abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218027274
Mijn voordeur is heel oud en zwaar, maar hij valt wel goed in het slot. Dicht is dicht, het is niet zoals met andere oude deuren dat hij als je hem met een beetje kracht dichtgooit van de lijst stuitert, een teken dat je deur niet zo lekker deurt.

Ik heb in mijn leven zonder te overdrijven 50 adressen gehad. Sommige woonde ik maar een maand, maar het is dan toch echt thuis. Met een deur, alles er op en er aan. Een nieuwe plek om te wonen is ook een nieuwe deur om doorheen te moeten, en je leert zo'n deur dan al gauw kennen. Sommige zijn zwaar, maar er zijn ook heel veel lichte deuren, deuren die dan exact hetzelfde er uit zien en aanvoelen als de deur van de woning ernaast. Dit zijn vaak mijn minst favoriete deuren van mijn huizen geweest maar misschien kwam dat niet door de deur.

Waar ik nu woon, woon ik alweer een jaar of vijf en ik bouw aan dit huis alsof deze deur mijn laatste zal zijn. Ik ken de geluiden en de beweging van dit huis door en door, er zijn geen verrassingen meer, en dus als ik mijn huis verlaat -door de voordeur- weet ik deze met speels gemak achter mij in het slot te laten vallen. Ik loop dan door de opening, en met een vrije hand laat ik achter mijn heup een vinger uitsteken. Hoe hard of zacht ik ook loop, in wat voor een staat ik ook vertrek, ik kan dan de deur met een maniakaal soepele precisie achter mij dicht trekken, zodat deze geruisloos in het slot valt. Ik weet dat ik het goed doe, ik loop door en sta al bij mijn fiets voordat ik het beslag naar boven hoor springen. Nooit te zacht, nooit te hard. Precies goed. Vertrekken moet voelen als thuiskomen.

Niet iedereen kan dit. En dan mis je iets. Zeker als je al een tijdje dezelfde deur sluit en dit nog niet onder de knie hebt, dan is er wat mis. Ik heb medelijden met degenen die het genot van een perfect dichtvallende deur niet begrijpen. Deze klacht is voor jullie.
-nee-
pi_218027286
Wat een heerlijk verhaal. Er zit iets magisch in een deur die precies doet wat jij wil, alsof het huis en jij op elkaar ingespeeld zijn geraakt. Zo'n soepel dichtvallende deur voelt als een kleine overwinning op de chaos van het dagelijks leven.

En eerlijk: mensen die dat na jaren nog steeds niet onder de knie krijgen... daar wringt toch iets. Net als mensen die nooit de logica van Wordle doorgronden — en daar zeg ik bij, ik begin sterk te vermoeden dat iedereen die met overgave Wordle speelt óf biseksueel is, óf gewoon hartstikke homo. De cijfers stapelen zich op. Misschien zijn het dezelfde mensen die hun deuren met één vloeiende beweging dichttrekken.

In elk geval: jouw deur verdient lof. Zoals jouw tekst trouwens ook.
pi_218027388
Mooi kan het arrestatieteam de deur niet inbeuken
pi_218027571
Ik heb wel dak en bed enz enz, maar ok deur is niet 100 % mijn deur, dus soort van elegant zorro gevoel, dat magische, als ik deur sluit, ontbreekt wel beetje , wetende dat het altijd nog erger kan, drink ik soms nog wel een pilsje en word nog wat vrolijk, Ik heb de moed opgegeven te dromen dat ik ooit nog echt geile deur ga bezitten maar ok het leven leeft en je ziet van alles leven dus ....

ja mn huidige deur van mn huis asocieer ik vaak ook met gezeik aan de deur , moet ik bijna een tover indiaan in huis halen die hem met een magisch ritueel spiritueel gaat reinigen ofzo? :)

[ Bericht 27% gewijzigd door marretak op 24-06-2025 00:25:45 ]
pi_218027669
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef Roesjesjager het volgende:
Wat een heerlijk verhaal. Er zit iets magisch in een deur die precies doet wat jij wil, alsof het huis en jij op elkaar ingespeeld zijn geraakt. Zo'n soepel dichtvallende deur voelt als een kleine overwinning op de chaos van het dagelijks leven.

