Daar zijn hier al een heleboel heftige discussies over gevoerd? Zoeken leverde geen resultaten op.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:15 schreef Jimbo het volgende:
Ik zou iets meer moeite doen voor je OP, dat het een goed spel is weten we wel.
zowel in het xbox als playstation topic zijn veel spelersquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar zijn hier al een heleboel heftige discussies over gevoerd? Zoeken leverde geen resultaten op.
Of is iedereen nog te druk met spelen om er over te willen praten?
Wat moet je er nog meer van zeggen dan dat het een subliem spel is? Dat het een kruising is tussen Final Fantasy met een job systeem en Dark Souls, maar dan met bloemetjes in plaats van horror? Of dat de introductie een onvergetelijke ervaring is?
Ik heb wel de QuickTime events wat vriendelijker gemaakt. Want een turn-based Elden Ring is meer mijn stijl, ik ben al wat ouder en mijn reflexen vereisen een hoop training.
Maar over al die dingen zullen de meningen verschillen.
At the moment is dat de meest besproken game in het PlayStation topicquote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar zijn hier al een heleboel heftige discussies over gevoerd? Zoeken leverde geen resultaten op.
Of is iedereen nog te druk met spelen om er over te willen praten?
Wat moet je er nog meer van zeggen dan dat het een subliem spel is? Dat het een kruising is tussen Final Fantasy met een job systeem en Dark Souls, maar dan met bloemetjes in plaats van horror? Of dat de introductie een onvergetelijke ervaring is?
Ik heb wel de QuickTime events wat vriendelijker gemaakt. Want een turn-based Elden Ring is meer mijn stijl, ik ben al wat ouder en mijn reflexen vereisen een hoop training.
Maar over al die dingen zullen de meningen verschillen.
Ik ben er zelf al niet meer blij mee, ik heb de reflexen niet om alles te parryen en dan is het behoorlijk lastig. Op zich wel jammer, dat je het zonder blokkeren of parryen niet red en dat de counters de meeste schade doen. Je hebt dus verder eigenlijk alleen de gewone aanval nodig. Dus het is niet erg turn-based, want al je skills heb je eigenlijk niet nodig.quote:Op zondag 29 juni 2025 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
At the moment is dat de meest besproken game in het PlayStation topic
Ik heb hem zelf 2 dagen terug uitgespeeld.
Ik heb zelf een schurfthekel aan turn based, en ik ben ook de jongste niet meer, dus ik herken het wel qua reflexen, en vond de game in eerste instantie niks.quote:Op zondag 29 juni 2025 20:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben er zelf al niet meer blij mee, ik heb de reflexen niet om alles te parryen en dan is het behoorlijk lastig. Op zich wel jammer, dat je het zonder blokkeren of parryen niet red en dat de counters de meeste schade doen. Je hebt dus verder eigenlijk alleen de gewone aanval nodig. Dus het is niet erg turn-based, want al je skills heb je eigenlijk niet nodig.
Ja, ik ben nu aan het begin van het tweede deel, op de normale moeilijkheidsgraad, maar ik had een mod geīnstalleerd om het parryen makkelijker te maken. Maar nou heb je dus de gradient attacks, dan moet je op het laatste moment op een ander knopje drukken. Dus ik ga hem ook op story mode zetten en dan een defensieve build proberen.quote:Op zondag 29 juni 2025 20:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb zelf een schurfthekel aan turn based, en ik ben ook de jongste niet meer, dus ik herken het wel qua reflexen, en vond de game in eerste instantie niks.
Later toch een 2e kans gegeven, op Story difficulty vanwege mijn aversie jegens turn based, en ik vond het (ondanks de turn based) een ontzettend toffe game.
Mijn persoonlijke GotY zelfs.
Dus probeer het op Story en geef het een 2e kans.
..wut? 90% van de games kan je uitspelen als je blind en doof bent. Games die enigszins moeilijk zijn juist ontzettend zeldzaam maar worden gelukkig weer iets populairder. Net als vroegah.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is de Dark Souls ziekte: sindsdien gingen spelletjes van speelbaar naar super moeilijk en mag het alleen nog om bliksemsnelle reflexen gaan. De speelbare spelletjes lijken een uitstervend ras te zijn. Ok, je hebt ook nog avonturenspelletjes en interactieve films.
Ah, je bent een tiener en "moeilijk" staat gelijk aan snelle reflexen? Ik hou meer van spelletjes waarbij je na moet denken.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:21 schreef ems. het volgende:
[..]
..wut? 90% van de games kan je uitspelen als je blind en doof bent. Games die enigszins moeilijk zijn juist ontzettend zeldzaam maar worden gelukkig weer iets populairder. Net als vroegah.
Ik ben al ontzettend lang geen tiener meer en ik ben juist een groot fan van langzame denkgames (Crusader Kings, civilization etc)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je bent een tiener en "moeilijk" staat gelijk aan snelle reflexen? Ik hou meer van spelletjes waarbij je na moet denken.
Ja, ze zijn er wel, maar de grote bulk zijn reactiespelletjes. Vooral online FPS schietspelletjes, natuurlijk. Daar moet je maar van houden. Alhoewel de gemiddelde gamer tegenwoordig tegen de veertig is, hebben de grote spelletjesmakers dat nog steeds niet zo goed begrepen, lijkt het.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben al ontzettend lang geen tiener meer en ik ben juist een groot fan van langzame denkgames (Crusader Kings, civilization etc)
Maar dat verandert niets aan mijn punt. Veruit de meeste single player games nemen je bij het handje en geven allerlei mogelijkheden om het spel te versimpelen tot er eigenlijk geen uitdaging meer in zit.
En dat is trouwens prima! Ik vind dat soort games ook vaak tof. Onder de streep is er voor ieder wat wils.
Uhh, ik denk dat ze juist heel goed doorhebben waar het geld ligt. Zie fortnitequote:Op woensdag 2 juli 2025 00:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ze zijn er wel, maar de grote bulk zijn reactiespelletjes. Vooral online FPS schietspelletjes, natuurlijk. Daar moet je maar van houden. Alhoewel de gemiddelde gamer tegenwoordig tegen de veertig is, hebben de grote spelletjesmakers dat nog steeds niet zo goed begrepen, lijkt het.
Maar dat is hartstikke tof toch juist? Een speling in het genre?quote:En dan krijg je dus turn-based spelletjes, waarbij je reactiesnelheid alsnog de grootste impact heeft. Wat je dus niet zou verwachten.
Ik hou niet van turn based, en niet van parry.quote:Op woensdag 2 juli 2025 00:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
En ook @StateOfMind, die net helemaal niet van strategische spelletjes houd, loopt dan vast als hij wat ouder wordt.
Kon je niet gewoon rebinden die keys?quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb hem ook uitgespeeld van de week.
Tot nu toe wel mijn GotY, ondanks mijn hekel aan turn based.
Ik heb vooral gedodged, maar dat ik ook omdat ik door mijn reuma mijn duim makkelijker op de dodge button kan houden, dan mijn mijn vinger op de parry trigger (heb hem op console gespeeld).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |