abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217850292

Historisch zeilschip gaat veerdienst tussen Rotterdam en Antwerpen varen

wo 4 jun, 10:47 Algemeen 966 keer gelezen

Rotterdam - Volgende maand kun je héél langzaam, maar héél ontspannen tussen Rotterdam en Antwerpen reizen. Van 6 tot en met 26 juli vaart het 130 jaar oude zeilschip de Bonnefooi een veerdienst tussen de twee havensteden.

Een reis van Rotterdam naar Antwerpen of vice versa duurt zeven dagen waarvan er vijf gezeild worden en twee op de plek van bestemming worden besteed om de stad te verkennen. Het schip meert af in het centrum van de stad en fungeert de gehele reis als varende hotel.

Lees verder onder de routekaart.

Door de Oosterschelde

De reis gaat door het nationale park Oosterschelde, langs de stranden van Grevelingen en er wordt gestopt om te zwemmen en goed verborgen plekken te ontdekken. De zeildag wordt afgesloten met een Captain’s Diner, bereid met streekproducten, of een bezoek aan Yerseke voor verse mosselen. Elke avond ligt het schip in een andere haven.

Naast genieten van de rust op het water, kunnen gasten actief deelnemen aan de zeilreis. Onder begeleiding van de bemanning kunnen zij meehelpen aan boord, bijvoorbeeld bij het hijsen van de zeilen, het navigeren of zelfs het overnemen van het roer. “

Le bronne : https://www.dehavenloods.(...)en-rotterdam-en-antw

Geen idee of het al volgeboekt is?
pi_217850503
Oh wel leuk!

Helaas ben ik zeer snel zeeziek, dus niks voor mij...alhoewel ik het dus wel zou willen.
pi_217850539
gaaf.. jammer dat het maar 1x is
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  Spellchecker woensdag 4 juni 2025 @ 20:17:42 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217851013
Op de Bonnefooi naar Antwerpen _O_
pi_217853234
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Helaas ben ik zeer snel zeeziek, dus niks voor mij...alhoewel ik het dus wel zou willen.
Je schijnt zeeziekte pillen te hebben? Geen idee of ze ook werken, Ook voor de kust van Holland zijn de golven ook niet extreem hoog ey?
pi_217853241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:40 schreef Viesdik het volgende:
gaaf.. jammer dat het maar 1x is
Ha ik dacht precies zelfde, gelijk een vaste en permanente hotline had wel gaaf geweest?
pi_217854567
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:00 schreef marretak het volgende:

[..]
Je schijnt zeeziekte pillen te hebben? Geen idee of ze ook werken, Ook voor de kust van Holland zijn de golven ook niet extreem hoog ey?
Geprobeerd; had bij mij weinig effect. En zelfs de lichtste golfdeining heeft al effect op mij.
  donderdag 5 juni 2025 @ 08:27:47 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217854702
Dat lijkt me fantastisch!
Eens kijken of ik het geregeld krijg, als er uberhaupt nog plek is. Anders misschien eens kijken of er meer van dit soort dingen zijn.
pi_217855111
Jammer dat het een enkele reis is.
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:28:15 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217855145
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:24 schreef Document1 het volgende:
Retour kan ook
https://www.fairferry.com/routes/antwerpen-rotterdam-antwerpen
pi_217855154
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:24 schreef Document1 het volgende:
quote:
We zeilen door de Zeeuwe delta van Rotterdam naar Antwerpen en weer terug: een prachtige reis! Afhankelijk van weer, wind en getij worden de tussenstops bepaald door de schipper. Onderweg leer je meer over zeilen en iedereen die wil, mag helpen aan dek. Of het nu een sportieve dag kruisen is, of rustig met de stroom mee zeilen: het is altijd wel een avontuur. Terwijl we langs de indrukwekkende natuur van deze wateren varen, krijg je volop gelegenheid om te ontspannen en te genieten van het uitzicht, of juist actief mee te helpen met het zeilen.

Dag 1: Rotterdam
Dag 2: Rotterdam - ankerplaats op het Haringvliet.
Dag 3: ankerplaats Haringvliet - Sint Philipsland
Dag 4: Sint Philipsland - Zierikzee
Dag 5: Zierikzee - Wemeldinge
Dag 6: Wemeldinge - Antwerpen
Dag 7: Antwerpen
Dag 8: Antwerpen
Uitschepen om 10:00 uur
of
Je blijft aan boord om weer mee terug te zeilen naar Rotterdam

https://www.fairferry.com/routes/veerdienst-rotterdam-antwerpen-1
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')