michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 10:05 |
Maar Groen Links zet vol in op krimp van Schiphol in Nederland , samen met de stikstof idioten en klimaat sukkels
Ook D66 gaat weer 30 miljard van ons belastinggeld uitgeven om het wereldwijde klimaat te redden Maar zelf vliegen ze steeds meer en steeds verder en ook nog eens business class
https://www.telegraaf.nl/(...)n-2044/71430896.html
quote: Airbus ziet wereldwijde luchtvaartvloot verdubbelen in 2044 Parijs- De Europese vliegtuigbouwer Airbus verwacht dat de wereldwijde luchtvaartvloot in 2044 zal verdubbelen naar meer dan 49.000 vliegtuigen. Volgens Airbus komt die groei vooral door India en andere opkomende economieën in Azië. Ook in het Midden-Oosten wordt flinke groei van het vliegverkeer verwacht.
10 minuten geleden Om aan die groei te kunnen voldoen en om oudere toestellen te vervangen, zijn volgens Airbus de komende twintig jaar meer dan 40.000 nieuwe verkeersvliegtuigen nodig. Airbus denkt dat het wereldwijde passagiersverkeer over de lange termijn jaarlijks met 3,6 procent zal toenemen. Dat komt bijvoorbeeld door groei van middenklasse huishoudens die vaker gaan vliegen, waaronder dus in India dat meer dan 1,4 miljard inwoners telt.
|
SuperNeger | donderdag 12 juni 2025 @ 10:10 |
Ik dacht dat we juist minder moesten vliegen met z'n allen? |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 10:10 |
quote: wie zegt dat ?/ De mensen die zelf meer vliegen ??
quote: I nflatie daalt door prijsdaling vliegtickets en bungalowparken DEN HAAG- Het dagelijks leven is in mei gemiddeld 3,3 procent duurder geworden dan in dezelfde maand een jaar geleden. 2 uur geleden Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van definitieve cijfers, die gelijk zijn aan de eerder gemelde snelle raming. De inflatie koelde daarmee af ten opzichte van de 4,1 procent in april. De daling van de inflatie kwam vooral door de prijzen van vliegtickets. In mei 2025 waren internationale vluchten 20,3 procent goedkoper dan een jaar eerder. In april 2025 waren internationale vluchten nog 20,8 procent duurder dan in april 2024.
|
Shotty | donderdag 12 juni 2025 @ 10:12 |
quote: Sja, mensen en lange termijn…
Overigens, als straks de drogere gebieden geen water meer hebben dankzij deze klimaatcrisis, wat denk je dat die mensen die daar gaan wonen gaan doen?
Die migreren. Naar landen met veel water. Dus als je denkt dat we nu veel migranten hebben: moet je over 100 jaar is zien.
Op de lange termijn is de klimaatverandering tegengaan de beste optie om massa migratie tegen te gaan.
Maar ja, mensen en lange termijn. |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 10:15 |
quote: Op donderdag 12 juni 2025 10:12 schreef Shotty het volgende:[..] Sja, mensen en lange termijn… Overigens, als straks de drogere gebieden geen water meer hebben dankzij deze klimaatcrisis, wat denk je dat die mensen die daar gaan wonen gaan doen? Die migreren. Naar landen met veel water. Dus als je denkt dat we nu veel migranten hebben: moet je over 100 jaar is zien. Op de lange termijn is de klimaatverandering tegengaan de beste optie om massa migratie tegen te gaan. Maar ja, mensen en lange termijn. zolang de mens die dat tegen je zeggen , zelf veel meer lange afstand pretvluchten maken , zal t wel meevallen
quote: Om aan die groei te kunnen voldoen en om oudere toestellen te vervangen, zijn volgens Airbus de komende twintig jaar meer dan 40.000 nieuwe verkeersvliegtuigen nodig.
Airbus denkt dat het wereldwijde passagiersverkeer over de lange termijn jaarlijks met 3,6 procent zal toenemen.
Dat komt bijvoorbeeld door groei van middenklasse huishoudens die vaker gaan vliegen, waaronder dus in India dat meer dan 1,4 miljard inwoners telt.
|
Red_85 | donderdag 12 juni 2025 @ 10:17 |
quote: Nee nee. Jij moet minder vliegen. Dan kan d66/gl gewoon de wereld rond blijven gaan om iedereen te wijzen op het belang van minder vliegen.
Ofso |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 10:19 |
quote: Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Red_85 het volgende:[..] Nee nee. Jij moet minder vliegen. Dan kan d66/gl gewoon de wereld rond blijven gaan om iedereen te wijzen op het belang van minder vliegen. Ofso Klimaat en stikstof zijn uit, de wereld over vliegen is in
De Stikstof predikers vliegen zich het ongans op onze kosten
https://www.telegraaf.nl/(...)limaat/71429108.html
quote: Ipsos: vooral jonge Nederlanders maken zich steeds minder zorgen over klimaat Amsterdam- Mensen maken zich minder zorgen over het klimaat.
Vooral bij jongvolwassenen neemt de bezorgdheid af. Klimaatverandering zakt naar de achtergrond door andere problemen, zoals oorlogen, woningnood en de verkiezing van Donald Trump.
|
Captain_Ghost | donderdag 12 juni 2025 @ 10:29 |
Of je zorgt dat vliegtuig schoner gaat vliegen. Kunnen men straks op vakantie zonder extra co2 uitstoten. |
Red_85 | donderdag 12 juni 2025 @ 10:34 |
quote: Ho ho. Je mag niet te veel lol hebben he. Werken en belasting betalen moet je.
Daarbij, vliegtuigen zijn op t moment al denk ik de helft zuiniger en stiller dan 30-40 jaar terug. We kunnen nog zo'n stap maken want de techniek is nog lang niet uitontwikkeld.
[ Bericht 13% gewijzigd door Red_85 op 12-06-2025 10:40:21 ] |
Red_85 | donderdag 12 juni 2025 @ 10:38 |
quote: Lijkt mij ook logisch dat het ze minder boeit. Want dat moet het ook. Klimaat is immers een ondergeschikt probleem als je niet eens een huis kan vinden om in te leven en je om je heen ziet dat vervuilende bedrijven kunnen weg komen met greenwashing. Terwijl zij verantwoordelijk zijn voor 80-90% van de uitstoot.
Er zijn grotere problemen. |
Shotty | donderdag 12 juni 2025 @ 10:53 |
quote: Of te wel, te lange termijn. Probleem voor je (achter)kleinkinderen, niet voor jou. |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 11:03 |
quote: Op donderdag 12 juni 2025 10:38 schreef Red_85 het volgende:[..] Lijkt mij ook logisch dat het ze minder boeit. Want dat moet het ook. Klimaat is immers een ondergeschikt probleem als je niet eens een huis kan vinden om in te leven en je om je heen ziet dat vervuilende bedrijven kunnen weg komen met greenwashing. Terwijl zij verantwoordelijk zijn voor 80-90% van de uitstoot. Er zijn grotere problemen. veel mensen die zijn meer bezig met stikstof dan met de woonruimte voor hun kinderen mijn kinderen wonen heel mooi , mijn zorg is het niet |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 11:04 |
quote: achterkleinkinderen die moeten tegen de russen vechten |
Captain_Ghost | donderdag 12 juni 2025 @ 11:12 |
quote: Die moeten naast Russen ook vechten om woonhuis, zorg, energie en plek in onderwijs (HBO/Uni) |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 11:19 |
quote: Daarom moeten we eens gaan bouwen en niet zo zeiken over stikstof
Ik heb vorige week nog twee tamme bramen geplant tegen de stikstof https://waarneming.nl/species/133022/observations/? De meest stikstof minnende bramen groeien trouwens in Duitsland
quote: De braam staat, samen met de brandnetel, bekend als een echte stikstof-minnende plant: waar veel stikstof is, floreert de braam. Maar, zeggen ecologen, dit zorgt voor een onterecht negatief imago van de braam. Vroege Vogels reist af naar Wageningen, om te horen waarom.30 jul 2023
[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2025 11:31:40 ] |
michaelmoore | donderdag 12 juni 2025 @ 11:33 |
https://www.luchtvaartnie(...)el-vliegtuigen-nodig
quote: Chinese luchtvaart blijft groeien: 'Twee keer zoveel vliegtuigen nodig' Boeing 787-9 China Southern 27 augustus 2024 - 8:57 | Door: onze redactie | Foto: Boeing De commerciële luchtvaart in China blijft de komende jaren in rap tempo groeien. Volgens de laatste prognose van Boeing hebben Chinese luchtvaartmaatschappijen in de komende twintig jaar 8.830 nieuwe vliegtuigen nodig om aan de toenemende vraag naar passagiers- en vrachtvluchten te voldoen.
quote: De sterke economische groei en de uitbreiding van binnenlandse netwerken zijn de belangrijkste drijfveren achter deze groei, aldus Boeing. " Zoals onze prognose laat zien, zullen de Chinese luchtvaartmaatschappijen een sterke vraag blijven zien, wat verdere groei van hun vloot vereist", zegt Darren Hulst, VP Commercial Marketing bij Boeing.
De commerciële vloot in China zal jaarlijks met 4,1 procent groeien, van 4.345 naar 9.740 vliegtuigen tegen 2043, aldus Boeing in de Commercial Market Outlook (CMO).
Met een jaarlijkse groei van in het passagiersverkeer van 5,9 procent zal China het wereldwijde gemiddelde van 4,7 procent groei flink overtreffen.
Boeing verwacht dat er in China de komende twintig jaar 6.720 toestellen van het formaat 737 MAX nodig zijn en 1.575 grotere types als de 777 en 787. Samen met vrachtvliegtuigen en regionale vliegtuigen gaat het volgens Boeing om 8.830 toestellen. Daarmee verdubbelt heet aantal vliegtuigen in China.
|