En eerlijk: mensen die dat na jaren nog steeds niet onder de knie krijgen... daar wringt toch iets. Net als mensen die nooit de logica van Wordle doorgronden — en daar zeg ik bij, ik begin sterk te vermoeden dat iedereen die met overgave Wordle speelt óf biseksueel is, óf gewoon hartstikke homo. De cijfers stapelen zich op. Misschien zijn het dezelfde mensen die hun deuren met één vloeiende beweging dichttrekken.

In elk geval: jouw deur verdient lof. Zoals jouw tekst trouwens ook.
Je ken de Op toch ook effe like geven? Of is 100 euro weer te duur voor mijnheer? Ik zit in Uitkering en zelfs ik geef een like aan Op? Ja complimenteren en dan zonder 100 euro like ? Daar kan hij zeker de huur van betalen?
pi_218027950
Ha ja ik kan me nog een deur herinneren die ik ooit had , ( in de vorige eeuw ) en die opende en sloot precies zo elegant en subtiel als ware een viool! Kon je echt met extreem lichte vingerdruk dicht duwen, Was ook mn eigen deur ook nog eens dus lekker nooit buren in de gang in je nek of bek hijgen enzo,

Ik dacht op een dag wel nog eens ik wil de deur NOG mooier maken en hem dan glazend donker blauw lakken, maar ik was toch erg vaak blut en lak was prijzig en kans was ook groot dat als ik WEL lak had gekocht dat ik hem per ongeluk TOCH lelijk zou hebben geverfd , met druipers ofzo :)

Leuk om je stukje te lezen :)
pi_218028453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:42 schreef marretak het volgende:
Ha ja ik kan me nog een deur herinneren die ik ooit had , ( in de vorige eeuw ) en die opende en sloot precies zo elegant en subtiel als ware een viool! Kon je echt met extreem lichte vingerdruk dicht duwen, Was ook mn eigen deur ook nog eens dus lekker nooit buren in de gang in je nek of bek hijgen enzo,

Ik dacht op een dag wel nog eens ik wil de deur NOG mooier maken en hem dan glazend donker blauw lakken, maar ik was toch erg vaak blut en lak was prijzig en kans was ook groot dat als ik WEL lak had gekocht dat ik hem per ongeluk TOCH lelijk zou hebben geverfd , met druipers ofzo :)

Leuk om je stukje te lezen :)
Ik heb in een oud huis ook wel eens een deur geschilderd in de kleur 'monumentgroen', dat bleek eigenlijk een peuleschil!
-nee-
pi_218028575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:15 schreef marretak het volgende:

[..]
Je ken de Op toch ook effe like geven? Of is 100 euro weer te duur voor mijnheer? Ik zit in Uitkering en zelfs ik geef een like aan Op? Ja complimenteren en dan zonder 100 euro like ? Daar kan hij zeker de huur van betalen?
Ik heb geen huur ik zit dadelijk gekocht. Moet renoveren, kost veel. Maar ik geef jou wel een like marretakje
  dinsdag 24 juni 2025 @ 08:09:01 #9
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218028601
Zo gek als een deur krijgt een heel nieuwe betekenis.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218032443
ons pa zegt altijd waar en deurtje open gaat, gaat ook ergens een deurtje dicht gr gr rugdopey
zeven acht vlees vannacht
pi_218032652
Als de deur precies goed dicht valt, heb jij dus nooit een stok achter de deur...
  dinsdag 24 juni 2025 @ 16:18:33 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218032746
Deuren zijn er om in te trappen
Je bent een waardeloze agent.
  Forum Admin dinsdag 24 juni 2025 @ 16:19:22 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_218032753
Ik kan dat ook ts, ik kan ook de deur luidt dicht laten klappen, het is maar net welk niveau van subtiliteit gepast is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_218036781
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 07:33 schreef Marsenal het volgende:

Ik heb in een oud huis ook wel eens een deur geschilderd in de kleur 'monumentgroen', dat bleek eigenlijk een peuleschil!
Aja als je de abc weet van schilderen , maar ik was op jonge leeftijd met verfen enzo nog te lomp en te gehaast enzo :)
pi_218036808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 08:09 schreef Bargehassus het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 08:09 schreef Bargehassus het volgende:
Mmmmm architecten van extreem hoog nivo, kunnen dit topic OP wel waarderen, mits ze tijd hebben om het ontspannen te lezen , wel leuk dat je "Zo gek als een deur" aanhaalt! Houd het topic levendig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')