “liegen” te bestempelen. Je erkent het zelf hier ook: dat het project “Israël” in 1948 een begin heeft gehad, waarna het steeds meer aan landjepik deed door de inheemse Palestijnen te terroriseren en te vermoorden. Iets wat nog steeds plaatsvindt en waar je regelmatig over leest in de kranten. De Palestijnse diaspora is niet opgang gekomen omdat Palestijnen vrijwillig na een gezellige theekransje huis en haard verlieten om ruimte voor joden te maken die van heinde en ver kwamen om het land te koloniseren. De aanval van Hamas op 7 oktober is een gevolg door Palestijnen decennialang te terroriseren en zwaar te onderdrukken in een openluchtgevangenis, zoals het getto van Warschau.

Genocide is geen leugen, het wordt door verschillende instanties erkent: van Amnesty International tot de VN, maar dat je je kop hierover in het zand steekt (zoals mensen die de Holocaust ontkennen) bevestigd die cognitieve dissonantie en dat je zelf in een leugen leeft. Inmiddels zijn er meer dan 60.000 burgers afgeslacht, 100.000+ gewonden, en honderdduizenden die uitgehongerd worden, maar er is niks aan de hand hoor, tenzij er natuurlijk hier ergens in een Europees land één dode valt door een mesaanval, dan steiger je wel en is er sprake van terrorisme en een gruwelijke daad. Dan ben je toch wel hypocriet, met twee maten aan het meten en heb je een kapot moreel kompas.

[ Bericht 0% gewijzigd door ejtleeditnA op 27-06-2025 20:37:54 ]
pi_218060330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, ben niet aan het raaskallen, word alleen maar doodmoe van jou.
Dat snap ik. Het is ook niet fijn als je onzin uitkraamt dat iemand je met feiten om de oren slaat.

Je hebt in ieder geval heel duidelijk gemaakt dat Israël en de Joden van jou daar niet mogen zijn. Nou, weten we dat ook weer.
pi_218060362
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat snap ik. Het is ook niet fijn als je onzin uitkraamt dat iemand je met feiten om de oren slaat.

Je hebt in ieder geval heel duidelijk gemaakt dat Israël en de Joden van jou daar niet mogen zijn. Nou, weten we dat ook weer.
Nee, leg me verdomme geen woorden in de mond.
En je moet ook eens ophouden met dat hautaine airtje van je.
pi_218060623
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:13 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Het zijn eerder feiten die cognitieve dissonantie creëren, waarmee je coopt door het als “liegen” te bestempelen. Je erkent het zelf hier ook: dat het project “Israël” in 1948 een begin heeft gehad, waarna het steeds meer aan landjepik deed door de inheemse Palestijnen te terroriseren en te vermoorden. Iets wat nog steeds plaatsvindt en waar je regelmatig over leest in de kranten. De Palestijnse diaspora is niet opgang gekomen omdat Palestijnen vrijwillig na een gezellige theekransje huis en haard verlieten om ruimte voor joden te maken die van heinde en ver kwamen om het land te koloniseren. De aanval van Hamas op 7 oktober is een gevolg door Palestijnen decennialang te terroriseren en zwaar te onderdrukken in een openluchtgevangenis, zoals het getto van Warschau.

Genocide is geen leugen, het wordt door verschillende instanties erkent: van Amnesty International tot de VN, maar dat je je kop hierover in het zand steekt (zoals mensen die de Holocaust ontkennen) bevestigd die cognitieve dissonantie en dat je zelf in een leugen leeft. Inmiddels zijn er meer dan 60.000 burgers afgeslacht, 100.000+ gewonden, en honderdduizenden die uitgehongerd worden, maar er is niks aan de hand hoor, tenzij er natuurlijk hier ergens in een Europees land één dode valt door een mesaanval, dan steiger je wel en is er sprake van terrorisme en een gruwelijke daad. Dan ben je toch wel hypocriet, met twee maten aan het meten en heb je een kapot moreel kompas.
Nee, Israël is vanaf dag 1 aangevallen. Je liegt glashard over de volgorde. Israël is keer op keer als eerste aangevallen en dat is niet omdat ze Palestijnen onderdrukten, dat is omdat die kutreligie maakt dat er groepen en landen zijn die Israël van de kaart willen vegen. Het kan niet het gevolg zijn van onderdrukking, want ze zijn aangevallen voordat ze ooit de kans kregen om te gaan onderdrukken.

En dat 7 oktober een gevolg is van onderdrukking (overigens, door het te vergelijken met het getto van Warschau laat je overduidelijk zien dat je een rabiate antisemiet bent, of door rabiate antisemieten gebruikt word als nuttige idioot) is totaal idioot. Gaza was de tweestaten oplossing. Er is ik weet niet hoeveel geld gestoken om daar wat moois van te maken. En Hamas heeft dat gebruikt voor hun doel om zoveel mogelijk Joden te vermoorden en ze hopen ooit Israël van de kaart te vegen.

Nou over die settlements: Prof. Sam Richards van Penn State, zeer hoog aangeschreven socioloog, geeft hier wat duiding. Op basis van zijn ervaring daar. Ik raad je aan het geheel te kijken, maar als je de attention span van een garnaal hebt, begin dan op 13:00.

Bekijk deze YouTube-video

Dan over genocide: Amnesty heeft zelf aangegeven dat ze de betekenis van genocide bij hebben moeten stellen om het genocide te noemen. Het is geen genocide. Het aantal doden is niet duidelijk, want de cijfers komen van de terreurorganisatie Hamas, die aantoonbaar keer op keer liegt. Mensen die een goede inschatting kunnen maken gaan er vanuit dat van de doden 35-50% Hamas strijders zijn. Deskundigen zeggen dat in een oorlog in een gebied als Gaza een normale verhouding 1:10 is (dus 1 dode soldaat, 10 burgerdoden). Temeer daar Hamas zich verschuilt achter de burgerbevolking schuilt.

Genocide is opzettelijk vernietigen van (een deel van) een etnische, raciale of religieuze groep mensen.

Er is geen opzet. Het is oorlog en de burgerslachtoffer zijn het gevolg daarvan. Vooral van de lafheid van Hamas.

Ergo: er is overduidelijk geen genocide.

En nog iets: Hamas heeft als doel Joden uit te moorden en daarna de Christenen. Hamas is dus een genocidale en fascistische organisatie. Als Hamas de vuurkracht had die Israël had, dan waren alle Joden dood.

Sinds 7 oktober is de bevolking in Gaza met 60.000 toegenomen. En Israël heeft de macht om om iedereen in Gaza in een mum van tijd om te brengen.

Dus ook daaruit blijkt: geen genocide.

Is Israël brandschoon? Natuurlijk niet. Maar Israël heeft keer op keer zich opengesteld voor vrede. Het zijn altijd, 100% van de keren, de Palestijnen (lees: Hamas en vergelijkbare klootzakken) geweest die begonnen met geweld.

Je bent knettergek als je de kant van Hamas kiest.
pi_218060645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, leg me verdomme geen woorden in de mond.
En je moet ook eens ophouden met dat hautaine airtje van je.
O, je hebt het heel duidelijk aangegeven in deze post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En hautain? Ik houd mij enorm in. Want je wil niet weten wat ik echt vind van jou op basis van jouw standpunt hier.
pi_218060731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, je hebt het heel duidelijk aangegeven in deze post:
[..]
En hautain? Ik houd mij enorm in. Want je wil niet weten wat ik echt vind van jou op basis van jouw standpunt hier.
Nogmaals, leg me geen woorden in de mond. Waar jij naar verwijst is een antwoord van mij op een vraag van jou.
De aarde is zo groot en van alle beschikbare plekken kiezen ze juist dat stukje land. Mag ik daar vraagtekens bij zetten? Ja, dat mag ik en dat doe ik ook. Heb ik daarvoor jouw toestemming nodig? Nee dus.

Hou je vooral niet in, zou ik zeggen. Maar denk aub niet dat ik me wat aantrek van jouw oordeel over mij naar aanleiding van dit topic. Het zal me aan mijn reet roesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 27-06-2025 22:07:19 ]
pi_218060843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 21:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nogmaals, leg me geen woorden in de mond. Waar jij naar verwijst is een antwoord van mij op een vraag van jou.
De aarde is zo groot en van alle beschikbare plekken kiezen ze juist dat stukje land.
Ze waren daar ook pas enkele duizenden jaren… Wat gek dat ze uitgerekend daarvoor kozen.

Joh, wat jij doet is at best blaming the victim.

Ps: het is een volledige quote…
pi_218060864
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze waren daar ook pas enkele duizenden jaren… Wat gek dat ze uitgerekend daarvoor kozen.

Joh, wat jij doet is at best blaming the victim.

Ps: het is een volledige quote…
Ik blame helemaal niemand, ik vind het gewoon een domme keus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')