abonnement Unibet Coolblue
pi_575283
Uitgescholden, in de steek gelaten, honger geleden
En met Kerstmis is Seki alleen
Bron: Aktueel 52

Met de donkere dagen voor de boeg besloot Aktueel eens een kijkje te nemen bij één van de smaakmakers van het afgelopen jaar op reality-soap gebied. Iedereen vroeg zich namelijk af hoe het met Seki uit de BUS was vergaan, de eenling die zich zo met klem tegen de schijnheiligheid van zijn medepassagiers had verzet, om daarna solo de strijdbijl met John de Mol op te graven.

Na de spraakmakende cover-reportage van dit voorjaar volgden voor onze held enkele roerige weken, waarin respectievelijk alle tijdschriften- en talksshow-redacties hem als de eerste de beste gestoorde fan achterna liepen. Al snel volgden producers en snelle managers: Seki moest een zanger worden! 'Je bent een vent met hitpotentie!' spiegelden ze hem voor, zonder ook maar één noot van hem gehoord te hebben. Te goeder trouw hapte Seki toe bij producer Martha Wesenhagen, tevens Panorama-verslaggeefster. Ze had het echter te druk met andere 'veelbelovende' acts en hij werd 'doorgegeven' aan een manager. Seki: 'Hij zag het helemaal - ik moest op tournee door het land, naar Spanje, enzovoorts, terwijl ik geen noot kan zingen! Ik zei tegen hem: 'Neem even wat gas terug'. Hij lulde echter maar door: 'Je moet een beetje vertrouwen in me hebben'.

Er kwam een single 'Vamos, snel de bus uit!', maar die kwam drie weken te laat (ná de laatste aflevering van DE BUS) en strandde aan de top van de tipparade, waarna hij in rook oploste. Seki's telefoon gaf geen gehoor en niemand wist wat er van de Rotterdamse havenarbeider was geworden, behalve het lijdend voorwerp zelf. Seki: 'Ik ben gewoon aan het werk en hard ook! Kabels trekken en aansluiten. Ik moet wel, DE BUS heeft een Bekende Nederlander van me gemaakt, maar ik schoot er niks mee op en verdiende er niks mee. Veel mensen stonden voor mijn deur, belden me wakker of hielden me op straat staande om hun steun te betuigen en te zeggen hoe geweldig ik was. Ik heb nog een paar keer geprobeerd mijn gironummer op te geven, maar dan liepen ze opeens hard weg. Van roem kun je niet leven en van fans al helemaal niet.'

Tussen die fans zaten ook rare koekebakkers. Ze belden hem op om hem uit te schelden. 'Klootzak! was dan het eerste wat ik te horen kreeg. Een andere keer sprak een gezette vrouw me aan. Ze herinnerde zich dat ik tegen die dikke Aziz had gezegd dat ik mezelf zou ophangen als ik zo'n lichaam had. Blijkt dat ook het gevolg te kunnen zijn van een ziekte en daar viel die vrouw me hard op aan. Zelfs sorry mijnerzijds hielp niet, ze ging gewoon door met schelden!'

Nog erger werd het toen een paar 'fans' zijn telefoonnummer en adres op internet zetten en Seki zijn huis niet meer uit kon. 'Zelfs mijn toenmalige vriendin Wietske kon niet de straat op om boodschappen te doen, want dan werd ze staande gehouden. We hebben de woning tenslotte moeten ontvluchten.' Bijkomend probleem voor Seki was dat hij geen WW-uitkering kreeg, doordat hij volgens het GAK twee weken te weinig had gewerkt. 'Ze wisten natuurlijk precies wanneer ik DE BUS in was gegaan. Ik heb nog geprobeerd een gewone bijstandsuitkering aan te vragen, maar zie je het al voor je: Seki aan het loket van de SOOS met al die mensen die mijn naam scanderen: 'Hé Seki, hoe is het nou?' Daar had ik dus geen trek in. Ik ben op de drempel omgekeerd. Sindsdien woon ik wisselend bij vrienden en bekenden, want ik heb geen geld om zelf iets te huren. Als mijn familie me niet af en toe wat had geleend, was ik van de honger omgekomen...

Op de vraag waarom hij niet gewoon zijn oude werk had hervat, antwoordt Seki dat dat helemaal niet ging. 'Ik had na alle ellende een paar maanden rust nodig en SUS heeft mij uiteraard niet met vakantie naar een tropisch eiland gestuurd.'
Thuis onderduiken bleek een dure grap, want omdat hij de deur niet uit kon, moest hij het eten laten bezorgen. 'Ik kon toen niet werken, dus hield het financieel snel op. Als ik terugdenk aan alle beloften... Van de week zat ik bij mijn moeder naar Barend & Van Dorp te kijken. Ik dacht meteen terug aan hoe ik daar vijf maanden geleden aan tafel zat. Ik werd er onthaald als een ik-weet-nietwat. Nu hoor ik nooit meer wat. Dat vind ik het rare van die TVwereld.'

'Neem DE BUS II: iedere passagier krijgt, als hij er weer vier weken in heeft gezeten en nummer één heeft gestaan, 50 mille. Als ze dat bij ons ook hadden gedaan, had ik recht gehad op een ton. Dat had mijn leven buiten DE BUS een stuk gemakkelijker gemaakt.' Om het nog erger te maken: zijn relatie met Wietske is voorlopig in de ijskast gezet. Doordat de woning is ontruimd wonen ze niet meer samen. Seki: 'Het ligt niet aan haar, maar aan mij. Ik had het hierboven niet op orde en dan heb je niet zoveel aan mij. Ik had meer steun nodig dan ik kon geven. Ik geef nog steeds om haar en zie haar ook - noem het maar een stoplichtrelatie.'

De arrestatie na een artikel in Privé, waarin hij gelijk werd gesteld met een beruchte Joegoslavische crimineel, is hem ook niet in de koude kleren gaan zitten. Paranoïde werd hij ervan. 'Mijn leven is veranderd in die paar dagen. Het heeft in alle kranten gestaan: Seki crimineel! Het is gemakkelijker om iets gédaan dan óngedaan te krijgen. Hoe je het ook wendt of keert, veel meer mensen hebben opeens dat artikel gelezen. Maar dat artikeltje, waarin stond dat je het niet was; verdomme, dat hebben ze over het hoofd gezien.'

Seki liet zich echter niet kisten en een maand geleden is hij weer aan de slag gegaan. 'Ik ben nu kabellegger. Voor een hongerloontje natuurlijk, maar VIP Kabelmaatschappij, mijn huidige werkgever, behandelt me goed. Ze hebben begrip voor mijn problemen. We werken door het hele land. Ik sta om halfzes op en om zes uur ga ik de deur uit. Mijn salaris bedraagt nog geen f 2.400,- per maand, maar ik kan niet kieskeurig zijn. In de haven verdiende ik meer, maar de kans om daar in de WAO terecht te komen is veel groter.'

Grote plannen heeft Seki voorlopig niet. 'Ik kan niet zingen; daar ben ik inmiddels achter. Bovendien is in DE BUS wel duidelijk geworden dat ik ook niet kan acteren. Ik moet dus iets doen wat me op het lijf geschreven is. Commercials bijvoorbeeld; boormachines aanprijzen, uithangbord van een kabelmaatschappij worden iets stoers, iets bouwvakkerigs wat mensen nodig hebben en dat ze door mijn inzet gaan kopen. Dat hadden die 'managers' toch voor me moeten kunnen regelen? Ik heb tenslotte dat vervloekte programma in mijn eentje aan ruim een miljoen kijkers geholpen. Zelfs De Mol heeft geprobeerd me terug te krijgen! Maar ja, dan moest ik dit laten, daar mijn excuses aanbieden, terwijl ik verdomme degene ben die recht op excuses heeft. Dat heb ik dus niet gedaan. Ik ben nog steeds de enige echte Seki! Liever kabels leggen dan a la Jop mijn reet verkopen.'

Wat gaat Seki met Kerst en Oud & Nieuw doen? 'Helemaal niks. Als de Aktueellezers een leuk idee hebben, kunnen ze het naar de redactie sturen wie weet zit er voor mij dan toch nog een toffe Kerst in.'

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  vrijdag 22 december 2000 @ 14:09:24 #2
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_575418
poe,poe. krijgt mariska ook zo zwaar?
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
pi_575787
hm misschien kan ie bij mariska in de zaak helpen....k vind ze ergens ook nog wel bij elkaar passen
  vrijdag 22 december 2000 @ 15:54:55 #4
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_575870
quote:
Op 22 december 2000 15:34 schreef berney het volgende:
hm misschien kan ie bij mariska in de zaak helpen....
En hoeft hij in ieder geval geen honger meer te lijden!
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 december 2000 @ 15:58:17 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_575887
tnx voor het verhaal Hunter
  vrijdag 22 december 2000 @ 16:07:02 #6
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_575915
quote:
Op 22 december 2000 15:58 schreef SunChaser het volgende:
tnx voor het verhaal Hunter
Knap gekopiëerd ja! Het stond toch al op de site van Rob?
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 december 2000 @ 16:18:30 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_575949
Hunter. Tnx voor het verhaal dat je hebt gecopyed/pasted, en waarschijnlijk al op 1000 andere site stond maar waar ik het niet heb gelezen omdat ik daar nooit kom en hier wel. Zo beter
pi_576148
FYI

Mensen die mij kennen weten dat ik altijd door mij geplaatste artikelen zelf scan óf de bron vermeld waar ik het vandaan heb gehaald.

In dit geval dacht ik jullie een plezier te doen om het hier te plaatsen, aangezien ik sentimentele herinneringen aan de Seki-berichtgeving op dit forum heb.

Ik volg de bus dit jaar niet, dus ik had niet kunnen weten dat R@B zijn de betreffende tekst al gecopied had van:

http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Golden%27s+Bus2

(zoals R@B ook netjes zelf vermeld)

Graag gedaan Sunny! Ik ga maar weer, de bus II kan me gestolen worden.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_576868
quote:
Op 22 december 2000 17:28 schreef Hunter het volgende:

Ik ga maar weer,


Je mag van mij wel blijven hoor
quote:
de bus II kan me gestolen worden.
Ja, Big-Brother2 is natuurlijk van een veel hoger niveau
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_576893
Dat niet, maar ik kan maar een bepaalde hoeveelheid van die zooi tegelijkertijd aan. Eerlijk gezegd snak ik naar het einde... until next time
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_577655
Heb het gelezen ja, en ware het niet dat ik mn eigen sores heb had het een goeie smartlap kunnen zijn.
pi_579559
quote:
Op 22 december 2000 17:28 schreef Hunter het volgende:

In dit geval dacht ik jullie een plezier te doen om het hier te plaatsen, aangezien ik sentimentele herinneringen aan de Seki-berichtgeving op dit forum heb.


Mij deed je er een plezier mee, aangezien ik sentimentele herinneringen aan de hunter-berichtgeving op dit forum heb


------------------
When everything's coming your way....
you're in the wrong lane.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_579779
Is waar!!
pi_581153
Tsja, hij kan wel een boek gaan schrijven. Seki en de grote, onrechtvaardige wereld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')