abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217922375
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Goed om die aantijdigingen even op hun formele plek te zetten en wannabes naar adem happend in de hoek zet voordat ze weer hun ongefundeerde claim als eigen aanname gaan herhalen.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:05:00 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217922419
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat de genocide roepers even pas op de plaats moeten nemen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:16:29 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217922980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm, daar heb ik je allang antwoord op gegeven?

Dus stel je specifieke vraag even.
[..]
Slaat ook nergens op.

En 'mijn houding'?
Is het zo gek dat ik anti-genocide en anti-terreur ben?
Nee, dat heb je niet.

Dus toe, vertel, hebben die verzen invloed ja of nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:18:39 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217923000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?
Dus omdat je anti-genocide bent in een land waar je niet vandaan komt of woont ben je ineens een wappie?
Wauw.....
[..]
Nee, niet gek. Ze geven om mensen en willen ze eten brengen. Wat is daar erg aan?

Dat Israel genocidale daden blijft doorzetten en niets door laat is gewoon walgelijk.
Nee je bent een wappie wanneer je als totaal onbelezen en geïndoctrineerde woke c.q. salafistische idioot ineens heel veel problemen hebt met 'mensenrechten'.

Ik blijf erbij: het leed van de Palestijnen interesseert jou, woke en islamisten geen flikker. Het komt nu gewoon uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:28:00 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217923114
Leuk ook.

Als je de normale media leest lijkt het alsof heel Nederland mega super pro-Palestina is.

Praat je gewoon met mensen op straat, zie je dat het gros van Nederland kotst op die hobbyclub.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:30:31 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217923151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Leuk ook.

Als je de normale media leest lijkt het alsof heel Nederland mega super pro-Palestina is.

Praat je gewoon met mensen op straat, zie je dat het gros van Nederland kotst op die hobbyclub.
Ik merk wel een zekere bias richting dit conflict ook bij normale mensen. Maar ja, "normale" mensen consumeren traditionele media zoals NRC, Volkskrant, Parool en Trouw, kijken naar NPO programma's en worden dus helemaal doodgegooid met Pallienieuws.
pi_217923222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:24 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hier het overzicht:

Beschuldiging: Genocide
Juridische Status: Zeer zwaar misdrijf (Genocideverdrag), vereist aantoonbare opzet om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen
Toepasbaarheid op Gaza: Niet bewezen, onderwerp van lopend onderzoek ICJ/ICC

Beschuldiging: Oorlogsmisdaden
Juridische Status: Internationaal strafbaar (Statuut van Rome), schending van onder meer het onderscheidings- en proportionaliteitsbeginsel
Toepasbaarheid op Gaza: Waarschijnlijk aantoonbaar, afhankelijk van bewijs over proportionaliteit, doelwitkeuze en voorzorgsmaatregelen

Beschuldiging: Etnische zuivering
Juridische Status: Geen afzonderlijke categorie, maar verdrijving kan als misdaad tegen de menselijkheid of als oorlogsmisdrijf vervolgd worden
Toepasbaarheid op Gaza: Sterk gesuggereerd door beleid en uitspraken Israël, maar niet juridisch vastgesteld
Leuk verhaal.
Je vergeet alleen dat alle daden van Israël op alles en iedereen gericht zijn.
En dat bv de minister heeft aangegeven dat het doel is het volledig wipen van Gaza.
pi_217923227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik merk wel een zekere bias richting dit conflict ook bij normale mensen. Maar ja, "normale" mensen consumeren traditionele media zoals NRC, Volkskrant, Parool en Trouw, kijken naar NPO programma's en worden dus helemaal doodgegooid met Pallienieuws.
Normale mensen zien de feiten van wat Israël uitspookt.

De anderen kijken alleen nieuws van het IDF. Oftewel propaganda.
pi_217923257
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee je bent een wappie wanneer je als totaal onbelezen en geïndoctrineerde woke c.q. salafistische idioot ineens heel veel problemen hebt met 'mensenrechten'.

Ik blijf erbij: het leed van de Palestijnen interesseert jou, woke en islamisten geen flikker. Het komt nu gewoon uit.
Helaas. De mensenrechten kunnen mij wel wat schelen.

Als Hamas genocide zou plegen op Israël zou mij dat ook kunnen schelen.
En dat is overigens voor alle landen in de wereld.

Jij, en je medestanders, maken van alles een antisemitisch verhaaltje. Terwijl dat gwn walgelijke onzin is.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet.

Dus toe, vertel, hebben die verzen invloed ja of nee.
Jij hebt 1x een tekst aangehaald en die heb ik beantwoord dat dat uberhaupt niet on topic was.

Schijnbaar heb je er nog meer, dus laat maar zien.

Het enige wat overigens van toepassing is is dat ik leed van mensen niet aan kan zien.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:39:44 #60
396550 Richestorags
pi_217923270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Normale mensen zien de feiten van wat Israël uitspookt.

De anderen kijken alleen nieuws van het IDF. Oftewel propaganda.
Toe, licht ons nog even het concept van verdedigende verkrachtingen toe.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:39:49 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217923272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij, en je medestanders, maken van alles een antisemitisch verhaaltje. Terwijl dat gwn walgelijke onzin is.
[..]
Jij hebt 1x een tekst aangehaald en die heb ik beantwoord dat dat uberhaupt niet on topic was.

Schijnbaar heb je er nog meer, dus laat maar zien.

Het enige wat overigens van toepassing is is dat ik leed van mensen niet aan kan zien.
Dat heb je niet beantwoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217923408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ah, ja, zeker net zoals de aanslagen van 7 oktober 2023 sommigen in Berlijn ook iets kon schelen:

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217923865
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wiezijndiemensen.jpg
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:04:45 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217924435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Leuk verhaal.
Je vergeet alleen dat alle daden van Israël op alles en iedereen gericht zijn.
En dat bv de minister heeft aangegeven dat het doel is het volledig wipen van Gaza.
Beschuldiging: Oorlogsmisdaden
Juridische Status: Internationaal strafbaar (Statuut van Rome), schending van onder meer het onderscheidings- en proportionaliteitsbeginsel
Toepasbaarheid op Gaza: Waarschijnlijk aantoonbaar, afhankelijk van bewijs over proportionaliteit, doelwitkeuze en voorzorgsmaatregelen

Beschuldiging: Etnische zuivering
Juridische Status: Geen afzonderlijke categorie, maar verdrijving kan als misdaad tegen de menselijkheid of als oorlogsmisdrijf vervolgd worden
Toepasbaarheid op Gaza: Sterk gesuggereerd door beleid en uitspraken Israël, maar niet juridisch vastgesteld
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217924935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:25 schreef Nober het volgende:
Hamas helpt de genocide een handje.

[ x ]
https://x.com/CIDI_nieuws/status/1933030946543943900
Gut Genocidi most eerder gehoord over de misdaden van Israël.
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 juni 2025 @ 22:06:10 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217925026
Iemand de documentaire net nog gezien van Louis Theroux? Fascinerend.
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:17:18 #67
396550 Richestorags
pi_217925149
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:06 schreef Kreator het volgende:
Wil hem nog wel kijken. Het zal vast interessant zijn, doch een wat gesegmenteerd deel van het probleem schetsen.

Vond jij het interessant?
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:21:51 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217925202
Islamisten lachen zich dood om zoveel Westerse naïviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217925214
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, ja, zeker net zoals de aanslagen van 7 oktober 2023 sommigen in Berlijn ook iets kon schelen:

[ afbeelding ]
Zoetigheden uitdelen is een Arabische traditie na een slachtpartij of vernedering van de tegenstander.

Zag je ook bij dat incident bij die kerk in Nederland waar christenen gedwongen werden over een bebloede vlag van Israël te lopen. Naderhand gingen Arabieren zoetigheden uitdelen op straat, zelfs aan de politie (die niet ingreep).
pi_217925239
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:06 schreef Kreator het volgende:
Ja, bijzonder staaltje eenzijdige propaganda met als enige bedoeling met het demoniseren van Israël en Joden en het doen alsof Palestijnen hulpeloze, onschuldige, vredelievende slachtoffers zijn. Hij had trouwens al eens eerder zo'n docu gemaakt.

Geen woord over Hamas, geen kritische vraag richting een Palestijn. Het was alleen een bepaalde subset van Joodse settlers proberen te triggeren in de hoop dat ze bizarre dingen gaan zeggen of doen.

Nou, daar zit zeker wat licht ontvlambaar tuig tussen dus die happen wel. En die beelden kunnen dan mooi worden gebruikt en vervolgens generaliseert over heel Israël. Het is demoniseren en zwartmaken van een land en volk tot een kunst verheven.

Ik snap nu dan ook wel waar jouw pro-Palestijnse standpunten vandaan komen, want als je dit soort docu's neemt om je beeld te vormen over dit conflict. Tja ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217925244
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wil hem nog wel kijken. Het zal vast interessant zijn, doch een wat gesegmenteerd deel van het probleem schetsen.

Vond jij het interessant?
Ik heb het gezien. Een overduidelijk religieus conflict daar, het gaat niet zomaar om landgebied. 7 oktober heeft zeker de religieuze fanatici in Israël aangewakkerd in hun droom van een groter Israël alleen voor joden. Maar Israël zelf is al veel te divers voor dat idee, dus dat gaat ‘m überhaupt niet worden. Ook is er interne weerstand tegen dat idee, alhoewel de regering van netanyahu op de hand lijkt van die fanatici.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 00:20:06 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217925877
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zoals het nu staat vastgesteld en ook om wat terughoudender te zijn in veroordelingen zonder dat daarin een formele en laat staan er een unanieme vaststelling (of in mogelijk) is.
Iemand mag/kan wat vinden van de schrijnende situatie(s) in Gaza; en van Israël die in media worden uitvergroot waarmee dingen niet zijn zoals ze worden afgeschilderd.

Natuurlijk is meningsvorming, met alle beelden, moeilijk en die iemand zeer kan aangrijpen.
Het is zinnig is om de emotioneel gedreven oordeelvorming, los te koppelen van feiten. Ja mensen hebben groot leed en dat aan iemand verwijten die daarmee schuldig wordt, is iets heel anders.
Wanneer ik iemand het ziekenhuis in sla is dat fout maar weer niet als dat gebeurd ter verdediging en weer wel als dat gebeurd uit wraak en juist niet als de ander mij daartoe aangezet heeft.etc.etc.
Moraal, dingen zijn nooit zwart/wit om op grond van een elders gecreëerde - selectieve - waarneming, een oordeel te vellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217925878
twitter

Het kan ook nooit eens een week zonder neutrale berichtgeving bij de NOS. De redactie is zo ideologisch gedreven. Zou me niets verbazen als het daar volhangt met pallievlaggetjes.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 01:28:21 #74
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217925951
Jeetje, extreem-links is nu zelfs celebs en hun kinderen aan het bedreigen omdat ze niet bepaalde pro-Pali's volgen/kijken.

Ze hebben echt gezegd we gaan overal extreem in of je het nu leuk vindt of niet.

Maar verder is iedereen gezond hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 juni 2025 @ 07:48:15 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217926886
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, bijzonder staaltje eenzijdige propaganda met als enige bedoeling met het demoniseren van Israël en Joden en het doen alsof Palestijnen hulpeloze, onschuldige, vredelievende slachtoffers zijn. Hij had trouwens al eens eerder zo'n docu gemaakt.

Geen woord over Hamas, geen kritische vraag richting een Palestijn. Het was alleen een bepaalde subset van Joodse settlers proberen te triggeren in de hoop dat ze bizarre dingen gaan zeggen of doen.

Nou, daar zit zeker wat licht ontvlambaar tuig tussen dus die happen wel. En die beelden kunnen dan mooi worden gebruikt en vervolgens generaliseert over heel Israël. Het is demoniseren en zwartmaken van een land en volk tot een kunst verheven.

Ik snap nu dan ook wel waar jouw pro-Palestijnse standpunten vandaan komen, want als je dit soort docu's neemt om je beeld te vormen over dit conflict. Tja ..
Hahaha. Met je blinde haat. Wat een kutleven moet je dan hebben.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:11:33 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217927640
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 07:48 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ah, nul inhoud, dus daarom maar op de man. Dat dacht ik al. Wellicht is het handig om eens daadwerkelijk je te verdiepen in dit conflict en niet af te gaan op eenzijdige propaganda als deze.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 juni 2025 @ 09:34:45 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217927784
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, nul inhoud, dus daarom maar op de man. Dat dacht ik al. Wellicht is het handig om eens daadwerkelijk je te verdiepen in dit conflict en niet af te gaan op eenzijdige propaganda als deze.
Inhoud heeft geen enkele zin met iemand die zo de oogkleppen op heeft. Het enige dat ik heb gezegd is dat niet alle kritiek op Israël perse Jodenhaat is, zoals hier door ondere jou beweerd wordt. Dan ben je meteen bestempeld als pro-palestina.
Dit simplistische bekritiseren van alles dat niet strookt met jouw mening is het niet waard om verder op in te gaan.

Open je ogen.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:42:17 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217927870
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:34 schreef Kreator het volgende:

[..]
Inhoud heeft geen enkele zin met iemand die zo de oogkleppen op heeft. Het enige dat ik heb gezegd is dat niet alle kritiek op Israël perse Jodenhaat is, zoals hier door ondere jou beweerd wordt. Dan ben je meteen bestempeld als pro-palestina.
Dit simplistische bekritiseren van alles dat niet strookt met jouw mening is het niet waard om verder op in te gaan.

Open je ogen.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd. Maar je begon al meteen over genocide, nou daar is totaal geen sprake van.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:43:52 #79
396550 Richestorags
pi_217927884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 01:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Jeetje, extreem-links is nu zelfs celebs en hun kinderen aan het bedreigen omdat ze niet bepaalde pro-Pali's volgen/kijken.

Ze hebben echt gezegd we gaan overal extreem in of je het nu leuk vindt of niet.

Maar verder is iedereen gezond hoor.
Wat dan?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:44:56 #80
396550 Richestorags
pi_217927892
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 07:48 schreef Kreator het volgende:

[..]
Een beetje een sneue reactie. Het is een valide kritiek op dit soort docu's.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:48:27 #81
396550 Richestorags
pi_217927934
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Open je ogen.
Onder dat mom worden o.a. hier en i.r.l. echt de meest batshit crazy dingen gezegd. En nee, dat betekent niet dat elke kritiek op Israël antisemitisme is, wel dat die slogan "we leveren slechts kritiek, het gaat alleen om de daden van Israël" ernstig wordt misbruikt. Als dat zo is, in het gunstigste geval om dingen uit onwetendheid te roepen, in het ergste geval om wél antisemitische dingen te roepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 13-06-2025 12:34:35 ]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 10:17:16 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217928258
De Westoever is afgesloten door het IDF. De tegenstoot vanuit Iran lijkt vooralsnog mee te vallen, maar blijkbaar is dit gebied niet zo goed beschermd als Israël. Ik neem aan dat dat dan geldt voor zowel de nederzettingen als de Palestijnse woonkernen.

twitter
pi_217928277
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het valt mij op dat jij elke reeks meer anti-Israel wordt. Hoe komt dat?

Zou je niet wat genuanceerder zijn en proberen in te zien dat niet enkel Israel blaam treft?
pi_217928384
60 dagen zijn voorbij aanpakken die varkens!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 juni 2025 @ 11:02:28 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217928616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onder dat mom worden o.a. hier en i.r.l. echt de meest batshit crazy dingen gezegd. En nee, dat betekent niet dat elke kritiek op Israël antisemitisme is, wel dat die slogan "we leveren slechts kritiek, het gaat alleen om de daden van Israël" ernstig worst misbruikt. Als dat zo is, in het gunstigste geval om dingen uit onwetendheid te roepen, in het ergste geval om wél antisemitische dingen te roepen.
"Iedereen die mijn mening niet deelt is onwetend danwel antisemitisch."

Nee, lekker hoor, die objectieve inval van je. Mensen met een andere mening als dom bestempelen gaat je ver brengen in het leven.
pi_217928736
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, lekker hoor, die objectieve inval van je. Mensen met een andere mening als dom bestempelen gaat je ver brengen in het leven.
Zijn mening is wel gebaseerd op eigen onderzoek. De meeste pro pallie types zijn dom klootjesvolk die kritiekloos naar binnen schuiven wat eenzijdige massamedia opdienen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 juni 2025 @ 11:39:25 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217928844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zijn mening is wel gebaseerd op eigen onderzoek. De meeste pro pallie types zijn dom klootjesvolk die kritiekloos naar binnen schuiven wat eenzijdige massamedia opdienen.
Mijn mening is wel gebaseerd op eigen onderzoek. De meeste pro kolonisten-Israël types zijn dom klootjesvolk die kritiekloos naar binnen schuiven wat eenzijdige massamedia opdienen.

Man man, verwijder jezelf.
pi_217929092
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:39 schreef Kreator het volgende:

[..]
Mijn mening is wel gebaseerd op eigen onderzoek. De meeste pro kolonisten-Israël types zijn dom klootjesvolk die kritiekloos naar binnen schuiven wat eenzijdige massamedia opdienen.

Man man, verwijder jezelf.
Eens in de paar weken kom ik op dit forum terecht en iedere keer denk ik alles wat je zegt is verspilde moeite. Sommige mensen kan je niet eens wijsmaken dat water wel degelijk vloeibaar is, dus gewoon lekker laten.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 12:31:58 #89
396550 Richestorags
pi_217929255
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Met alle respect, maar je leest niet goed. Wel sla je aan op wat je denkt dat er staat, wat een juiste discussie in de weg staat. Ik zal het nog even ontleden voor je:

quote:
Onder dat mom worden o.a. hier en i.r.l. echt de meest batshit crazy dingen gezegd
Hiermee doel ik op het feit dat die disclaimer ernstig aan waarde heeft ingeboet. Er zijn hier al takes voorbijgekomen dat 7 oktober zelfverdediging was en dat de slachtoffers legitieme doelwitten waren, want dienstplichtig. Allemaal onder het mom van precies die disclaimer: "slechts kritiek op Israël". Die disclaimer heeft dus an sich geen waarde meer.

quote:
En nee, dat betekent niet dat elke kritiek op Israël antisemitisme is, wel dat die slogan "we leveren slechts kritiek, het gaat alleen om de daden van Israël" ernstig wordt misbruikt.
Hier bevestig ik dat kritiek op Israël niet per definitie gelijk staat aan antisemitisme, dus ik bevestig je punt gewoon.

quote:
Als dat zo is, in het gunstigste geval om dingen uit onwetendheid te roepen, in het ergste geval om wél antisemitische dingen te roepen.
Als dat zo is. Als slaat terug op de voorgaande zin, in die gevallen dat de slogan "we leveren slechts kritiek op Israel" wordt misbruikt. Hiermee geef ik aan dat er dus ook gevallen zijn waarin die slogan niet wordt misbruikt en er valide kritiek wordt geleverd, niet uit onwetendheid danwel kwaadaardigheid.

Kortom, je bent aan de haal gegaan met je eigen interpretatie van wat er staat. Wat mij betreft gaan we nu op een andere voet verder, want dit zijpad is onnodig.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:10:07 #90
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217930027
Zin om even uit te blazen en een blik te werpen op (een momentopname van) het dagelijks leven op de Westelijke Jordaanoever? Paar dagen geleden op YouTube gezet, maar gefilmd voor de aanval van Hamas op 7 oktober, 2023.

Tieran Freedman (filmmaker en journalist), fietst door de verschillende zones (A, B, C) op de Westelijke Jordaanoever. Hij is een seculiere Jood en zijn identiteit houdt hij daarom uiteraard geheim (hij doet alsof hij een toerist is).

Heel interessant om te zien hoe dat gebied erbij ligt en wat hij allemaal tegenkomt onderweg (voornamelijk gewone mensen).

I cycled over 300km alone through the occupied West Bank. This journey took me through Israeli checkpoints, military zones, and illegal Israeli settlements, as I explored what life is like under occupation for millions of Palestinians.

Bekijk deze YouTube-video
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217930178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik zie hier heel weinig pro pallie wappies. Wel een hoop mensen die in meer of mindere mate kritisch zijn op Israël. Maar als ik hier in dit topic kom is er écht maar 1 user die hier letterlijk alles wat Israël doet goed probeert te praten en alle instanties, alle media alle NGO's al standaard weg zet als anti-Israël en daarmee, volgens hem, per definitie als onbetrouwbaar beschouwd.

Ik blijf me nog steeds afvragen waarom de MSM hoegenaamd anti-Israël zou zijn, wel doel dat zou dienen, welke motieven daar achter zouden moeten zitten. Daar komt vooralsnog geen antwoord op als alleen het standaard riedeltje dat de MSM anti-Israël zou zijn, het zelfde als jij beweert in het gedeelte dat ik doorgehaald heb.
pi_217930432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zie hier heel weinig pro pallie wappies. Wel een hoop mensen die in meer of mindere mate kritisch zijn op Israël. Maar als ik hier in dit topic kom is er écht maar 1 user die hier letterlijk alles wat Israël doet goed probeert te praten en alle instanties, alle media alle NGO's al standaard weg zet als anti-Israël en daarmee, volgens hem, per definitie als onbetrouwbaar beschouwd.

Ik blijf me nog steeds afvragen waarom de MSM hoegenaamd anti-Israël zou zijn, wel doel dat zou dienen, welke motieven daar achter zouden moeten zitten. Daar komt vooralsnog geen antwoord op als alleen het standaard riedeltje dat de MSM anti-Israël zou zijn, het zelfde als jij beweert in het gedeelte dat ik doorgehaald heb.
MSM zitten vol met links progressieven en moslims. Van moslims kan je verwachten dat zij subjectief zijn en waarom links progressieven altijd op de bres springen voor islamieten is nij een raadsel. Het is een soort collectieve psychose waar die mensen last van hebben. Valt het jou niet op dat je zelden een kritisch geluid hoort over Hamas? Over de rol van de Palestijnse bevolking bij 7 oktober? Dat klakkeloos informatie van Hamas over slachtoffers wordt overgenomen? Ik vind het waanzin. Hamas vertegenwoordigt het pure kwaad maar Israël wordt gezien als agressor. Het is een symptoom van een al veel langere tendens: een oorlog tegen het Westen. Douglas Murray heeft daar een uitstekend boek over geschreven.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 15:01:26 #93
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217930564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat dan?
Zoek maar eens op Olivia Munn.

Wel mooi om te zien dat extreem-links zo inclusief is om ook achter overlevers van kanker aan te gaan O+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 13 juni 2025 @ 15:07:03 #94
396550 Richestorags
pi_217930645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
MSM zitten vol met links progressieven en moslims. Van moslims kan je verwachten dat zij subjectief zijn en waarom links progressieven altijd op de bres springen voor islamieten is nij een raadsel. Het is een soort collectieve psychose waar die mensen last van hebben. Valt het jou niet op dat je zelden een kritisch geluid hoort over Hamas? Over de rol van de Palestijnse bevolking bij 7 oktober? Dat klakkeloos informatie van Hamas over slachtoffers wordt overgenomen? Ik vind het waanzin. Hamas vertegenwoordigt het pure kwaad maar Israël wordt gezien als agressor. Het is een symptoom van een al veel langere tendens: een oorlog tegen het Westen. Douglas Murray heeft daar een uitstekend boek over geschreven.
Niet alleen dat, ook de woordkeuze. Deportatie als Israël Greta uitzet tegenover uitzetten als Egypte het doet bij de Palliewappies.

Daarnaast durf ik er mijn vingers erom te verwedden dat alle "duiders" en "journalisten" geen kennis van dit conflict hebben op het niveau, zoals het in 10 minuten in onderstaand filmpje objectief en alle dimensies meepakkend is verwoord. Je ziet namelijk nooit verdiepingen over de rol van de Arabische landen en hoe die zich tot de Palestijnen verhouden. Deze zijn zeer relevante spelers binnen dit conflict.

Je zag ook bij de Palliewappies dat ze oprecht verbaasd waren dat Egypte ze niet doorliet. Ja, als je informatiebubbel daar niks over vertelt....

Bekijk deze YouTube-video
pi_217931602
Sorry maar dit is een heel makkelijk excuus zonder enige onderbouwing. Journalisten behoren onafhankelijk en objectief verslag te leggen. Nu zal dat altijd met een gekleurd randje zijn maar alle mainstream media zomaar bestempelen als linkse deugneuzen gaat er bij mij niet in.
Daarnaast nog even afgezien van het feit dat deze hele kwestie helemaal niet links (Palestina) vs. rechts (Israël) is, wat op zichzelf al vrij bijzonder is aangezien rechts ook niet altijd even fan is geweest van Israël/joden in het algemeen.

