abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217976581
Een 48-jarige Britse vrouw is vorige week vrijdag samen met haar instructeur om het leven gekomen tijdens het skydiven. Belinda Taylor had de duosprong cadeau gekregen van haar partner.
Toen ze vanaf 4500 meter hoogte naar beneden sprongen, ontstonden er problemen met zowel de hoofdparachute als de reserveparachute. Beide weigerden open te klappen.

De kans dat er iets met een instructeur zijn chute mis gaat is al minimaal, maar dan ook nog met de reserve chute (die alleen door instructeurs wordt gevouwen, althans in Nederland) is microscopisch klein.

Ik zeg: opzet. Ik heb zelf gesprongen en deze kans is echt minimaal.

Klacht: zie boven
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 18 juni 2025 @ 12:38:08 #2
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217976632
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een 48-jarige Britse vrouw is vorige week vrijdag samen met haar instructeur om het leven gekomen tijdens het skydiven. Belinda Taylor had de duosprong cadeau gekregen van haar partner.
Toen ze vanaf 4500 meter hoogte naar beneden sprongen, ontstonden er problemen met zowel de hoofdparachute als de reserveparachute. Beide weigerden open te klappen.

De kans dat er iets met een instructeur zijn chute mis gaat is al minimaal, maar dan ook nog met de reserve chute (die alleen door instructeurs wordt gevouwen, althans in Nederland) is microscopisch klein.

Opzet van wie? Die instucteur had geen zin meer in het leven en besloot iemand mee te nemen? Of bedoel je dat het moord is? :?
To BG or not to BG!
pi_217976683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:38 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Opzet van wie? Die instucteur had geen zin meer in het leven en besloot iemand mee te nemen? Of bedoel je dat het moord is? :?
De partner? Die misschien uit was op haar erfenis en de parachutes gesaboteerd heeft? Hij gaf de sprong aan haar cadeau.

Die kans is ook wel erg klein (want hoe komt hij bij die parachutes), maar ik denk wel aannemelijker dan dat twee chutes niet open gaan. Door instructeurs gevouwen (reserve)chutes staan erom bekend altijd open te gaan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 18 juni 2025 @ 12:56:32 #4
335476 oppiedoppie
pi_217976798
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
De partner? Die misschien uit was op haar erfenis en de parachutes gesaboteerd heeft? Hij gaf de sprong aan haar cadeau.

Die kans is ook wel erg klein (want hoe komt hij bij die parachutes), maar ik denk wel aannemelijker dan dat twee chutes niet open gaan. Door instructeurs gevouwen (reserve)chutes staan erom bekend altijd open te gaan.
De partner? Was nog niet eens in me opgekomen. En dan gaat hij er met zn zoon naar staan kijken? Die kans lijkt me nihiel. Ze had sowieso 3 kinderen die niet van hem zijn dus die krijgen het grootste deel van haar erfenis al.
To BG or not to BG!
pi_217976817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:56 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
De partner? Was nog niet eens in me opgekomen. En dan gaat hij er met zn zoon naar staan kijken? Die kans lijkt me nihiel. Ze had sowieso 3 kinderen die niet van hem zijn dus die krijgen het grootste deel van haar erfenis al.
Geen idee hoe dat geregeld was. Maar nogmaals, twee instructeur chutes die niet open gaan is mi nog veel mobieler.
  woensdag 18 juni 2025 @ 12:59:36 #6
335476 oppiedoppie
pi_217976829
Ik snap de klacht ook eigenlijk niet. Je klaagt dat het misschien opzet kan zijn? Rare klacht?
To BG or not to BG!
  Redactie Frontpage woensdag 18 juni 2025 @ 14:15:05 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_217977294
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_217977369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:59 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik snap de klacht ook eigenlijk niet. Je klaagt dat het misschien opzet kan zijn? Rare klacht?
Totale vreemdheid icm mogelijke opzet
pi_217977509
Elk jaar zijn er 10 miljoen parachutesprongen of zo. Dus per sprong kan de kans best 'microscopisch klein' zijn maar dan gebeurt het nog af en toe.
pi_217977517
Instructeur die een fout maakt met parachutes inpakken, die kans is natuurlijk niet microscopisch klein, shit happens.
-nee-
  Redactie Frontpage woensdag 18 juni 2025 @ 15:02:44 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_217977568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:54 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Elk jaar zijn er 10 miljoen parachutesprongen of zo. Dus per sprong kan de kans best 'microscopisch klein' zijn maar dan gebeurt het nog af en toe.
ofzo.
3 miljoen ongeveer.
pi_217977585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:02 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
ofzo.
3 miljoen ongeveer.
Bron?
  Redactie Frontpage woensdag 18 juni 2025 @ 15:09:59 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_217977613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:06 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
Bron?
https://wjes.biomedcentra(...)0injury%20or%20death.

En de jouwe? Ben wel nieuwsgierig of verschillende bronnen veel uit elkaar lopen.
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:35:29 #14
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_217977776
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2025 14:56 schreef Marsenal het volgende:
Instructeur die een fout maakt met parachutes inpakken, die kans is natuurlijk niet microscopisch klein, shit happens.
Volgens mij controleren ze elkaar ook met de verschillende stappen, zeker met reserve parachutes.
pi_217977951
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:

Kans is klein maar is er dus wel. De kans is ook klein dat je de loterij wint maar als je mee doet kan je het winnen. Je kiest er zelf voor om uit een vliegtuig te springen met alle risico van dien.
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:43:03 #16
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217978290
Ik heb nog een partij parachutes op MP gezet.
Niet goed geld terug.
  woensdag 18 juni 2025 @ 18:09:15 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_217978970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Kans is klein maar is er dus wel. De kans is ook klein dat je de loterij wint maar als je mee doet kan je het winnen. Je kiest er zelf voor om uit een vliegtuig te springen met alle risico van dien.
Met dit verschil dat een goedgevouwen én gecontroleerde parachute niets aan het toeval over laat. Zeker niet als dat ook met de reserve parachute gebeurt. Het is niet te vergelijken met toevalligheden uit een loterij ofzo.
pi_217978992
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Met dit verschil dat een goedgevouwen én gecontroleerde parachute niets aan het toeval over laat. Zeker niet als dat ook met de reserve parachute gebeurt. Het is niet te vergelijken met toevalligheden uit een loterij ofzo.
"Als als als" Ja als alles klopt. Maar het zijn nog steeds mensen die dingen controleren. De kans is groter dat je wordt aangereden op de parkeerplaats bij de lokale supermarkt. Neemt niet weg dat als je wordt aangereden bij de supermarkt de kans groot is dat je wellicht er vanaf komt met slechts wat botbreuken. Gaat er iets mis hoog in de lucht met een parachute dan is het game over.

Het overlijden van is natuurlijk klote maar dit valt voor mij wel onder de ZEER HOGE risico sporten die je kan doen. Zelfde voor mensen die muren beklimmen of afdalen met touwen. Of mensen die duiken onderzeese grotten (alhowel de laatste wel een stuk gevaarlijker is dan parachute springen) je kan van alles doen maar zodra je vrijwillig activiteiten uitvoert waarbij de dood om het hoekje meekijkt tja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')