abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217927195
quote:
Geen sprake van rebellie? Er zijn illegalen die zwaaien met Mexicaanse vlaggen op Amerikaans grondgebied die de politie en federale agenten aanvallen. Als dat geen rebellie is dan vraag ik mij af wat dan wel?
pi_217927279
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 05:52 schreef Kijkertje het volgende:
Trump bindt alweer in. Hij heeft het licht gezien blijkbaar: de ene illegaal is toch de andere niet. Zou iemand hem eindelijk uitgelegd hebben hoe schadelijk het voor de economie is als je deze hardwerkende arbeiders massaal deporteert? Of heeft hij boze telefoontjes gekregen van rijke agrariers, hoteleigenaren en restaurateurs?

Trump Tells Farmers ‘Changes Are Coming’ to Immigration Crackdown

President Trump’s statement suggested his sweeping policies were alienating industries he wants to keep in his corner.

[ afbeelding ]
[..]
Bekijk deze YouTube-video

TACO! :B
Je kan wel weer ruiken welke kant dit uitgaat. Rode staten worden ontzien, want zielige boeren. Blauwe staten krijgen ICE-knokploegen in hun nek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217927335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen sprake van rebellie? Er zijn illegalen die zwaaien met Mexicaanse vlaggen op Amerikaans grondgebied die de politie en federale agenten aanvallen. Als dat geen rebellie is dan vraag ik mij af wat dan wel?
Waar was je bij de aanval op het Capitool weet je wel waar de zittende macht zetelt en nu dan op zijn pavlovs door de zichtbare indoctrinatie magas wel zogenaamd verontwaardigd doen over rellen in de openbare ruimtes en deze opblazen tot rebellie. :')
pi_217927359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waar was je bij de aanval op het Capitool weet je wel waar de zittende macht zetelt en nu dan op zijn pavlovs door de zichtbare indoctrinatie magas wel zogenaamd verontwaardigd doen over rellen in de openbare ruimtes en deze opblazen tot rebellie. :')
Vast bij het capitool.
pi_217927360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zoek het woord eens op ..
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:35:52 #256
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217927384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Suggereer je nu dat veel van de magapaaien en recalcitrante zelf onderzoekers hersen beschadiging hebben. :P
Nee, dat ze blind in alle richtingen meebewegen met iemand die dat heeft.
In een school van een paar honderd vissen was er een gestoord, de andere honderden volgden die gekke vis, en zo bleef hij in de school.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:41:11 #257
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217927430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 07:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
dierenbeul
Eén haring in een zeeaquarium een tiental jaar geleden. Sindsdien zijn er miljoenen opgevist die stikkend op scheepsdekken spartelden voor ze mét uitjes en zónder ingewanden en kop op de markt lagen, en ik ben de dierenbeul?
Niet omdat ik zelf die vis beschadigd heb, maar omdat ik een artikel heb gelezen dat me altijd is bijgebleven?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:09:49 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217927629
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je kan wel weer ruiken welke kant dit uitgaat. Rode staten worden ontzien, want zielige boeren. Blauwe staten krijgen ICE-knokploegen in hun nek.
Ze hebben dat ook al aangekondigd:

Trump’s border tsar: We’ll flood liberal cities with ICE raids
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:13:12 #259
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217927645
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 05:23 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een fantastisch moment om weer te mogen posten. Trump gaat er momenteel heerlijk met de zweep over in de VS *O* En de meeste Amerikanen steunen hem terecht. Illegalen horen gedeporteerd te worden, gewoon volgens de wet, en het woord “illegaal” zegt het al, en als er mensen zijn die dit actief tegenwerken, dan horen ze daarvoor keihard aangepakt te worden. Want als illegalen al niet meer worden aangepakt, wat voor land heb je dan nog? Ik kan er met mn verstand niet bij dat deze anarchie tegen de helden van ICE en de politie, door sommigen gesteund wordt.
MAGA.
En dat is dus het probleem. De wet wordt niet nageleefd, zelfs de Grondwet niet.
En waar was jij toen de ‘anarchie tegen de volksvertegenwoordigers’ plastsvond? Kan me niet herinneren dat je toen ook zo verontwaardigd reageerde en je verbazing uitsprak dat die anarchie door sommigen gesteund werd.
HYPOCRIET.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217927653
Interessante cijfers over illegalen "unauthorized immigrants" in diverse staten in de VS.

Sinds 2007 is Californie de enige staat waar het aantal is afgenomen. Texas en Florida hebben er bijna evenveel maar door het kleinere aantal inwoners procentueel gezien gelijke of zelfs meer (Florida).

https://www.pewresearch.o(...)ts-living-in-the-us/
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:18:04 #261
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217927679
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 05:23 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een fantastisch moment om weer te mogen posten. Trump gaat er momenteel heerlijk met de zweep over in de VS *O* En de meeste Amerikanen steunen hem terecht. Illegalen horen gedeporteerd te worden, gewoon volgens de wet, en het woord “illegaal” zegt het al, en als er mensen zijn die dit actief tegenwerken, dan horen ze daarvoor keihard aangepakt te worden. Want als illegalen al niet meer worden aangepakt, wat voor land heb je dan nog? Ik kan er met mn verstand niet bij dat deze anarchie tegen de helden van ICE en de politie, door sommigen gesteund wordt.
MAGA.
Even zoeken naar een post van Eagles89 die de Capitoolbestorming steunt waarbij een politieagent overleden is na aanvallen door MAGA Mongolen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:19:56 #262
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217927689
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 05:52 schreef Kijkertje het volgende:
Trump bindt alweer in. Hij heeft het licht gezien blijkbaar: de ene illegaal is toch de andere niet. Zou iemand hem eindelijk uitgelegd hebben hoe schadelijk het voor de economie is als je deze hardwerkende arbeiders massaal deporteert? Of heeft hij boze telefoontjes gekregen van rijke agrariers, hoteleigenaren en restaurateurs?

Trump Tells Farmers ‘Changes Are Coming’ to Immigration Crackdown

President Trump’s statement suggested his sweeping policies were alienating industries he wants to keep in his corner.

[ afbeelding ]
[..]
Bekijk deze YouTube-video

TACO! :B
Vooral dat "and leisure too".
We zouden toch niet willen dat z'n eigen hotels het moeilijk krijgen!
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:23:03 #263
66444 Lord_Vetinari
pi_217927711
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Vooral dat "and leisure too".
We zouden toch niet willen dat z'n eigen hotels het moeilijk krijgen!
Of zijn golfbanen. Wie maait het gras daar?
pi_217927717
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 02:21 schreef JellyBelly. het volgende:

[..]
Het 1 sluit het andere niet uit. Maar blijft lastige materie.

Had vanavond gesprek met vriend en we kwamen er niet echt over uit.

Hij is behoorlijk rechts en ik links. Toch hadden we wel gedeelde standpunten.
Het zijn ook verschillende dingen. Kijk naar de PvdA en GL: allebei links, maar allebei heel anders.

Je hebt sociaal beleid, waarbij je er naar streeft er voor te zorgen dat iedereen hier een goed leven heeft.
Je kunt ook progressief zijn, waarbij je er naar streeft de wereld te verbeteren.
Je kunt daarentegen ook conservatief zijn, waarbij je denkt dat het vroeger veel beter was.
En je kunt ook egoïstisch zijn, waarbij andere mensen maar voor zichzelf moeten zorgen.

Mensen die voor een sociaal beleid zijn, willen graag basisvoorzieningen voor iedereen. Je moet je dan wel aan de wetten houden die dat mogelijk maken.
Als je de wereld wilt verbeteren, moet je dus ook kijken naar de dingen die de mensen nu in problemen helpen en daar wat aan doen.
Als je al die nieuwe dingen maar niets vind, dan is dat vaak omdat die er vaak niet zijn voor jou, maar voor anderen.
Mensen die vooral naar zichzelf kijken, die zeggen: je leeft maar 1 keer en je moet er maximaal van profiteren. Die hebben meestal een hekel aan wetten.

Die eerste groep is vooral bezig met de wereld en ons allemaal en die tweede hoe zij daar zelf maximaal van kunnen profiteren. Beta en Alfa. Hooggeschoolde mensen zitten ook vaker in de sociaal / progressieve hoek en zakenmensen en verkopers in de conservatief / egoïstische.

Daar die laatste twee wat onvriendelijk klinken, verzin je daar dan leuke benamingen voor, zoals rechts en liberaal. En politiek is een vorm van marketing waarbij je zelf de baas wilt zijn, wat natuurlijk al behoorlijk rechts is. Ook loop je er dan tegenaan, dat de bevolking niet profiteert van een rechtse regering. Die is er voor het bedrijfsleven en de elite. Je moet dan een externe partij er de schuld van geven dat het voor de bevolking allemaal niet zo lekker gaat als je niet bij de bovenste 10% hoort. En dan kom je bij nationalisme terecht: dat is dan de schuld van een kleine minderheid. En als laatste: de partijen die de bevolking ophitst en gewoon belooft wat ze willen horen, ongeacht de uitvoerbaarheid, noemen we populisten. Dat is pure marketing en daar moet je niets van verwachten.

Nou is dat allemaal, gek genoeg, voor de meeste mensen de ver van hun bed show, waarmee je dus de helft van het doel van een democratie al voorbij schiet. En hoe meer de politiek voor de kiezers te kort schiet, hoe populairder die nationalistische populistische partijen worden. Ook stemmen mensen liever op een gezicht dan op een puntenlijst. Helaas is het eerste wat zulke nationalistische populisten doen als ze met een meerderheid verkozen worden; de democratie afbreken en zichzelf uitroepen tot alleenheerser. En dat zie je bij Wilders natuurlijk ook al: hij is het enige lid van zijn partij en bepaalt alle standpunten.
pi_217927732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik was thuis, aan het posten dat dit het domste was wat de magabeweging had kunnen doen.
Een zelfde soort post heb ik van jou nooit mogen ontdekken tijdens de summer of love.
pi_217927740
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoek het woord eens op ..
Om vervolgens te vinden dat de definitie van dat woord de situatie in Los Angeles precies beschrijft?
pi_217927747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef Perrin het volgende:
Sjezus, daar ook al flapdrollen zover het oog reikt.
[ x ]
Bessent doet een klassieke "throwing spaghetti at the wall and see what sticks". Bescbamend voor een minister.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:29:37 #268
66444 Lord_Vetinari
pi_217927752
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Om vervolgens te vinden dat de definitie van dat woord de situatie in Los Angeles precies beschrijft?
Ner, je zult ontdekken dat de definitie niks zegt over het escaleren van vreedzame protesten door de overheid die er externen op af stuurt om lekker te gaan rammen.
pi_217927811
quote:

[..]
Ik was thuis, aan het posten dat dit het domste was wat de magabeweging had kunnen doen.
Een zelfde soort post heb ik van jou nooit mogen ontdekken tijdens de summer of love.
The summer of love was 1969. Toen was ik nog niet geboren en internet nog niet uitgevonden dus weer een gedegen conclusie. :D
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:39:00 #270
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217927816
quote:

[..]
Ja maar met welke reden? Vooral imago zo te zien:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Dit soort beelden zijn zo ontzettend slecht voor rechts Amerika. Het beeld wat de media heeft gecreëerd word nu door deze aanhangers bevestigd. Hier gaat de GOP nog jaren last van hebben.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')