Ow daar ff wat overheen gelezen.quote:
De klantenservice van Post-nl is echt heel slechtquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow daar ff wat overheen gelezen.
Wel vreemd dat er op geen enkele manier reactie is, zelfs telefonisch niet?Kreeg TS niemand aan de telefoon?
Je doet de aanname dat het ding gevonden is door PostNL op het moment dat het er uit scheurde. Dat hoeft niet het geval te zijn. Het kan overal gebeurt zijn, dus de kans dat het gevonden is en ergens ligt te wachten op je bij PostNL lijkt mij nihil.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:28 schreef Zonnig1112121 het volgende:
Ik ga het toch nog een keer proberen, ik ben er al maanden mee bezig geweest. Vorig jaar is een voor mij erg dierbaar voorwerp van een overleden ouder per envelop naar mij verstuurd. Het gaat om een sleutelhanger, een metalen ronde schijf, een soort munt van 5cm doorsnede met een haakje eraan om hem aan je sleutelbos te doen. Helaas is het uit de envelop gescheurd en heb ik na contact met postnl niets te horen gekregen. Ik heb gebeld, gemaild, een brief incl retourenvelop naar onbestelbare stukken in Den Haag gestuurd, maar nul reactie.
Mijn vraag is: wat gebeurt er met voorwerpen die uit poststukken (specifieker: uit brievenpost) valt/scheurt? Waar wordt zoiets opgeslagen? Kan dat nog teruggevonden worden en zo ja, bij wie/welke instantie moet ik zijn, wat zijn de contactgegevens? Of wordt het allemaal verzameld en dan verkocht aan een opkoper? Omgesmolten? Verbrand?
Is er enige hoop dat ik dat voorwerp ooit terugzie?
Dat wist ik wel, maar de verzender blijkbaar niet. Ik wist niet dat de verzender het zou versturen. Al helemaal niet omdat we elkaar een week later zouden zien...quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:04 schreef roos94 het volgende:
Waarom doe je iets super dierbaars in een envelop opsturen terwijl algemeen bekend is dat de postbezorging 1 grote koekoek is
Ik ben er ook bang voor, maar ik dacht: misschien weten mensen hier meer dan ik...quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je doet de aanname dat het ding gevonden is door PostNL op het moment dat het er uit scheurde. Dat hoeft niet het geval te zijn. Het kan overal gebeurt zijn, dus de kans dat het gevonden is en ergens ligt te wachten op je bij PostNL lijkt mij nihil.
Dank voor deze uitleg. Dan zal het inderdaad een verloren zaak zijn, als het dat niet al was. De envelop is dus wel aangekomen (zat een kaart bij in), met een perfecte scheur linksboven waar de sleutelhanger uit moet zijn gevallen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:04 schreef ikweetnietwat het volgende:
Sleutels, sleutelhangers, munten en andere harde objecten die dun genoeg zijn om in een kleine briefenvelop te passen gaan gegarandeerd de prullenbak in.
Brieven gaan eerst door een trommel die dikke enveloppen(brievenbuspakjes, chinashit ed) eruit filtert. Alleen jouw brief was te dun daarvoor dus gaat hij door een sorteermachine op hoge snelheid. Elke bochtje of wissel op de pad zorgt ervoor dat de inhoud goed door het envelop heen geschud wordt en als er een scherpe kantje aan de inhoud zit of de envelop is zwak dan schiet de inhoud eruit en beland ergens op de bodem van de machine.
Hierbij is de envelop meestal ook tot een propje gereduceerd, en in de regel beland het in de prullenbak als het adres onleesbaar is. De inhoud wordt dan eens per week opgezogen met een stofzuiger als de machines worden gereinigd
Of op zijn minst in een (aangetekende) bubbelenvelop.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef Halcon het volgende:
Die liggen ergens op straat, in een busje, weggegooid, etc. Als iets echt van waarde is en niet te vervangen is door geld (want dan zou je de inhoud van je zending kunnen verzekeren), moet je het gewoon niet per post versturen.
Zoals gezegd, ik was niet de verzender en de verzender had niet met mij gecommuniceerd dat het per post verstuurd zou worden. Ik had dit ook niet verwacht, omdat we een week later een ontmoeting hadden, dan had het ook overhandigd kunnen worden. Als ik had geweten dat de verzender van plan was om het per post te versturen, had ik dat ook zeker tegengehouden.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:27 schreef Halcon het volgende:
Die liggen ergens op straat, in een busje, weggegooid, etc. Als iets echt van waarde is en niet te vervangen is door geld (want dan zou je de inhoud van je zending kunnen verzekeren), moet je het gewoon niet per post versturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |