abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:02:02 #151
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217924996
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gewenst profiel; initiatiefloos, gedwee en in het bezit van een poster van Geertje boven het bed. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217925600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.

Elk jaar 200k weg, vergrijzing en dan per jaar 200k+ asielzoekers erbij. Maar dan mag je zeker geen omvolken noemen?
Hey, een antisemitisch hondenfluitje. Gezellig!
pi_217925771
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.
Klopt, die regelingen deden het best goed. Het is niet eenvoudig maar er was echt een dikke bak geld beschikbaar, dat verzacht veel pijn… Zeker omdat veel boeren geen opvolger hebben.
quote:
Je zult er altijd een paar houden die niet willen. Daar wringt het dus wel, want ik ben het met je eens dat het dwingen van die mensen om te stoppen op de premise die ze voorgeschoteld word niet fraai is.
Klopt, dat is gewoon kut. Dus dat moet je op een nette manier oplossen, en daar hebben we op zich ook decennia ervaring mee in Nederland (bij de gemiddelde ruilverkaveling gebeurden dit soort zaken ook…).
pi_217925914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
@:probeer jij bent toch een verstokte SP'er? Wat heb jij hierop te zeggen?
Eh, ja, dikke prima. Ik vind asielopvang belangrijker dan goedkope arbeid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217926216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En PvdA 2.0? Of, wacht, wanneer is de laatste keer dat je op de PvdA hebt gestemd?
PvdA bestaat niet meer.

Ik stemde D66, cda, FvD, pvv.

Volgende ronde Ja21. Verwacht ik.

Vvd heb ik een hekel aan. Rechts lullen links globalistisch uitvoeren.

Ons land ligt plat door EU en internationale verdragen. We hebben hier een orban nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217926221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Komt nog eens bij dat de hoge concentratie van dieren bij intensieve veehouderij meer en sneller ziektes verspreid. Kijk maar naar de vogelgriep. Dat heeft gevolgen voor de gezondheid van mensen.
Dus de boeren gaan voor woningtekort en volksgezondheid.
Ga gras eten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217926225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daar komt het op neer. Nu mag van mij arbeidsmigratie ook wel wat minder. Zeker als die mensen gaan werken bij bedrijven die weinig tot niks toevoegen en ook best in een ander land kunnen staan. Maar om dan maar al die ruimte in te vullen met asielzoekers... :')
Hebben we er last van dan? Polen? Nauwelijks toch.
pi_217926234
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.

Bovendien is/was dat dus de peperdure oplossing omdat we geen tijd meer hebben.
Geen tijd meer hebben..

Lol.

Papieren tijger, zet een streep door natura2000 en ga normaal beleid uitvoeren.

Of doe er geen streep door en ga normaal beleid voeren.

Het is krankjorum dat mensen met verstand van natuur denken dat de natuur valt of staat door enkel een element stikstof in een bepaalde moleculaire verhouding.

Natuur heeft baat en last bij wel meer zaken.

En welke wensnatuur is de heilige wensnatuur die moet en zal behouden moeten blijven?
pi_217926237
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
[..]
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
[..]
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…
Men heeft het over piekbelasters.

Maar onderzoeken wijzen uit dat er na een meter of 300 geen verhoogde concentraties te meten zijn.

Pas de grens van natura2000 aan op 300 meter van de boeren grens voor zover dat bestaat en er bestaat geen piekbelaster.
pi_217926287
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan moet je wel meenemen dat veel van diezelfde boeren (gesubsidideerd) van alles is beloofd zoals aan schaalvergroting doen ''omdat dat efficienter'' zou zijn.

Elke boerenkinkel had kunnen aan zien komen dat dat niet efficienter zou gaan zijn. Het effect, als het er al was, werd natuurlijk weggestreept tegen de enorme groei van de veestapel :')

De BBB is er ook helemaal niet voor de boerenfamilie maar voor de cowboys en het grote geld er achter.
Ook in de veehouderij is er baat van automatiseringen.

Melkrobots,koeien apart zetten als ze gaan bevallen, voeding zelfs.

Met 2 robots gaat er 1 stuk loopt je bedrijf gelijk half lam.

Heb je er 3 heb je meer speelruimte laat staan 4.

Hoort wel een bepaalde schaal bij.

De kosten van de stal voor 300 koeien is niet 3x duurder dan voor 100.

Ik zou gokken misschien 2x zo duur, meer niet.

De dikke trekker heb je minimaal 1x nodig. Scheelt per koe dus een factor 3.

Geldt idem voor een 2e schuur waar de landbewerkingsmaterialen staan opgeslagen. Giertank, maaimachine, schudder.

Schaalvoordelen zijn er uiteraard wel.

Doch, rentabiliteit van het geïnvesteerde kapitaal ligt mega laag, dat is de keerzijde.
pi_217927251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 06:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
PvdA bestaat niet meer.

Ons land ligt plat door EU en internationale verdragen. We hebben hier een orban nodig.
Gebeurt niet.

Goede reis naar Hongarije.
pi_217927479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 06:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
PvdA bestaat niet meer.

Bijzondere politieke reis wel :P
pi_217927513
Ik moet altijd wel lachen om dat geneuzel over 'globalistisch' vanuit een landje dat een groot deel van haar bestaansrecht ontleent aan internationale handel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217927657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:51 schreef Monolith het volgende:
Ik moet altijd wel lachen om dat geneuzel over 'globalistisch' vanuit een landje dat een groot deel van haar bestaansrecht ontleent aan internationale handel.
En als je lokaal kijkt naar plaatsen, die in de tijd van de opkomst van het globalisme (waar met name Amsterdam van profiteerde) vervielen naar halve spooksteden, dan zijn dat de 'pittoreske' plaatsen van nu. Maar die hadden ook net zo goed onder de sloophamer kunnen verdwijnen.

Als we de rem er landelijk opgooien en iedere vorm van migratie willen indammen terwijl de grootste partij MAGA als inspiratiebron promoot, dan hollen we achteruit in het aantrekkelijk maken om hier te werken en wonen. Krijg je alleen een verbitterd volk dat terugverlangt naar tijden waarin je openlijk verheven en racistisch kon zijn en mensen in dierentuinen kon stoppen. Terwijl er elders in de wereld het optimisme kan groeien en gouden eeuwen ontstaan. Al heb ik het idee dat een eeuw vooruit met de huidige klimaatimpact al te ver is.

Wat ik trouwens totaal gemist heb is een 'world fair' zoals die in Parijs o.a. werd gehouden aan het begin van de vorige eeuw. Focus op vergroening, schone lucht, innovatieve stedenbouw etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 13-06-2025 09:32:46 ]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:25:23 #165
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217927725
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat ik trouwens totaal gemist heb is een 'world fair' zoals die in Parijs o.a. werd gehouden aan het begin van de vorige eeuw. Focus op vergroening, schone lucht, innovatieve stedenbouw etc.
Je weet dat Wereldtentoonstellingen juist vooral bedoeld waren om landen te laten tonen hoe innovatief ze waren op het gebied van produktie en ontwikkeling, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217927756
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je weet dat Wereldtentoonstellingen juist vooral bedoeld waren om landen te laten tonen hoe innovatief ze waren op het gebied van produktie en ontwikkeling, he?
Die van 1900 in Parijs was met name gericht op electriciteit en de mogelijkheden daarmee. Ik heb qua duurzame innovatie wel wat regionale tentoonstellingen gezien in de periode 2008-2010. Maar helemaal niets ambitieus op grotere schaal.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:33:25 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_217927780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Die van 1900 in Parijs was met name gericht op electriciteit en de mogelijkheden daarmee. Ik heb qua duurzame innovatie wel wat regionale tentoonstellingen gezien in de periode 2008-2010. Maar helemaal niets ambitieus op grotere schaal.
Wereldtentoonstellingen waren nooit gericht op vergroening of schone lucht. Puur reclame maken voor de innovatieve industrie. En electriciteit was nieuw, dus natuurlijk lag daar de focus op in 1900. Net als dat in 1851 in Londen de focus lag op stoom.
pi_217927785
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wereldtentoonstellingen waren nooit gericht op vergroening of schone lucht. Puur reclame maken voor de innovatieve industrie. En electriciteit was nieuw, dus natuurlijk lag daar de focus op in 1900. Net als dat in 1851 in Londen de focus lag op stoom.
Ben je al wakker?

Kansen lagen en liggen er wel degelijk in duurzame technologie en je had wel degelijk lokale tentoonstellingen. Ik gaf aan dat ik er eentje gemist heb waarin het beste ter wereld samenkwam.

Waar in 1900 nieuwe dromen ontstonden met electriciteit en eerder met stoom, heb ik het hele groene innoveren gemist als een globale droom. Iets centraal opzetten met veel promotie had best een inspirerende boost kunnen geven. Je had het ook met de VS, China en andere landen kunnen organiseren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 13-06-2025 09:41:34 ]
pi_217928255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 06:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, we hebben er last van. Die mensen moeten ook ergens wonen. Hebben ook zorg nodig. Maken ook gebruik van de wegen. Woningen zijn er al te weinig, de zorg is ook al overbelast, op de weg is het al aardig druk...

Wat mij betreft heeft Nederland echt niet meer inwoners nodig.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 10:42:37 #170
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_217928480
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 06:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als we daar zijn, is het al te laat
  vrijdag 13 juni 2025 @ 10:46:55 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217928505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Woningen zijn er al te weinig
Best vervelend dan dat wanneer je in Nederland op woningbouwprojecten rondloopt de voertaal Pools is
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217928539
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Best vervelend dan dat wanneer je in Nederland op woningbouwprojecten rondloopt de voertaal Pools is
Daarom goed kijken wat echt nodig is en wat iets toevoegt. Dat laatste zal niet gelden voor al die dozenstapelbedrijven die nu in Nederland gaan zitten.
pi_217928572
quote:

[..]
Ja, we hebben er last van. Die mensen moeten ook ergens wonen. Hebben ook zorg nodig. Maken ook gebruik van de wegen. Woningen zijn er al te weinig, de zorg is ook al overbelast, op de weg is het al aardig druk...

Je kunt misschien een beleid voeren op een bepaald percentage bevolking te hebben van de productieve leeftijd (zeg, bv 18-AOW). Dan kan het nog wat groeien naar mate boomers pensioneren en wat dalen naar mate ze sterven.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217928596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En als je lokaal kijkt naar plaatsen, die in de tijd van de opkomst van het globalisme (waar met name Amsterdam van profiteerde) vervielen naar halve spooksteden, dan zijn dat de 'pittoreske' plaatsen van nu. Maar die hadden ook net zo goed onder de sloophamer kunnen verdwijnen.

Als we de rem er landelijk opgooien en iedere vorm van migratie willen indammen terwijl de grootste partij MAGA als inspiratiebron promoot, dan hollen we achteruit in het aantrekkelijk maken om hier te werken en wonen. Krijg je alleen een verbitterd volk dat terugverlangt naar tijden waarin je openlijk verheven en racistisch kon zijn en mensen in dierentuinen kon stoppen. Terwijl er elders in de wereld het optimisme kan groeien en gouden eeuwen ontstaan. Al heb ik het idee dat een eeuw vooruit met de huidige klimaatimpact al te ver is.

Wat een verzinsels en gezwets weer. Nederland moet in de eerste plaats aantrekkelijk zijn voor Nederlanders om te werken en te wonen. Als het dat voor Nederlanders niet meer is door de hoeveelheid Barbarijse schooiers e.d. dan wordt het ook lastig buitenlands toptalent aantrekken en dan bedoel ik niet codekloppers of genderwetenschappers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217928603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat een verzinsels en gezwets weer. Nederland moet in de eerste plaats aantrekkelijk zijn voor Nederlanders om te werken en te wonen. Als het dat voor Nederlanders niet meer is door de hoeveelheid Barbarijse schooiers e.d. dan wordt het ook lastig buitenlands toptalent aantrekken en dan bedoel ik niet codekloppers of genderwetenschappers.
Reken je jezelf ook tot toptalent?
pi_217928825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Reken je jezelf ook tot toptalent?
Senior Putjeschepper
pi_217928853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 11:37 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Senior Putjeschepper
Meneer heeft het over "zinloze baantjes", maar 'als' het diezelfde Weltschmerz is van Café Weltschmerz, dan is het vooral een inlikker met een podcast die openlijk bidet voor Baudet speelt en staat hij op gelijk niveau met alles wat er maar zinloos zou kunnen zijn volgens radicaal rechts NL.
pi_217935435
quote:
[ x ]
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 20:17 schreef potjecreme het volgende:
Zoeken ze nog kamerleden bij de PVV? Ik wil best wel een paar keer jaar komen klappen voor 141 duizend euro op jaarbasis, inclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.
Dit weekend een brief schrijven.
pi_217935468
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]
Nice. Misschien wordt jij wel BELEID.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:57:13 #180
66444 Lord_Vetinari
pi_217935663
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]
Ik hoop toch dat de PVV geleerd heeft van het afgelopen jaar en niet weer met een lijst vol toetsenbordhelden en ongekwalificeerde nitwits komt.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:58:35 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_217935673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nice. Misschien wordt jij wel BELEID.
word. 'Jij' staat erachter, dan krijg je gewoon de stam, zonder t. Je kunt het altijd checken door het werkwoord te vervangen door een vorm van ' lopen'. Hoor je daar geen t, dan krijgt het ww dat je wilt gebruiken ook geen t.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:59:05 #182
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217935679
quote:
[ x ]
Speld?
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:04:56 #183
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217935751
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik hoop toch dat de PVV geleerd heeft van het afgelopen jaar en niet weer met een lijst vol toetsenbordhelden en ongekwalificeerde nitwits komt.
Ze hebben net een poffertjesbakker op 3 in de lijst gezet. Dit lijkt me iets te optimistisch.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:07:18 #184
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217935783
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 10:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Asiel wordt niet controversieel verklaard.
Dat staat er niet. Dit is gewoon weer zo'n typische do-re-mi-fa-sol alweer een motie vol van Lasbril Eerdmans. Uitspreken dat moties slaan nergens op en doen niks.
pi_217936832
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 08:48 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Bijzondere politieke reis wel :P
Verschil tussen ideologie en wensdenken VS praktijk.

Klinkt allemaal leuk, goed zijn voor de natuur, totdat het een groot bullshit verhaal blijkt te zijn dat het complete land sloopt zonder effect te sorteren.
pi_217936842
quote:

[..]

Ze werken!
pi_217937142
Is de VVD niet de partij die zelf vorig jaar heel Nederland in de stront liet zakken door het kabinet te laten vallen voor een paar 100 asielzoekers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')