abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217849388
quote:
Bizarre privacyschending ontdekt: Android-gebruikers met Instagram of Facebook op telefoon massaal bespioneerd

Android-gebruikers met Instagram of Facebook op hun telefoon zijn op grote schaal bespioneerd. Meta, het moederbedrijf achter die apps, kon jarenlang meekijken naar welke websites je bezoekt, zelfs als dat via andere apps of in incognitomodus ging. Google, waar Android onder valt, bevestigt het verhaal en zegt „al wijzigingen te hebben doorgevoerd om deze invasieve technieken te beperken”.
quote:
Naast Meta zou ook de Russische internetdienst Yandex Android-gebruikers op verregaande wijze monitoren, ontdekten onderzoekers van de KU Leuven, Radboud Universiteit en IMDEA Networks.

Het meekijken zou gebeuren door middel van zogenoemde ’Meta Pixel’ en ’Yandex Metrica’. Dat zijn onzichtbare stukjes code op een website die worden geladen bij een bezoek vanuit Facebook, Instagram of Yandex. Hiermee kunnen bedrijven in hun data nagaan of - en zo ja, hoeveel - hun socialemedia-advertenties tot aankopen leiden.

De onderzoekers hebben echter ontdekt dat die volgcodes, zonder toestemming van de gebruiker, ook kunnen zien wat je opzocht en wie je bent. Zelfs in incognitomodus. ’Deze methode omzeilt de privacybescherming die Android biedt via toestemmingsinstellingen en zelfs via de incognitomodus van browsers, en heeft invloed op alle grote Android-browser’, meldt de Radboud Universiteit.

Deze vorm van monitoren zou Yandex al naar schatting doen sinds 2017. Facebook en Instagram zouden ’pas’ sinds september 2024 deze afluistermethode toepassen. Het aantal mensen dat door dit misbruik is getroffen, is naar schatting hoog. Meta Pixel zou op ongeveer 5,8 miljoen websites zijn geïnstalleerd, Yandex Metrica op 3 miljoen.
https://www.telegraaf.nl/(...)oneerd/70176198.html

pi_217849400
Zolang je geen strafbare plaatjes opzoekt is er niet zoveel aan de hand.
pindazakje
pi_217849563
Zolang mensen massaal de diensten van Meta en Google blijven gebruiken zullen deze praktijken blijven doorgaan. Dat is het hele verdienmodel van deze 'gratis' diensten. Jij bent het product, en daar verdienen ze jaarlijks miljarden aan, door het verkopen van jouw data.
pi_217849586
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:43 schreef nelaeryn het volgende:
Zolang mensen massaal de diensten van Meta en Google blijven gebruiken zullen deze praktijken blijven doorgaan. Dat is het hele verdienmodel van deze 'gratis' diensten. Jij bent het product, en daar verdienen ze jaarlijks miljarden aan, door het verkopen van jouw data.
Dan ben je behoorlijk naief over de dictator die eigenaar van fok is. Aka danny
pi_217849588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Je zou je tijd maar spenderen aan het verdedigen van miljardairs die wat in jouw nadeel doen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:48:08 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217849591
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217849603
Dat wisten we toch allang? Ik gebruik Facebook op de PC, en als ik nu bv een googlesearch doe voor een bepaald merk kleding, en log dan 5 minuten later in op Facebook, is een van de eerste adds die ik zie van dat specifieke merk waar ik zojuist naar hebt gezocht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:51:04 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217849619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:49 schreef Hathor het volgende:
Dat wisten we toch allang? Ik gebruik Facebook op de PC, en als ik nu bv een googlesearch doe voor een bepaald merk kleding, en log dan 5 minuten later in op Facebook, is een van de eerste adds die ik zie van dat specifieke merk waar ik zojuist naar hebt gezocht.
Denk dat het verschil em zit in de 'facebook pixels' (websites met een tracker) en facebook die letterlijk je hele browsergeschiedenis kan inzien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217849659
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Denk dat het verschil em zit in de 'facebook pixels' (websites met een tracker) en facebook die letterlijk je hele browsergeschiedenis kan inzien.
Tsja, het is eigenlijk wel een beetje een enge gedachte.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217849702
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:47 schreef kurk_droog het volgende:
Dan ben je behoorlijk naief over de dictator die eigenaar van fok is. Aka danny
Ik denk dat jij dat nogal overschat. Van dergelijke inkomsten kan @Danny alleen maar dromen.
pi_217849733
Ach wij hebben niets te verbergen. Fijn dat Mark ook mee fapt als ik op www.chaturbate.com/siswet zit te fappen.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:11:15 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217849824
quote:
Als je dat wel doet ook niet joh, wat maakt dat Meta uit? Als ze maar geld aan je kunnen verdienen
Laffe huichelaar
pi_217849873
quote:
Of je visum voor de states wordt ingetrokken omdat je een keer de Volkskrant hebt gelezen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217850363
Dat zullen wel weer forse gevangenisstraffen worden dan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217850393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:49 schreef Hathor het volgende:
Dat is het domme, dat je nieuwe schoenen bestelt en dan nog weken schoenen krijgt opgedrongen alsof je ineens enthousiast schoenenverzamelaar bent geworden. Ik gebruik geen facebook of instagram, maar ik word ook paranoia. Ik krijg sterk de indruk dat mijn YT feed wordt beinvloed door welke TV-programmas ik kijk bijvoorbeeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')