Een supporter is overleden na een val van de tribune tijdens de finale van de Nations League tussen Portugal en Spanje.![GOAL%20-%20Blank%20WEB%20-%20Facebook%20-%202025-06-09T091412.854.png?quality=60&auto=webp&format=pjpg&width=980]()
Het voorval in kwestie vond zondag plaats tijdens de slotfase van de finale van de Nations League in de Allianz Arena. Een fan viel van de tweede ring van het stadion van Bayern München en belandde op het zitgedeelte daaronder.
De wedstrijd tussen Portugal en Spanje ging verder, terwijl paramedici en stewards zich ontfermden over de gevallen supporter. Medische behandeling mocht echter niet meer baten. De spelers op het veld wisten op dat moment overigens niet wat er gaande was op de tribune.
De UEFA heeft de dood van de bezoekers inmiddels bevestigd: ''Er was een medisch noodgeval in de Allianz Arena in München. En ondanks de beste inspanningen van het medische team, is de persoon helaas om 00:06 uur overleden. Onze gedachten zijn bij zijn dierbaren in deze zeer moeilijke tijd.''
Het nieuws van het overlijden heeft de triomf van Portugal in de Nations League enigszins overschaduwd. Man of the Match Nuno Mendes betreurt de dood van de bezoeker: ''Ik wil mijn medeleven betuigen aan de familie van de supporter die is overleden. Het werpt een schaduw over onze overwinning van vandaag'', zo klonk het na afloop in de Portugese media.
De Spaanse bondscoach Luis de La Fuente kwam eveneens met een reactie: ''Ik wil mijn medeleven betuigen aan de familie van de fan die is overleden. Het doet ons beseffen wat belangrijk is in het leven'', aldus de coach die zijn ploeg met 5-3 zag verliezen van Portugal in de penaltyserie.
https://www.voetbalzone.n(...)e#csb8cded4404a5e1abWat ik heb begrepen is het een Duitser.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !