O dan kan Italie het mooi compleet makenquote:
Er werd gisteren steeds door de commentator herhaald dat hij de beste speler was, inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is een zegen dat je beste speler geschorst is
Alleen jammer dat Maatsen wel kan spelen.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Taylor is een zegen dat die geschorst is. Net als Regeer.
Het spel van Maatsen is wel mijn grootste teleurstelling dit toernooi denk ik. Daar had ik veel hogere verwachtingen van.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Maatsen wel kan spelen.
Het is natuurlijk weer van de zotte dat je als je twee gele kaarten in verschillende wedstrijden krijgt er een schorsing volgt. Is in niet één andere sport. Je straft een speler en dat moet zowel consequenties hebben voor de speler als het elftal in de desbetreffende wedstrijd. Nu heeft de eerst volgende tegenstander er profijt van, ipv de tegenstander op dat moment een voordeel heeft.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is een zegen dat je beste speler geschorst is
Bekijk deze YouTube-videoquote:4/10 Engeland
W - 1982, 1984, 2009, 2023
V - 1978, 1980, 1986, 1988, 2007, 2017
2/6 Nederland
W - 2006, 2007
V - 1988, 1998, 2013, 2021
5/6 Duitsland
W - 1982, 2009, 2017, 2019, 2021
V - 2015
2/6 Frankrijk
W - 1988, 2002
V - 1994, 1996, 2006, 2019
Duitsland dus 5 van de laatste 6 halve finales gehaald. Dat is knap.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:52 schreef Nober het volgende:
Halve finale resultaten van de halve finalisten op het EK onder 21
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Je hebt er alleen geen ruk aan en het is vaak juist contraproductief. Op de meest succesvolle Nederlandse jeugdlichtingen volgden de slechtste jaren bij de grote jongens sinds begin jaren '60.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Duitsland dus 5 van de laatste 6 halve finales gehaald. Dat is knap.
Dat idee heb ik ook, maar ik vraag me af waarom. Spanje heeft ook hele goede jeugdtoernooien gespeeld in de jaren '10 en is nu wel succesvol, maar volgens mij juist dankzij de generatie die erna kwam.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hebt er alleen geen ruk aan en het is vaak juist contraproductief. Op de meest succesvolle Nederlandse jeugdlichtingen volgden de slechtste jaren bij de grote jongens sinds begin jaren '60.
Op een gegeven moment gaat na een goede generatie dat succes verslavend worden of gaat een bond verwachten dat nieuwe jeugdbondscoaches dat succes continueren dus dan wordt presteren op toernooien een doel op zich wat dan ten koste gaat van het ontwikkelen van echt toptalent.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, maar ik vraag me af waarom. Spanje heeft ook hele goede jeugdtoernooien gespeeld in de jaren '10 en is nu wel succesvol, maar volgens mij juist dankzij de generatie die erna kwam.
Hoe kan die relatie negatief zijn?
Het WK 83 in Mexico is legendarisch. Weliswaar uitgeschakeld in kwartfinale tegen Argentinië, maar toen werd oranje discutabel benadeeld door de scheids. Het was na later bleek gouden lichting.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hebt er alleen geen ruk aan en het is vaak juist contraproductief. Op de meest succesvolle Nederlandse jeugdlichtingen volgden de slechtste jaren bij de grote jongens sinds begin jaren '60.
Gaan naast hun schoenen lopenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, maar ik vraag me af waarom. Spanje heeft ook hele goede jeugdtoernooien gespeeld in de jaren '10 en is nu wel succesvol, maar volgens mij juist dankzij de generatie die erna kwam.
Hoe kan die relatie negatief zijn?
Slaat nergens op. Zoals "Ze moeten werken voor hun geld" "Het wordt nooit wat met deze patatgeneratie" "In onze tijd" Etc....................quote:
Maar toen kon je aan een Van Basten natuurlijk al zien dat de technische klasse ervanaf droop, los van de resultaten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het WK 83 in Mexico is legendarisch. Weliswaar uitgeschakeld in kwartfinale tegen Argentinië, maar toen werd oranje discutabel benadeeld door de scheids. Het was na later bleek gouden lichting.
Babel heeft toch een fantastische carriere gehad ? Verder is het juist andersom. Dat door hun fysieke voorsprong als jeugdspelers later hun tekortkomingen pasduidelijk worden. Ook is het in de jeugd het belangrijkste om je te ontwikkelen, waarbij ook presterren mentaliteit bij horen. Bij van Basten, Vanenburg of Gullit droop de klasse al op hun 17e af. Bij bijvoorbeeld Bergkamp of van Nisterooij kwam dat pas veel later. Je hoeft geen wereldtopper te worden om als succesvol jeugdspeler de recordboeken te halen. Bruggink, Numan en Vennegoor of Hesselink waren.Warenh aanvoerder, topscorer of record international bijJ ongOranje. Geen wereldtoppers geworden maar wel een geweldige loopbaan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar toen kon je aan een Van Basten natuurlijk al zien dat de technische klasse ervanaf droop, los van de resultaten.
Die succesvolle jeugdlichtingen van deze eeuw bestonden vooral uit vroegrijpe spelers waarvan je eigenlijk wel kon zien dat er verder niet teveel rek meer in zat (de Baab) of spelers die door hun fysieke beperkingen geen al te hoog plafond hadden (Annass Achabar, Sontje Hansen).
Ik ga speciaal wat eerder weg van kantoor om deze KRAKER niet te missen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben er vanavond niet bij, want etentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |