abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:16:02 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217911940
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
Direct alle Amerikaanse staatsburgers in dit land vastzetten en ze te ruil aanbieden.
Ah, bijzonder dit. Nederland moet alle Amerikaanse staatsburgers die hier legaal zijn gaan vastzetten in ruil tegen Nederlanders die illegaal in de VS zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217911942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:12 schreef mackinac het volgende:
Uit het originele bericht van politico:
[..]
Dus het is tijdelijk voordat ze naar huis worden gestuurd. Nou verschrikkelijk zeg.
Ach even tijdelijk in Guantanamo Bay geplaatst worden, waar hebben we het over joh.

Misschien dat je er vrijwillig naar toe kan!?
pi_217911946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn verhalen van legale US burgers die ook opgepakt werden. Ook genoeg verhalen van buitenlanders die werden opgepakt na een misverstand over het visum dat ze hadden aangevraagd (verkeerde soort, datum geldigheid etc. dat soort dingen) Je kunt die mensen toch ook gewoon terugsturen in plaats van 2 weken in een cel te gooien?
Tja verhalen, van andere mensen die illegaal zijn en hun aanhangers.

Hiermee zeg ik niet dat de VS goed bezig is. Alleen wat is nu het echte verhaal?
Vakman pur sang
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:17:17 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217911956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:16 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ach even tijdelijk in Guantanamo Bay geplaatst worden, waar hebben we het over joh.

Wellicht had met gewoon niet illegaal in de VS moeten zijn. Play stupid games, win stupid prizes.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217911957
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, bijzonder dit. Nederland moet alle Amerikaanse staatsburgers die hier legaal zijn gaan vastzetten in ruil tegen Nederlanders die illegaal in de VS zijn?
Eerst ff verblijfsvergunning aanpassen zodat ze illegaal zijn vanaf dat moment natuurlijk. Zo rollen de Amerikanen ook.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:17:52 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217911963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:17 schreef Friggles het volgende:

[..]
Eerst ff verblijfsvergunning aanpassen zodat ze illegaal zijn vanaf dat moment natuurlijk. Zo rollen de Amerikanen ook.
Hier heb je zeker wel bewijzen voor?
pi_217911967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:16 schreef Friggles het volgende:

[..]

Ze gaan niet naar de waterboard afeling mafkees.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217911974
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:06 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
[..]
Maar zouden jullie er iets anders van de situatie vinden als Jan, Willem of Bart (100% NL, geen halfbloed of geadopteerden) nu vastzitten na een fout/misverstand met een visum?
Nee, als je naar de derde wereld gaat moet je dat incalculeren.
pi_217911978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:18 schreef mackinac het volgende:

[..]
Ze gaan niet naar de waterboard afeling mafkees.
Dat zou er nog eens bij moeten komen.

En rustig aan met je mafkees. Heb niet met je geknikkerd ofzo.
pi_217911984
Allemaal de schuld van Obama dit.
pi_217911990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:18 schreef Friggles het volgende:

[..]
Dat zou er nog eens bij moeten komen.

En rustig aan met je mafkees. Heb niet met je geknikkerd ofzo.
Doe zelf rustig aan met je 'Misschien dat je er vrijwillig naar toe kan!? '.
pi_217911997
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tja verhalen, van andere mensen die illegaal zijn en hun aanhangers.

Hiermee zeg ik niet dat de VS goed bezig is. Alleen wat is nu het echte verhaal?
Geen idee. Maar ik krijg nu wel associaties met de heksenjacht van McCarty destijds.
pi_217912001
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:20 schreef mackinac het volgende:

[..]
Doe zelf rustig aan met je 'Misschien dat je er vrijwillig naar toe kan!? '.
Jij beweert toch dat het allemaal wel mee valt? Dat is verder geen persoonlijke aanval.
pi_217912037
Start geen oorlog die je niet kunt winnen en hou je aan de wet.
Zo alle grote drama problemen van links nu opgelost.
pi_217912070
We made a deal.(Aldus Trump)
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:23:52 #66
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217912550
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ze er illegaal zouden verblijven wordt dus ter discussie gesteld en de rechtsgang wordt daarbij genegeerd/gepasseerd. Soms moet je vuur inderdaad met vuur bestrijden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:45:48 #67
319979 Fok-it
All is well
pi_217912835
Ah the usuals juichen de zoveelste overtreffende trap weer eens toe. Hoe ver mag het gaan boys? Wanneer gaan we vraagtekens zetten?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Frontpage woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:37 #68
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_217912909
Gekkenwerk, stuur ze gewoon terug naar land van herkomst.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:53:48 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217912910
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:06 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uantanamo-deporteren

tja, het klinkt misschien rot, maar dan moeten die mensen maar niet illegaal in de VS verblijven, toch 🤷kan mij niet bommen of het nederlanders of haïtianen of wat dan ook betreft
Ja, want als je in de VS bent zonder citizen te zijn dan ben je illegaal ofzo?
Er is van de week een vrouw in NY van de straat geplukt die daar gewoon met haar kind op vakantie was, het 12-jarige kind lieten ze alleen achter.
https://thetonymichaels.s(...)fully-arrest-chilean
https://pix11.com/news/lo(...)-daughter-12-in-nyc/

Blijf vooral denken dat iedereen illegaal is "omdat" ze opgepakt worden.
Als ze vervolgens zonder rechtszaak uitgezet worden is het nog maar de vraag of ze illegaal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217913012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Lees jij je eigen bron wel?

Uit dat tweede artikel:
quote:
Police say while in the process of apprehending one of the suspects, Andrea allegedly tried to stop officers from arresting him.
Ze is dus niet gearresteerd omdat ze illegaal in de vs zou zijn.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:06:46 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217913032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:04 schreef mackinac het volgende:

[..]
Lees jij je eigen bron wel?

Uit dat tweede artikel:
[..]
Ze is dus niet gearresteerd omdat ze illegaal in de vs zou zijn.
Ja ik lees ze, en in de eerste bron staat juist dat ze hulp zocht omdat haar dochter om ver gelopen was, maar het kan natuurlijk best dat ze dat aanzagen voor het "proberen te voorkomen dat een verdachte gearresteerd werd".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217913124
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:23 schreef rival het volgende:

[..]
Dan gaat America ruilen. Net als met Britney.
Ruilen? Meteen dreigen met een oorlogverklaring. En dan Trumps voeten komen kussen om een "deal" te sluiten.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:41:47 #73
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217913242
Wat begrijpt men niet aan illegaal.
Waarschijnlijk Nederlanders die er dus zonder geldig visum verblijven.

Zou tijd worden dat wij illegale ook het land uitschoppen maar hier vangt GroenLinks ze op want zielig.

Als jij gewoon visum hebt en je normaal gedraagt is er niks aan de hand kom zelf net terug van drie weken rondreis USA.

Was binnen nog geen 10 minuten langs homeland security en hier iedereen zou je nog wel gaan want moeilijk dit en dat :')

Gewoon je shit in orde hebben en je er aan houden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_217913303
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:41 schreef Nicksanders het volgende:

Zou tijd worden dat wij illegale ook het land uitschoppen maar hier vangt GroenLinks ze op want zielig.

Als jij gewoon visum hebt en je normaal gedraagt is er niks aan de hand kom zelf net terug van drie weken rondreis USA.

Was binnen nog geen 10 minuten langs homeland security en hier iedereen zou je nog wel gaan want moeilijk dit en dat :')

Zou je niet eens kunnen gaan polsen wat je moet doen om wel naar Guantanamo gestuurd te worden? Je kunt ze altijd uitleggen dat het een onderzoek was voor de media.
pi_217913326
quote:

Illegalen uitzetten uit de EU is erg lastig omdat na een uitspraak van het europees hof detentie voor een korte tijd, (enkele weken) alleen is toegestaan als er een 'Laisser passer' beschikbaar is van het land van herkomst en de migrant dus vrijwel zeker succescol uitgezet kan worden. Vaak lukt dit niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:22:56 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217913677
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:23 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat ze er illegaal zouden verblijven wordt dus ter discussie gesteld en de rechtsgang wordt daarbij genegeerd/gepasseerd. Soms moet je vuur inderdaad met vuur bestrijden.
Het is erg eenvoudig: als een Nederlander in de VS verblijft zonder de juiste papieren is deze daar illegaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:45 schreef Fok-it het volgende:
Ah the usuals juichen de zoveelste overtreffende trap weer eens toe. Hoe ver mag het gaan boys? Wanneer gaan we vraagtekens zetten?
Voorlopig nog niet.

Ik vraag mij ook af waarom sommigen zo makkelijk over illegaliteit praten. Want als dit geen probleem is, waarom controleren we überhaupt de grenzen nog en delen verblijfsvergunningen uit? Het maakt schijnbaar toch niets uit voor sommigen.
pi_217913715
quote:
Honderden zouden afkomstig zijn uit bevriende Europese landen zoals Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk en Duitsland.
ah, voorwaardelijke wijs, even afwachten dan maar.
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:25:21 #78
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217913721
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is erg eenvoudig: als een Nederlander in de VS verblijft zonder de juiste papieren is deze daar illegaal.
[..]
Voorlopig nog niet.

Ik vraag mij ook af waarom sommigen zo makkelijk over illegaliteit praten. Want als dit geen probleem is, waarom controleren we überhaupt de grenzen nog en delen verblijfsvergunningen uit? Het maakt schijnbaar toch niets uit voor sommigen.
Er worden daar mensen naar El Salvador gedeporteerd die gewoon de juiste verblijfsdocumenten hebben. Waar haal jij uit dat deze mensen illegaal zouden zijn?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217913759
Hoe zit het met mensen uit Zuid-Afrika?
pi_217913847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe zit het met mensen uit Zuid-Afrika?
Blank of getint?
Vakman pur sang
pi_217913865
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Blank of getint?
Ja, dat is het verschil. De blanken waren welkom en kregen een verblijfsvergunning.

Wel, jammer, want we weten van een hele bekende dat hij die heel lang niet had.
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:03:20 #82
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217914215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zou je niet eens kunnen gaan polsen wat je moet doen om wel naar Guantanamo gestuurd te worden? Je kunt ze altijd uitleggen dat het een onderzoek was voor de media.
Waarom zou ik dat polsen nogmaals ik hield mij aan de regels en had gewoon de juiste geldige papieren ik weet niet wat daar zo moeilijk is aan te begrijpen in plaats van illegalen te verheerlijken.

Als we zeggen illegaal bestaat niet schaf dan alle paspoorten en controles af.
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:05:04 #83
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217914237
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Illegalen uitzetten uit de EU is erg lastig omdat na een uitspraak van het europees hof detentie voor een korte tijd, (enkele weken) alleen is toegestaan als er een 'Laisser passer' beschikbaar is van het land van herkomst en de migrant dus vrijwel zeker succescol uitgezet kan worden. Vaak lukt dit niet.
Mede veroorzaakt omdat hun paspoort bij aankomst al verdwenen is en ze zelf ook ineens niet weten hoe oud ze zijn en waar ze vandaan komen.
Wel nieuwste iPhone.
pi_217914358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:03 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat polsen nogmaals ik hield mij aan de regels en had gewoon de juiste geldige papieren ik weet niet wat daar zo moeilijk is aan te begrijpen in plaats van illegalen te verheerlijken.

Ze hebben een Visa Waiver programma, waar je als toerist gebruik van kon maken. Je hoefde slechts aan te geven dat je op vakantie was.

Maar de lijst van deelnemende landen is verdwenen, er staat alleen nog dat het er 39 zijn, vooral uit Europa. En je komt nu bij een pagina terecht die je uitlegt hoe je een toeristenvisum aan moet vragen, wat in de praktijk wel een tijdje gaat duren. Dus je zou bijna denken, dat je er als toerist tegenwoordig goed voor moet zorgen dat ze blij zijn met jouw komst. Als je niet voor onplezierige verrassingen wilt komen te staan. Zoals jij ook al aangaf.
  woensdag 11 juni 2025 @ 20:17:24 #85
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217914999
Wanneer laat Trump zijn snor staan??

Dit zijn haast nazipraktijken van die wandelende wortel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_217915545
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier heb je zeker wel bewijzen voor?
Ja zeker .

https://nos.nl/artikel/25(...)-verblijfsvergunning

Van een statushouder die meer dan dertig jaar in het land woont tot Duitse vakantiegangers, en van een Franse wetenschapper die in een appgesprek kritiek uitte op Trumps beleid tot een Canadese actrice die in Los Angeles werkt: steeds meer mensen lopen risico op uitzetting.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:35:12 #87
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217915756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze hebben een Visa Waiver programma, waar je als toerist gebruik van kon maken. Je hoefde slechts aan te geven dat je op vakantie was.

Maar de lijst van deelnemende landen is verdwenen, er staat alleen nog dat het er 39 zijn, vooral uit Europa. En je komt nu bij een pagina terecht die je uitlegt hoe je een toeristenvisum aan moet vragen, wat in de praktijk wel een tijdje gaat duren. Dus je zou bijna denken, dat je er als toerist tegenwoordig goed voor moet zorgen dat ze blij zijn met jouw komst. Als je niet voor onplezierige verrassingen wilt komen te staan. Zoals jij ook al aangaf.
Had gewoon een esta aangevraagd.
Aanvraag zelf 10-15 min per persoon en goedkeuring binnen 2 uur dus niks dagen.
Of anders dan vroeger.

Altijd zo gedaan nooit problemen gehad nu ook niet.
En dat valt onder het Visa Waiver programma.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nicksanders op 11-06-2025 21:46:58 ]
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:40:27 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217915841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:15 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ja zeker .

https://nos.nl/artikel/25(...)-verblijfsvergunning

Van een statushouder die meer dan dertig jaar in het land woont tot Duitse vakantiegangers, en van een Franse wetenschapper die in een appgesprek kritiek uitte op Trumps beleid tot een Canadese actrice die in Los Angeles werkt: steeds meer mensen lopen risico op uitzetting.
De claim was dat er zomaar verblijfsvergunningen worden aangepast om mensen 'illegaal' te maken. Nergens in het artikel wordt daar over gesproken. Wel bewijst dit artikel op mooie wijze dat het dus helemaal niets te maken heeft met hoe mensen eruit zien, iets dat eerder werd beweerd door sommige users hier. Ook roomblanke mensen worden in de kraag gegrepen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:47:29 #89
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217915917
quote:

Dus die Nederlanders die de papieren niet in orde hebben mogen wat jou betreft wel afgevoerd worden naar Guantanamo Bay? Ook al neemt Nederland ze gewoon terug als je ze naar Nederland uitzet?

Want DAT is wat de grote leider van plan is. Keur je dat goed?
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:54:05 #90
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217915965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:47 schreef Perox het volgende:

[..]
Dus die Nederlanders die de papieren niet in orde hebben mogen wat jou betreft wel afgevoerd worden naar Guantanamo Bay? Ook al neemt Nederland ze gewoon terug als je ze naar Nederland uitzet?

Want DAT is wat de grote leider van plan is. Keur je dat goed?
Ik zeg nergens dat ik het goedkeur, maar je kan je papieren ook gewoon in orde hebben.
Heel moeilijk is het niet.

Vaak is het willens en wetens ze weten heus wel dat ze illegaal verblijven.
Dan is t een keuze of weggaan of het in orde maken je weet wat het beleid is.

We zijn toch ook niet zo vergevingsgezind tegen dronken automobilisten?
Dan zeggen we toch ook je weet de wet en regels of voor andere strafbare feiten?
Illegaliteit is ook strafbaar.

En Trump is een malloot maar wel democratisch gekozen en doet wat die gezegd heeft tijdens campagne dus begrijp de verbazing niet.
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:57:05 #91
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217915982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:54 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ik het goedkeur, maar je kan je papieren ook gewoon in orde hebben.
Heel moeilijk is het niet.

Vaak is het willens en wetens ze weten heus wel dat ze illegaal verblijven.
Dan is t een keuze of weggaan of het in orde maken je weet wat het beleid is.

We zijn toch ook niet zo vergevingsgezind tegen dronken automobilisten?
Dan zeggen we toch ook je weet de wet en regels of voor andere strafbare feiten?
Illegaliteit is ook strafbaar.
Dus je keurt het goed? Of keur je het af? Simpele vraag toch?
  woensdag 11 juni 2025 @ 21:59:02 #92
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217916005
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:57 schreef Perox het volgende:

[..]
Dus je keurt het goed? Of keur je het af? Simpele vraag toch?
Het uitzetten van illegale keur ik goed zouden wij ook moeten doen.
Guantanamo Bay keur ik dan af als ze illegaal zijn in USA en NL paspoort hebben stuur je ze naar Nederland

Maar medelijden heb ik er nou ook weer niet mee je weet dat illegaliteit strafbaar is.
pi_217916008
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De claim was dat er zomaar verblijfsvergunningen worden aangepast om mensen 'illegaal' te maken. Nergens in het artikel wordt daar over gesproken. Wel bewijst dit artikel op mooie wijze dat het dus helemaal niets te maken heeft met hoe mensen eruit zien, iets dat eerder werd beweerd door sommige users hier. Ook roomblanke mensen worden in de kraag gegrepen.
Word ook gedaan.
Ga klagen over Trump en zeker als je hoge in een functie staat.
Ben je gewoon jouw verblijf vergunning kwijt.
Blijkbaar mag je dus geen mening uiten over Trump de clown.

En wie weet wat er nog meer gebeurt wat nog niet in de nieuws is gekomen..
pi_217916043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:03 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dit dus. Heb ik nooit begrepen. Net als de term onechte kinderen. Dat zijn dus kinderen die geboren zijn uit een relatie die niet wettig of kerkelijk is bekrachtigd. Wat is hier in godsnaam onecht aan? Deze babies ademen, huilen, lachen net zo als 'echte' kinderen.
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:04:48 #95
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217916049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:25 schreef Prego het volgende:

[..]
ah, voorwaardelijke wijs, even afwachten dan maar.
Jij hebt goed opgelet op school. ^O^
pi_217916082
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Guantanamo Bay keur ik dan af als ze illegaal zijn in USA en NL paspoort hebben stuur je ze naar Nederland

Maar medelijden heb ik er nou ook weer niet mee je weet dat illegaliteit strafbaar is.
Eerst en vooral: ik heb geen flauw idee hoe dit juridisch in elkaar steekt, dat mogen de deskundigen hier komen verklaren.
Guantanamo Bay bevindt zich op Cubaans grondgebied. Deze bajes is echter wel eigendom van Amerika.
Dat betekent dus dat Amerikaanse militairen op dit stukje grond naar hartelust kunnen martelen. Lijkt mij nogal onzindelijk, of beter gezegd ongelooflijk smerig.
Ik ben de beelden uit 2004 (?) nog niet vergeten. Die soldaatjes die met veel plezier de gevangen martelden en vernederden.
  woensdag 11 juni 2025 @ 22:18:00 #97
486919 Swango
Just saying
pi_217916125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn verhalen van legale US burgers die ook opgepakt werden. Ook genoeg verhalen van buitenlanders die werden opgepakt na een misverstand over het visum dat ze hadden aangevraagd (verkeerde soort, datum geldigheid etc. dat soort dingen) Je kunt die mensen toch ook gewoon terugsturen in plaats van 2 weken in een cel te gooien?
Ook mijn eerste gedachte, maar Amerika is erg groot en waarschijnlijk gebeurt het op grotere schaal en kan dat administratief niet in één dag worden afgewerkt.
pi_217916694
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Staat de straf in verhouding met de misdaad? Het is daar niet bepaald een zomerkamp. Verwacht veel ellende en maar een hele kleine kans om er ooit weer levend uit te komen.

Maar het grootste probleem is, dat ze daar mensen opsluiten zonder proces. Geen aanklacht, geen rechter. Ga lekker dood.
pi_217916699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit dus. Heb ik nooit begrepen. Net als de term onechte kinderen. Dat zijn dus kinderen die geboren zijn uit een relatie die niet wettig of kerkelijk is bekrachtigd. Wat is hier in godsnaam onecht aan? Deze babies ademen, huilen, lachen net zo als 'echte' kinderen.
Sommige mensen tolereren alleen dingen die zij goedgekeurd hebben. Andere dingen zijn een misdaad.
pi_217916701
Ben het voor een keer eens met Trump.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')