gwn_een_user | zaterdag 7 juni 2025 @ 10:55 |
https://www.bnr.nl/nieuws(...)anen-weg-in-een-jaar veel fabrieken in europa onder druk door hoge arbeids- en energiekosten, strenge regelgeving, lange vergunningsprocedures, en concurrentie, vooral uit azië. autosector, chemie, staal, etc etc. europese industrie is hoogst inefficiënt. sommigen pleiten voor heffingen op goedkope aziatische import om europese bedrijven te helpen. ik snap het punt erachter, maar ik vind het een slecht idee, want dat betekent hogere prijzen voor de consument, en het neemt de stimulus weg bij bedrijven om te moderniseren. europese industrie moet veel efficiënter en innovatiever. heffingen op import is eigenlijk toegeven dat je te zwak bent om zelf efficiënt te produceren. de japanse industrie doet het juist goed. ja wat banenverlies bij panasonic, maar ze zijn bezig te hervormen, dus dat komt wel goed. de japanse economie groeit sneller dan duitsland, dus die zullen duitsland straks wel weer inhalen op de ranglijst grootste economieën en crediteurnaties (een plaats die duitsland puur heeft verkregen door valutaschommelingen) | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:02 |
Uh Japan staat juist op compleet om te vallen. Twee woord : Carry trade. Dit klapt as we speak, volledig in elkaar. En gaat de wereldeconomie mee trekken. Ze staan er slechter voor dan Griekenland destijds. | |
Digi2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:13 |
De carry trade zorgde voor een toegenomen vraag naar dollars, oftewel bij het wegvallen van de carry trade komt ook de dollar onder druk te staan. | |
tizitl2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:23 |
Dit verklaart alvast - 20k in de autoindustrie https://www.azernews.az/region/242780.html En dat vind ik nou juist geen teken van inefficiëntie, Volkswagen had jarenlang de afspraak met vakbonden geen vestigingen in Duitsland te sluiten en geen mensen te ontslaan. Dat zorgt er juist voor dat ze inefficiënt werden doordat mensen die eigenlijk al lang niet meer nodig waren werkzaam bleven. Nu wordt daar ingegrepen. Nu nog concurrerend worden op elektrische modellen en ze zijn daar een heel eind verder, en door het gedoe met Musk/Tesla is er momenteel best een mogelijkheid een stukje van die markt terug te pakken. | |
BansheeBoy | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:24 |
Wat is dat precies? ![]() ![]() | |
Digi2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:24 |
Mehr Mut zu mehr Wettbewerb – Wege aus der Investitionskrise Bekijk deze YouTube-video | |
nelaeryn | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:27 |
| |
LXIV | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:27 |
Duitsland moet gewoon aan de bak om goede, complete en goedkope auto's te maken. Als je kijkt wat voor auto de Chinezen voor 30K neerzetten en wat je daarvoor krijgt in Duitsland... Importheffingen vind ik helemaal een slecht idee. Dan krijg ik dus een boete als ik een auto van een Chinees wil kopen in plaats van een Duitser, omdat die Duitsers niet in staat zijn tot innovatie (ook in het productieproces) en efficiency... Dat zou net zo zijn als er in een straat een Duits en een Chinees restaurant zitten. De Duitsers bieden Sauerkraut met worst voor 80 euro per persoon, de Chinezen een rijsttafel voor 40 euro. En dat de Duitsers dan bij de burgemeester gaan zeuren dat er op die Chinese rijsttafel 30 euro belasting moet, anders verkopen ze niks... | |
nelaeryn | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:30 |
Dat komt doordat China fabrikanten subsidieert om auto's onder de kostprijs te kunnen verkopen. | |
LXIV | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:30 |
Lekker voor ons dan! Ik ontvang liever 5000 euro van de Chinese regering om hun auto te kopen dan dat ik er 15.000 aan de EU moet betalen. | |
StateOfMind | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:37 |
Carry trade ![]() Kerrie handel ![]() ![]() | |
Richestorags | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:44 |
De erfenis van 15 jaar Merkel. | |
Digi2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:45 |
Yen's lenen tegen een lage rente en die omwisselen in dollars, vervolgens kunnen met die dollars o.a. US treasuries met een hogere coupon/rente worden gekocht. | |
gwn_een_user | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:46 |
ja dat had ik aan aantal dagen geleden nog gelezen, maar zal het genoeg zijn? toyota levert nog altijd veel meer auto's per werknemer dan vw, iets meer dan het dubbele dacht ik. hun auto's zijn over het algemeen ook voordeliger als ik het goed heb | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:46 |
Als Japan hierdoor klapt, zelfs met een 1% stijging van de interest rates, game over in principe. En ja dan klapt dus de dollar, wat sowieso al gaande is in zekere zin en dus de rest van de wereld economie. Daarbij zijn de cijfers uit Amerika, het word erg rooskleurig gesteld door het regime daar, zie je juist honderdduizenden banen die verloren zijn, maar benadrukt dan zogenaamd een toename van 139.000, wat natuurlijk niet te rijmen valt met elkaar. Het word een zwaar onzeker jaar. | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:48 |
Dit werkt niet, net zoals het in China zelf ook niet zou werken als je voor interne verkoop de boel te goedkoop zou maken middels subsidies. Dat werkt altijd maar tijdelijk, zie zonnepanelen, EV’s subsidies, etc word allemaal afgebouwd omdat het teveel geld kost. | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:52 |
Er is juist geen vraag naar dollars.. Die interest rate op bonds neemt niet voor niets toe. | |
Digi2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:07 |
Er staat niet voor niets zorgde voor een toegenomen vraag naar dollars, met het wegvallen van de carry trade valt dus ook die vraag weg. | |
Hyaenidae | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08 |
Een Chinese auto moet je dan ook vergelijken met een Franse qua afwerking/kwaliteit en niet met een Duitse. En Franse auto's zijn ook goedkoper. | |
nelaeryn | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08 |
Ja, leuk voor mensen die niet verder kijken dan hun eigen portemonnee en de korte termijn. China doet het bewust om hier voet aan de grond te krijgen en om onze economie te destabiliseren. Wellicht een idee om je een beetje in te lezen op de materie: https://ecer.minbuza.nl/-(...)oneerlijke-subsidies | |
LXIV | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:09 |
Maar laat iedereen dat dan voor zichzelf beslissen, maar ga niet de Chinese auto's belasten. | |
TheoddDutchGuy | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:39 |
Net als Amerika, zal je dan maar met betere auto’s moeten aankomen. Die BYD auto’s zijn lichtjaren vooruit versus VW of een Mercedes. | |
tizitl2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:41 |
Of het genoeg is weet ik niet, maar het is wel de eerste stap die ze moeten nemen. De normale gang van zaken in industrie is dat je met steeds minder mensen evenveel kunt maken door innovatie. Als je het aantal mensen met een afspraak vast zet betekend dat dus dat je eigenlijk meer moet afzetten, maar dat is in een competetieve auto industrie een uitdaging. Zeker als je dan ook nog achterloopt in het elektrisch segment en op het deel van de markt wat het afgelopen decennium het meest groeide niet echt meedoet. Als dat niet lukt blijf je feitelijk met hogere loonkosten per stuk dan de concurrentie zitten. Is qua concurrentie niet erg handig. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 7 juni 2025 @ 12:44 |
![]() | |
nelaeryn | zaterdag 7 juni 2025 @ 13:12 |
Ja, dat klopt. Wat dat betreft hebben de Europese autofabrikanten liggen slapen, alleen was dat het punt niet. | |
marretak | zaterdag 7 juni 2025 @ 15:30 |
Dan komt er een groei aan uitkerings muzikanten? | |
Akathisia | zaterdag 7 juni 2025 @ 15:59 |
Eens, het is alleen jammer dat de Europese consument dom genoeg is om daadwerkelijk die Chinese auto te kopen. Ik betaal liever meer voor een minder goede auto als het geld daarmee in Europa blijft, maar zulke heffingen vind ik een teken van zwakte en kan je ook terugverwachten. [ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 07-06-2025 16:37:34 ] | |
tizitl2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 17:00 |
Bij mij kun je er nog wel een lijst van vinden hoor ![]() Zeker op mijn telefoon gaat er helaas best wat mis. | |
tizitl2 | zaterdag 7 juni 2025 @ 17:03 |
Dat geldt voor Japanse auto's of Amerikaanse wagens toch evengoed? De Duitse bouwers hebben zich jaren sufgeëxporteerd naar China. Heffingen werken inderdaad niet, je krijgt een heffing terug en bovendien is onze industrie gericht op export en neutrale landen als India gaan echt geen heffing voeren omdat Duitsland het lastig heeft. | |
Akathisia | zaterdag 7 juni 2025 @ 17:46 |
Dit gaat in de basis op voor elk land dat niet onder 'ons' geschaard kan worden ja, maar daaronder zijn natuurlijk landen die je liever steunt (helpt groeien) dan andere. | |
Horzula | zaterdag 7 juni 2025 @ 18:35 |
Die communisten zitten het kapitaalisme finaal te trollen en niemand lijkt het door te hebben. | |
kibo | zaterdag 7 juni 2025 @ 18:41 |
Dus jij betaalt bij je volle verstand 10k meer voor een EV om een luie overbetaalde Fransman te faciliteren? ![]() | |
Akathisia | zaterdag 7 juni 2025 @ 18:55 |
Liever dat dan 20 Chinezen en daarmee de Europese ondergang voeden. | |
Vvdjemoeder | zaterdag 7 juni 2025 @ 18:59 |
Ik rijd alleen japanse autos | |
kibo | zaterdag 7 juni 2025 @ 19:00 |
Start spreading the News! | |
FordSierra | zaterdag 7 juni 2025 @ 19:10 |
Zie je dan niet het probleem op lange termijn? Dan wordt de Duitse auto-industrie kapot gemaakt met veel werkloosheid rondom. Als de subsidie op Chinese auto's wegvallen, hebben ze het grootste deel van de markt al in handen dat je met een nieuw bedrijf niet meer tegenop kunt concurreren. | |
nelaeryn | zaterdag 7 juni 2025 @ 19:10 |
Nee, want Japanse en Amerikaanse auto's worden i.t.t. Chinese auto's niet kapotgesubsidieerd met overheidsgeld, waardoor Chinese bedrijven hun auto's onder de kostprijs kunnen verkopen. Daar valt niet tegen te concurreren. | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 19:12 |
Duitsland mag defensie materiaal gaan bouwen in die fabrieken | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 19:12 |
ik rij alleen autos van 20 jaar oud dus mij krijgen ze niet gek [ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 07-06-2025 19:27:05 ] | |
Peppert | zaterdag 7 juni 2025 @ 21:07 |
Ze doen wel meer dan subsidiëren. Veel meer. Je kan een boekwerk over schrijven. Ik denk dat niemand op deze forum is die enige idee heeft wat ze allemaal doen en het goed kan beschrijven. Je hebt mensen in dienst van politieke denktanks zoals Mercator Institute for China Studies en CSET waarvan het hun fulltime job is om dat naar hun beste kunnen te bestuderen en op papier te zetten. Als ze een stuk uitbrengen dan gaat het vaak om tientallen pagina's. Die worden gefinancierd middels allerlei grants en subsidies door Brussel, Berlijn en Washington D.C. om daar 40 uur per week aan te besteden. Hier heb je één zo'n rapport over een programma dat Little Giants heet (het politieke beleid in het land met betrekking tot innovatieve MKB-bedrijven). Lees en leer. Je hebt een veel te eenvoudig beeld van bam bruut met subsidies smijten. Het onderstaande onderzoeksrapport is ook deels gefinancierd door het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken zodat ze zelf wijs van kunnen worden. https://merics.org/sites/(...)or%20State_final.pdf [ Bericht 29% gewijzigd door Peppert op 07-06-2025 22:00:08 ] | |
Red_85 | zaterdag 7 juni 2025 @ 21:20 |
Daarom ook importtarieven op die chinese rotzooi. En fabrikanten pushen om de europese maakindustrie daar weer terug te halen. Beter voor milieu en economie hier. Dus beter voor de maatschappij als geheel. | |
Red_85 | zaterdag 7 juni 2025 @ 21:22 |
Boeie. Onze goederen voor ons en de chinese voor de chinezen. Dan maar minder werk voor cosco en maersk. | |
nelaeryn | zaterdag 7 juni 2025 @ 21:38 |
Precies. | |
torentje | zaterdag 7 juni 2025 @ 21:54 |
Nou nee, de maakindustrie moet juist weg uit Europa omdat die voor gemotoriseerde drukte zorgen in verstedelijkte gebieden en dat is dus niet beter voor stedelingen met een smalle beurs o.a. omdat die niet mee kunnen doen. | |
Red_85 | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:05 |
Wat is dit? Snap er helemaal niks van. | |
koffiekoekjes | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:07 |
Vraag me af hoeveel banen het zijn van arbeidsmigranten. Met een beetje geluk een hele boel, scheelt dat ook weer, kunnen ze weer terug naar Polen, Bulgarije etc. | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:10 |
goede technisch vaardige werknemers, niet te duur die blijven wel gewild, waar hun moeder woont dat dondert niet | |
koffiekoekjes | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:10 |
Goedkope arbeiders die uitgebuit worden en een belasting zijn voor het systeem. Leuk voor de aandeelhouders, niet voor de gewone man | |
Red_85 | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:17 |
Als we echt de wereld willen verbeteren moet je het hier weer doen. Geen zware stookolieschepen, milieuregels die controleerbaar kunnen worden toegepast, strategische maakindustrie waar je niet afhankelijk van hoeft te zijn. Laag- en middelgeschoolden waar weer met respect tegen aangekeken gaat worden. Waarschijnlijk wel iets duurder per product, maar dus veel beter voor de wereld. | |
Red_85 | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:18 |
Dit is vooral waar het steekt ja. | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:31 |
o ben jij ook een wereld verbeteraar, maak jij uit wat goed is voor de wereld?/ Dat is een D66 eigenschap he wij doen wat goed is voor de wereld | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:34 |
ik werk 3 dagen per week in een bedrijf, waar veel polen werken , die zijn het helemaal niet met jou eens, velen van hen zijn absoluut onmisbaar en hebben een goed salaris veel van die jongens zijn vaardig, technisch slim , en onmisbaar voor de werkgever en weten hoe het spel te spelen | |
Red_85 | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:37 |
Jij toch ook wat goed is voor weilanden? Of maak ik je ook uit voor wereldverbeteraar? Je verhaal is inmiddels zo grijs gedraaid als de enkele haren die je nog hebt op je hoofd. Zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren, dit is de mijne. | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:39 |
je hoeft niet de wereld verbeteraar te spelen , mag wel , maar er luistert toch niemand | |
koffiekoekjes | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:39 |
n=1 Veel van dit soort goedkope arbeiders worden uitgebuit en misbruikt voor winsten van bedrijven. Doen alsof dit niet speelt is dom en absoluut los van de werkelijkheid. Je ontkent gewoon maatschappelijke problemen hiermee. | |
michaelmoore | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:47 |
""dit soort goedkope arbeiders" die is voor jou rekening er zijn ook Nederlandse werknemers die misbruikt worden ga eens praten met de mensen die je bedoelt , dan leer je wat | |
Peppert | zaterdag 7 juni 2025 @ 23:48 |
Op een terrein is dat sinds deze week realiteit: de publieke aanbesteding van medische apparatuur boven de 5 miljoen dollar. Ik begrijp beide blokken wel. De Chinezen zijn natuurlijk niet blind en hebben sinds 2018 zelf ervaren wat het is om cruciale apparatuur op het gebied van chips niet meer geleverd te krijgen door exportbeperkingen van de VS/Europese landen/Japan (een krabbeltje meer is vaak niet nodig) dus voor Beijing is het onacceptabel als het land afhankelijk zou zijn van cruciale buitenlandse medische apparatuur vanuit de EU, VS of Japan. Ze gooien fors geld in om dat zelf te kunnen in eigen land. De EU snap ik ook wel want die zeggen waarom zouden we onze publieke aanbestedingsmarkt open houden als andere landen dat ook niet voor ons doen. Dus ik ben zeer gevoelig voor beide argumenten op het terrein van publieke aanbesteding van medische apparatuur.
[ Bericht 1% gewijzigd door Peppert op 08-06-2025 00:01:39 ] | |
torentje | zondag 8 juni 2025 @ 10:17 |
Kritiek op de maakindustrie wil jij gewoon niet snappen. Dat is het probleem van jou. | |
Red_85 | zondag 8 juni 2025 @ 11:21 |
Troost je. Als de maakindustrie terug komt, kan jij ook weer een baan vinden. Dan kan jij ook gewoon mee doen. ...of wacht. Dat is dan ook niet eerlijk in jouw ogen. Want 'eerlijk' is het pas wanneer jij gratis geld in je handje geduwd krijgt natuurlijk. En een huis, met een tuin van 800m2. Heb nieuws voor je: gratis geld bestaat niet. Iemand is sowieso de sjaak. Voor jou zijn 10tallen belastingbetalers de sjaak om jou in je levensonderhoud te voorzien. En in plaats van dat je dankbaar bent, ben je ziekelijk jaloers op ze. | |
torentje | zondag 8 juni 2025 @ 11:30 |
Ziekelijk jaloers natuurlijk niet, eerder boos omdat de maakindustrie gratis de grondstoffen en ruimte krijgt om hun producten te maken. Producten die de maakindustrie ook nog eens geeft aan rijke individuen met een ouderwets geloof. | |
Lord_Vetinari | zondag 8 juni 2025 @ 12:11 |
Wauw. Waar kan ik die gratis grondstoffen en ruimte aanvragen? Dan begin ik ook een maakindustrie. Dat moet perfect zijn voor mijn concurrentiepositie. | |
torentje | zondag 8 juni 2025 @ 14:16 |
Dat moet je aan de makers-van al die mensschadelijke producten- vragen. Ga maar gewoon naar de ruime vrijstaande woonruimtes daar wonen die makers oftewel boeren. | |
Lord_Vetinari | zondag 8 juni 2025 @ 16:08 |
Ho ho. Jij roept dat maakindustrie gratis grondstoffen en ruimte krijgt, dus jij moet daar onderbouwing voor hebben en dus weten hoe dat werkt. Beetje raar om dan mij te zeggen dat ik het zelf moet uitzoeken. | |
Red_85 | zondag 8 juni 2025 @ 18:20 |
Ghratus grondstoffen. Waar haal ik die vandaan dan? Doe eens een bronnetje? En 'geeft aan rijke'?.. waar uit blijkt dat? Doe daar ook eens een bron van. | |
torentje | zondag 8 juni 2025 @ 18:43 |
[quote]![]() De maakindustrie zet met een meerderheid individuelen/minderheden aan de kant om aan grondstoffen te komen en ruimte te hebben om daarvan producten te fabriceren. Het interesseert de maakindustrie dus niet dat een individu/minderheid eerder op een land was dan hun. In feite doen zij dus gezamenlijk de maaltjes uit de mond van individuen grissen. Hoop dat ik duidelijk genoeg was? | |
Lord_Vetinari | zondag 8 juni 2025 @ 19:20 |
Volkomen duidelijk dat jij thuishoort achter een paar stevige hekken in een jas met heel lange mouwen, in een kamertje met hele zachte muren en stevige sloten op de deur en zonder toegang tot computers of Internet. | |
michaelmoore | zondag 8 juni 2025 @ 19:47 |
hetzelfde doen ze met staal , China zit in een deflatoire periode alles wordt goedkoper loonsverlagingen zijn daar aan de orde van de dag China exporteert hun deflatie Bekijk deze YouTube-video [ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2025 20:04:27 ] | |
michaelmoore | zondag 8 juni 2025 @ 19:48 |
nee heeft er geen zak mee te maken , politiek heeft geen invloed op economie | |
Bart2002 | zondag 8 juni 2025 @ 20:07 |
Plastieken minderwaardige vehikels die in no time waardeloos zijn m.i. Alles is onder par. Ik durf te wedden dat alle 'Build Your Dreams' barrels binnen nu en 5 jaar kapot zijn of minstens zeer problematisch. Het is m.i. een wegwerpproduct zoals de meeste dingen uit China. Als ik in 2030 ongelijk blijk te hebben ben ik de eerste om te zeggen dat mijn visie niet klopte. Dus dat is het voorbehoud. We moeten ook niet vergeten dat deze producten zwaar leunen op kinderarbeid en moderne slavernij van de werknemers. Ik denk niet dat we dat hier ook moeten willen om een maar zo goedkoop mogelijk product te maken omdat de mensen dat willen. Dat is een voor de hand liggende race naar de bodem. | |
nelaeryn | zondag 8 juni 2025 @ 20:27 |
In Engeland kun je voor Chinese automerken amper nog een verzekering krijgen vanwege de (gebrekkige) verkrijgbaarheid van onderdelen en de (vrijwel niet bestaande) aftersales, zie bijvoorbeeld: https://www.autoweek.nl/a(...)-verenigd-koninkrijk Dus tja, zo wordt goedkoop ook nog eens duurkoop... | |
torentje | zondag 8 juni 2025 @ 20:35 |
Wat is de reden dat jij op een discussieforum zit te lezen? Want het enige wat jij doet is op de man spelen. Zoek toch een andere hobby. | |
nelaeryn | zondag 8 juni 2025 @ 21:15 |
Ach, @Lord_Vetinari was misschien wat bot, maar mag ik vragen welk spul jij rookt/snuift/slikt? | |
Lord_Vetinari | zondag 8 juni 2025 @ 21:37 |
Oh, dat was niet bot, hoor. You wouldn't like me when I'm properly bot. | |
Lord_Vetinari | zondag 8 juni 2025 @ 21:40 |
Maar er is met jou geen discussie te voeren. Jij maakt statements, die volledig van het padje zijn en als iemand er tegenin gaat of je vertelt dat het gelal van een dronken aardbei is, beschuldig je ze meteen ervan om lid te zijn van de groep die je zojuist van allerlei "misdaden tegen "gewone" mensen" hebt beschuldigd. | |
QAnonn | maandag 9 juni 2025 @ 05:20 |
Nexum | maandag 9 juni 2025 @ 09:51 |
Tja, China heeft jarenlang geïnvesteerd om er voor te zorgen dat ze en masse en zo goedkoop mogelijk kunnen produceren. Cultureel en sociaal hebben ze stevig de grip op hun bevolking maar economisch gezien zijn ze extreem laissez-faire. Dat krijg je in Europa niet voor elkaar. | |
torentje | maandag 9 juni 2025 @ 10:02 |
Ik ben een minderheid hier op dit forum, jij bent een meerderheid op dit forum en jij probeert mij, een minderheid, tot zwijgen te brengen door op de man te spelen. Er is dus met jou geen discussie te voeren omdat jij de ervaringen van een minderheid wegzet als gelal. | |
Digi2 | maandag 9 juni 2025 @ 10:13 |
De poster gaat helemaal niet over wie er op dit forum toegelaten wordt of wat de criteria zijn van wat als toelaatbaar geldt. Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien, niet aan jou. | |
torentje | maandag 9 juni 2025 @ 15:50 |
Jij bent dus ook al iemand die de zijde kiest van de meerderheid, omdat je vreest dat de minderheid een meerderheid wordt. Goed dat ik dat weet. | |
Digi2 | maandag 9 juni 2025 @ 15:54 |
Ik wijs je slechts op feiten en maak überhaupt geen keuze. Hoe is "Het is aan de volgers op dit forum zelf te bepalen hoe ze een poster zien" een keuze? | |
Lord_Vetinari | maandag 9 juni 2025 @ 15:59 |
QED:
| |
VEM2012 | dinsdag 10 juni 2025 @ 00:06 |
BYD lichtjaren vooruit? Op basis van wat dan? Niets bijzonders aan BYD. De Blade accu is goed. Maar verder… efficiënt zijn ze niet. Mooi ook niet. Echt geweldig rijdt het niet. Wel goedkoop, omdat ze werknemers en leveranciers niet betalen en veel subsidie krijgen. En dan nog moeten ze spookverkopen gebruiken om de cijfers op te krikken. | |
HSG | dinsdag 10 juni 2025 @ 07:32 |
De Duitser zelf moet ook eens gaan veranderen. Ik plaats van ouderwets te blijven denken moeten ze eens gaan omdenken en moderner worden.. | |
torentje | dinsdag 10 juni 2025 @ 11:33 |
Het is erg dat men een labiele leider zoals jou wapens zoals een internettoegang heeft gegeven. | |
StateOfMind | dinsdag 10 juni 2025 @ 11:36 |
De ironie ![]() Met jouw vage en onsamenhangende gebrabbel kom jij over als een iemand die in een psychiatrische inrichting verblijft. Slechts heel af en toe, op een helder moment, kun jij wel normaal Nederlands typen. | |
Chadi | dinsdag 10 juni 2025 @ 12:47 |
Hier zitten bedrijven met allerlei milieu regels etc etc. In China is het gewoon zo goedkoop mogelijk een gesubsidieerd. Misschien hier die transfer wat langer laten duren waardoor bedrijven niet zo hoeven te lijden. | |
Oud_student | dinsdag 10 juni 2025 @ 14:10 |
BRON. https://www.maschinenmarkt.vogel.de/jobverlust-deutsche-industrie-analyse-prognose83948d/ Het afgelopen jaar zijn idd 100.000 banen verdwenen in Duitsland, met name in de auto industrie. Het management bureau EY verwacht dat dit aantal tot 200.000 zal stijgen nog in dit jaar, een stroomversnelling dus. Naast de reeds genoemde problemen: bureaucratie, energiekosten, arbeidskosten, te weinig personeel, kosten voor gepensioneerden en werklozen en immigranten, wodt de binnenlandse afzet markt genoemd (die ook begrijpelijkerwijze krimpt) DE wordt dan nog meer van de expoart afhankelijk. J.D. Vance heeft onlangs gezegd dat alleen de AfD Duitsland kan redden. Ik denk dat JD een hele erge optimist is ![]() | |
torentje | dinsdag 10 juni 2025 @ 15:16 |
In ieder geval, ik zoek een meerderheid tegen labiele leiders. | |
Lord_Vetinari | dinsdag 10 juni 2025 @ 15:57 |
De ironie. Jij die anderen labiel noemt. Pot-ketel. | |
torentje | dinsdag 10 juni 2025 @ 21:45 |
In tegenstelling tot jou kan ik mezelf beheersen als men een voor mij onwelgevallige mening uit. Ik begin dan niet op de man te spelen, maar reageer op de inhoud. | |
StateOfMind | dinsdag 10 juni 2025 @ 21:55 |
Kijk, nú typ je wel in normaal en duidelijk Nederlands ipv jouw gebruikelijke vage cryptische gebrabbel. Als je dat blijft doen, en dat vage cryptische gebrabbel achterwege laat, neemt men jou wél serieus. Zo moeilijk is dat niet. | |
Lord_Vetinari | dinsdag 10 juni 2025 @ 21:56 |
Maar dat gaat bij jou niet. Jouw posts hebben geen inhoud. | |
Digi2 | dinsdag 10 juni 2025 @ 22:00 |
Dit is bewezen onjuist ![]()
| |
torentje | woensdag 11 juni 2025 @ 11:12 |
Als iemand een post doet die geen inhoud heeft, dan kan je die post toch het beste negeren? Dan zou de persoon die vaker een inhoudsloze post doet, ook aan zelfreflectie gaan doen en uit zichzelf wel posts gaan plaatsen met inhoud. Toch? | |
Oud_student | woensdag 11 juni 2025 @ 11:33 |
[mod]kunnen we weer bij het onderwerp blijven[/mod] ![]() | |
Lord_Vetinari | woensdag 11 juni 2025 @ 13:10 |
Bij normale, rationele mensen zou dat het geval zijn, maar ja, daar ligt nu net het probleem. | |
torentje | woensdag 11 juni 2025 @ 13:38 |
Hoezo? Ik ben geen aanhanger van de een of andere ouderwetse religie. Maar on-topic: Ook in Duitsland heeft de maakindustrie teveel macht. | |
Lord_Vetinari | woensdag 11 juni 2025 @ 13:44 |
Des te vervelender voor je. Als je dat wel was had je een excuus voor je gereutel. Nu blijkt het gewoon je psychologische make-up te zijn. Voordeel is wel weer, dat er tegenwoordig erg knappe psychologen bestaan. | |
torentje | woensdag 11 juni 2025 @ 19:51 |
Dus als iemand een aanhanger is van de een of andere ouderwetse religie, dan mag hij wartaal schrijven en spreken? Dan is dat hem vergeven? |