Je partner belonen met sex is prima, niks mis mee. Maar seks weigeren, vanwege ruzie of wat dan ook, zou ik niet als een straf beschouwen, maar meer een kwestie van gezond verstand en/of zelfrespect.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:28 schreef Chandler het volgende:
Soms hoor je het wel eens: "Als jij vanavond de afwas doet, dan krijg je wat leuks terug in bed." Of juist andersom: "Vandaag geen seks, want je hebt me boos gemaakt."
Maar is dat eigenlijk wel goed in een relatie?
Is seks als beloning gewoon een beetje plagen en lol maken? Of wordt het dan iets wat je moet ‘verdienen’? En voelt dat eerlijk, of juist als een soort druk?
Wat vinden jullie?
Heb jij ooit seks gegeven of niet gegeven als ‘beloning’ of ‘straf’?
Denk je dat het iets toevoegt aan een relatie, of kan het juist iets kapot maken?
Doen mannen en vrouwen dit anders?
Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen. En hoe gaan jullie hiermee om in een relatie?
---
Om gelijk maar even zelf te beginnen verwen ik mijn vriendin wel eens als ze mij een dag heel goed geholpen heeft op de tuin, dan is ze moe maar heeft toch nog wel wat zin maar geen energie meer... dan zorg ik voor energie en een mooi hoogtepunt..
Belonen met seksquote:Op zondag 15 juni 2025 20:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je partner belonen met sex is prima, niks mis mee. Maar seks weigeren, vanwege ruzie of wat dan ook, zou ik niet als een straf beschouwen, maar meer een kwestie van gezond verstand en/of zelfrespect.
Want zo bekeken heeft het toch niks meer te maken met liefde maar meer als een soort verplichting om de obligate gymoefeningen uit te voeren. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Leuke en fijne reactie en ben het met je eens, maar er zijn vast en zeker ook anderen die er anders over denken.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:55 schreef Hiddendoe het volgende:
Je partner belonen met sex is prima, niks mis mee. Maar seks weigeren, vanwege ruzie of wat dan ook, zou ik niet als een straf beschouwen, maar meer een kwestie van gezond verstand en/of zelfrespect.
Want zo bekeken heeft het toch niks meer te maken met liefde maar meer als een soort verplichting om de obligate gymoefeningen uit te voeren. Snap je een beetje wat ik bedoel?
MOETEN is nooit gezond maar het kan toch fijn zijn dat als je bv het hele huis geverfd hebt en de vrouw is zo blij dat ze je beloont met een heerlijke pijpbeurt oid...quote:Op zondag 15 juni 2025 20:57 schreef Filosoofert het volgende:
Belonen met seks
Als jij de vaatwasser doet doe ik vanavond wel weer ff de zeester.
Nee lijkt me niet gezond seks moet gebeuren omdat je beide zin hebt, niet omdat de een toevallig iets heeft wat de ander wil.
Sex als beloning voor een klusje, daar bestaat ook een term voor. Dat heet betaling in natura. De betekenis ervan is nauw verwant met die van het woord dat ik in gedachten heb.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:58 schreef Chandler het volgende:
MOETEN is nooit gezond maar het kan toch fijn zijn dat als je bv het hele huis geverfd hebt en de vrouw is zo blij dat ze je beloont met een heerlijke pijpbeurt oid...
Je moet het ook niet zo letterlijk opvatten.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:57 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Belonen met seks
Als jij de vaatwasser doet doe ik vanavond wel weer ff de zeester.
Nee lijkt me niet gezond seks moet gebeuren omdat je beide zin hebt, niet omdat de een toevallig iets heeft wat de ander wil.
Jawel, lees de eerste zin uit de OP.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je moet het ook niet zo letterlijk opvatten.
Dat bedoelde TS als een voorbeeld. Slecht gekozen voorbeeld, maar de intentie is duidelijk.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:02 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Jawel, lees de eerste zin uit de OP.
Als mijn vriendin dit tegen me zou zeggen zijn we echt heel snel klaar. Dat soort geintjes doe ik niet aan meequote:Op zondag 15 juni 2025 20:28 schreef Chandler het volgende:
Soms hoor je het wel eens: "Als jij vanavond de afwas doet, dan krijg je wat leuks terug in bed."
Of je maakt je niet altijd zo druk en geniet van je beloning en melkt die ook uit voor wat het isquote:Op zondag 15 juni 2025 23:27 schreef Helenattenek het volgende:
Het is toxic gedrag en chantage en wijst mogelijk op andere problemen
Moet je eens opletten hoe de proppen zullen dansen als je de behoefte toch niet hebt voor whatever redenquote:Op maandag 16 juni 2025 08:19 schreef verbijstering het volgende:
[..]
immers is het jouw beloning niet de hare![]()
Is dit echt gebeurd of verzonnen? Anders wil ik wel de details horen hoe je de balletje precies op had gegooid.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:45 schreef hvan het volgende:
Moet dat perse met eigen partner? Toen ik een jaartje of 25 en vrijgezel was, ooit eens bij m'n buurvrouw van 2 deuren verderop een klusje in huis gedaan in ruil voor een 'leuke' avond.
Ik wist dat zij regelmatig scharrelde en er niet vies van was. Naja, ik was de beroerdste niet om dat klusje te klaren natuurlijk. Heeft mij een uurtje gekost, om vervolgens de volgende avond alle hoeken van haar appartement te hebben gezien.
Daarna was het gewoon weer als of er niets was gebeurd en hebben we nog 5 jaar naast elkaar gewoond.
Zij woonde er al toen ik er kwam wonen. Vanaf de eerste kennismaking was er al een soort van klik. Meteen een beetje flirterig en soms wat opmerkingen naar elkaar toe maken als we elkaar tegen kwamen. Na een jaartje stond ze op een warme zomeravond in een leuk jurkje aan m’n deur, met de vraag of ik haar een keer kon helpen met het ophangen van een nieuw douchegordijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:10 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Is dit echt gebeurd of verzonnen? Anders wil ik wel de details horen hoe je de balletje precies op had gegooid.
Dus dan hoef je minder te doenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:53 schreef Koettie het volgende:
Ik vind het leuk, als en in het spel. Niet voor het dagelijks leven maar wel zo'n flirterige dag waarop je het beiden voelt.
Niet in de normale huis-tuin-en keukensetting. Hoewel het misschien wel onbewust meespeelt. Als vriend veel oppakt (boodschappen, koken, shit regelen) ben ik relaxter en heb ik meer zin. Maar dat heeft meer te maken met ontspannen zijn dan bewust inzetten.
Kan er niet over klagenquote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:00 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Dus dan hoef je minder te doenen heb je meer energie voor seks, klinkt wel als win-win voor je
Klinkt plausibelquote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:28 schreef hvan het volgende:
[..]
Zij woonde er al toen ik er kwam wonen. Vanaf de eerste kennismaking was er al een soort van klik. Meteen een beetje flirterig en soms wat opmerkingen naar elkaar toe maken als we elkaar tegen kwamen. Na een jaartje stond ze op een warme zomeravond in een leuk jurkje aan m’n deur, met de vraag of ik haar een keer kon helpen met het ophangen van een nieuw douchegordijn.
Prima is goed zij ik. Laat maar weten als je hem hebt en dan komt het wel goed.
Geef me je nummer even, dan app ik je wel zei ze.
Hoe ze daar stond in dat jurkje en in alles hoe ze het vroeg en deed, wist ik dat er wel mogelijkheden waren zeg maar.
Dus nummer gegeven. Na een week ofzo, kreeg ik een appje dat ze de spullen had. Dat appen begon steeds flirteriger en spannender te worden. Zover dat ik op een gegeven moment er in gooide dat als het gordijn hangt, dat ik dan wel een keer kom douchen.
Was geen probleem met een knipoog smiley.
Paar dagen later dat ding opgehangen, zij constant in de badkamer aanwezig en opmerkingen naar elkaar maken. Na afloop vroeg ze wanneer ik kom douchen. Morgenavond? Dat was prima.
Die avond toen ik binnenkwam vroeg ze of ze er bij mocht onder de douche. Tja…
Dus lekker met z’n 2en gaan douchen en een fijne avond er van gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |