abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217911456
quote:
Wanneer gaan de MAGAts nou eens zeggen dat mensen die met Israelische vlaggen zwaaien dat maar in Israel moeten doen. Bij Mexicaanse vlaggen schiet Trump blijkbaar zowat in een stuip.
pi_217911503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom de federale overheid mag tegengewerkt worden op federale kwesties als de lokale bevolking dat steunt.
Dat is dus eigenlijk wat je hier zegt toch?
En de minderheid van de bevolking die wel last ondervinden van illegale immigratie en de rest van het land waar illegalen vrij naar toe kunnen reizen? Die moeten maar lijden omdat landelijk gezien een kleine minderheid vind dat illegalen straffeloos in het land mogen verblijven?
Nee de federale overheid mag/moet tegengewerkt worden op het moment dat deze niet legitiem en ronduit fascistisch handelt.

Je kunt wel elke keer naar illegalen blijven wijzen, maar de protesten gaan over het illegaal handelen van de overheid. Daar zou je zo druk mee moeten zijn.
pi_217911506
Ik mag hopen dat je geen timmerman bent, want je slaat de plank telkens zo ver mis dat je hem al een tijd uit het oog verloren bent.
pi_217911510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:19 schreef Friggles het volgende:

[..]
Nee de federale overheid mag/moet tegengewerkt worden op het moment dat deze niet legitiem en ronduit fascistisch handelt.

Je kunt wel elke keer naar illegalen blijven wijzen, maar de protesten gaan over het illegaal handelen van de overheid. Daar zou je zo druk mee moeten zijn.
Maar die werd al tegengewerkt voor de deportaties ooit zijn begonnen. Ik verwijs nogmaals naar het feit dat Californië al een sanctuary state was voor Trumps 2e termijn. Je tijdlijn klopt gewoon niet.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:32:43 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217912067
Wat ben je dan voor woke-rellend figuur, als je..... gewoon naar huis wil.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_217912241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:22 schreef Chivaz het volgende:

. Ik verwijs nogmaals naar het feit dat Californië al een sanctuary state was voor Trumps 2e termijn. Je tijdlijn klopt gewoon niet.
Sanctuary jurisdictions are in compliance with federal law

Wat maakt het argument sanctuary state zijn een goed argument voor jou als een staat dat gewoon mag onder federale wetgeving?
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:55:08 #57
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217912294
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:32 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Weer een rubberen kogel voor Gavin :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217912359
quote:

[ x ]
Als je orders hebt om niemand door te laten moet je dan uitzonderingen maken naar eigen inzicht?
Ik heb live mee mogen maken hoe een vrouw van middelbare leeftijd werd neergeknuppeld door de ME.
Ze is meerdere malen gewaarschuwd maar ze wou niet luisteren, dan krijg je dit.
pi_217912375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sanctuary jurisdictions are in compliance with federal law

Wat maakt het argument sanctuary state zijn een goed argument voor jou als een staat dat gewoon mag onder federale wetgeving?
Ik maak ook nergens de claim dat het illegaal is. Het bestaan van een sanctuary state maakt gewoon dat men actief illegalen beschermt. Friggles suggereert dat dit gebeurt omdat illegalen zonder pardon worden gedeporteerd. Zijn tijdlijn klopt gewoon niet met de realiteit.
pi_217912391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik maak ook nergens de claim dat het illegaal is. Het bestaan van een sanctuary state maakt gewoon dat men actief illegalen beschermt. Friggles suggereert dat dit gebeurt omdat illegalen zonder pardon worden gedeporteerd. Zijn tijdlijn klopt gewoon niet met de realiteit.
Ik zeg dat er opstand is omdat men illegalen zonder proces oppakt en deporteert. Ik heb het nergens over sanctuary states of iets dergelijks gehad.
pi_217912423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik maak ook nergens de claim dat het illegaal is. Het bestaan van een sanctuary state maakt gewoon dat men actief illegalen beschermt.
Als je die claim niet maakt gebruik je wel vaak het als argument en ga je het pas anders onderbouwen wanneer mensen zeggen dat het gewoon legaal is volgens de federale wet.

Men beschermt ze om in ieder geval nog recht op een proces te hebben ipv zonder bewijs of met gefotoshopt bewijs tot crimineel gebombardeerd te worden. Wat elke democratie zou doen om de rechten van alle burgers in dat land te beschermen. Behalve wanna be fascisten en regimes onder invloed van extreem conservatieve geloven.
pi_217912653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:05 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ik zeg dat er opstand is omdat men illegalen zonder proces oppakt en deporteert. Ik heb het nergens over sanctuary states of iets dergelijks gehad.
Wedden dat je deze zelfde discussie morgen weer hebt?
pi_217912683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je orders hebt om niemand door te laten moet je dan uitzonderingen maken naar eigen inzicht?
Ik heb live mee mogen maken hoe een vrouw van middelbare leeftijd werd neergeknuppeld door de ME.
Ze staat daar en stelt vragen of ze naar haar eigen huis toe kan. Geen verandering in situatie, maar toch krijgt ze de rubberen kogel.

Wie escaleert er hier? De politie of de 'demonstrant'. Of is dit ook een 'illegaal'?
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:38:30 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217912757
quote:

[..]
Tegelijk mensen aanmoedigen naar huis te gaan, maar als iemand dan naar huis wil dan schiet je haar neer, omdat ze er langs moet om naar huis te kunnen gaan?
Je zou haar bijvoorbeeld ook naar huis kunnen begeleiden, het is niet dat ze er daar capaciteit niet voor hadden, terwijl ze schouder aan schouder stonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217912758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:34 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ze staat daar en stelt vragen of ze naar haar eigen huis toe kan. Geen verandering in situatie, maar toch krijgt ze de rubberen kogel.

Wie escaleert er hier? De politie of de 'demonstrant'. Of is dit ook een 'illegaal'?
In bepaalde kringen is men nu druk bezig met MS-Paint "MS-13" op haar handen te tekenen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:43:23 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217912802
quote:
9s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In bepaalde kringen is men nu druk bezig met MS-Paint "MS-13" op haar handen te tekenen.
Ja, dat is ook weer zo wat.... ICE zou zogenaamd de criminelen en gangmembers oppakken en uitzetten, maar ze gaan niet naar de wijken die daar om bekend staan, wel gaan ze winkels en restaurants binnen om personeel en klanten op te pakken.
Als ze ballen hadden dan gingen ze naar South Central.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217912806
quote:

[..]
Ze staat daar en stelt vragen of ze naar haar eigen huis toe kan.
Had ze maar haar de geheime code moeten weten. Een rood petje opdoen en Sieg Trump moeten schreeuwen. :')
  Moderator woensdag 11 juni 2025 @ 16:45:42 #68
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_217912834
quote:

[ x ]
Ut HEb Op TwitTer GeStaaN
What can change the nature of a man?
pi_217912999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wedden dat je deze zelfde discussie morgen weer hebt?
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben.
pi_217913044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat is ook weer zo wat.... ICE zou zogenaamd de criminelen en gangmembers oppakken en uitzetten, maar ze gaan niet naar de wijken die daar om bekend staan, wel gaan ze winkels en restaurants binnen om personeel en klanten op te pakken.
Als ze ballen hadden dan gingen ze naar South Central.
dan wordt zeer waarschijnlijk het plot van Assault on precinct 13 in real life nagespeeld
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217913112
quote:

[..]
Je hebt dat live meegemaakt en je conclusie was 'ha mooi zo'? Begin je nu te snappen waarom men jouw mening of expertise in zaken niet aan wilt nemen? Want tenzij jouw voorbeeld een andere context had en dus niet relevant is, wilde die vrouw in jouw voorbeeld ook gewoon haar eigen huis in. Bizar, net of 'law and order' bij het minste of geringste real life voorbeeld al nutteloos gezwam van autoritaire rancuneuze trieste mannetjes blijkt.
What Would Goku Do
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:18:03 #72
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217913122
quote:

[..]
Befehl ist befehl tenslotte! Waar hebben we dat toch eerder gehoord?
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:47:51 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217913287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:29 schreef Chivaz het volgende:
Zou het Californië trouwens niet sieren als ze de status “sanctuary state” zouden opgeven zodat ICE de illegale criminelen bij de gevangenis kan ophalen?
Een klein beetje medewerking zou zoveel beter zijn voor zijn electorale kansen wat dit betreft.
Die kans is overigens nu wel verkeken wat hij nu ook doet.
Ah, eigenlijk is dit dus gewoon alvast politieke tegenstanders dwarszitten?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:54:15 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217913362
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als het om Star Wars gaat kan ik Andor ook aanbevelen trouwens. Zeker in seizoen 2 zitten er wel wat paralellen met de huidige staat van de wereld.
_O_ _O-
pi_217913377
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O_ _O-
Bix O+
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:56:11 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217913390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 13:48 schreef Friggles het volgende:

[..]
Zeker.

Geeft op geen enkele manier een rechtvaardiging om de rechtsstaat opzij te zetten en mensenrechten overboord te kieperen.

In je aanpak zul je humaan moeten blijven en dus niet lukraak mensen oppakken en deporteren. Wreedheid is nu een doel op zich geworden. Een ieder die dat rechtvaardigt is een inslecht mens.
En dan niet te vergeten dat deporteren behelst dat het is naar land van herkomst, niet naar een terroristengevangenis zonder enige rechten.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als je die claim niet maakt gebruik je wel vaak het als argument en ga je het pas anders onderbouwen wanneer mensen zeggen dat het gewoon legaal is volgens de federale wet.

Men beschermt ze om in ieder geval nog recht op een proces te hebben ipv zonder bewijs of met gefotoshopt bewijs tot crimineel gebombardeerd te worden. Wat elke democratie zou doen om de rechten van alle burgers in dat land te beschermen. Behalve wanna be fascisten en regimes onder invloed van extreem conservatieve geloven.
Dit dus. MAGA doet net alsof ze het zo nauw nemen met de regels, maar de basisregels tellen dan weer niet mee. Dat terwijl illegaliteit in de VS nog steeds een overtreding is, geen misdrijf. Dus zo'n Nederlander is niet illegaal over grens gestoken, die is daar gewoon op legale manier gekomen. Wie dan blijft is in overtreding, maar wettelijk gezien dus geen crimineel.

quote:
9s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
quote:
MS13 refers to a series of security bulletins and updates released by Microsoft in 2013, addressing vulnerabilities in various products and services.
?

[ Bericht 30% gewijzigd door Vis1980 op 11-06-2025 18:01:20 ]
pi_217913471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dan niet te vergeten dat deporteren behelst dat het is naar land van herkomst, niet naar een terroristengevangenis zonder enige rechten.
[..]
Dit dus. MAGA doet net alsof ze het zo nauw nemen met de regels, maar de basisregels tellen dan weer niet mee. Dat terwijl illegaliteit in de VS nog steeds een overtreding is, geen misdrijf. Dus zo'n Nederlander is niet illegaal over grens gestoken, die is daar gewoon op legale manier gekomen. Wie dan blijft is in overtreding, maar wettelijk gezien dus geen crimineel.
[..]
[..]
?

🤔
pi_217913557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
?

stopt vingers in oren. *lalalala*

Het zijn criminelen omdat ze illegaal zijn. En ook allemaal moordenaars, mensensmokkelaars en medewerkers van de Rabobank. Nou, dan weet je het wel.

Ik snap niet wat je daar niet aan snapt.
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:20:44 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217913654
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:12 schreef beefkeek het volgende:
en medewerkers van de Rabobank.
Fijn dat ze dat tuig eindelijk eens aanpakken! :r
&lt;signature here&gt;.
pi_217913891
Ik ben er niet bij geweest, maar het lijkt er wel heel sterk op dat je voor het geweld vooral bij de federale troepen moet zijn, op de winkeldiefstallen en wat uitgebrande auto's na.
  woensdag 11 juni 2025 @ 18:41:09 #81
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217913925
Het leuke is ook dat 'aanpakken' op geen enkele manier een taakomschrijving is van zowel de politie als het leger. Het is van het niveau 'je mot ze de beide benen breken', zoals die ene werkloze oom op veel verjaardagen.
pi_217914379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
Het leuke is ook dat 'aanpakken' op geen enkele manier een taakomschrijving is van zowel de politie als het leger. Het is van het niveau 'je mot ze de beide benen breken', zoals die ene werkloze oom op veel verjaardagen.
Ik hou m’n hart vast voor die parade zaterdag, met z’n “protesters will be dealt with with a lot of force”
pi_217914404
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik hou m’n hart vast voor die parade zaterdag, met z’n “protesters will be dealt with with a lot of force”
Hij komt al klaar bij het idee al dat speelgoed uit te kunnen proberen.
pi_217914507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij doet ook zijn best om eventuele protesteerders aan te moedigen lijkt het. Gaat hij zich achter een scherm verschuilen zeker :')
pi_217914696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Liefst op eigen bevolking, tegen Rusland in Oekraïne durft hij niet.
  woensdag 11 juni 2025 @ 19:57:22 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217914773
Sjezus, daar ook al flapdrollen zover het oog reikt.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217914824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Had je nog zulke hoge verwachtingen dan?
pi_217914860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:57 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Bekijk deze YouTube-video

Te verwachten dat het nog een stuk slechter gaat als ze doorzetten met hun plannen. Het is ook vrij onduidelijk hoe ze zichzelf willen verrijken als ze zulk absurd beleid voorstellen. Nouja de crypto grift kan uiteraard nog veel opleveren.
pi_217914957
quote:

[..]

En hoe denk je dat het in de rest van de wereld werkt waaronder Nederland? Als de ME je gebied de andere kant op te lopen en je weigert te luisteren dan word er geweld toegepast.
Ik vraag mij af hoe je er bij komt dat er voor bepaalde mensen een uitzondering gemaakt moet worden en hoe een agent dat moet inschatten?
pi_217914981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:29 schreef Chivaz het volgende:
Zou het Californië trouwens niet sieren als ze de status “sanctuary state” zouden opgeven zodat ICE de illegale criminelen bij de gevangenis kan ophalen?
Een klein beetje medewerking zou zoveel beter zijn voor zijn electorale kansen wat dit betreft.
Die kans is overigens nu wel verkeken wat hij nu ook doet.
Misschien moet je Trump gaan adviseren, in plaats van ons.
pi_217914994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En hoe denk je dat het in de rest van de wereld werkt waaronder Nederland? Als de ME je gebied de andere kant op te lopen en je weigert te luisteren dan word er geweld toegepast.
Ik vraag mij af hoe je er bij komt dat er voor bepaalde mensen een uitzondering gemaakt moet worden en hoe een agent dat moet inschatten?
Ja, gaat het in Nederland op deze manier? Ik denk dat deze vrouw best een goede reden had om vragen te stellen, ze probeerde naar huis te komen.

De VS staat op ‘t punt te ontploffen met al die korte lontjes. Dat is toe te schrijven aan de huidige regering, die liever het conflict en de escalatie opzoekt dan aan de-escalatie doet.
pi_217915086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom geweld? Waarom niet gewoon arresteren? Er is geen reden om geweld te gebruiken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217915110
quote:
82s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Waarom geweld? Waarom niet gewoon arresteren? Er is geen reden om geweld te gebruiken.
In een ME-situatie sla je niet even één individu in de boeien hè.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217915133
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:27 schreef nostra het volgende:

[..]
In een ME-situatie sla je niet even één individu in de boeien hè.
In dit geval is er echt nul reden om dat niet te doen en in plaats daarvan een schot te lossen.
pi_217915139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:29 schreef Friggles het volgende:

[..]
In dit geval is er echt nul reden om dat niet te doen en in plaats daarvan een schot te lossen.
Dat klopt.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217915142
quote:
82s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Goede vraag, het kan te maken hebben met een gebrek aan capaciteit. Dat is iets waar de LAPD sowieso last van heeft. Dat er nu rellen plaats vinden helpt niet echt mee.
pi_217915236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, gaat het in Nederland op deze manier? Ik denk dat deze vrouw best een goede reden had om vragen te stellen, ze probeerde naar huis te komen.

De VS staat op ‘t punt te ontploffen met al die korte lontjes. Dat is toe te schrijven aan de huidige regering, die liever het conflict en de escalatie opzoekt dan aan de-escalatie doet.
Zo gaat het in Nederland, met ongeregeldheden worden straten afgesloten en word je een kant op gedirigeerd. Er is dan geen ruimte voor discussie als je net even de andere kant op wil. Luister je niet krijg je klappen en/of word je gearresteerd.
De vrouw in kwestie is meerdere malen gevraagd om de andere kant op te lopen maar weigerde te luisteren. Dan zijn de gevolgen voor jezelf.
pi_217915299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Goede vraag, het kan te maken hebben met een gebrek aan capaciteit. Dat is iets waar de LAPD sowieso last van heeft. Dat er nu rellen plaats vinden helpt niet echt mee.
Misschien kunnen ze Tony Hinchcliffe even sturen om de gemoederen te bedaren met een lach en een traan.

pi_217915314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 20:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze Tony Hinchcliffe even sturen om de gemoederen te bedaren met een lach en een traan.

Die zou gelyncht worden door onze Mexicaanse vrienden.
pi_217915369
twitter

De rellen zijn inmiddels niets meer dan een etnisch conflict. De voorzitter van de Mexicaanse senaat vind dat er een nieuwe grens moet komen tussen Mexico en de VS. Dat maakt van al die illegalen die sowieso liever met Mexicaanse vlaggen zwaaien niets meer dan kolonisten. Toch bijzonder hoe dit escaleert van zogenaamd een vreedzaam protest tegen deportatie tot een etnisch conflict waar de president van Mexico het vuurtje flink opstookt en de voorzitter nog even een schepje erbovenop doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')