Ah nee he, niet weer.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:25 schreef CarbonC het volgende:
Je hoort toch dat dit niet klopt?
Waarom schrijf je het dan expres fout?
Het is echt wel te snappen, tenzij je te dom bent om te poepen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ah nee he, niet weer.
Nederlands is gewoon een ontzettende klotetaal als het gaat over dit soort regels.
Hond is een zelfstandig naamwoord.
De hond.
Maar: het hondje. En niet de hondje. Maar dan weer wel: de hondjes.
Zo ben ik een aantal jaren geleden bijna gillend gek gemaakt door een buitenlander die maar niet snapte dat 'slapen' een werkwoord is.
Of de uitdrukking 'een uiltje knappen' echt helemaal niks te maken heeft met een vogeltje in twee stukken breken maar gewoon een kort dutje doen betekent.
Nederlands is een van de moeilijkste talen voor een buitenlander om te leren.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is echt wel te snappen, tenzij je te dom bent om te poepen.
En uitdrukkingen hebben ze in andere talen ook.
De meeste taal leer je natuurlijk onbewust doordat je ermee in aanraking komt, wat makkelijk is als je ermee opgroeit. Ik kan me voorstellen als Nederlands niet je eerste taal is, het knap lastig kan zijn om van alle woorden het geslacht te kennen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 14:04 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is echt wel te snappen, tenzij je te dom bent om te poepen.
En uitdrukkingen hebben ze in andere talen ook.
De hond. Het hondje. Z'n hondjes.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ah nee he, niet weer.
Nederlands is gewoon een ontzettende klotetaal als het gaat over dit soort regels.
Hond is een zelfstandig naamwoord.
De hond.
Maar: het hondje. En niet de hondje. Maar dan weer wel: de hondjes.
Zo ben ik een aantal jaren geleden bijna gillend gek gemaakt door een buitenlander die maar niet snapte dat 'slapen' een werkwoord is.
Of de uitdrukking 'een uiltje knappen' echt helemaal niks te maken heeft met een vogeltje in twee stukken breken maar gewoon een kort dutje doen betekent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |