Justin Bieber (31) zorgt opnieuw voor bezorgdheid onder fans en volgers. De afgelopen dagen plaatste de Canadese popster een reeks verontrustende foto’s en cryptische berichten op Instagram, waarmee hij allerlei speculaties losmaakte over zijn mentale gezondheid, mogelijk middelengebruik en spanningen in zijn persoonlijke omgeving. Wat is er precies aan de hand met de zanger achter hits als Sorry, Peaches en Love Yourself?![een-recente-foto-van-justin-bieber]()
De zorgen rond Bieber ontstonden na een reeks wazige selfies in close-up genomen in een badkamer. Daarop oogt hij moe en onrustig. Veel fans zien dat als een teken van emotionele uitputting of mentale onrust.
De teksten die hij erbij schrijft, maken de zorgen alleen maar groter. Zo valt onder meer te lezen: ‘U could point at my flaws’ (‘jij zou naar mijn gebreken kunnen wijzen’) en ‘Tired of transactional relationships’ (‘moe van transactionele relaties’).
Na deze berichten stroomden de reacties binnen. Veel fans uitten hun bezorgdheid en schreven steunbetuigingen en maakten veelal gebruik van hashtags als #WeLoveYouJustin en #ProtectJustinBieber. Daarbij gaven ze aan zich zorgen te maken over zijn mentale welzijn en hoopten dat hij hulp zou zoeken of rust zou nemen.
KetamineDe foto’s verschenen in een periode waarin in de entertainmentmedia ook een FaceTime-beeld van Bieber rondging. Daarop kijkt hij glazig in de camera. Reden voor sensatiegerichte media als OK! Magazine en The Sun om hem te koppelen aan het gebruik van harddrugs.
Daar bovenop kwam een Instagram Story van de hitzanger zelf, waarin er een AI-antwoord viel te zien over het gebruik van ketamine. Dat is een populaire drug, die zowel recreatief wordt gebruikt als therapeutisch bij depressie.
De omgeving van Bieber ontkent echter het gebruik van harddrugs door de voormalig tienerster. Wel is bekend dat de zanger niet vies is van marihuana. Het gebruik daarvan heeft hij openlijk toegegeven in eerdere interviews en hij werkte ook al eens samen met een cannabisbedrijf.
Onder fans circuleert daarnaast ook nog een zogeheten Britney-theorie. Dat heeft te maken met de AI-post over ketamine. Volgens hen zou dat kunnen hinten op een situatie van manipulatie of controle die vergelijkbaar is met de zaak van Britney Spears. Zij werd in 2008 onder curatele geplaatst van haar vader, die vrijwel volledig over haar leven en financiën kon beslissen. Na de veelbesproken #FreeBritney-campagne werd het curatorschap beëindigd.
Voormalig managerNu Bieber cryptische posts deelt over emotionele manipulatie vragen fans zich af of hij bang is voor controle van anderen. Daarbij valt ook de naam van zijn voormalig manager Scooter Braun. Hij was sinds het begin verantwoordelijk voor de carrière van de zanger.
Maar de Amerikaanse muziekmanager, die ook Ariana Grande en Demi Lovato vertegenwoordigde, kwam de laatste tijd geregeld in opspraak vanwege machtsmisbruik. Afgelopen jaar stopte hij na twintig jaar als muziekmanager, nadat veel artiesten, onder wie Bieber, met hem hadden gebroken.
Hailey steunt hemSteun vindt het popidool nog altijd bij zijn vrouw Hailey Bieber. Zij plaatste afgelopen maand ook een cryptisch bericht: ‘Cry me a river, build me a bridge and get over it’ (Huil maar een rivier, bouw er een brug over en ga eroverheen). Het lijkt een subtiele reactie op de mentale problemen van haar partner.
In een artikel van entertainmentblad People, doorgaans goed ingevoerd, worden enkele anonieme bronnen geciteerd. Zij zeggen dat Hailey ‘niet op het punt van scheiden staat’, maar wel emotioneel geraakt is door Biebers gedrag. Toch blijft ze loyaal aan haar echtgenoot, al stelt ze ook grenzen vooral in het belang van hun negen maanden oude zoontje Jack Blues.
https://www.ad.nl/show/wa(...)ich-zorgen~ac2886a4/Waar gaat dat heen ?

Ik heb trouwens ook zulke steunkousen. Maar dan in het zwart.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !