abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217916388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Concreet over hoe ze dat willen doen zijn ze dan weer niet.
Voor kennismigranten zullen ze wel de fiscale voordelen terug willen dringen. Dan zal de kennismigratie zo afnemen. Verder zullen die bedrijven veel meer belasting moeten gaan betalen, waardoor een deel daarvan zal vertrekken.

Ze willen ook werkvergunningen invoeren, maar dat zal wel in strijd zijn met Europese verdragen.

Maar denk dat je een heel eind komt als je bedrijven zwaarder gaat belasten en fiscale voordelen voor kennismigranten afpakt. Dan gaat bijvoorbeeld een ASML niet meer zoveel kennismigranten vinden. Misschien vertrekt ASML dan wel helemaal uit Nederland. En dat geldt dan vast voor meer bedrijven. Dan dring je het al flink terug natuurlijk.

En het simpele werk zal onder de SP wel een stuk duurder gaan worden, dus hetzelfde effect dan.
pi_217916398
quote:
18s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die fascinatie met GL en hoe 'slecht' ze wel niet zijn, begint echt belachelijke vormen aan te nemen op dit forum. Ze worden onderdehand bij elk onderwerp als whataboutism erbij gesleept.
Ach, we roepen in ieder geval niet op tot het opknopen van politici in tegenstelling tot een linksmans hier op FOK!
pi_217916404
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt, helemaal mee eens. Kaart ik vaak genoeg aan ook. Precies deze punten.
[..]
Ja, het is een waterbed en het kutste plekje verliest.
[..]
En daar sla ik dus niet echt op aan. Ik ben voor gecontroleerde en gerichte kennismigratie. Als je migranten écht alleen maar uit asiel bestaan gaat Nederland i.c.m. het emigratiecijfer hard naar de tering.
Ja, daar ben ik het mee eens. De SP wil minder migratie, maar denkt vooral kennismigranten, arbeidsmigranten en studiemigranten buiten de deur te houden, zodat ze meer asielzoekers naar binnen kunnen halen en toch op een (veel) lager migratiesaldo uitkomen dan ij bijvoorbeeld 2023 en 2024.

Maar, ik denk niet dat als het wegpesten van arbeidsmigranten, studenten en expats niet lukt, ze dan de deuren voor asielzoekers een stuk dichter gooien.
pi_217916411
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:57 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Bij gebrek aan alternatieven. CDA zou nog kunnen, alleen moeten ze eerst de C uit hun naam halen.
Wat voor last heb je dan van die C uit het CDA? Erg christelijk is die partij niet meer. Waren ze dat wel, dan zou ik er misschien nog wel op stemmen ook.
pi_217916418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voor kennismigranten zullen ze wel de fiscale voordelen terug willen dringen. Dan zal de kennismigratie zo afnemen. Verder zullen die bedrijven veel meer belasting moeten gaan betalen, waardoor een deel daarvan zal vertrekken.

Ze willen ook werkvergunningen invoeren, maar dat zal wel in strijd zijn met Europese verdragen.

Maar denk dat je een heel eind komt als je bedrijven zwaarder gaat belasten en fiscale voordelen voor kennismigranten afpakt. Dan gaat bijvoorbeeld een ASML niet meer zoveel kennismigranten vinden. Misschien vertrekt ASML dan wel helemaal uit Nederland. En dat geldt dan vast voor meer bedrijven. Dan dring je het al flink terug natuurlijk.

En het simpele werk zal onder de SP wel een stuk duurder gaan worden, dus hetzelfde effect dan.
Je kunt eigenlijk alleen draaien aan de arbeidsmigratie van buiten Europa. En dat gaat om 26.000 mensen.

Dus, de SP moet dan een weg bewandelen, met het afschaffen van internationale verdragen, die het kabinet Schoof ook niet kon bewandelen.

Overigens wel opvallend, dat de SP wél arbeidsmigratie wil beperken, maar de asielmigratie dan weer ontziet.
pi_217916422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat voor last heb je dan van die C uit het CDA? Erg christelijk is die partij niet meer. Waren ze dat wel, dan zou ik er misschien nog wel op stemmen ook.
Je hebt gelijk dat CDA by far de minst Christelijke partij is van de Christelijke partijen, maar het hele concept religie hoort wat mij betreft niet thuis in het parlement.
pi_217916458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt eigenlijk alleen draaien aan de arbeidsmigratie van buiten Europa. En dat gaat om 26.000.

Dus, de SP moet dan een weg bewandelen, met het afschaffen van internationale verdragen, die het kabinet Schoof ook niet kon bewandelen.

Overigens wel opvallend, dat de SP wél arbeidsmigratie wil beperken, maar de asielmigratie dan weer ontziet.
Je kunt ook wel aan de arbeidsmigratie van binnen Europa draaien, alleen niet met werkvergunningen, want dat mag niet.

Maar Europa zegt niet dat kennismigranten speciale fiscale regelingen moeten hebben. Die kun je afschaffen. Dan neemt het aantal kennismigranten dat binnenkomt fors af en zullen er ook een hoop gaan vertrekken.

En ook arbeidsmigratie binnen de EU kun je met maatregelen wel fors terugdringen. Handhaven op recreatiewoningen, geen vergunningen meer afgeven om in oude kloosters een hoop arbeidsmigranten te huizen, minimumloon fors omhoog, bedrijven veel forser belasten. Dan zal arbeidsmigratie van binnen de EU afnemen. Daar hoeft de SP geen verdrag voor op te zeggen.

Ik vind dat eigenlijk niet zo opvallend. De bedrijven die draaien op kennismigranten en arbeidsmigranten zijn volgens de SP graaiers en profiteurs. Asielzoekers zijn zielig.

Volgens het CBS emigreerden er in 2023 198 duizend mensen. Droombeeld van de SP is dan natuurlijk amper studie-, kennis- en arbeidsmigranten, maar vooral veel asielzoekers tot aan een saldo van 40.000.
pi_217916461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
En toch kom je meestal niet ver in die partij als je niet kerkelijk bent.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_217916467
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat CDA by far de minst Christelijke partij is van de Christelijke partijen, maar het hele concept religie hoort wat mij betreft niet thuis in het parlement.
Een dogmatische insteek wel dan? Dat komt een beetje op hetzelfde neer.
pi_217916487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
En toch kom je meestal niet ver in die partij als je niet kerkelijk bent.
Dat klopt inderdaad wel. Vooraanstaande CDA-leden zijn vaak mensen die nog wel naar de kerk gaan inderdaad.
  woensdag 11 juni 2025 @ 23:22:32 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217916544
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:00 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ach, we roepen in ieder geval niet op tot het opknopen van politici in tegenstelling tot een linksmans hier op FOK!
Oef.
Waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217916566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 10:07 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, veel dommer kan het niet worden.

Wat ongefundeerd gechoogel met cijfers en daar dan conclusies uit trekken.
Vervolgens schermen met niet bestaande onderzoeken.
En dat alles presenteren als "feitjes".
Over populisme gesproken......

Volgens CBS cijfers is de woningvoorraad vanaf 2000 toegenomen met 1,6 miljoen.
Het aantal inwoners steeg in diezelfde periode met 2,1 miljoen.
Het verschil is 500.000 en dat getal zit aardig in de buurt van het woningtekort cijfer.

Hoe stom moet je zijn om te proberen vol te houden dat tienduizenden asielzoekers per jaar geen enkele of een verwaarloosbare invloed heeft gehad op het woningtekort
Mij gechoogel met cijfers verwijten om vervolgens zelf wil hem bijzonder met cijfers te gaan goochelen, bijzonder..
Kan je een bron geven met een goede onderbouwing waarom asielzoekers wel de oorzaak zijn van de woningcrisis?
Kan je onderbouwen waarom de feiten die ik heb hebben onjuist zijn.

Nog even een extra feitje;
quote:
Asielmigratie draagt bij aan de vraag naar meer woningen, maar dan heb je het over gemiddeld zes procent van de sociale huurwoningen.
Bron: https://www.vluchtelingen(...)zijn-niet-de-oorzaak

Dus we hebben het nu al jaren over asielzoekers alsof dit het grootste probleem is, terwijl het over zo'n 6% gaat..
En dan heeft die partij die hier al jaren het hardst om roept eindelijk de macht, om vervolgens letterlijk niks te doen om de asielinstroom te beperken en de regering compleet onnodig te laten vallen waardoor het alleen maar nog langer gaat duren.

Zouden we ons niet beter kunnen focussen op de echte oorzaken/oplossingen?
Het afgelopen jaar heeft toch wel bewezen dat alleen maar simpel roepen dat het allemaal de schuld is van de asielzoekers (om daar vervolgens niks aan te doen), niks gaat helpen.

Ik denk niet dat het goed is voor het land als er een linkse regering komt met bijvoorbeeld PvdA/GroenLinks en D66, maar ik denk dat die alsnog meer voor elkaar gaan krijgen daneen regering waar de pvv deel van uit maakt.
pi_217917830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:26 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Mij gechoogel met cijfers verwijten om vervolgens zelf wil hem bijzonder met cijfers te gaan goochelen, bijzonder..
Kan je een bron geven met een goede onderbouwing waarom asielzoekers wel de oorzaak zijn van de woningcrisis?
Kan je onderbouwen waarom de feiten die ik heb hebben onjuist zijn.
Donder ajb op met deze onzin, je probeert me dingen aan te wrijven die ik niet gezegd heb.
Ik zeg namelijk nergens dat vluchtelingen de oorzaak zijn.

En als je niet overweg kunt met een paar simpele getallen uit CBS cijfermateriaal kun je je beter afzijdig houden in dit soort discussies.
quote:
Nog even een extra feitje;
[..]
Bron: https://www.vluchtelingen(...)zijn-niet-de-oorzaak
Hahaha
Vluchtelingenwerk als bron, ben je wel goed bij je hoofd.
Een vollledig gekleurde en partijdige organisatie die belanghebbende is in de asielindustrie.
quote:
Dus we hebben het nu al jaren over asielzoekers alsof dit het grootste probleem is, terwijl het over zo'n 6% gaat..
En dan heeft die partij die hier al jaren het hardst om roept eindelijk de macht, om vervolgens letterlijk niks te doen om de asielinstroom te beperken en de regering compleet onnodig te laten vallen waardoor het alleen maar nog langer gaat duren.

Zouden we ons niet beter kunnen focussen op de echte oorzaken/oplossingen?
Het afgelopen jaar heeft toch wel bewezen dat alleen maar simpel roepen dat het allemaal de schuld is van de asielzoekers (om daar vervolgens niks aan te doen), niks gaat helpen.
Ik ben niet onder de indruk van de bron van jouw 6% die vervolgens dient om het probleem te downplayen.
quote:
Ik denk niet dat het goed is voor het land als er een linkse regering komt met bijvoorbeeld PvdA/GroenLinks en D66, maar ik denk dat die alsnog meer voor elkaar gaan krijgen daneen regering waar de pvv deel van uit maakt.
Zo waar ook nog iets zinnigs, met name het gedeelte voor de komma.

[ Bericht 1% gewijzigd door quo_ op 12-06-2025 09:00:23 ]
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:49:20 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217917927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:57 schreef Halcon het volgende:

Dan flikkert de hele werkgelegenheid in mijn regio in elkaar en daar is niemand bij gebaat. Zelfs een partij als de BBB ziet het nut van ASML in deze regio in.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217918379
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dan flikkert de hele werkgelegenheid in mijn regio in elkaar en daar is niemand bij gebaat. Zelfs een partij als de BBB ziet het nut van ASML in deze regio in.
Het is een zegen voor een land als daar geen maakindustrie is, burgers zouden dan nuttige werkzaamheden gaan doen, er zou dan geen werkdruk zijn.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:11:59 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217918550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is een zegen voor een land als daar geen maakindustrie is, burgers zouden dan nuttige werkzaamheden gaan doen, er zou dan geen werkdruk zijn.
Nee, mensen gaan weer massaal gebruik maken van de WW.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217920220
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee, mensen gaan weer massaal gebruik maken van de WW.
Dat is toch niet slecht? De burgers zouden dan geen werkdruk meer hebben, waardoor hun humeur ook goed zou zijn en met veel blije burgers in een land zou de leefbaarheid ook gebaat zijn.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:53:08 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217920331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is toch niet slecht? De burgers zouden dan geen werkdruk meer hebben, waardoor hun humeur ook goed zou zijn en met veel blije burgers in een land zou de leefbaarheid ook gebaat zijn.
Je leeft echt in een soort sprookjeswereld he?
pi_217920522
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je leeft echt in een soort sprookjeswereld he?
Ik zie veel mensen die ongelukkig zijn doordat hun werkgevers hun werkdruk geeft, een sprookjeswereld is het hier dus niet.
pi_217920706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:37 schreef quo_ het volgende:

[..]
Donder ajb op met deze onzin, je probeert me dingen aan te wrijven die ik niet gezegd heb.
Ik zeg namelijk nergens dat vluchtelingen de oorzaak zijn.

En als je niet overweg kunt met een paar simpele getallen uit CBS cijfermateriaal kun je je beter afzijdig houden in dit soort discussies.
[..]
Hahaha
Vluchtelingenwerk als bron, ben je wel goed bij je hoofd.
Een vollledig gekleurde en partijdige organisatie die belanghebbende is in de asielindustrie.
[..]
Ik ben niet onder de indruk van de bron van jouw 6% die vervolgens dient om het probleem te downplayen.
[..]
Zo waar ook nog iets zinnigs, met name het gedeelte voor de komma.
Nounou, wat een agressieve reactie.
Je gelooft de bron van Vluchtelingenwerk niet omdat die gekleurd zou zijn. Er zijn nog genoeg andere bronnen die dit bevestigen maar als er een bron is die iets zegt wat niet zo goed in je wereldbeeld past, zal je die ook wel als "gekleurd" zien en dus niet geloven (zonder het verder feitelijk te weerleggen)?
Ook uit de cijfers van het cbs blijkt overigens totaal niet dat vluchtelingen een grote oorzaak zijn van de woningcrisis.
Daarmee zeg ook overigens niet dat het allemaal wel prima gaat en dat we er niks aan hoeven te doen. De regering met de pvv heeft alleen inmiddels wel bewezen dat ze totaal niet capabel genoeg zijn om er echt wat aan te doen. Met alleen maar holle frasen roepen los je helaas geen problemen op.

En daarnaast zijn er dus behoorlijk wat problemen die heel wat belangrijker zijn dan het terugdringen van vluchtelingen, maar doordat het debat toch telkens weer hierdoor wordt gegijzeld gaat het daar nauwelijks over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Middelpunt op 13-06-2025 01:42:43 ]
pi_217921329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:12 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Wat is redelijk conservatief? Ik meen me te herinneren dat zij alles en iedereen ook van harte welkom heten in ons land.
Een humaan asielbeleid is niet iedereen van harte welkom heten. Zie hier hun standpunten:
https://sp.nl/standpunten(...)/asiel-en-integratie

In dat opzicht past SP wel bij mij… PVDA zou er ook zo over moeten denken, maar met GL gaat dat er niet zo uitzien… of D66 for that matter…
pi_217921675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 14:31 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Nounou, wat een agressieve reactie.
Je gelooft de bron van Vluchtelingenwerk niet omdat die gekleurd zou zijn. Er zijn nog zat met bronnen die dit bevestigen maar als er een bron is die iets zegt wat niet zo goed in je wereldbeeld past, zal je die ook wel als "gekleurd" zien en dus niet geloven (zonder het verder feitelijk te weerleggen)?
Het is ook gekleurd. vluchtelingenwerk beweert dat er maar één oorzaak is van het woningtekort, het falende woonbeleid. Dat is natuurlijk kolder, het woningtekort is niet toe te schrijven aan één oorzaak. Stagnerende bouwproductie, vergrijzing en doorstroming (ouderen blijven langer zelfstandig wonen), beleidskeuzes en immigratie, het speelt allemaal mee. Immigratie is niet de hoofdoorzaak maar immigratie speelt wel degelijk een rol in de oorzaak van het woningtekort.

Het netto migratiesaldo is de afgelopen jaren ook een stuk hoger dan bijvoorbeeld de periode 2015-2020. Destijds zat het migratiesaldo structureel onder de 100k per jaar, sinds 2021 is dat structureel boven de 100k (uitschieter. 2022 met 229k.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  donderdag 12 juni 2025 @ 16:32:01 #123
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217921692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Echt, ik weet niet wat jij slikt/spuit/snuift/drinkt, maar I got to get me some of it.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217922103
Woningstekort in Nederland is toch echt hoofdzakelijk doordat we boeren zo de hand boven het hoofd houden.

Aldus de universiteit van Maastricht kunnen we de wooncrisis oplossen door ipv 66% maar 64% van Nederland voor landbouw te reserveren.

https://www.maastrichtuni(...)grond-geen-nieuwbouw

Ja. Maar 7% van Nederland is gereserveerd voor wonen. 66% voor boeren.

Of we gaan voor de BBB propaganda, en roepen dat het aan de migranten ligt.
pi_217922284
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:22 schreef Shotty het volgende:
..
Ja goh, dat had nou echt nog niemand bedacht. De vraag is waar er dan gebouwd moet gaan worden. Er zijn nu al voor 400.000 nieuwe woningen locaties aangewezen maar zelfs dat is nog lang niet genoeg. Ga je dan de randstad nog voller bouwen of komen die huizen in Groningen of Drenthe. Willen mensen wel zo ver van hun werk wonen?

En met huizen alleen ben je er nog lang niet. Hoe zit het met de infrastructuur. Extra (snel)wegen, stations en busverbindingen. Dan heb je nog ziekenhuizen, tandartspraktijken, scholen, crèches, etc.. nodig. En wie gaat daar überhaupt werken aangezien er een enorm tekort is aan dit soort mensen.

Het klinkt leuk om wat boeren weg te jagen en dan is het probleem opgelost. Maar zo werkt het simpelweg niet.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217922370
Komt nog eens bij dat de hoge concentratie van dieren bij intensieve veehouderij meer en sneller ziektes verspreid. Kijk maar naar de vogelgriep. Dat heeft gevolgen voor de gezondheid van mensen.
Dus de boeren gaan voor woningtekort en volksgezondheid.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217922395
quote:
13s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.

Elk jaar 200k weg, vergrijzing en dan per jaar 200k+ asielzoekers erbij. Maar dan mag je zeker geen omvolken noemen?
pi_217922756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.

Elk jaar 200k weg, vergrijzing en dan per jaar 200k+ asielzoekers erbij. Maar dan mag je zeker geen omvolken noemen?
Je moet niet kijken naar een saldo personen maar naar het saldo wat er bijgedragen wordt.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217922802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:54 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je moet niet kijken naar een saldo personen maar naar het saldo wat er bijgedragen wordt.
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.
pi_217922845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..
pi_217922862
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:03 schreef quo_ het volgende:

[..]
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..
Zoals de PVV heeft gedaan afgelopen periode?
pi_217922867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:03 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja, daar komt het op neer. Nu mag van mij arbeidsmigratie ook wel wat minder. Zeker als die mensen gaan werken bij bedrijven die weinig tot niks toevoegen en ook best in een ander land kunnen staan. Maar om dan maar al die ruimte in te vullen met asielzoekers... :')
pi_217922873
Als de vvd die gast van financiën neerzet dan winnen ze makkelijk.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:10:07 #134
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217922907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:06 schreef kurk_droog het volgende:
Als de vvd die gast van financiën neerzet dan winnen ze makkelijk.
Dijkhof?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin donderdag 12 juni 2025 @ 19:11:36 #135
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217922924
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:22 schreef Shotty het volgende:
Woningstekort in Nederland is toch echt hoofdzakelijk doordat we boeren zo de hand boven het hoofd houden.
Nee die zijn nu de zondebok omdat er ontzettend veel in korte tijd gebouwd moet worden.

Los van het feit dat we te veel intensieve veehouderij in Nederland hebben overigens. Het is gewoon een goedkope manier om de aandacht af te leiden van decennia klote en of ontbrekend beleid waardoor iets geslachtofferd moet worden.

En wat mij betreft rotten de piekbelaster zo snel mogelijk op, maar dan wel op een normale manier in plaats van morele chantage dat ''we nu niet kunnen bouwen omdat jij zo veel uitstoot'' want dat is echt de halve waarheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:16:17 #136
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217922975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
@probeer jij bent toch een verstokte SP'er? Wat heb jij hierop te zeggen?
pi_217923025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee die zijn nu de zondebok omdat er ontzettend veel in korte tijd gebouwd moet worden.

Los van het feit dat we te veel intensieve veehouderij in Nederland hebben overigens. Het is gewoon een goedkope manier om de aandacht af te leiden van decennia klote en of ontbrekend beleid waardoor iets geslachtofferd moet worden.

En wat mij betreft rotten de piekbelaster zo snel mogelijk op, maar dan wel op een normale manier in plaats van morele chantage dat ''we nu niet kunnen bouwen omdat jij zo veel uitstoot'' want dat is echt de halve waarheid.
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:23:30 #138
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217923058
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
"Tientallen miljarden" voor verkapte onteigening inderdaad. Na deze snode plannen stemde men massaal BBB.

Leuk geprobeerd verder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin donderdag 12 juni 2025 @ 19:26:28 #139
pi_217923097
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.

Bovendien is/was dat dus de peperdure oplossing omdat we geen tijd meer hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217923182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Tientallen miljarden" voor verkapte onteigening inderdaad. Na deze snode plannen stemde men massaal BBB.

Leuk geprobeerd verder.
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
quote:
Bovendien is/was dat dus de peperdure oplossing omdat we geen tijd meer hebben.
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…
  Forum Admin donderdag 12 juni 2025 @ 19:37:47 #141
pi_217923242
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
[..]
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
[..]
Dan moet je wel meenemen dat veel van diezelfde boeren (gesubsidideerd) van alles is beloofd zoals aan schaalvergroting doen ''omdat dat efficienter'' zou zijn.

Elke boerenkinkel had kunnen aan zien komen dat dat niet efficienter zou gaan zijn. Het effect, als het er al was, werd natuurlijk weggestreept tegen de enorme groei van de veestapel :')

De BBB is er ook helemaal niet voor de boerenfamilie maar voor de cowboys en het grote geld er achter.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:38:59 #142
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217923258
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]
[..]
Feitelijk onjuist. Er was amper interesse in de "regelingen" omdat je een matig lucratieve deal voorgeschoteld kreeg waarbij het kiezen of delen was geblazen.

Als je echt wat wilt help je zo'n bedrijf (financieel) gedurende het hele proces met verplaatsen bijvoorbeeld.

Alleen malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin donderdag 12 juni 2025 @ 19:40:37 #143
pi_217923281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Feitelijk onjuist. Er was amper interesse in de "regelingen" omdat je een matig lucratieve deal voorgeschoteld kreeg waarbij het kiezen of delen was geblazen.

Als je echt wat wilt help je zo'n bedrijf (financieel) gedurende het hele proces met verplaatsen bijvoorbeeld.

Alleen malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.

Je zult er altijd een paar houden die niet willen. Daar wringt het dus wel, want ik ben het met je eens dat het dwingen van die mensen om te stoppen op de premise die ze voorgeschoteld word niet fraai is.
pi_217923547
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

......malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Even voor het complete plaatje;wat is dan een bonafide GL-er?
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:58:11 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217923562
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.

Je zult er altijd een paar houden die niet willen. Daar wringt het dus wel, want ik ben het met je eens dat het dwingen van die mensen om te stoppen op de premise die ze voorgeschoteld word niet fraai is.
Als het allemaal echt zo'n heet hangijzer is kom dan ook met een zak geld en een oplossing.

De aanpak die Kaag voor ogen had, als ijskonijn overal een koninklijk besluit door de deur flikkeren dat hun veehouderij niet meer van hun is. Dat past meer bij een land als Rusland.
  donderdag 12 juni 2025 @ 20:00:20 #146
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217923592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Even voor het complete plaatje;wat is dan een bonafide GL-er?
Eentje die de eigen woning tot de nok vol toe asielzoekers heeft gepakt.
pi_217924009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Echt, ik weet niet wat jij slikt/spuit/snuift/drinkt, maar I got to get me some of it.
Ik denk gewoon out off the box, zouden meer mensen moeten doen.
pi_217924275
Ludo sluit GroenLinks 2.0 uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217924613
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:50 schreef ludovico het volgende:
Ludo sluit GroenLinks 2.0 uit.
En PvdA 2.0? Of, wacht, wanneer is de laatste keer dat je op de PvdA hebt gestemd?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217924855
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')