abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 18 juni 2025 @ 16:38:29 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_217978250
Toms Derby’s is vanaf woensdag wekelijks om 20.30 uur te zien op NPO 2.

Toms Derby’s is een vierdelige documentaireserie van Tom Egbers waarin hij voetbalderby’s onderzoekt in vier unieke regio’s: Dresden, Istanboel, Sevilla en de Schotse Buiten-Hebriden. Een derby is namelijk meer dan alleen een voetbalwedstrijd. Het is een botsing van identiteiten, vol emotie en spanning, zeker omdat de supporters vaak buren, collega’s of zelfs familieleden zijn.

In deze serie draait het niet alleen om voetbal. Egbers onderzoekt hoe derby’s gemeenschappen definiėren, verbinden en soms verdelen. Hij spreekt met supporters, bewoners en betrokkenen om te ontdekken wat deze rivaliteit zo bijzonder maakt. De derby’s vormen een spiegel van de samenleving, waarbij maatschappelijke thema’s zoals culturele trots, lokale tradities en gemeenschappelijke spanningen centraal staan.

De serie volgt de stijl van de eerdere reisprogramma’s die Egbers presenteerde, zoals Toms Engeland en Toms Ierland. Dit maakt van Toms Derby's niet alleen een sportdocumentaire, maar ook een diepgaande blik op de menselijke verhalen die achter de rivaliteit schuilgaan.

https://www.ziggo.nl/ente(...)64ec38a42a726eb4650d

Als presentator vond ik het altijd een saaie zak hooi. Zijn docu's echter zijn meestal zeer de moeite waard.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 19 juni 2025 @ 07:19:51 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_217982020
Was zeer de moeite waard. Leuk de Nederlandse supporter van Betis Sevilla.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 23 juni 2025 @ 16:12:02 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218023293
Ik keek nu pas terug.
Leuk gegeven 'El grand derby' in Sevilla.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')