Volgens mij zijn de wandaden van Hamas rond 7 oktober ook uitgebreid besproken en veroordeeld in diezelfde MSM. Maar de weegschaal is afgelopen 1,5 jaar ook de andere kant op geslagen.
Het verschil is in mijn ogen als volgt;

Hamas is een terreurorganisatie, daar valt pertinent niets over goed te praten. Ik heb dat ook nergens in de MSM gezien dat dat geprobeerd wordt.
IDF is een militaire organisatie die handelt in naam van een land, een westers land met westerse normen en waarden. Een bondgenoot van Europa. Op Hamas kunnen wij vanuit het westen bijzonder weinig invloed op uit oefenen. Israël daarentegen kunnen we wel onder druk zetten. En ik zou het ook absoluut ontoelaatbaar vinden als we dat niet zouden doen gezien de daden die ze daar in Gaza en de Westbank momenteel plegen.
We mogen ons als westerlingen best distantiëren van wat er nu in Gaza gebeurt. We hoeven ons niet te distantiëren van de acties van Hamas omdat we ons als westerlingen daar sowieso al nooit mee geconformeerd hebben.

Ik ben het met je eens dat er in het islamisme een heel groot gevaar voor het westen schuilt maar lossen ''we'' (westerse landen waaronder Israël) dat dan zomaar op door een bevolking te decimeren, door ze bijeen te drijven als vee en ze in tentenkampen te stoppen en de goederenstroom te controleren?

Het alloude gezegde luidt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet''. Die norm zouden we als westerse wereld een beetje laten varen als we kritiekloos toe blijven kijken hoe IDF momenteel heel Gaza schoon veegt. Er wordt daar nu een voedingsbodem gecreëerd die de hele situatie alleen maar laat verslechteren en als we daar als westen in meegaan zullen wij daar op de langere termijn hinder van gaan ondervinden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 juni 2025 @ 16:57:29 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217932252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Er wordt al zolang als Hamas bestaat zeer kritisch op gereageerd. Het is dan ook niet voor niks dat vrijwel alle westerse landen Israël jarenlang hebben gesteund in het verdedigen tegen terroristen. Niemand zegt dat Hamas goed is, niemand ontkent de aanslagen, of het laffe verdedigen door je in woonwijken te verstoppen tussen burgers die ook lang niet allemaal onschuldig zijn. Net als bij Israël zitten er een boel gekken tussen die extremisme promoten.

Maar nogmaals, dat betekent dus niet dat wat Israël nu doet, gerechtvaardigd of goed is. Niets rechtvaardigt het uithongeren van kinderen, met welke achterlijke religie dan ook.
pi_217933260
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat was geen genocide, hoe vreselijk het ook was.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 19:28:08 #98
396550 Richestorags
pi_217933595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Sorry maar dit is een heel makkelijk excuus zonder enige onderbouwing. Journalisten behoren onafhankelijk en objectief verslag te leggen. Nu zal dat altijd met een gekleurd randje zijn maar alle mainstream media zomaar bestempelen als linkse deugneuzen gaat er bij mij niet in.
Daarnaast nog even afgezien van het feit dat deze hele kwestie helemaal niet links (Palestina) vs. rechts (Israël) is, wat op zichzelf al vrij bijzonder is aangezien rechts ook niet altijd even fan is geweest van Israël/joden in het algemeen.

Volgens mij zijn de wandaden van Hamas rond 7 oktober ook uitgebreid besproken en veroordeeld in diezelfde MSM. Maar de weegschaal is afgelopen 1,5 jaar ook de andere kant op geslagen.
Het verschil is in mijn ogen als volgt;

Hamas is een terreurorganisatie, daar valt pertinent niets over goed te praten. Ik heb dat ook nergens in de MSM gezien dat dat geprobeerd wordt.
IDF is een militaire organisatie die handelt in naam van een land, een westers land met westerse normen en waarden. Een bondgenoot van Europa. Op Hamas kunnen wij vanuit het westen bijzonder weinig invloed op uit oefenen. Israël daarentegen kunnen we wel onder druk zetten. En ik zou het ook absoluut ontoelaatbaar vinden als we dat niet zouden doen gezien de daden die ze daar in Gaza en de Westbank momenteel plegen.
We mogen ons als westerlingen best distantiëren van wat er nu in Gaza gebeurt. We hoeven ons niet te distantiëren van de acties van Hamas omdat we ons als westerlingen daar sowieso al nooit mee geconformeerd hebben.

Ik ben het met je eens dat er in het islamisme een heel groot gevaar voor het westen schuilt maar lossen ''we'' (westerse landen waaronder Israël) dat dan zomaar op door een bevolking te decimeren, door ze bijeen te drijven als vee en ze in tentenkampen te stoppen en de goederenstroom te controleren?

Het alloude gezegde luidt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet''. Die norm zouden we als westerse wereld een beetje laten varen als we kritiekloos toe blijven kijken hoe IDF momenteel heel Gaza schoon veegt. Er wordt daar nu een voedingsbodem gecreëerd die de hele situatie alleen maar laat verslechteren en als we daar als westen in meegaan zullen wij daar op de langere termijn hinder van gaan ondervinden.
Van de raketaanval door Hamas zelf, van het gebruiken van Hamas als woordvoerder, het overnemen van AI foto's en foto's van kinderen met ziektes presenteren als ondervoed, tot het zwijgen over alle achtergronden in dit conflict, het opvoeren van "experts" die nog nooit daar zijn geweest en zelfs basic feiten niet kennen, de dubbele woordkeuze (deportatie vs uitzetting), het framen van de Jodenjacht als een voetbalconflictje.

De media zijn een combinatie van oneerlijk en onwetend. Clickbait en manufactured consent regeert. In Syrië was een bron uit Londen (Syrian Observatory of Human Rights) bestaande uit één Syriër de bronvermelding voor het hele conflict.

Onderzoeksjournalistiek is dood en begraven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 13-06-2025 19:39:26 ]
pi_217933699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Van de raketaanval door Hamas zelf, van het gebruiken van Hamas als woordvoerder, het overnemen van AI foto's en foto's van kinderen met ziektes presenteren als ondervoed, tot het zwijgen over alle achtergronden in dit conflict, het opvoeren van "experts" die nog nooit daar zijn geweest en zelfd basic feiten niet weten, de dubbele woordkeuze (deportatie vs uitzetting), het framen van de Jodenjacht als een voetbalconflictje.

De media zijn een combinatie van oneerlijk en onwetend. Clickbait en manufactured consent regeert. In Syrië was een bron uit Londen (Syrian Observatory of Human Rights) bestaande uit één Syriër de bronvermelding voor het hele conflict.

Natuurlijk is er bij deze oorlog geen onderzoeksjournalistiek. Dat kan ook niet want één van de twee hoofdrolspelers laat geen buitenlandse journalisten toe. Met als gevolg dat internationale media informatie overnemen van lokale journalisten want het kan niet anders.

De lokale journalisten buitenspel zetten is simpel. Laat internationale journalisten toe. Of het moet net niet uitkomen dat internationale journalisten meekijken met wat daar gebeurt.... Nu kan de bias en racisme kaart gespeeld worden en dat wordt dan een stuk lastiger.
pi_217933741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Van de raketaanval door Hamas zelf, van het gebruiken van Hamas als woordvoerder, het overnemen van AI foto's en foto's van kinderen met ziektes presenteren als ondervoed, tot het zwijgen over alle achtergronden in dit conflict, het opvoeren van "experts" die nog nooit daar zijn geweest en zelfd basic feiten niet weten, de dubbele woordkeuze (deportatie vs uitzetting), het framen van de Jodenjacht als een voetbalconflictje.

Ik vind het nogal makkelijk om heel de MSM op een hoop te vegen en dat vervolgens in een paar voorbeeldjes uit te drukken.

Maar in alle andere situaties zouden ze dit maar op 1 manier uitdrukken: complottheorieën. Dat wil niet zeggen dat er niets van waar is maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat alle MSM anti-Israël zou zijn en als dat wel zo is, dan stel ik nogmaals de vraag waar maar geen antwoord op komt.... Waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')